• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.335 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.592 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.368 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Shinobi schreef:

(quote)

Mij kun je niet verslaan, want ik ga weer voor de dame met de rode lantaarn.

Dat is helemaal ok, die zien we graag!

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Shinobi schreef:

Daar lijkt me niets mis mee als ze langs komt

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Fisico schreef:

(Niets belet me om nu al te kijken, maar toch, het momentum van de challenge heeft toch iets speciaals).

Dat denk jij!

John Milton heeft alles door . Als er horrors worden geregistreerd die stiekem vóór het ontbijt van de 12e zijn gekeken, dan stuur ik de baby uit Trainspotting op je af.

#jeweetzelluf

Ik ga voor de werkweek weer begint maar even het voorpagina artikel bijschaven en insturen, dan kan die hopelijk donderdag of vrijdag online, mooi op tijd om hopelijk nog wat wat nieuw bloed te lokken.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Frontpage artikel ingestuurd, Dentheman.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQHnrrfHLZ_Mpd1e3n-LANNXSAj69lg2irJIg&s

Hopelijk halen we ook dit jaar weer een mooie selectie deelnemers net als voorgaande jaren.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

John Milton schreef:

Frontpage artikel ingestuurd, Dentheman.

(afbeelding)

Hopelijk halen we ook dit jaar weer een mooie selectie deelnemers net als voorgaande jaren.

Lekker bezig, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ik heb het subgenrelijstje ondertussen in een excel geknald, eens ff kijken welke ik al in kan vullen adhv mijn kijklijst. Wat een lijst zeg, 100 subgenres, keuze te over om nieuwe dingen te ontdekken (fijn ook die uitleg en inspiratie!)

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

Prachtig werk John Milton. Geweldig al die info en tips.

Blij om Arrow, Vinegar Syndrome & Canuxplotation op de lijst te zien wat ik denk suggesties van mij waren. Ik moest lachen bij Vagina Dentata / Schlong Horror.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Haha ik verbaasde me al dat nog geen enkeling daar iets over opgemerkt had!

Ik moest nog een categorie en kon niet echt goed meer iets bedenken

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Pfff, 100 categorieën. Zoals ik vorige week al zei, wat doe je me aan John Milton?

Van de week maar eens beginnen met lijstjes bouwen!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8933 stemmen

John Milton schreef:

Ik moest nog een categorie en kon niet echt goed meer iets bedenken

En toen dacht je dan maar een kutfilm of in het kader van meer inclusiviteit pikfilm

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Precies. Eeuwig zonde, want het is natuurlijk een gemiste kans dat ik niet voor de ‘schijtfilm’ ben gegaan. Dat had het onvolprezen Monsturd (2003) vast flink wat nieuwe stemmen opgeleverd.

Mochten mensen trouwens nog een film voor subgenre Turkey/lager dan 5 op IMDb zoeken, dan heeft Monsturd alle benodigde kwalificaties

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Ik zag hem meerdere keren voorbij komen en had een vrij moment, dus ik dacht om een beetje in the mood te komen toch stiekem vast een horrortje kieken.

Benny loves you, normaal gesproken niet mijn ding, maar ik dacht geef het een kans.

Ik zal niet teveel verklappen, maar wil je tijdens de challenge een luchtige film tussendoor, dan raad ik deze zeker aan.

Te cheesy om een hoge score te geven, maar ik heb meerdere malen flink moeten glimlachen tijdens de film, iets dat veel andere, soortgelijke films niet lukt

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Dentheman schreef:

Ik zag hem meerdere keren voorbij komen en had een vrij moment, dus ik dacht om een beetje in the mood te komen toch stiekem vast een horrortje kieken.

Benny loves you, normaal gesproken niet mijn ding, maar ik dacht geef het een kans.

Ik zal niet teveel verklappen, maar wil je tijdens de challenge een luchtige film tussendoor, dan raad ik deze zeker aan.

Te cheesy om een hoge score te geven, maar ik heb meerdere malen flink moeten glimlachen tijdens de film, iets dat veel andere, soortgelijke films niet lukt

Top dat je "Benny Loves You (2019)" hebt gekeken (de film verdient ook meer kijkers)

Het is inderdaad een luchtige komische horrorfilm, die zelfs wat ontroerend is en de vele kills zijn ook gewoon leuk om te zien. Heb je vroeger zelf een knuffel gehad die je naderhand hebt weggestopt (mijn twee knuffels, te weten "Snuffie 1" en "Snuffie 2", liggen zelfs nog op de zolder en hoor ik 's nacht soms lopen op de zolder ), dan is deze film zeker verplichte kost

Als je nog een leuke horrorfilm met poppen wilt zien, dan is "Willy's Wonderland (2021)" trouwens ook een aanrader. Sowieso vind ik horrorfilms met poppen vaak best leuk, zoals o.a. ook "Demonic Toys (1992)" die ik in 2022 zag.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Gaat iemand trouwens nog bijhouden (op Letterboxd) welke films er allemaal worden bekeken? Vorige keer heel handig voor tips. ikkegoemikke deed het vorig jaar volgens mij.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Oja, hier is de lijst. Jeetje, met z'n allen 1857 films gekeken vorig jaar pff.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

IH88 schreef:

Gaat iemand trouwens nog bijhouden (op Letterboxd) welke films er allemaal worden bekeken? Vorige keer heel handig voor tips. ikkegoemikke deed het vorig jaar volgens mij.

Als Ikke het niet wil doen kan ik het wel op mij nemen!

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Top dat je "Benny Loves You (2019)" hebt gekeken (de film verdient ook meer kijkers)

Het is inderdaad een luchtige komische horrorfilm, die zelfs wat ontroerend is en de vele kills zijn ook gewoon leuk om te zien. Heb je vroeger zelf een knuffel gehad die je naderhand hebt weggestopt (mijn twee knuffels, te weten "Snuffie 1" en "Snuffie 2", liggen zelfs nog op de zolder en hoor ik 's nacht soms lopen op de zolder ), dan is deze film zeker verplichte kost

Als je nog een leuke horrorfilm met poppen wilt zien, dan is "Willy's Wonderland (2021)" trouwens ook een aanrader. Sowieso vind ik horrorfilms met poppen vaak best leuk, zoals o.a. ook "Demonic Toys (1992)" die ik in 2022 zag.

Hij was zeer vermakelijk, het loopje, de manier hoe hij gooit, deed mij aan een groene soortgenoot van hem denken met slingerarmpjes als hij enthousiast wordt verder kon ik de referenties naar andere horror's wel waarderen, tenminste, ik denk die gespot te hebben

Weet niet of ik tijdens de challenge nog veel met poppen voorbij zal gaan zien komen, maar met name Willy's wonderland leek mij wel interessant ja, thnx voor de tip!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Woland schreef:

Pfff, 100 categorieën. Zoals ik vorige week al zei, wat doe je me aan John Milton?

Van de week maar eens beginnen met lijstjes bouwen!

Ga je een poging wagen, voor de 100? Gaat wel van je terras en pupquiz tijd af he.

Kondoro schreef:

(quote)

Als Ikke het niet wil doen kan ik het wel op mij nemen!

Deze zin is heel verwarrend.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Haha, geweldig!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4897 stemmen

IH88 schreef:

Yep, ik ben van plan die taak weer op me te nemen.

PS. Ben trouwens al halfweg met de 100 thema's. Gaan eindelijk die resem films die hier staan te wachten eens voor de bijl. Kan ik weer plaats maken voor nieuwe materiaal

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

IH88 schreef:

Oja, hier is de lijst. Jeetje, met z'n allen 1857 films gekeken vorig jaar pff.

Wat een werk moet dat zijn om bij te houden zeg, maar wel heel tof!

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Ga je een poging wagen, voor de 100? Gaat wel van je terras en pupquiz tijd af he.

Klopt, en dan heb ik ook nog eens een nieuwe baan waar ik tijd aan schijn te moeten besteden. Maar ja, ik ben veel te competitiegevoelig om het niet in ieder geval te proberen. Misschien dat ik halverwege opgeef, maar we gaan het zien...

ZZ TOP

• 507 berichten
  • 2193 stemmen

Ik ben ook weer van de partij. De afgelopen 2 jaar heb ik overgeslagen, maar deze editie doe ik graag weer mee.

Wat een werk heb je er ingestoken John Milton. Echt indrukwekkend. Ga zo de kijktips van de subgenres even doornemen en even een lijstje maken van wat ik wil gaan zien.

Deze week ook nog even een lijst maken voor deze challenge, zodat ik genoeg te kijken heb, maar dat moet vast geen probleem zijn

Maar eerst nog even mijn bekeken films importeren in Letterboxd. Dat is ook altijd een gedoe

Wel jammer trouwens dat Shaky niet van de partij is.

oup

• 588 berichten
  • 3194 stemmen

Leuk, ik ben erbij!

Wat een werk heb je hier al ingestoken John Milton, indrukwekkend!

Het horrorgenre mag van mij wel eens wat meer aandacht krijgen. Het is toch een beetje een ondergeschoven kindje. Ik heb genoeg horrorfilms die 'al jaren' op de lijst staan. Mooi moment om hier de komende maanden eens volle bak mee aan de slag te gaan!

Alvast een lijst van 34 films op Letterboxd gemaakt met diverse subgenres. Het zou mooi zijn als ik medio november deze lijst grotendeels heb kunnen checken. Verder maak ik mij niet al teveel illusies. Veel succes gewenst aan de diehards die alle 100 subgenres willen afvinken...

j_u_u_l

• 207 berichten
  • 1631 stemmen

Misschien ontgaat het me volledig hoor... maar leg uit?

Shinobi schreef:

(quote)

j_u_u_l

• 207 berichten
  • 1631 stemmen

Niet om het een of ander.. maar hoe controleer je dit dan?

John Milton schreef:

(quote)
Dat denk jij!

John Milton heeft alles door . Als er horrors worden geregistreerd die stiekem vóór het ontbijt van de 12e zijn gekeken, dan stuur ik de baby uit Trainspotting op je af.

#jeweetzelluf

Ik ga voor de werkweek weer begint maar even het voorpagina artikel bijschaven en insturen, dan kan die hopelijk donderdag of vrijdag online, mooi op tijd om hopelijk nog wat wat nieuw bloed te lokken.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Heb ondertussen op Letterboxd alvast een lijst voor mijzelf gemaakt met 60 horrorfilms die ik MOET zien, maar mijn doel is minimaal 100 natuurlijk.

Zal de lijst dus vast en zeker nog gaan aanvullen!

Edit: Ondertussen de 100 films "aangetikt".

Mijn horrorfilms lijst voor de challenge

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

j_u_u_l schreef:

Niet om het een of ander.. maar hoe controleer je dit dan?

(quote)
Niet, het valt niet te controleren. We gaan hierbij gewoon uit van de eerlijkheid van de deelnemers.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Ik voel me als een jochie dat niet kan wachten tot het eindelijk pakjesavond is. Dan maar een ander genre vanavond

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik weet nu al dat ik op 12/9 keuzestress zal hebben

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.