ad

Geregisseerd door: Kevin Lewis

Met onder meer: Nicolas Cage, Emily Tosta en Beth Grant

Releasedatum: 12 februari 2021

Over Willy's Wonderland

"Their idea of fun is killer!"

Een onderhoudsmedewerker werkt in een vreemd attractiepark en komt daarbij plots in een levende nachtmerrie terecht. Als de poppen in het attractiepark tot leven komen, moet hij voor zijn eigen leven vechten door alle monsters te verslaan om de ochtend te halen en zo uit het park te kunnen ontsnappen.

imageimageimageimageimage

Kathy Barnes

Bob McDaniel

avatar van Warp

Warp

Laatste deel van de Nicolas Cage in purple trilogy.

avatar van tattoobob

tattoobob

Ziet er tof uit....

Wahah, die Cage.

avatar van Q Jones

Q Jones

Lijkt me weer een aardige film met cage

avatar van Thorak

Thorak

Ziet er geweldig ouderwets uit!

avatar van maurice32

maurice32

Flauw, met een bad as Cage

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Als een absolute knaller toont "Willy's Wonderland" een duidelijk eerbetoon aan het klassieke genre van eenvoudig low-budget horror-entertainment. En ondanks het algemeen slechte acteerwerk - hoewel Nicholas Cage een badass prestatie levert - gebrek aan gehechtheid en ingetogen effecten, is de film een aantrekkelijke verrassing met een interessant verhaal en een goede achtergrond. Dus hoewel het niet van hoge kwaliteit is, heeft de film zeker een aantal verrassende trucs om je met succes geïnteresseerd te houden.

Houd je hoop niet hoog voor deze film, want dat zal slecht uitpakken. Ik geef een matige 5,7/10 voor de film algemeen, maar een dikke 7/10 voor entertainment waarde.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

vreemde film.

Begint aardig. Zodra "het" begint weet je meteen wat voor soort film je kijkt en hoe het zal verlopen.

Vanwege de manier hoe Cage het speelt word het niet eng ofzo

3* oke voor een keer

avatar van balosa

balosa

Nicolas heeft een makkie gehad qua tekst leren, haha

avatar van weerwolf79

weerwolf79

Erg slechte film, slap verhaal, slecht acteerwerk en ook het hele film gedeelte ziet er niet uit.

avatar van coumi

coumi

Best van kunnen genieten, een soort horror komedie in de stijl van zoiets als Gremlins of Tremors vroeger. Niet te serieus nemen allemaal, en dat kijkt deze prettige B film, ondanks de af en toe morsige looks, goed weg. Redelijk origineel script, de excentrieke zwijgende heldenrol van Cage vond ik niet zo geslaagd, met een minder bekende kop in de hoofdrol had dit trucje een stuk beter kunnen werken.

avatar van Shadowed

Shadowed

Wel leuk.

Maar toch wat mij betreft de grootste teleurstelling van het jaar, aangezien dit de film was waar ik het meest naar uitkeek. Cage lijkt op horrorgebied steeds de beste projecten uit te kiezen, en toen het bekend werd gemaakt dat hij het tegen animatronics op zou nemen kon mijn geluk niet meer stuk.

Helaas laat het resultaat het wel afweten, maar het valt wel goed in het rijtje met andere Cage-films. De echte Cage Rage blijft hier alleen uit. Hij speelt bij vlagen wel wild, maar wie echt over-the-top Cage verwacht komt toch bedrogen uit. Dit is nog steeds bij vlagen een hilarische rol, maar op een andere manier. Niettemin weet Cage dit bijna perfect te doen.

Visueel ziet het er ook goed uit, op een aantal CGI-slippertjes na. De cinematografie en look zien er schitterend uit. Er zweeft een paarse gloed door de film heen die het als eindresultaat best bijzonder maakt, en daarnaast zijn de actiescenes ook prima opgenomen. Ze vallen wel in de ik-schud-zoveel-mogelijk-met-de-camera-omdat-mijn-budget-niet-zo-hoog-ligt categorie, maar die kan ik prima slikken.

Verhaal is compleet van de pot gerukt. Je kijkt eigenlijk letterlijk 88 minuten tegen Cage aan die in een restaurant werkt en zijn ding doet. De robots komen vervolgens plots tot leven en vallen Cage 1 voor 1 aan. Nog wat zijplotjes daarbij, maar in principe is dat alles wat je krijgt. Lewis maakt het zichzelf er wel iets te makkelijk mee.

Er zit genoeg lol in om het allemaal vermakelijk te houden, maar Willy's Wonderland stort zich spijtig genoeg wel enkel op 1 richting, en dat is de komedie. Op horrorgebied zal je bedrogen uitkomen namelijk. Spannend of dreigend is het nergens, en de gore valt al helemaal tegen. Voor de echte gorehounds zal dit dan ook een behoorlijke domper zijn. De kills zijn tam en het meeste bloed komt in de vorm van olie. Verder is het ook erg bombastisch waardoor enige vorm van subtiliteit of spanningsopbouw teniet gaan.

Deze film maakt eigenlijk qua toon ook de verkeerde keuze. Je zou denken dat deze film een behoorlijk lompe en bloederige horrorfilm gaat worden, maar het is uiteindelijk vooral een snelle en opgepoetste film geworden. Een compleet van de pot gerukt verhaal en barslecht acteerwerk buiten Cage om. Het is uiteindelijk allemaal ontzettend onbevredigend omdat de film niks lijkt te durven. Het concept wordt niet tot in de volle potentie benut en de gore is serieus tam. Het is gewoon wachten op de volgende gekke actie van Cage, die de film toch wel heeft gered. Een voldoende voor Cage en de visuele look, verder toch wel een serieuze teleurstelling.

Voor diegene die een iets meer geslaagde animatronicsfilm willen, ik raad je The Banana Splits Movie aan. Deze film bevat veel meer gedurfde gore, is lomper en de fun is wat beter gelukt.

avatar van james_cameron

james_cameron

Een gemiste kans dit, hoewel nergens echt vervelend. Nicolas Cage als zwijgzame loner die het in een verlaten attractiepark moet opnemen tegen animatronische poppen die zo weggelopen lijken te zijn uit Peter Jackson's Meet The Feebles klinkt helaas leuker dan het daadwerkelijk is. Cage speelt vrij ingetogen, de verdere cast is nietszeggend en de bloederige toestanden zijn matig in beeld gebracht. Dit gegeven smeekt om een volledig doorgedraaide aanpak, iets waar regisseur Kevin Lewis helaas geen kaas van heeft gegeten.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Aardig maar daar is het dan ook mee gezegd.

De film gaat over een soort van pretpark wat gesloten is omdat de eigenaar de inboedel wil laten opknappen. Voorbijgangers die niet in het plaatselijke hotel kunnen overnachten mogen dus hier een nachtelijk dak boven een hoofd hebben. De logica begint hierbij gelijk op hol te slaan in dit verhaal want als ik onderdak zoek of mijn auto wil laten repareren, wil ik s' nachts niet een bedrijf schoon gaan maken als wederdienst. En dat is wel het geval in dit verhaal, schoonmaken als vergoeding voor onderdak of zoals hier, de auto gerepareerd krijgen.

Wat irriteerde is het woordloze spel van Cage, wat bezield deze acteur om steeds weer in slechte(re) rollen te gaan spelen?

De waarderingscijfers voor films waarin hij een hoofdrol speelt, halen vaak de 5/10 niet meer en de laatste film die op een kleine voldoende zat, was Color Out of Space (2019) en kwam op IMDb nog maar op een 6,2! Deze acteur heeft meer in zijn mars dan stommetje spelen zoals in de wonderlijke wereld van Willy!

Kijk eens naar deze film, lang geleden: The Rock (1996)

Of deze: Face/Off (1997) en deze: Leaving Las Vegas (1995)

De jaren '90 toen hij vrijwel ieder jaar één of twee films afleverde onder prima regisseurs zoals Oliver Stone, Werner Herzog en Mike Figgis en goede waarderingen oogstte van het publiek.

Mogelijk heeft Cage heeft het idee nog steeds dat hij de acteur van toen is maar helaas, als ik zijn naam zie staan bij de hoofdrolspelers is mij vaak al de lust ontnomen om de film op de stapel "binnenkort nog te zien" te leggen.

Ook deze film is een tussendoortje in de hoop dat ondanks de waarderingscijfers er iets positiefs uit zou rollen maar nee, we waren blij dat het voorbij was. Gelukkig hadden we geen bioskosten, dus de schade valt te overzien.

Deze film gaat nu naar de rij "nooit weer zien" ondanks de nipte voldoende.

Een 6.

avatar van schumacher

schumacher

Nicolas Cage tja, meeste van zijn films zijn echt niet goed meer. Dat is nu toch ook weer zo vind ik, muziek vond ik ééntonig en irritant, film zelf ook ééntonig.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

De manier waarop Nicolas Cage hier gebruikt wordt is eigenlijk de grootste schande. Die had zich met een explosief karakter vol foute one-liners helemaal uit kunnen leven in z'n bloederige strijd tegen moordlustige animatronics. Nu is het een nogal nietszeggende productie met duidelijke mankementen. Veel meer van verwacht.

Onderhond

Heerlijk. Lewis houdt zich gelukkig weg van de "klassieke ode aan de 80s" en levert gewoon een hilarische, weirde en uitzinnige film af. Met een zwijgende Cage als hoogtepunt.

avatar van joolstein

joolstein

Lekker!!!!

Met deze film was het puur genieten! Cage schittert als de zwijgzame, Conciërge (hij zeg niet veel dan één of twee keer een "ah" nadat hij van een blikje van zijn mysterieuze energiedrank, Punch drinkt), , een mysterieuze Camaro-rijder die het slachtoffer wordt van een sinistere zwendel in een stad zonder internet, Hayesville genaamd. Het duurt niet lang voordat hij zit opgesloten en dat de animatronische bewoners misschien mobieler en minder gezinsvriendelijk zijn. Maar...Cage blijf schoonmaken want "He's not trapped in there with them. They're trapped in here with him" Dat het geen oscar-waardig film zou worden, leek mij wel duidelijk... we hebben het over Nicolas Cage die killer-animatronics tot moes slaat. Dat was het concept van Willy’s Wonderland en het slaagt erin om deze belofte waar te maken! Nicolas Cage had blijkbaar zelf ook vertrouwen in deze film want hij treed zelf op als producer. Emily Tosta's sidekick-achtige personage Liv brengt iets van een hart in de film, en gezien het lage budget waren Willy Weasel en zijn dierenvriendjes toch een sterke bedreiging! En oké het SyFy- verhikel Banana Splits van twee jaar geleden had misschien de kills maar kan verder nergens tippen aan deze! Al was het alleen maar omdat NicCage al dansend op een flipperkast speelt! Niet dat de kills hier slecht zijn maar het budget was er niet naar om al te groots uit te pakken! Och de acteerprestaties of effecten verminderen op géén enige wijze de lol van deze film! Willy's Wonderland's bedoeling is om belachelijk en vermakelijk te zijn. Het slaagt in beide! Meer wenste ik ook niet! Yup!

joolstein schreef:

Cage blijf schoonmaken

Dit toch ook vooral. De helft van de film is gewoon Cage die een foute Amerikaanse kinderdiner aan het schoonmaken is

avatar van puppet master

puppet master

Is Cage zo verlegen om geld dat hij zulke films moet gaan maken en dan heb ik het niet alleen over deze..... wat is deze geweldige acteur achteruit gegaan. zo jammer. Film is niks mis mee.

Vanaf 15 april in de bioscoop (Splendid Film)

Hilarisch.

Een film die soms iets te nadrukkelijk lijkt te solliciteren naar een cult status, maar op andere momenten ook gewoon z'n eigen ding doet en daarmee ook vast wat cultfans tegen de borst stuit. Ik kon het wel waarderen.

Vooral de manier waarop Lewis, rond z'n budget heen, uit elk element plezier probeert te tappen. De vreselijke maar hilarische liedjes, de designs van de poppen, wat droge/weirde humor ala Hosking soms (Cage die telkens meer een proper shirtje aantrekt), wat compleet random dingetjes (zoals de pinball scenes), de gevechten met de animatronics ...

Een film die blijft verrassen en best origineel uit de hoek komt, maar allicht wat moeite zal hebben om de liefhebbers van dit soort werk te vinden, want zo positief wordt hij niet onthaald, ook niet bij de mensen waarbij je het normaal wel zou verwachten. Boeit mij verder niet, ik heb er hartelijk om gelachen.

4.0* en een uitgebreide review

avatar van macrobody

macrobody

Ik kan me voorstellen dat deze film niet voor iedereen is weggelegd. Zo zou je deze film links kunnen laten liggen als je houdt van een film met diepgaande dialogen en emotionele taferelen. In dat geval kom je van een koude Willy's Wonderland thuis. Hoe kan je een film maken waarbij het hoofdpersonage welgeteld 0 woorden tekst heeft? Deze film krijgt het voor elkaar en krijgt daarvoor de originaliteitsprijs. Wat betreft het verhaal dat is erg grappig maar op een horrorachtige wijze. Ik moet in ieder geval elke keer grinniken als ik aan de film terugdenk. Ik zal deze film dan ook alleen aanraden aan mensen die er de humor wel van kunnen inzien.

avatar van Macmanus

Macmanus

Matig.

Waarschijnlijk leuker als het een short was geweest. Nu merk je dat de makers er dingen bij moesten verzinnen met de politie en jeugd. Die zijn nooit leuk of grappig. Nic Cage is al een tijdje een parodie op zichzelf, maar dat werkt in dit soort projecten nog wel. Maar de rest van de cast leek niet helemaal in on the joke. Waardoor de film nooit echt fun of grappig wordt. Vond de set-up van de grapjes ook wat voorspelbaar en te sloom gemonteerd. Het is vooral aan de wat matige regie te danken dat deze film niet die cult status krijgt die het zo extreem graag wil hebben.

2 sterren.

avatar van as

as

Fijn ja weer.

Cult-film in de dop met een stoïcijnse stilzwijgende Nicolas Cage die een nacht lang een attractiepark/restaurant schoon boent om de reparatiekosten voor zijn auto te betalen. Hilarisch hoe hij na elk bloederig gevecht met een van de poppen weer rustig aan het werk gaat, wel graag met een cafeïne drankje in de hand en in zijn pauze op een flipperkast spelend. Er is werkelijk geen enkele hint waar hij vandaan komt en waarom hij geen woord spreekt. Als kijker blijf je je afvragen of dat beantwoord wordt.

Zodra de kids aankomen en het slachtvee wordt, lijkt de film wat vaart te verliezen. Minst interessante deel van de film. Maar dat is niet een heel groot probleem met een korte speelduur van rond de 90 min. Vliegt voorbij. Soms is er ook wat teveel van dat lelijke lensflare en overdadige color correction, waardoor het wel erg schreeuwerig wordt. Heeft verder inhoudelijk ook niet veel om het lijf, maar het is oh zo vermakelijk allemaal en lijkt voorbestemd een cultfilm te worden.

3,5*en

avatar van Hans Landa

Hans Landa

Tof filmpje! Nicolas Cage heeft de afgelopen jaren in bijzonder leuke films gespeeld: Colour Out of Space en Mandy. Deze deed mij beetjr denken aan Poultrygeist: Night Of The Chicken Dead.

avatar van numb nuts

numb nuts

ik vraag me echt af,wat nic hiervoor krijgt betaald.

hij speelt alles naturlijk wat hem word aangeboden,omdat hij failliet was verklaart.

en nu een 30 jarige jongere vriendin heeft.

in deze hoeft hij geen woord te spreken

maar schoonmaken kan hij echt goed.

dus als ik nu weet wat hij hiermeen verdient heb?kan ik hem misschien 1 dagje inhuren hehe

toch wel vermakelijk simpele film 2,5

avatar van Rickyman

Rickyman

Ja Cage schijnt een duur leventje op na te houden en pakt echt alles aan.

Deze film haalt ook van alles uit de kast om er leuk uit te zien en is het ook wel vermakelijk om de nietszeggende Cage aan het werk te zien en hoe hij de poppen tot moes slaat, maar verder gebeurt er niet zo gek veel en vond ik er weinig grappigs aan.

Jammer, toch hoop je weer een ouderwets goede film te zien met Cage.

avatar van The_Shadowless_Man

The_Shadowless_Man

Deze film weet precies wat hij wil dat hij wordt. Het is een eenvoudig plot en heeft zeker enkele problemen, maar het is zo leuk. Ik heb het fantastisch gehad met het kijken naar deze film. Het is letterlijk Five Nights At Freddy's, behalve dat Nicholas Cage ze in elkaar slaat.

Als je gewoon een film wilt waar je een geweldige tijd mee zult hebben en niet echt om de plot geeft, zou ik je echt aanraden om deze film te kijken.

avatar van justin2005

justin2005

Gisteren samen met mijn vriendin gekeken, beide zijn we een erge horror liefhebber. Echter is dit dan niet de film die je daarvoor moet kijken. Eng is het in geen enkele vorm en is bijna slecht te noemen.

Echter zit er toch een soort van comedy in en heb ik me alsnog aardig vermaakt.

Ik geef hem een 6/10