- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
haha, leuk om te lezen, het enthousiasme. 
Ikke niet overigens, OCD kabouter Milton begint gewoon bij subgenre 1, verwacht ik. 
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
haha, leuk om te lezen, het enthousiasme. 
Ikke niet overigens, OCD kabouter Milton begint gewoon bij subgenre 1, verwacht ik.
Ga jij trouwens dit jaar weer allemaal obscure korte films kijken waar ik nooit van heb gehoord Jeroen? Of toch maar films langer dan 60 minuten
.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Ik verwacht voornamelijk langer, ik heb praktisch geen shorts gekeken dit jaar. Maar ik gok wel dat er obscure lange films tussen zitten, telt dat ook? 
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik verwacht voornamelijk langer, ik heb praktisch geen shorts gekeken dit jaar. Maar ik gok wel dat er obscure lange films tussen zitten, telt dat ook?
Zeker. En vorig jaar nog een fijne aanbeveling van je gehad qua shorts La Sirena (Film, 2017) - MovieMeter.nl
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
Ja ik heb er toch wel veel zin in nu september is aangebroken, op BUTFF en thuis laatste week al meerdere keren m'n kleine teen inde horrorpoel gestoken en dat was lachen. Bewust veel slechte cinema naar binnen gewerkt.
Ik ga sowieso niet voor het afvinken van het klassement, dat soort cijfers heb ik nog nooit aangetikt, maar ik twijfel wel tussen 2 verschillende methodes.
Of ik ga ook lekker autistisch de volgorde af, of ik ga gewoon weer jubileumjaren als leidraad pakken.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
En hupla. De eerste 30 plaatsen in de beruchte Subgenre-Lijst zijn een feit.
Het begint al serieus te kriebelen om hieraan te beginnen.
En ook ik ben er nog niet uit hoe de lijst af te lopen : chronologisch of willekeurig? 
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Ik ga proberen om alle categorieën af te vinken maar ik ga geen kijklijst maken. Ik vind het leuker als ik niet op voorhand exact weet wat ik ga kijken en soms dingen kan toevoegen op basis van wat ik hier zie passeren of elders toevallig zie. Het is minder efficiënt maar het beviel mij best vorige keer.
Ik heb wel al een 35 tal films klaarstaan die mij interesseren of in paar obscuurder categorieën staan die ik waarschijnlijk niet willekeurig ga oppikken.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik weet nu al dat ik op 12/9 keuzestress zal hebben
Ik heb mijn eerste film al klaarstaan. Krijg waarschijnlijk wel gelijk puntenaftrek
.
https://media.tenor.com/BRdKjttIewIAAAAM/jason-voorhees-friday-the13th.gif
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
Ik zit er ook aan te denken om de Elm Street movies weg te tikken, heb alleen de 1e gezien en die remake uit 2010
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Misschien een stomme vraag, maar ik moet het doen met de collectie DVD's die ik tot mijn beschikking heb en het actuele aanbod van de 4 of 5 streamingdiensten waar wij op geabonneerd zijn. Hoe doen jullie dit nou als je een filmtip voorbij ziet komen die niet in je "aanbod" voorkomt? Val je dan terug op een youtube upload van deze specifieke film of zijn er nog andere kanalen via waar veel films te zien zijn en waar ik als redelijke noob niet van weet/aan denk? Ik heb dus vorig jaar een aantal keer de situatie gehad dat ik iets graag wilde zien, maar het niet kon, doordat het niet in mijn "aanbod" stond... 
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Je bent wellicht niet de enige, mezelf incluis.
Het is een puzzelwerk soms en ik vind ook lang niet alles. Op MeJane, Netflix of Prime vind je al heel wat, maar die zijn meestal erg mainstream of echt pover in kwaliteit.
De rest vul ik aan met Youtube of Archive.org, vooral voor oude dingen erg geschikt alsook Aziatische horror in alle genres. De beeldkwaliteit is wel soms wat minder, maar ik ben daar vrij creatief in als ik iets opzoek.
De bieb (of eigen DVD) is voor mij ook een belangrijke en goedkope bron. Maar voor sommige subs is het harken zoals die Franse Extremity, zeker als je er al enkele van zag. Uiteindelijk kan en zal ik de 100 subs wel vinden al is dat niet altijd met die film die ik écht wou zien.
Maar het klopt dat sommige leden erg bedreven zijn in het pindakazen, dat maakt het soms eenvoudiger 
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Het is natuurlijk een challenge voor iets, niet alleen in hoeveelheid, maar ook in het zoeken en de inspanning naar de juiste film binnen je eigen mogelijkheden. 
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Het is natuurlijk een challenge voor iets, niet alleen in hoeveelheid, maar ook in het zoeken en de inspanning naar de juiste film binnen je eigen mogelijkheden.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Misschien een stomme vraag, maar ik moet het doen met de collectie DVD's die ik tot mijn beschikking heb en het actuele aanbod van de 4 of 5 streamingdiensten waar wij op geabonneerd zijn. Hoe doen jullie dit nou als je een filmtip voorbij ziet komen die niet in je "aanbod" voorkomt? Val je dan terug op een youtube upload van deze specifieke film of zijn er nog andere kanalen via waar veel films te zien zijn en waar ik als redelijke noob niet van weet/aan denk? Ik heb dus vorig jaar een aantal keer de situatie gehad dat ik iets graag wilde zien, maar het niet kon, doordat het niet in mijn "aanbod" stond...
Archive.org heeft inderdaad soms wat moois. Dailymotion is soms ook een bron.
Op effedupmovies.com bv. kun jij best wat online kijken.
De blog Rarelust en paar andere gelijkaardige bronnen hebben veel mooie, veel minder mainstream films staan.
De andere kanalen zijn inderdaad ook meestal mijn bron.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Rarelust (na account) of Rarefilmm inderdaad, veel oud onbekend materiaal daar. Kan je mee uitpakken! 
DailyM eveneens, maar hoe zet je die vervelende reclame uit om de 8 minuten?
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
en een inkopper wellicht: filmtitel plus jaartal googelen, en dan op video's klikken. met name voor oudere films werkt dat vaak verrassend goed. Maar ik geef toe: ik ben ook wel een pindakaasgoeroe.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Rarelust (na account) of Rarefilmm inderdaad, veel oud onbekend materiaal daar. Kan je mee uitpakken! 
DailyM eveneens, maar hoe zet je die vervelende reclame uit om de 8 minuten?
FF geleden sinds dat ik op DailyM heb gezeten maar herinner niet veel reclame maar AdBlock & obscure keuzes waren wss reden waarom ik niet herinner. Het kan ook zijn dat recent veranderd is.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Ah wat een tips, fijn! Ken ik zeker wel mee uit de voeten als ik vast loop in mijn eigen aanbod, thnx allemaal 
oup
-
- 588 berichten
- 3194 stemmen
Ah wat een tips, fijn! Ken ik zeker wel mee uit de voeten als ik vast loop in mijn eigen aanbod, thnx allemaal
Nu heb ik bijvoorbeeld weer wat films op Videoland op de korrel. Pak ik binnenkort ook een proefperiode. Ik vind het dan zelf overigens wel netjes om daarna altijd nog even minimaal één betaald maandje te nemen. Beetje luizig om alleen gratis wat films te kijken en dan met de noorderzon te vertrekken 
Op Amazon Prime heb je overigens ook steeds meer extra kanalen waar je twee weken proefperiode kunt pakken. Zelf nog geen gebruik van gemaakt, maar er staan ontzettend veel themakanalen bij met echt wel interessante titels. Sooner, Cineart, MGM+, September Film, Filmbox Arthouse etc.
En wat te denken, nu we toch in de horrorsferen zitten, van het kanaal Fear (ook twee weken op proef te nemen): Bekijk horror van over de hele wereld op FEAR, met nieuwe films en klassiekers, het nummer 1 horrorabonnement voor elke fan van horror. Verstoppertje of schreeuw, plezier gegarandeerd.. Nou, tel uit je winst! Voor de geïnteresseerden: het aanbod kun je vinden op www.fearchannel.online.
Om niet helemaal off topic te gaan: mijn kijklijst is inmiddels gestegen van 35 naar 43 titels. Geen idee of dat gaat lukken, maar dat zien we dan wel weer. Leuk die voorpret in ieder geval. Geinig om je in te lezen in de diverse subgenres en deze aan je films te knopen. 'Wacht ff, deze kan ik natuurlijk ook gewoon onder het label 44. Found Footage Horror plaatsen'. 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Mooi om al deze voorpret te lezen. Morgen(ochtend) komt overigens de aankondiging op de voorpagina online, dus hopelijk brengt ons dat ook nog wat extra aanwas.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Ik lees dat "Rarelust" wordt genoemd, maar wil je daar iets van downloaden, dan moet je wel een account hebben (wat best duur is), want als je dat niet hebt dan ben je circa 8 uren of nog langer aan het downloaden via een webbrowser om een film te downloaden en dat is gewoon ruk op zijn zachts gezegd. Ik maak daar sporadisch gebruik van als ik een film nergens anders kan vinden.
Beter kan je ergens een Usenet provider nemen (kost iets van 5 euro per maand) en daarmee kan je dan de films pindakazen welke je wilt zien, i.p.v. Streamingdiensten die ik maar zeer beperkt vind qua films (zelf heb ik "Amazon Prime" en "SkyShowTime" en de laatste heb ik gratis i.v.m. mijn televisieabonnement bij Ziggo), en zeker de films waar ik graag naar opzoek ben. 95% van de films die ik zie heb ik gepindakaads en de overige 5% via de televisie (dan moet het al zender zijn zonder reclame, want anders begin ik er meestal niet aan), streamingdiensten en "Film 1".
Sinds kort maak ik ook gebruik van "IPTV" (kost iets van circa 40 t/m 99 euro op jaarbasis), wat behoorlijk in opkomst is, en daarop kan je ook veel films zien (o.a. alle films die op streamingdiensten staan), maar ik maak er niet veel gebruik van.
Oh ja, je kunt natuurlijk ook films pindakazen via een Torrent site en dan kost het je helemaal niets. Wel kan dan de snelheid m.b.t. het pindakazen ook tegenvallen of het lukt helemaal niet, maar op die manier heb ik afgelopen week wel bijvoorbeeld "Female Prisoner Scorpion: #701's Grudge Song (1973)" gezien (ik denk niet dat een Streamingdienst die in hun collectie heeft) een film die ik overigens niemand aanraad.
Wil je alleen 100% legaal films kijken, dan moet je natuurlijk niet beginnen aan een Usenet provider, IPTV of een Torrent site.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Je kan ook eens hier proberen : Watch top Horror movies and shows for free on 1movieshd
Patat veel films. Heb ik eens gebruikt bij een horrorchallenge. 
Maar 't is toch voornamelijk de Calvé-pot die opengerukt wordt. Mijn Plex zal weer overuren draaien 
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Pindakaas was nog nooit zo lekker als in oktober tijdens de horrorchallenge.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
https://i.ibb.co/ncK0ms3/Full-Size-Render.jpg
Met nog een ruime week te gaan plofte vandaag dit werkje op de deurmat, kan ik mooi het wachten mee overbruggen! En wellicht zowaar begrijpen waarom we onszelf jaarlijks met zoveel overgave aan al die gruwelen onderwerpen! 
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
Die auteur komt ook wel eens in the Evolution of Horror voorbij volgens mij, als gast. Toch echt tijd om die ook te luisteren!
Plex heeft trouwens ook veel oudere en obscure horrofilms. Gratis, maar dan heb je wel om de zoveel minuten reclame. Soms trek ik dat, meestal niet.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
(afbeelding)
Met nog een ruime week te gaan plofte vandaag dit werkje op de deurmat, kan ik mooi het wachten mee overbruggen! En wellicht zowaar begrijpen waarom we onszelf jaarlijks met zoveel overgave aan al die gruwelen onderwerpen!
oup
-
- 588 berichten
- 3194 stemmen
Plex heeft trouwens ook veel oudere en obscure horrofilms. Gratis, maar dan heb je wel om de zoveel minuten reclame. Soms trek ik dat, meestal niet.
).
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Nog eventjes doorbijten en mijn kijklijstje is volledig. De eerste 60 zijn een feit en ik kan niet wachten om eindelijk om aan de kijkmarathon te beginnen.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
nog even 'edit' weghalen uit je url, ikke 
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1631 stemmen
Hoe zat het ook alweer met het genre 'horror'?
Deze bijvoorbeeld:
Trap (Film, 2024) - MovieMeter.nl
Krijgt hier op MM geen genre horror toegewezen maar op Plex staat hij bijvoorbeeld wel gecategoriseerd onder horror. Oftewel, volgens welke richtlijnen valt een film onder horror?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.