• 15.813 nieuwsartikelen
  • 178.349 films
  • 12.227 series
  • 34.007 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.101 gebruikers
  • 9.377.559 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

TLoU als zoethoudertje is wel first world problems, of niet? One could do worse....

Maar net als bij Ikke is hier ook na het ontbijt de eerste horror aangezwengeld. Ik moet toch een paar uurtjes werken helaas, maar er blijft nog genoeg tijd over!

Vannacht om 00:00 mogen de registraties beginnen, maar wat je vanaf nu (na het ontbijt!) kijkt telt dus alvast mee en mag je vannacht registreren.

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5640f70de4b0303075fe83c5/5c8b12f7-9c9b-4ca0-9220-895f9c9051a2/USH+HHN+2022+-+Plaza+de+los+Muertos+Offerings.jpg

De artikelen schrijven viel mee, maar de subgenre-challenge was flink wat werk inderdaad Tommeh; tot nog toe echter zeker geen spijt van!

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

OK, fijn! Het is dus begonnen! Geen moment te vroeg. Er liggen nog enkele reservaties in de bieb klaar die ik straks kan afhalen (The Frighteners (Film, 1996), Cube (Film, 1997), nope, nog nooit gezien, Abigail (Film, 2024), A Night of Horror: Nightmare Radio (Film, 2019)) en misschien spring ik gauw nog eens binnen in de kringloopwinkel. Voor 1 euro kan je daar niet sukkelen. Dat zou dan materiaal bovenop mijn kijklijst zijn, ambitieus dat ik ben wil ik toch voor de 100+ gaan.

j_u_u_l

• 207 berichten
  • 1631 stemmen

Op dvd allemaal ?

Fisico schreef:

OK, fijn! Het is dus begonnen! Geen moment te vroeg. Er liggen nog enkele reservaties in de bieb klaar die ik straks kan afhalen (The Frighteners (Film, 1996), Cube (Film, 1997), nope, nog nooit gezien, Abigail (Film, 2024), A Night of Horror: Nightmare Radio (Film, 2019)) en misschien spring ik gauw nog eens binnen in de kringloopwinkel. Voor 1 euro kan je daar niet sukkelen. Dat zou dan materiaal bovenop mijn kijklijst zijn, ambitieus dat ik ben wil ik toch voor de 100+ gaan.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

j_u_u_l schreef:

Op dvd allemaal ?

(quote)

Ik neem dat je mijn kijklijst bedoelt? Nee hoor, dat is erg gevarieerd:

31 Youtube

14 Bieb

12 Netflix

10 Sooner.be

8 MeJane

8 Archive.org

7 Prime

5 Eigen DVD

3 Plex

1 Itunes

1 Daily Motion

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

- De Horrorchallenge 2024 -

https://squibfx.com/wp-content/uploads/2024/01/SquibFX-Blog-Images-Horror-Film-Festivals.jpg

Een laatste tag als reminder.

Zelf heb ik erg genoten van de voorpret hier in het topic en de enthousiaste reacties onder het aankondigingsartikel.

Zoals eerder gemeld mag er vannacht vanaf klokslag vrijdag de 13e geregistreerd worden in dit topic, en wat er vandaag 12 september sinds het ontbijt gekeken is, telt daarvoor mee.

*

- De spelregels vind je hier terug, op pagina 410.

-De lijst voor de optionele Subgenre-challenge en de links met info en kijktips per subgenre, vind je daar vlak onder.

-Gebruik als je moeite hebt films te vinden vooral de geavanceerde zoekfunctie van MM of de optie om On Demand aanbod te doorzoeken. Letterboxd laat onder het tabje "Service" ook zien op welke diensten een film te zien is. En uiteraard is Google je vriend. Zie eventueel het bericht van Fisico hierboven ter inspiratie.

Zijn er vragen, stel ze gerust! De horrorfanaten zijn een bijzonder hulpvaardig clubje gebruikers. Ik wens iedereen alvast heel veel horrorplezier de komende maanden, en ik kijk uit naar al jullie bijdragen.

*

Kijklijsten (zie voor meer tips de links bij de subgenre challenge):

-John Milton

-Joolstein

-IH88

-Oup

-Brabantze

-Ikkegoemikke

-Dentheman

-Tanguy

-Tommeh

-Threeohthree

-DVD-T

-Kondoro

-ZZ Top

-Tenslotte met dank aan Ikkegoemikke de lijst met alle gekeken films in de Horror Challenge 2023

* * * * *

Noodless - joolstein - Shadowed - 77ships - Threeohthree - Fisico - Brabantze - Tanguy - ikkegoemikke - Woland - Collins - Dentheman - IH88 - Hollywood007 - ibendb - moviemike - alexspyforever - Kondoro - robertinho - john mcclane 2 - mezzanine - Number23 - Splinters - audio. - Q Jones - Shambala - Seam - Martijnnn - madmadder - De gestoorde filmfanaat - Theunissen - devil1973 - wendyvortex - Beun de Haas BV - Shinobi - j_u_u_l - mikey - tattoobob - Bob Gray - dion.ollie - Film Pegasus - DionneDarko - mjk87 - Walter S. - Alathir - james_cameron - remorz - mrkos - Actarus - Corcicus - Flipman - Jappieterp - Han Solo 420 - stef89 - DVD-T - Tartarus - ZZ TOP - oup - Griezeligeheksopbezemsteel - cinemanukerke

Ik ga morgen Us (2019) of Invasion of the Body Snatchers (1978) kijken. Zin in.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Vanavond heb ik mijn lijstje ook af. Op de valreep. Moet nog eerst 30 thema's langs, zit nu op 104 films.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

De gestoorde filmfanaat schreef:

Ik ga morgen Us (2019) of Invasion of the Body Snatchers (1978) kijken. Zin in.

Allebei erg genietbaar. Ik vond Us met 4* iets beter dan IofBS (3,5*), maar dat hangt wel een beetje van je smaak af. Ik kan me best voorstellen dat iemand Us een pak minder vindt.

-@Kondoro - dat wordt een ambitieus lijstje man.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Leuheuk! Heb er zin in. Iedereen alvast heel veel kijkplezier en John Milton: heel erg bedankt voor de inzet en moeite!

Tanguy

• 455 berichten
  • 2057 stemmen

Mijn kijklijst niet eens noemen onder het kopje kijklijsten.

De eerste horrorfilms zijn hier inmiddels gekeken...

joolstein

• 10841 berichten
  • 8935 stemmen

Even pauze en weer door! Zo dagje vrij en vol aan de horror is Heerlijk hoor!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Tanguy schreef:

Fixed! Ik was nog wel zo secuur door het topic gegaan....

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

John Milton schreef:

-@Kondoro - dat wordt een ambitieus lijstje man.

Ik zie wel of ik het haal hoor. Ik heb dan in ieder geval elk thema gedekt.

Als het goed is, is dit ook het laatste jaar dat ik er veel tijd voor heb. Zoals de vooruitzichten nu zijn is die tijd volgend jaar weg.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Fixed! Ik was nog wel zo secuur door het topic gegaan....

Valt dan toch tegen, die van mij heb je ook gemist

Linkte hem ook al wel een behoorlijke tijd geleden en hij is niet zo mooi vormgegeven als die van jou dus het is je vergeven. Net begonnen in ieder geval, was een mooi momentje vanmorgen.

Shambala

• 147 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben ook weer van de partij !

Eens kijken of ik de 38 van vorig jaar kan evenaren of - liever nog - overtreffen !

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Oh God, dan heb ik er vast tientallen over het hoofd gezien met mijn glazige, verlepte-pappa-blik. Roept u maar, ik kan hem er nu nog bijzetten

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Tanguy schreef:

De eerste horrorfilms zijn hier inmiddels gekeken...

Dat is al meteen in het meervoud bij jou, en de avond moet nog beginnen

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Sowieso trots op de mensen die vandaag de (kennis)economie draaiende hebben gehouden en vanavond beginnen met kijken.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Oei mn zoontje is ziek aan het worden, dat zou betekenen dat ik morgen overdag plots geen horror kan kijken, fingers crossed dat ie zich overnight wonderbaarlijk genezen acht en naar school gaat gewoon

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

De leukste moviemeter challenge van het jaar.

Ik moet nog even in de stemming komen. Ik heb al een paar films aangeschaft en wil Terrifier sowieso in de bioscoop zien, maar ik moet nog even de releasedatum opzoeken.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Oeh beterschap voor hem Dentheman, ik heb ook al de nodige langverwachte vrije dagen door de week op het laatste moment in rook op zien gaan door een semi-ziek kind (lees 39 graden, maar verder behoorlijk happy). Maar ja, je moet hem op komen halen.

john mcclane 2 daar is alle tijd voor, haast je niet. Je hebt zowat 2 maanden.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

John Milton schreef:

Oeh beterschap voor hem Dentheman, ik heb ook al de nodige langverwachte vrije dagen door de week op het laatste moment in rook op zien gaan door een semi-ziek kind (lees 39 graden, maar verder behoorlijk happy). Maar ja, je moet hem op komen halen.

john mcclane 2 daar is alle tijd voor, haast je niet. Je hebt zowat 2 maanden.

Vandaag hele dag training en bijna 4 uur reistijd, dus ben bang dat de pijp voor vanavond een beetje leeg is, daarnaast zal mijn wederhelft de Gyeongseong Creature verder willen kijken vermoed ik. Soms beperkt zo'n gezin maar, hahaha! Beterschap voor de kleine bij jou ook

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Dentheman schreef:

Oei mn zoontje is ziek aan het worden, dat zou betekenen dat ik morgen overdag plots geen horror kan kijken, fingers crossed dat ie zich overnight wonderbaarlijk genezen acht en naar school gaat gewoon

Een ziek kind = verlofnemende (of telewerkende) vader = horrormarathon?

Een mens zou er ideeën van krijgen

Maar serieus, het beste Dentheman

Beun de Haas BV

• 918 berichten
  • 519 stemmen

https://squibfx.com/wp-content/uploads/2024/01/SquibFX-Blog-Images-Horror-Film-Festivals.jpg

John Milton helemaal in de schmink voor deze challenge. Wat een toewijding heeft deze man.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Leuk. Ben ook weer van de partij. Vermoedelijk pas echt actief vanaf begin oktober, eerst nog even de nazomer in.

Maakt verder toch geen f*ck uit; met het oog op de top 15 ben ik toch volstrekt kansloos zo heb ik vorig jaar geleerd.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

Een ziek kind = verlofnemende (of telewerkende) vader = horrormarathon?

Een mens zou er ideeën van krijgen

Maar serieus, het beste Dentheman

Was het maar zo'n feest, ons zieke kind is bijna 9, die ligt niet de hele dag in bed en dan kan ik dus helaas geen horror op het scherm knallen Maar komt goed, genoeg tijd nog

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3125 stemmen

John Milton schreef:

Oh God, dan heb ik er vast tientallen over het hoofd gezien met mijn glazige, verlepte-pappa-blik. Roept u maar, ik kan hem er nu nog bijzetten

En de mijne heb je ook niet meegenomen

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Het duurde even maar, het werk zit er op. Mijn watchlist:

‎Horrorfilm Challenge 2024, a list of films by Kondoro • Letterboxd

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Beide toegevoegd

Number23

• 8638 berichten
  • 5682 stemmen

Verdomme gisteren iets te hard doorgezakt dus mezelf een beetje gesaboteerd, gelukkig net Quiet Place: Day One gekeken en de buurvrouw loopt net binnen dus Exorcist: Believer gaat zo starten. Eindelijk ist begonnen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.