• 15.804 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.044 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7271 stemmen

robertinho schreef:

Als je nou één tot drie titels mag tippen voor komend jaar, welke zouden dat zijn? Omdat ze steengoed zijn, doodeng, verrassend, te weinig bekeken of anders, I don't care, wat raden jullie aan?

The Empty Man (Film, 2020): Verrassend horror mystery van 137 minuten. Slechte reviews maar misschien zit iedereen met hele verkeerde verwachtingen te kijken. Ik vond hem ijzersterk.

The Pack (Film, 1977): Fijne hondenhorror uit de 70's met Joe Don Baker, maar de honden zijn nog betere acteurs.

Eye of the Devil (Film, 1966): Sixties horror met origineel verhaal, sfeer en mooie zwart wit beelden. Met Donald Pleasence en Sharon Tate. Laat je niet afschrikken door David Niven, die doet het hier prima.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Voor mij veel onbekende titels in bovenstaande lijstjes. Niet omdat ik niet hou van het genre, maar wel omdat ik er niet zo mee bezig ben, toch niet specifiek. Er is zoveel meer te zien op filmgebied en mijn smaak is zo divers dat het nauwelijks bij te houden is.

Bovendien spaar ik sinds juli de horrorfilms op voor de challenge, maar daar ben ik wellicht niet de enige in. Hulde dus aan de challenge zodat ik min of meer verplicht word om hier 1x per jaar extra aandacht aan te besteden

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

Voor mij waren dit enkele titels die ik in de loop van dit jaar heb gezien en die me wel konden bekoren :

Bliss (2019)

Talk to Me (2022)

No One Will Save You (2023)

Countdown (2019)

Censor (2021)

Nightmare (1964)

The Last Voyage of the Demeter (2023)

Open Grave (2013)

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Ook hier nog een paar tips die me te binnen schieten of die me opvielen bij het filteren van m'n eigen stemmen (films met <100 stemmen totaal):

Antrum: The Deadliest Film Ever Made (Film, 2018) - is vorige challenges ook wel langsgekomen, prima occulte horror.

Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (Film, 1967) - familieklassieker uit de oude doos.

Hack-O-Lantern (Film, 1988) - alleen aan te raden voor de wansmaak-liefhebbers met acht bier op - het type B-horror wat zo knullig is dat het weer leuk wordt.

Cat Sick Blues (Film, 2015) - meer richting de arthouse.

En wellicht bekend voor velen van jullie, maar als je het nog niet gezien hebt, dan is het klassieke folkhorror-trio Witchfinder General (Film, 1968), The Blood on Satan's Claw (Film, 1971) en The Wicker Man (Film, 1973) alledrie de moeite meer dan waard.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

Beste horror films die ik gezien heb sinds vorige editie:

I Saw the TV Glow (2024) - De surrealistische sfeer en wrange gevoel deden veel voor mij, eerst was ik echt mee met het einde wel. Nadien heb ik meer overgelezen en over nagedacht en gesnapt hoe de film relativeert tot de trans ervaring wat mijn waardering ervan nog meer heeft verhoogd. Lijst van muzikanten voor de soundtrack is ook wild.

Lisa Frankenstein (2024) - de humor is niet voor iedereen zoals dat altijd het geval is maar ik was er dol op.

The Curse of the Werewolf (1961) - De mythologie van deze film is niet alleen echt anders maar dit moet ook de trieste weerwolf origin story zijn, verassend mooie film.

robertinho schreef:

Als je nou één tot drie titels mag tippen voor komend jaar, welke zouden dat zijn? Omdat ze steengoed zijn, doodeng, verrassend, te weinig bekeken of anders, I don't care, wat raden jullie aan?

Boxer's Omen (1983) - Het eerste kwartier lijkt hij haast een andere film, soft-core, boks drama maar dan slaat hij over. Nee de bulk van deze film is zwarte magie, monniken, psychedelische gevechten, papier-mâché gevechten, demonen, lasers, dierenoffers etc. Bovennatuurlijke Zuidoost-Aziatische horror op zijn meest gestoord en psychedelisch.

Celia (1989) - Een film die ongelofelijk goed is in horror te tonen vanuit het standpunt van een kind, afspelende in 1950s Australia met een konijnplaag in de achtergrond en anticommunistische hysterie. Celia ziet niets anders dan haar ouders ruziën en dan wordt nog eens haar konijn afgepakt en er is een monster buiten haar slaapkamerraam. De film is heel mooi in het tonen hoe de wereld van de ouderen in haar wereld binnen sijpelt en een realistische donkere kant aan kind zijn.

Taste of Fear (1961) - Iets minder bekende Hammer fim, heel strak, soort film dat wilde plot twists wel heel succesvol kan uitvoeren.

Vermelding voor wat toch wel een van de wildste public safty video’s ooit gemaakt moet zijn: Apaches (1977) - de gemiddelde slasher heeft een lagere body count en is minder raar.

alexspyforever schreef:

John Milton had mij kennelijk al een pm gestuurd een week geleden, maar hij is mij uiteindelijk op Steam komen zoeken om het even over de horrorchallenge regels te hebben. Mijn afwezigheid heeft vooral te maken met een niersteen die mij nu al bijna 2 weken parten speelt. Hij wil er niet uit op de 'natuurlijke' wijze en morgen kan ik eindelijk naar het ziekenhuis ter nazicht zodat ze die (hopelijk vlug) op een andere manier kunnen verwijderen. Op de eerste dagen na niet veel pijn al waren de pijnstillers wel welkom, maar ik was op bepaalde manieren toch beperkt, kon nooit ver of te lang van huis weg. Ik heb al een hele tijd geen films meer gezien en heb er wel zin in misschien wel wat rustiger aan deze editie. De organisatie ga ik vooral aan JM overlaten, heb er ook alle vertrouwen in dat hij dat goed zal doen. Zolang de geest van de challenge zijnde 31 films waarvan de meerderheid een FTV blijft behouden, is het voor mij goed.

Veel sterkte en herstel gewenst.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

alexspyforever schreef:

John Milton had mij kennelijk al een pm gestuurd een week geleden, maar hij is mij uiteindelijk op Steam komen zoeken om het even over de horrorchallenge regels te hebben. Mijn afwezigheid heeft vooral te maken met een niersteen die mij nu al bijna 2 weken parten speelt. Hij wil er niet uit op de 'natuurlijke' wijze en morgen kan ik eindelijk naar het ziekenhuis ter nazicht zodat ze die (hopelijk vlug) op een andere manier kunnen verwijderen. Op de eerste dagen na niet veel pijn al waren de pijnstillers wel welkom, maar ik was op bepaalde manieren toch beperkt, kon nooit ver of te lang van huis weg. Ik heb al een hele tijd geen films meer gezien en heb er wel zin in misschien wel wat rustiger aan deze editie. De organisatie ga ik vooral aan JM overlaten, heb er ook alle vertrouwen in dat hij dat goed zal doen. Zolang de geest van de challenge zijnde 31 films waarvan de meerderheid een FTV blijft behouden, is het voor mij goed.

Dacht dat je een nieuwe woonst ging bouwen maar had baksteen gelezen i.p.v. niersteen

Grapje.

Beterschap gewenst en hopelijk snel verlost van die vervelende steen !

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

En ook namens mij natuurlijk beterschap alexspyforever!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Thx allemaal voor de wensen en joolstein toch wel een beetje paniek het was voor mij de eerste keer in mijn leven (mijn geboorte buiten beschouwing gelaten) dat ik 2 nachtjes in het ziekenhuis moest blijven. Dat is al bij al goed meegevallen nog.

En ikkegoemikke aan bouwen begin ik niet meer aan, ik ga het ouderlijk huis overnemen.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Ik heb het afgelopen jaar bewust de horror een beetje vermeden met in het achterhoofd dat ik de volgende challenge weer mee wilde proberen te doen, dus met veel nieuwe input kan ik niet echt komen, en om nu films aan te dragen die waarschijnlijk iedereen al tig keer gezien heeft zal ik mij niet aan wagen . Een film die mij persoonlijk wel verraste, lekker naargeestig sfeertje, was: Antlers (Film, 2021) . En als je juist een film wilt zien waarvan je denkt, been there, done that, maar om toch wel in de heerlijke horror cliches te vervallen: Tarot (Film, 2024) . Verder zag ik hem al voorbij komen, ik ging er een beetje met voorzichtigheid in (een zoveelste toevoeging aan een reeks...), echter is hij mij reuze meegevallen: The First Omen (Film, 2024) .

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Ik pen driftig mee! Oddity, Talk to me, die met die gloeiende tv en the Boxer's Omen stonden al op het lijstje, al wist ik van die laatste niet dat het een horrorfilm was.

Zal snel eens kijken of ik zelf nog wat te tippen heb.

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

robertinho schreef:

Ik pen driftig mee! Oddity, Talk to me, die met die gloeiende tv en the Boxer's Omen stonden al op het lijstje, al wist ik van die laatste niet dat het een horrorfilm was.

Zal snel eens kijken of ik zelf nog wat te tippen heb.

En niet "Benny" vergeten

https://media4.giphy.com/media/GA4qKCM6Hn8SYWLlZW/giphy.gif?cid=6c09b952srlutga4ualyknajs3r43bmpukgw3g33v27h6mky&ep=v1_gifs_search&rid=giphy.gif&ct=g

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7271 stemmen

77ships schreef:

Vermelding voor wat toch wel een van de wildste public safty video’s ooit gemaakt moet zijn: Apaches (1977) - de gemiddelde slasher heeft een lagere body count en is minder raar.

Die is geweldig ja, daar kreeg ik zelfs nachtmerries van. Arme kinderen die dit verplicht moesten kijken in de les.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

robertinho ik weet natuurlijk niet welke films je al gezien hebt en je voorkeur. Maar gezien je hoge cijfers voor The Wicker Man en Midsommar misschien:

- Deliver Us (Film, 2023) - MovieMeter.nl

- Resurrection (Film, 2022) - MovieMeter.nl

Films die ik wel tof vond en mij ook wel verrast hebben:

- Totally Killer (Film, 2023) - MovieMeter.nl

- The Menu (Film, 2022) - MovieMeter.nl

- Malum (Film, 2023) - MovieMeter.nl

- No One Will Save You (Film, 2023) - MovieMeter.nl

- Censor (Film, 2021) - MovieMeter.nl

- All My Friends Hate Me (Film, 2021) - MovieMeter.nl

Je hebt natuurlijk Talk to Me, de nieuwe Evil Dead film die ik wel tof vond, M3GAN, Godzilla Minus One, de nieuwe A Quite Place en Saw films etc. Maar dat zijn bekendere titels.

ibendb

• 5038 berichten
  • 3221 stemmen

Dankzij de horror challenge heb ik mijn meug wel gevonden qua type film. Blijkbaar zit mijn hart bij de klassieke zwart-wit films van de jaren '60 en eerder. Hier een klein lijstje van pareltjes:

The Cat and the Canary (Film, 1939)

Sfeervol, intens en verrassend grappig. Een echte comfort-film die toch een paar creepy momenten heeft.

Taste of Fear (Film, 1961)

Heel goede "word ik gek of niet"-thriller.

The Old Dark House (Film, 1932)

Perfect om in de halloween-sfeer te komen.

The Fly (Film, 1958)

Een woord: CINEMASCOPE!

Iets recenter:

Swallowed (Film, 2022)

Vies, vuil en traag queer horrorfilmpje. Leuk tussendoortje.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Vorig jaar pas tijdens de challenge iets van een kijklijst op papier gezet adhv de subgenrelijst. Ik dacht, laat ik dit jaar van te voren vast iets op papier zetten, om de voorpret te vergroten en keuzestress te verlagen. Het heeft geresulteerd in een lijst van vooralsnog 35 FTV's en een klein lijstje eventuele RW's. De 71 van vorig jaar ga ik niet halen, maar door van te voren wat beter te filteren hoop ik wel wat meer kwaliteit aan te gaan tikken, en mogelijk blijft er nog wat tijd over voor de tijdloze klassiekers. 2 weekjes nog, ik heb er zin an!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Horrorfilm Challenge 2024 – Messteken, monsters, maniakken en meer…

https://i.pinimg.com/originals/21/e3/c0/21e3c03641506df322662323092c4812.jpg

Editie nummer 8 alweer!

Sinds 2017 wordt in de periode rond oktober op het MovieMeter forum met veel enthousiasme de ‘Horrorfilm Challenge’ gehouden, waarbij de deelnemers proberen zoveel mogelijk (of extra) horrorfilms te kijken en die hier (in het daarvoor bestemde topic) te registreren. We proberen gedurende de bijna twee maanden die de challenge duurt, minstens 31 horrorfilms te zien, een uitgelezen kans voor de horrorfan om nieuwe tips op te doen, en je eigen favoriete titels of obscure (maar geweldige!) tips met andere liefhebbers te delen. Je bepaalt zelf welke horrorfilms je kijkt en wanneer, en hoewel het een challenge is, bepaal je helemaal je eigen tempo en de hoeveelheid. Alle eer aan alexspyforever voor het in het leven roepen van dit event, dat ik in goed overleg dit jaar op me neem.

Misschien heb je zin om je eindelijk eens op Italiaanse zombiefilms te storten. Of op ‘HBO Max’ Evil Dead Rise (2023) toch maar eens te zien. Wellicht sta je op het punt om Fede Alvarez’ goed ontvangen nieuwe film Alien: Romulus (2024) nog in de bios mee te pakken, of wil je juist Ridley Scott’s classic Alien (1979) op Disney+ weer eens herzien. Met zoveel Video on Demand diensten tot je beschikking, is het niet moeilijk titels te vinden. De MovieMeter-‘zoekmachine’ kan je daar overigens goed bij helpen, om een bepaald soort aanbod binnen een VOD-dienst te vinden. Sorteren op gemiddelde waardering kan je vervolgens helpen om het kaf van het koren te scheiden. Maar je mag net zo goed een dvd uit de kast pakken!

https://ew.com/thmb/VymGneohCsjDvx8-zMljJoIy16g=/1500x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc()/Scream_4-3f8fe44569ee435bb1ce94a87b08a165.jpg

Spelregels

-De spelregels zijn wederom bewust simpel gehouden: 1 punt per gekeken film, en een extra punt voor iedere film die je voor het eerst kijkt. Het voornaamste doel is om in deze challenge te proberen (minstens) 31 horrorfilms te kijken, waarvan meer dan de helft (minstens 16 dus) een film is die je nooit eerder hebt gezien; de zogenaamde FTV (first time view). Of in elk geval zo dicht mogelijk bij dat aantal in de buurt te komen. Maar ook als je dit niet denkt te redden ben je absoluut welkom. Een berichtje in dit topic dat je meedoet is voldoende!

- Net als vorig jaar gaan we geen minimum of maximumduur opleggen aan wat je kijkt. Wel moet een registratie in totaal minstens 60 minuten speelduur hebben om als geldig te worden beschouwd. Dit wil zeggen dat als je horrorfilms met een kortere speelduur wil kijken, je deze zult moeten bundelen binnen dezelfde registratie, zodat dat je aan een speelduur van 60 of meer minuten komt.

- Dat houdt in dat ook kortfilms en miniseries beide zijn toegestaan. Aparte afleveringen van normale tv-series (zoals The Walking Dead) zijn niet toegestaan, maar we maken een uitzondering voor episodes van (anthology) horrorseries, waarbij de afleveringen telkens een op zichzelf staand verhaal vertellen, zoals bijvoorbeeld Masters of Horror. Ook hier geldt: houdt steeds rekening met de minstens 60 minuten regel voor 1 geldige registratie.

- De challenge loopt van vrijdag 13 september tot maandag 11 november, later aansluiten is overigens geen enkel probleem. Klokslag 00:00 dat het vrijdag de dertiende wordt, mag je beginnen te registreren wat je die dag (donderdag) sinds het ontbijt hebt gekeken. Sommigen gaan hard van start, anderen beginnen rustig. Desgewenst sluit je 2 weken later aan: het belangrijkste is dat het voor jou zelf leuk is en dat we met zijn allen mooie horrorfilms gaan zien en dit delen; of dat er nu 5 of 50 zijn.

- Als een film op MovieMeter, IMDb of Letterboxd als Horror wordt aangemerkt is hij toegestaan. Bij twijfel mag je altijd een balletje opgooien of een titel in aanmerking komt.

Samenvattend: Voor elke registratie verdien je 1 punt, èn voor elke FTV (1e kijkbeurt) krijg je een extra punt. Bij bundeling van meerdere kortere films voor een geldige registratie, krijg je het extra punt enkel als al deze films FTV zijn.

https://149362454.v2.pressablecdn.com/previously/wp-content/uploads/sites/5/2015/07/Shining_128Pyxurz.jpg

Registreren

De registratie is zoals bij voorgaande edities:

*

Nummer + Titel + Jaar release (je kan hierbij de url van de filmpagina van MovieMeter of imdb copy pasten)

Speelduur in minuten

FTV (first time view) of RW (rewatch)

Puntentotaal

*

Bijvoorbeeld:

1. Longlegs (Film, 2024)

101 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 2

*

2. Abigail (Film, 2024)

109 minuten

RW (1 punt)

Puntentotaal: 2 + 1 = 3

*

Bij twijfel kun je altijd kijken hoe de ervaren rotten het doen, daar zijn er ondertussen absoluut genoeg van. Een recensie schrijven is niet verplicht, maar wel leuk omdat anderen hier tips uit kunnen opdoen. Eens het einddoel bereikt is (31 registraties waarvan minstens 16 FTV) komt er nog een bonus van 14 punten bij, dit om te vermijden dat users die de 31 niet halen alsnog voor een user kan eindigen die wel de 31 haalt.

Voor de rest blijven de algemene regels van MovieMeter gelden. Grappen en grollen zijn absoluut toegestaan (worden zelfs aangemoedigd) zolang we elkaar en eenieders mening maar respecteren. Word niet boos als iemand anders niet zo enthousiast is over een film als jijzelf, smaken verschillen immers en er bestaan geen films die iedereen goed of slecht hoort te vinden.

Tot vrijdag de dertiende!

P.S. Ben je echt een horrorfanaat en zoek je wat extra uitdaging naast de reguliere challenge? Check dan vooral ook even het Horror Subgenre-klassement hieronder.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/94/Friday_the_13th_%28franchise%29_logo.svg/2880px-Friday_the_13th_%28franchise%29_logo.svg.png

Noodless - joolstein - Shadowed - 77ships - Threeohthree - Fisico - Brabantze - Tanguy - ikkegoemikke - Woland - Collins - Dentheman - IH88 - Hollywood007 - ibendb - moviemike - alexspyforever - Kondoro - robertinho - john mcclane 2 - mezzanine - Number23 - Splinters - audio. - Q Jones - Shambala - Seam - Martijnnn - madmadder - De gestoorde filmfanaat - Theunissen - devil1973 - wendyvortex - Beun de Haas BV - Shinobi - j_u_u_l - mikey - tattoobob - Bob Gray - dion.ollie - Film Pegasus - DionneDarko - mjk87 - Walter S. - Alathir - james_cameron - remorz - mrkos - Actarus - Corcicus

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Subgenre / Themaklassement

https://nofilmschool.com/media-library/horror-subgenres-explained.png?id=34051222&width=1245&height=700&quality=90&coordinates=0%2C0%2C0%2C0

Voor wie wat extra uitdaging zoekt en het leuk vindt zijn filmhorizon te verbreden, is er naast het algemene klassement net als vorig jaar een (optioneel) Thema/subgenre klassement. Ook dit is simpel: het kijken van een film die aan één van onderstaande lijst met subgenres voldoet, levert óók een punt voor het subgenre-klassement op.

Het is leuk om te zien hoe ver je komt, en wellicht iets anders te kijken dan je normaal op zou zetten. Of je zwengelt aan waar je het meeste zin in hebt, en kijkt waar het onder zou kunnen vallen, het kan allemaal. Dit is geen lijst die 'af' hoeft, het subgenre-klassement is alleen voor wie het leuk vindt, en je kunt uitstekend meedoen terwijl je je hier niet om bekommert. In de lijst hieronder staan achter de subgrenres ook links met meer info, inspiratie en kijktips waar je gebruik van kunt maken, en die je ook helemaal mag negeren.

Dus: Wanneer je voor het algemene klassement een film kijkt die voldoet aan een van de onderstaande horror subgenres (zombie, monsters, slasher etc), dan levert je dit één punt op voor het Themaklassement, waarbij je per registratie slechts één subgenre af kan vinken. Dus als je Ridley Scott's Alien kijkt, kun je die óf voor subgenre 14. Alien Horror registreren, of voor subgrenre 63. Outer Space Horror, maar niet beide.

https://miro.medium.com/v2/resize:fit:1358/1*bcCac4ttM1qprLguylGu6w.jpeg

Per subgenre kun je 1 punt verdienen, dus 5 Giallo horrors kijken is nog steeds 1 punt voor het themaklassement, tenzij je slim bent en bedenkt dat eentje daarvan ook geldig kan zijn voor European Horror, eentje als 1970's horror, en wellicht ook eentje als Erotic Horror? Het loont om even na te denken!

Voor de registratie kan dit gewoon direct onder de registratie voor het algemene klassement, wat er dan zo uit komt te zien:

*

1. The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-up Zombies!!? (1964)

82 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 2

Subgenre: 5. 1960s Horror

Themaklassement: 1 punt

*

Thema's/subgenres:

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/59e512ddf43b55c29c71b996/1666841745058-GBD4H9L5E776ML4D2P2N/Nosferatu.jpg

01. 1920s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

02. 1930s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

03. 1940s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

04. 1950s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

05. 1960s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

06. 1970s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

07. 1980s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

08. 1990s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

09. 2000s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

10. 2010s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

https://static1.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2023/10/best-horror-movies-of-the-2020s-so-far-ranked.jpg

11. 2020s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

12. Action Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

13. African Horror - Inspiratie - Kijktips

14. Alien Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

15. Animals & Nature attacks Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

16. Animated Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

17. Anthology Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

18. Aquatic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

19. Arrow Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

20. Art / Slowburn / Elevated Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

https://static1.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2023/10/stills-from-midsommar-get-out-and-hereditary.jpg

21. Asian Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

22. Australian / Ozploitation / Oceania Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

23. Backwoods / Rednecks / Hillbillies - Info - Inspiratie - Kijktips

24. Benelux / Nederhorror - Info - Inspiratie - Kijktips

25. Black & White Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

26. Blaxploitation Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

27. Body Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

28. Cannibalism Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

29. Camp / Kitsch Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

30. Canuxploitation Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

https://www.usatoday.com/gcdn/-mm-/b0e92701c4131c1c211985fdc17478f9fff2b17f/c=747-991-2194-1809/local/-/media/2018/03/24/USATODAY/USATODAY/636574952407638785-XXX-a01-nline-0919-93905095.JPG

31. Clown / Coulrophobia Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

32. Comedy / Parody Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

33. Creepy Kid(s) Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

34. Crime Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

35. Demons / Devils / Possession Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

36. Documentary / Mockumentary Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

37. Elemental / Weather Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

38. Erotic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

39. European Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

40. Experimental Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

https://m.media-amazon.com/images/S/pv-target-images/c8e5c6f22c06da90bfe437e49762aa32e3dda43a834a81943f37db4962b552a2.jpg

41. Family & Musical Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

42. Fantasy, Dark Fantasy & Fairy Tale Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

43. Folk Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

44. Found Footage Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

45. Giallo Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

46. Gothic Horror / Urban Gothic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

47. Haunted House Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

48. Hammer Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

49. Holidays / Christmas Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

50. Home Invasion Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

https://www.cineart.nl/images/cropped/4575-1600x700.jpg

51. Jungle / Woods Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

52. Latin American Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

53. Lovecraftian / Cosmic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

54. Mad Scientist Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

55. Monster / Creature Feature / Mutant Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

56. Mumblegore Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

57. Mystery Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

58. Nazisploitation Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

59. New French Extremity Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

60. North American Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

https://cleojournal.com/wp-content/uploads/2017/04/Nun-1.jpg

61. Nunsploitation Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

62. Occult & Witchcraft Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

63. Outer Space Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

64. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

65. Period & Historical Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

66. Post-Apocalyptic & Dystopian Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

67. Prequel / Sequel Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

68. Psychological Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

69. Remake Horror - Info - Inspiratie - Kijktips -

70. Revenge Horror - Info - - Inspiratie - Kijktips

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTY0OTU1MDYwOF5BMl5BanBnXkFtZTgwNDU5MjI0NTM@._V1_.jpg

71. Religion & Sects/Cults Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

72. Road Movie Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

73. Romantic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

74. Sci-fi Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

75. (S)exploitation Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

76. Shot on Video Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

77. Silent Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

78. Single Location Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

79. Slasher Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

80. Splatter & Gore Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2016/10/Lionel-Cosgrove-in-Braindead-Dead-Alive.jpg

81. Superhero Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

82. Survival Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

83. Techno-horror - Info - Inspiratie - Kijktips

84. Teen Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

85. Thriller/Suspense Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

86. Tobe Hooper Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

87. Torture Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

88. Toy Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

89. Troma Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

90. Turkey Horror (<5.0 IMDb) - Info - Inspiratie - ”Kijktips”

https://images.mubicdn.net/images/film/104152/cache-72892-1575400747/image-w1280.jpg

91. Universal Horror (Universal Studios) - Info - Inspiratie - Kijktips

92. Vagina Dentata / Schlong Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

93. Vampire Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

94. Video Game Adaptation Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

95. Video Nasty Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

96. Vinegar Syndrome Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

97. War Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

98. Werewolf Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

99. Western Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

100. Zombies & Infected Horror - Info - Inspiratie - Kijktips

*

Meedoen?

De Horrorchallenge is een jaarlijks evenement waar veel forumleden reikhalzend naar uitkijken. Er worden voorafgaand aan de challenge vaak al enthousiast lijstjes met filmtips gedeeld, maar het zou natuurlijk leuk zijn om wat vers bloed (pun intended) bij dit evenement te krijgen. Vragen mag je altijd stellen in dit topic, andere forumleden en de organisatie zijn altijd bereid mee te denken.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Ik ben van de partij

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Jaaaaa 100! Nice, dan ga ik de komende dagen even mijn kijklijst/excel aanvullen (bovendien een paar thema's die me niet zoveel zeggen dus dat is helemaal top). Zie dat ik sws al aan de slag moet gezien de thema's niet meer hetzelfde nummer hebben als vorig jaar. Da's prima houdt me scherp, zin in!

Verder nog even complimenten voor hoe je dit hebt vormgegeven met allemaal inspiratie en kijktips.

Edit: Vind het eigenlijk wel leuk dat series/kortfilms nog steeds zijn toegestaan, dan kan ik o.a. Midnight Mass eindelijk eens een kijkbeurt geven (en wellicht komt die met een nieuwe), maar goed ook nog genoeg films te zien.

Seam

• 991 berichten
  • 2313 stemmen

Wow wat een indrukwekkende post John Milton!

Prachtig overzicht en mooie verwijzing naar wat suggesties met al die subgenres. Met zo'n specifieke subgenres ga ik vast nog wat leuke ontdekkingen doen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

100 subs!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Thanks

Ja, ik heb er wel een beetje mijn best op gedaan, hoop dat men er wat aan heeft.

@Fisico, aan de bak mien jong

N.B. all jokes aside - de subgenre challenge is NIET zozeer bedoeld om te completeren, maar als inspiratie en voor variatie. Als er echter gekken zijn die de 100 willen proberen te halen, be my guest. Ik kan niet uitsluiten dat ik zelf een poging doe.

Sterker nog, De Kijklijst is klaar . Ik ben zeer benieuwd waar iedereen mee gaat komen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Dat is maar een woord!

Wat een moeite ook die je erin stak! Die lijst gaan we ergens in een bestandje plakken, anders is het hopeloos zoeken.

Ik doe mee, er staan nog veel op mijn watchlist.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

Gedverdekke John Milton. Wat een kanjer van een bericht. En 100 thema's !!!! Mijn God

Ik ben nu al razend enthousiast over de zoektocht die ik weeral moet gaan ondernemen om sommige van die thema's af te vinken. En doeme, moet ik weer zo'n SOV door spartelen. Die ga ik echt voor het laatste houden.

Ik ben zeker en vast weer van de partij. Daar moet je geen seconde aan twijfelen.

Hup mijn laptopje in de aanslag en beginnen aan het Excel lijstje.

De 12de vlieg ik uit de startblokken.

Ik ben nu al ongeduldig

https://media2.giphy.com/media/Fo1cy8mqGDvbjpJBB7/giphy.webp?cid=790b7611cickdca0cfq3zfeqr91u0r214eymblzqpjqd0tnh&ep=v1_gifs_search&rid=giphy.webp&ct=g

PS. Zie ik net het kijklijstje van den John ... heeft die kerel toch maar al netjes een hele lijst met alle 100 subthema's samengesteld !!!!!!!!!!!!! Ik denk wel te weten wat je de hele zomervakantie hebt uitgevreten

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

Oink....wordt je wakker en...staan er 100 subgenres klaar.... tja ik, zei de gek, die ze 1 voor 1 zal afstrepen... Tjonge John Milton dat moet flink wat werk geweest zijn! Alhoewel het waarschijnlijk ook heel wat voorpret op heb geleverd! Helemaal top zijn de lijstjes erachter zodat je kan zien wat onder het subgenre valt en in mijn geval ook wat je al gezien heb!

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Jaaaaa, ik doe weer mee. Heel tof!

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Hier alvast een makkelijk tussendoortje van 62 minuten. Staat nog niet op Moviemeter, wel op Letterboxd.

Tartarus

• 378 berichten
  • 3497 stemmen

Leuke uitdaging. Van sommige subgenres had ik nog nooit gehoord, dus volgens mij ga ik veel nieuwe films ontdekken/films kijken die ik normaal oversla

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Oh, en nog een tip voor het Canuxploitation subgenre: Pin (Film, 1988) . Die andere 98 moeten jullie zelf maar doen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.