ad

Geregisseerd door: Sandor Stern

Met onder meer: David Hewlett, Cynthia Preston en Terry O'Quinn

Over Pin

"A Plastic Nightmare"

Door een liefdeloze opvoeding zijn Leon en Ursula, broer en zus, op elkaar aangewezen. Hun enige vriend is Pin, een levensechte pop die in de dokterspraktijk van hun vader Frank staat. Frank wil niet dat zijn kinderen met Pin praten tijdens zijn afwezigheid, maar vooral Leon overtreedt deze regel zeer vaak. Wanneer hun ouders jaren later omkomen bij een verkeersongeval voelen beiden zich bevrijd, zeker Leon omdat hij zijn vriendschap met Pin niet langer geheim hoeft te houden. De vriendschap wordt steeds hechter en uiteindelijk een dodelijke obsessie.

imageimage

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Verontrustende psychologische thriller over de verwrongen driehoeksrelatie tussen een broer, een zus en een medische pop. Meer suspense dan daadwerkelijke gore, maar met een paar bizarre momenten die op een vreemde manier zelfs ontroerend zijn. Misschien iets te langdradig en te weinig visueel aantrekkelijk. Gelukkig komt de vreemde twist aan het einde als een mokerslag binnen en wordt de rest van de film daarmee in een geheel nieuw perspectief gezet. Zeker de moeite waard om te proberen voor liefhebbers van films als The Babadook.

avatar van PEN15

PEN15

Herzien. Ook deze keer vond ik hem ietwat teleurstellend. Dat wil niet zeggen dat ik het slecht vind, want acteren en cinematografie zijn meer dan goed. Het verhaal is interssant genoeg, maar moet het meer hebben van effect dan inhoud. De vaart had wat sneller gemogen of de speelduur hadden ze kunnen inkorten. Het helpt ook niet dat het einde al vanuit de startblokken wordt prijsgegeven, het is onmogelijk om dat niet aan te zien komen.

Deze film blijft me telkens maar fascineren en dat komt door die waanzinnige filmposter. Ooit zag ik hem op een saaie zondag bij een van de vele videotheken als trotse grote aanwist in de etalage liggen en het was nog een Nederlandse versie ook. Op de hoes stond: PIN IS MAAR EEN POP, MAAR DE MOORDEN ZIJN ECHT iets wat ik nooit zal vergeten, want ik kon hier helemaal in afdwalen. Zie al dat bloed dat via de treden naar beneden druipt. Vrij misleidend voor wat je uiteindelijk te zien krijgt.

Er is ook een afbeelding waarin er een gespiegelde clese-up is van de filmposter. Deze bedoel ik.. Het is te lang geleden om er zeker van te zijn welke ik gezien heb, maar dit moet al het bloed zijn wat ik best schokkend vond. De Nederlandse tagline zou afgeleid kunnen zijn van HE HAS NO HEART BUT HE IS REAL. Mogelijk dat ik de al langer aangekondigde remake beter zal gaan vinden? De nieuwe poster ziet er wat passender uit.

avatar van mikey

mikey

Saaie zondagmiddag herfsthorror over een deprimerende schizo en zijn enge pop. Te vaak gezien, nagenoeg spanningsloos. Verwacht weinig horror maar veel familiezaken.

avatar van Boeikens

Boeikens

Psychologisch drama/thriller, hoort totaal niet thuis bij horror!

avatar van RuudC

RuudC

Verschillende factoren die de reden zijn waarom ik deze film zo'n lage beoordeling geef. In ieder geval ben ik ook teleurgesteld dat dit geen horrorfilm is. Zo heeft het geen seconde gevoeld. Dit is meer een drama waarbij alle frictie van Leon komt. Die gast is zo vervelend dat het gewoon niet meer leuk is om naar Pin te kijken. Sowieso is de hele situatie een beetje belachelijk en vind ik het onmogelijk om de film sowieso serieus te nemen. De film draait om Leon, niet om Pin. De scenes met Pin zijn daarbij vrij suf en goedkoop. Met een groot gebrek aan spanning is dit toch echt een grote afknapper.

avatar van ChrisM

ChrisM

Vreemde film verhaal is niet aan mij besteed...... acteerwerk is wel in orde en in zijn geheel is de film niet echt slecht.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19295 berichten

Hoewel ik wist dat het meer psychologisch ging zijn en meer drama dan angstaanjagende horror het concept intrigeerde me wel. Helaas is zoals met zoveel films het idee beter dan de daadwerkelijke uitvoering. Spannend wordt het niet, Pin is niet eng en Leon is vreselijk ergerlijk dat ik hem al snel een vreselijk ongeluk toewenste (wel goed geacteerd). Als ik het einde dan zie werd die bede toch enigszins verhoord. Goede film voor wat het is maar mij kan dit soort verhaaltjes eigenlijk niet lang boeien zeker niet als ze zo traag en langdradig zijn waarbij ik al snel zie welke richting het allemaal uitgaat, te voorspelbaar.

avatar van joolstein

joolstein

In de psychologische thriller Pin uit 1988 zien we zien hoe Leon en Ursula opgroeien en hoe hun bijzondere relatie met de medische pop Pin verloopt. Het is overduidelijk dat er iets niet klopt aan Leon. Daardoor blijft het plot redelijk rechtlijnig. De film focus zich verder meer op de dramatiek en niet op de horror. Er gebeurt in feite verder dus maar weinig. De sfeer bezit nog wel een vleugje van incestueuze romantiek maar nergens komt dit ook echt goed tot uiting. Het camerawerk ziet er netjes uit maar is van echte jaren '80 degelijkheid. In de kern is ‘Pin’ dus niks minder dan een psychologisch drama over een contactgestoorde eenling die wanhopig probeert uit zijn isolement te komen. Met dramatische gevolgen waarbij er dan wat druppeltjes bloed vloeien. Het verhaal is intrigerend maar alles staat of valt met hoeveel sympathie je koestert voor Leon (vertolkt door David Hewlett) Zo voor een keer eens wat anders, was het wel leuk, maar heel erg gegrepen werd ik niet door de film.