• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.331 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.096 gebruikers
  • 9.377.215 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Deze week feestweek in het dorp, morgen lees ik alles even door. Anders wordt het een stuk later, want maandag vertrek ik naar Zwitserland om een week lang te hiken.

Ik ben zoals gewoonlijk van de partij, oja robertinho. Staat Lowlifes al in je lijstje?

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Nope, will do!

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

John Milton Misschien heb ik er overheen gelezen, maar krijg je ook weer 14 bonuspunten als je het einddoel (31 films waarvan 16 FTV) hebt gehaald?

joolstein

• 10841 berichten
  • 8933 stemmen

Nou naar een flink dagje zwoegen heb ik een lijst met films voor de sub-genres. De lijst zal ook nog wel onderhevig zijn aan veranderingen want er komen t.z.t. ook nog films uit! Maar voor nu is dit het geworden; Horrorfilm Challenge 2024, a list of films by joolstein

joolstein

• 10841 berichten
  • 8933 stemmen

IH88 schreef:

John Milton Misschien heb ik er overheen gelezen, maar krijg je ook weer 14 bonuspunten als je het einddoel (31 films waarvan 16 FTV) hebt gehaald?

John Milton schreef:

Eens het einddoel bereikt is (31 registraties waarvan minstens 16 FTV) komt er nog een bonus van 14 punten bij, dit om te vermijden dat users die de 31 niet halen alsnog voor een user kan eindigen die wel de 31 haalt

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

(quote)

haha.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Ik zit er even naar te kijken, krijg er weer onwijs veel zin in nu man, holy shit. Als ik terug ben dan kan ik mooi nog even snel het lijstje afwerken van mij, om zoveel mogelijk subgenres af te kunnen vinken. Dat wordt echt genieten, en ik weet uiteraard al met welke film ik de challenge aftrap. Zoals ieder jaar zal ik de oktober gebruik voor echt alleen maar horrorfilms, dus dan komen mijn meeste registraties, al kan ik natuurlijk altijd gewoon eerder beginnen . Dan is de afwisseling met non-horror ook nog prima, dus dan is het sowieso langer vol te houden!

Ik heb vandaag de enige dag ingelast dit jaar om alcohol te drinken (zoals ieder jaar), dus ik ga snel naar de dames toe om shotjes te doen. Iedereen een goed weekend!

remorz

• 2497 berichten
  • 2742 stemmen

Ik kruip maar wat graag onder mijn steen vandaan voor deze klassieke, wederom indrukwekkend opgezette challenge. Compliment John Milton.

Ik kan niet garanderen dat ik consistent bijdraag, maar de ervaring leert dat het sowieso een leuke plek is om inspiratie op te doen.

Vraagje: de subcategorisering is zeer uitgebreid. Kan je per titel slechts één subgenre selecteren? Of geldt een Australische actie-zombiehorror voor drie?

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

robertinho schreef:

Oh, en nog een tip voor het Canuxploitation subgenre: Pin (Film, 1988) . Die andere 98 moeten jullie zelf maar doen.

Ik heb eerst moeten googlen wat dit in godsnaam was haha. Geen idee,

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

remorz schreef:

Ik kruip maar wat graag onder mijn steen vandaan voor deze klassieke, wederom indrukwekkend opgezette challenge. Compliment John Milton.

Ik kan niet garanderen dat ik consistent bijdraag, maar de ervaring leert dat het sowieso een leuke plek is om inspiratie op te doen.

Vraagje: de subcategorisering is zeer uitgebreid. Kan je per titel slechts één subgenre selecteren? Of geldt een Australische actie-zombiehorror voor drie?

Slecht voor 1 genre, maar je mag wel kiezen welke. Je zal toch minstens 100 films achterover moeten slaan wil je alles afvinken

En op 60 dagen is dat best pittig!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Heel erg pittig, ik denk voor de meest mensen amper te doen. Daarom is dat ook niet het doel. Maar ik ga wel een poging wagen, meestal kan ik tijdens rustige nachtdiensten behoorlijk wat kijken, maar daarmee kom ik er nog lang niet aan

moviemike

• 1309 berichten
  • 5775 stemmen

Ik heb hier de afgelopen 10 maanden wel weer genoeg horror bij elkaar gesprokkeld om binnenkort niet op mijn bek te moeten gaan. Ik zal dus vanaf vrijdag de dertiende van de maand september aanwezig zijn om deel te nemen aan deze kindvriendelijke challenge

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3846 stemmen

Count me in!

Beun de Haas BV

• 918 berichten
  • 519 stemmen

Present, sergeant!

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Komt er ook nog een "nieuwsbericht" over de challenge op de hoofdpagina, zoals vorig jaar? Mogelijk heb ik hem gewoon gemist hoor, maar zo ben ik deze challenge op het spoor gekomen, misschien dat er nog (nieuwe) mensen aanhaken die er anders geen weet van hebben of het vergeten. Ik dacht, ik gooi hem er even in voor de zekerheid, alhoewel ik vermoed dat de organisator(en) er wel aan denken

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Die denkt er zeker aan. No worries

Staat klaar, en is reeds contact met de redacteuren over plaatsing ergens eind van de week.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2881 stemmen

Heel veel zin in. Heel het jaar ook al dvds van overal en nergens verzameld voor de challenge . Creditcard naar John Milton een fantastische post weer

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

John Milton schreef:

Heel erg pittig, ik denk voor de meest mensen amper te doen. Daarom is dat ook niet het doel. Maar ik ga wel een poging wagen, meestal kan ik tijdens rustige nachtdiensten behoorlijk wat kijken, maar daarmee kom ik er nog lang niet aan

Ajoh JM. Jij hebt in de eerste week al 257 films gezien straks

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik voel me trouwens als een kleine jongen die de koekentrommel ziet staan, maar er niet in kan. Maak ik hier een lijstje horror op waar ik naar uitkijk, maar moet ik nog zo´n kleine 2 weken wachten. Dat is pas een challenge!

(Niets belet me om nu al te kijken, maar toch, het momentum van de challenge heeft toch iets speciaals).

j_u_u_l

• 207 berichten
  • 1630 stemmen

Ik heb er vorig jaar 2, hooguit 3 gezien, maar ik ben weer van de partij . Wie weet verbreek ik wel mijn record.

Tanguy

• 455 berichten
  • 2056 stemmen

Ik ben ook weer van de partij! Wie weet helpt dit om van mijn zomerse filmdip af te komen. Binnenkort eens even een lijstje van 100 titels samenstellen.

mezzanine

• 398 berichten
  • 2940 stemmen

Top, ik ben erbij. Ik mik op 31, lijkt mij al heel wat, maar dat dacht ik vorig jaar ook en toen vloog ik toch over de 50.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Voorgaande winnaars:

2017 - Noodless

2018 - Noodless

2019 - Shaky

2020 - Noodless

2021 - John Milton

2022 - Shaky

2023 - John Milton

2024 - ?

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Het zal niet Shaky zijn, want die ziet helaas van deelname af. Ik kan het echt niet voorspellen, voor mezelf hangt het helemaal af van hoeveel zin ik heb, en of er wel of geen filmdip optreedt. Het is meermaals voorgekomen dat ik zo kneiterhard van start ging, dat ik het na 4 weken compleet gezien had. En in 2022 verdampte mijn voorsprong door Beebie Milton.

spoiler alert: er is momenteel géén tweede op komst, dus dat kan alvast geen excuus zijn

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Jammer man dat Shaky niet meedoet. Maar goed, jaartje overslaan kan inspiratie weer doen ontvlammen.

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Ik heb vorig jaar 23 films gezien tijdens de Horrorfilm Challenge en dit jaar heb ik nog geen idee waar ik op ga uitkomen (ik heb in ieder geval geen grote verzameling horrorfilms op de plank, in dit geval harddisk, liggen die ik nog moet kijken).

Ik hoop eigenlijk vooral een aantal keren "Benny Loves You (2019)" voorbij te zien komen en verder hoop ik een aantal leuke horrorfilms (met de ingrediënten die ik graag zie in horrorfilms) tegen te komen van anderen die ik nog niet gezien heb.

De start van de Horrorfilm Challenge ga ik wel niet meemaken, want volgende week zaterdag ga ik een week op vakantie naar Normandië.

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2551 stemmen

j_u_u_l schreef:

Ik heb er vorig jaar 2, hooguit 3 gezien, maar ik ben weer van de partij . Wie weet verbreek ik wel mijn record.

Mij kun je niet verslaan, want ik ga weer voor de dame met de rode lantaarn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.