- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Mij kun je niet verslaan, want ik ga weer voor de dame met de rode lantaarn.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Daar lijkt me niets mis mee als ze langs komt 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
(Niets belet me om nu al te kijken, maar toch, het momentum van de challenge heeft toch iets speciaals).
John Milton heeft alles door
. Als er horrors worden geregistreerd die stiekem vóór het ontbijt van de 12e zijn gekeken, dan stuur ik de baby uit Trainspotting op je af.
#jeweetzelluf 
Ik ga voor de werkweek weer begint maar even het voorpagina artikel bijschaven en insturen, dan kan die hopelijk donderdag of vrijdag online, mooi op tijd om hopelijk nog wat wat nieuw bloed te lokken.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Frontpage artikel ingestuurd, Dentheman. 
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQHnrrfHLZ_Mpd1e3n-LANNXSAj69lg2irJIg&s
Hopelijk halen we ook dit jaar weer een mooie selectie deelnemers net als voorgaande jaren.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Frontpage artikel ingestuurd, Dentheman. 
(afbeelding)
Hopelijk halen we ook dit jaar weer een mooie selectie deelnemers net als voorgaande jaren.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Prachtig werk John Milton. Geweldig al die info en tips.
Blij om Arrow, Vinegar Syndrome & Canuxplotation op de lijst te zien wat ik denk suggesties van mij waren. Ik moest lachen bij Vagina Dentata / Schlong Horror.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Haha ik verbaasde me al dat nog geen enkeling daar iets over opgemerkt had!
Ik moest nog een categorie en kon niet echt goed meer iets bedenken 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Pfff, 100 categorieën. Zoals ik vorige week al zei, wat doe je me aan John Milton? 
Van de week maar eens beginnen met lijstjes bouwen!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8933 stemmen
Ik moest nog een categorie en kon niet echt goed meer iets bedenken
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Precies. Eeuwig zonde, want het is natuurlijk een gemiste kans dat ik niet voor de ‘schijtfilm’ ben gegaan. Dat had het onvolprezen Monsturd (2003) vast flink wat nieuwe stemmen opgeleverd.
Mochten mensen trouwens nog een film voor subgenre Turkey/lager dan 5 op IMDb zoeken, dan heeft Monsturd alle benodigde kwalificaties 
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Ik zag hem meerdere keren voorbij komen en had een vrij moment, dus ik dacht om een beetje in the mood te komen toch stiekem vast een horrortje kieken.
Benny loves you, normaal gesproken niet mijn ding, maar ik dacht geef het een kans.
Ik zal niet teveel verklappen, maar wil je tijdens de challenge een luchtige film tussendoor, dan raad ik deze zeker aan.
Te cheesy om een hoge score te geven, maar ik heb meerdere malen flink moeten glimlachen tijdens de film, iets dat veel andere, soortgelijke films niet lukt 
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Ik zag hem meerdere keren voorbij komen en had een vrij moment, dus ik dacht om een beetje in the mood te komen toch stiekem vast een horrortje kieken.
Benny loves you, normaal gesproken niet mijn ding, maar ik dacht geef het een kans.
Ik zal niet teveel verklappen, maar wil je tijdens de challenge een luchtige film tussendoor, dan raad ik deze zeker aan.
Te cheesy om een hoge score te geven, maar ik heb meerdere malen flink moeten glimlachen tijdens de film, iets dat veel andere, soortgelijke films niet lukt
Top dat je "Benny Loves You (2019)" hebt gekeken (de film verdient ook meer kijkers) 
Het is inderdaad een luchtige komische horrorfilm, die zelfs wat ontroerend is en de vele kills zijn ook gewoon leuk om te zien. Heb je vroeger zelf een knuffel gehad die je naderhand hebt weggestopt (mijn twee knuffels, te weten "Snuffie 1" en "Snuffie 2", liggen zelfs nog op de zolder en hoor ik 's nacht soms lopen op de zolder
), dan is deze film zeker verplichte kost 
Als je nog een leuke horrorfilm met poppen wilt zien, dan is "Willy's Wonderland (2021)" trouwens ook een aanrader. Sowieso vind ik horrorfilms met poppen vaak best leuk, zoals o.a. ook "Demonic Toys (1992)" die ik in 2022 zag.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Gaat iemand trouwens nog bijhouden (op Letterboxd) welke films er allemaal worden bekeken? Vorige keer heel handig voor tips. ikkegoemikke deed het vorig jaar volgens mij.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Gaat iemand trouwens nog bijhouden (op Letterboxd) welke films er allemaal worden bekeken? Vorige keer heel handig voor tips. ikkegoemikke deed het vorig jaar volgens mij.
Als Ikke het niet wil doen kan ik het wel op mij nemen!
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Top dat je "Benny Loves You (2019)" hebt gekeken (de film verdient ook meer kijkers) 
Het is inderdaad een luchtige komische horrorfilm, die zelfs wat ontroerend is en de vele kills zijn ook gewoon leuk om te zien. Heb je vroeger zelf een knuffel gehad die je naderhand hebt weggestopt (mijn twee knuffels, te weten "Snuffie 1" en "Snuffie 2", liggen zelfs nog op de zolder en hoor ik 's nacht soms lopen op de zolder
), dan is deze film zeker verplichte kost 
Als je nog een leuke horrorfilm met poppen wilt zien, dan is "Willy's Wonderland (2021)" trouwens ook een aanrader. Sowieso vind ik horrorfilms met poppen vaak best leuk, zoals o.a. ook "Demonic Toys (1992)" die ik in 2022 zag.
verder kon ik de referenties naar andere horror's wel waarderen, tenminste, ik denk die gespot te hebben 
Weet niet of ik tijdens de challenge nog veel met poppen voorbij zal gaan zien komen, maar met name Willy's wonderland leek mij wel interessant ja, thnx voor de tip!
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Pfff, 100 categorieën. Zoals ik vorige week al zei, wat doe je me aan John Milton? 
Van de week maar eens beginnen met lijstjes bouwen!
De gestoorde filmfanaat
-
- 778 berichten
- 359 stemmen
Deze zin is heel verwarrend.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Yep, ik ben van plan die taak weer op me te nemen. 
PS. Ben trouwens al halfweg met de 100 thema's. Gaan eindelijk die resem films die hier staan te wachten eens voor de bijl. Kan ik weer plaats maken voor nieuwe materiaal 
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Oja, hier is de lijst. Jeetje, met z'n allen 1857 films gekeken vorig jaar pff.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Klopt, en dan heb ik ook nog eens een nieuwe baan waar ik tijd aan schijn te moeten besteden. Maar ja, ik ben veel te competitiegevoelig om het niet in ieder geval te proberen. Misschien dat ik halverwege opgeef, maar we gaan het zien...
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2193 stemmen
Ik ben ook weer van de partij. De afgelopen 2 jaar heb ik overgeslagen, maar deze editie doe ik graag weer mee.
Wat een werk heb je er ingestoken John Milton. Echt indrukwekkend. Ga zo de kijktips van de subgenres even doornemen en even een lijstje maken van wat ik wil gaan zien.
Deze week ook nog even een lijst maken voor deze challenge, zodat ik genoeg te kijken heb, maar dat moet vast geen probleem zijn
Maar eerst nog even mijn bekeken films importeren in Letterboxd. Dat is ook altijd een gedoe
Wel jammer trouwens dat Shaky niet van de partij is.
oup
-
- 588 berichten
- 3194 stemmen
Leuk, ik ben erbij!
Wat een werk heb je hier al ingestoken John Milton, indrukwekkend!
Het horrorgenre mag van mij wel eens wat meer aandacht krijgen. Het is toch een beetje een ondergeschoven kindje. Ik heb genoeg horrorfilms die 'al jaren' op de lijst staan. Mooi moment om hier de komende maanden eens volle bak mee aan de slag te gaan!
Alvast een lijst van 34 films op Letterboxd gemaakt met diverse subgenres. Het zou mooi zijn als ik medio november deze lijst grotendeels heb kunnen checken. Verder maak ik mij niet al teveel illusies. Veel succes gewenst aan de diehards die alle 100 subgenres willen afvinken... 
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1631 stemmen
Misschien ontgaat het me volledig hoor... maar leg uit?
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1631 stemmen
Niet om het een of ander.. maar hoe controleer je dit dan?
John Milton heeft alles door
. Als er horrors worden geregistreerd die stiekem vóór het ontbijt van de 12e zijn gekeken, dan stuur ik de baby uit Trainspotting op je af.
#jeweetzelluf 
Ik ga voor de werkweek weer begint maar even het voorpagina artikel bijschaven en insturen, dan kan die hopelijk donderdag of vrijdag online, mooi op tijd om hopelijk nog wat wat nieuw bloed te lokken.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Heb ondertussen op Letterboxd alvast een lijst voor mijzelf gemaakt met 60 horrorfilms die ik MOET zien, maar mijn doel is minimaal 100 natuurlijk. 
Zal de lijst dus vast en zeker nog gaan aanvullen!
Edit: Ondertussen de 100 films "aangetikt". 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Ik voel me als een jochie dat niet kan wachten tot het eindelijk pakjesavond is. Dan maar een ander genre vanavond 
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik weet nu al dat ik op 12/9 keuzestress zal hebben 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.