• 11.452 nieuwsartikelen

Met onder meer: Harriet Slater, Adain Bradley en Avantika Vandanapu

Gesproken taal: Wit-Russisch en Engels

Releasedatum: 2 mei 2024

Plot Tarot

"Your fate is in the cards."

Een groep studievrienden tracht hun toekomst te achterhalen met behulp van tarotkaarten. Tijdens de lezing overtreden ze op roekeloze wijze een belangrijke regel: gebruik nooit de kaarten van een ander. Hierdoor ontketenen ze onbewust een onuitsprekelijk kwaad dat in de vervloekte kaarten opgesloten zit. De vrienden komen een voor een in oog te staan met het lot en belanden in een race tegen de dood om te ontsnappen aan de toekomst die in hun lezingen is voorspeld.

Social Media

Alle Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 9 mei 2024 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing via Universal Pictures International Netherlands)

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Jotil schreef:

EDIT: vanaf 2 mei 2024 in de bioscoop

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Mwah, niet geweldig, maar ook niet mega slecht. Alright, zullen we maar zeggen.

Eén van de actrices deed me echt aan Christina Hendricks denken, als ik haar naam goed heb. Die vrouw uit oa Mad Men. Maar dan een jongere versie, zeg maar.

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Aan de trailer te zien is dit weer zo'n nietszeggend horrorfilmpje die we zo langzamerhand wel kennen. Ik sla hem in ieder geval over, ik geloof het wel.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Ik kon hier echt niks mee. Naartoe gelokt vanwege de muziek van Joseph Bishara maar ook hem heb ik wel eens interessantere muziek horen maken. Prima film voor jongeren die met horror beginnen of voor mensen voor wie horror niet al te eng moet zijn - laat ze hier vooral van genieten. Ik heb me suf verveeld. 1,0*

avatar van Alathir

Alathir

• 2084 berichten

Echt een ondergewaardeerde horrorfilm. Zeer goed verhaal, origineel concept, acting was ook behoorlijk ondanks de nog jonge acteurs. Hier en daar ook wat humor. Ik kende de regisseur(s) niet maar ben eens benieuwd wat ze nog zoal gemaakt hebben want dit smaakt toch naar meer. De monsters waren ook echt knap gemaakt, zag er niet low budget uit. Het einde was ook niet al te voorspelbaar. Ook een horrorfilm waar je je niet al te veel stoort aan de beslissingen die de personages nemen. Hoe Haley (Harriet Slater) de tarotkaarten uitlegt is wel zot, maar blijkbaar is ze er een expert in. Hier en daar ook mooi staaltje denkwerk van haar. Soms ook een geslaagde jumpscare. Er was iemand achter mij in de zaal dat tegen men stoel stampte van het verschieten.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vermakelijke en vooral erg simpele horrorfilm die al zijn kracht uit het concept put. Het idee van behekste kaarten en verschillende bedreigingen is leuk uitgewerkt, maar alles wat de boel aan elkaar moet linken wordt rommelig vormgegeven. Regisseursduo Spenser Cohen en Anna Halberg verspillen weinig tijd aan de inleiding en nemen zelfs de moeite niet eens om een personage uit te werken. Alhoewel ik het fijn vond dat er weinig tijd wordt gespendeerd aan allerlei vertragende onzin, leek het wel alsof de makers meer wilde vertellen dan er uiteindelijk van gekomen is. Tot op zekere hoogte wordt er dramatiek in het geheel vermengd en dat komt er met deze nogal haastige uitwerking natuurlijk niet optimaal uit. De spanningsopbouw oogt verder onrustig en de schrikmomenten kennen zelfs op het grote doek weinig effect, maar ik heb me behoorlijk vermaakt en de castleden doen hun best met het beperkte materiaal waarover ze beschikken.

avatar van Walter S.

Walter S.

Eens met Alathir, prima horror. Goed verhaal, snel to the point komen, ziet er goed evil uit. Dat horror op mm altijd zeer kritisch bekeken wordt moet de liefhebber zeker nieg afschrikken, gellof mij, geloof Alathir, ga maar gerust (of ongerust) kijken.

avatar van lang pee

lang pee

Zo als dit zijn er bergen filmpjes, goedkope horror die totaal niet boeit, goed voor enkele die snel tevreden zijn, de meeste mensen vonden dit slecht, ik ook. Is een genre met de meeste slechte films...

avatar van Rimmshot

Rimmshot

Echt heel slecht dit.

avatar van Anjin

Anjin

Vond hem niet eens zo slecht

Was best wel af en toe een schrikmoment.

Wel veel in donkere scènes..

Had wel meer de dodelijke scènes mogen laten zien.

avatar van Shinobi

Shinobi

"It's pronounced 'tarot'."

Naar aanleiding van een aantal berichten dacht ik dat dit wel een leuke horror zou worden, maar dat viel mij nog best tegen.

In 'Tarot' zie je een groepje studievrienden de verjaardag vieren van Haley. Nadat hun drank op is, besluiten ze om op zoek te gaan naar meer alcohol in hun gehuurde huisje. In plaats van drank vinden ze echter mysterieuze tarotkaarten. Haley, blijkbaar een wannabe astroloog, weet wel raad met de kaarten en geeft aan eenieder een persoonlijke lezing. Kort daarna sterft er eentje, waardoor het lijkt alsof de dodelijke voorspellingen uitkomen.

Elk personage ondergaat hun lot toegespitst op hun sterrenbeeld. Des te jammer dat dit de meest generieke studenten zijn; men heeft lukraak wat nietszeggende karakteristieken aan hen toegewezen. Gelukkig scheelt het dat de cast het best leuk doet. Lolbroek Jacob Batalon is vaak wel grappig en de dames mogen er zeker zijn, vooral Avantika.

Qua horror wordt er weinig tijd verspild. De figuren die tot leven komen, hebben iets creepy over zich. Daarbij doen de kills enigszins denken aan een soort van 'Final Destination'. Wat mij betreft had het allemaal wel iets harder en bloederiger gemogen. Op deze wijze is het gebeuren voornamelijk tam te noemen. Hierdoor boeten de potentieel interessante kills in aan kracht, zonde. Overigens vraag ik mij nog steeds af hoe Todd eruitziet.

Al met al een vrij brave tienerhorror waar je eigenlijk niets aan mist. De korte speelduur is daardoor wel mooi meegenomen.

2,5 Sterren.

avatar van Sepiroth

Sepiroth

Gewoon een prima horror filmpje. Begrijp niet de dikke onvoldoendes. Heb toch hele slechte horror filmpjes gezien.

avatar van mrkos

mrkos

Tarot

Helemaal zo slecht nog niet.

Een groep vrienden huurt een huis af om in te feesten. Nadat de drank is opgeraakt besluit de groep het huis te doorzoeken naar meer drank, maar stuiten ze op een houten doosje met tarotkaarten. Eén van de meiden genaamd Hailey besluit na aandringen van een ander meisje om een lezing te doen aan de hele groep. Maar wat ze niet weten is dat op deze tarotkaarten een vloek heerst die hun lot bepaalt. Wie zal het overleven en wie zal het lot tegemoet gaan?

Nogmaals, deze film was zo slecht nog niet. De film start vrijwel direct met de tarotkaarten en zodra een ieder naar huis gaat begint de vloek in werking te trekken. De scenes waarin ze één voor één worden vermoord zagen er creatief en soms creepy uit. Alleen jammer dat de kills niet beter in beeld zijn gebracht. Als je de lezingen onthouden hebt, weet je ongeveer wat ze te wachten staat. Daarom snapte ik de keuze van Paxton ook niet om solo verder te gaan. Hij zit al sinds ze weten waardoor het komt te opperen om samen te blijven en nog geen paar minuten later dwaalt hij alleen af. Of Grant die, ook al is alles zo klaar als een klontje, als enige moet tegenstribbelen met het idee dat ze wellicht vervloekt zijn. Slecht geschreven van de schrijvers. De acteerprestaties waren ook niet om over naar huis te schrijven, al lees ik hierboven dat anderen daar juist positief over waren.

Desondanks heb ik me er wel mee vermaakt en is hij zeker een voldoende waard.

3 sterren.

avatar van umbra

umbra

Stukken beter dan ik had verwacht, ik heb me hier ontzettend mee vermaakt en dit zijn echt wel mijn soort films als ze deftig gemaakt zijn.

avatar van Leander112

Leander112

2 sterren voor de geluidseffecten, qua geluid een goeie film voor de home cinema liefhebbers met een subwoofer.

Voor de rest bijzonder voorspelbaar en niks bijzonders

avatar van mrklm

mrklm

Aan het eind van een vakantie in de Catskill Mountains stuit een groep vrienden op een Tarot kaartendeck. Haley [Harriet Slater] heeft geleerd hoe ze die moet interpreteren en laat zich overhalen om het deck te “lenen” en ieders toekomst te voorspellen. Het is een kwestie van tijd voor zij (met wat er overblijft van de vriendenclub) beseft dat de voorspellingen uitkomen, maar niet op de manier die ze had verwacht of gehoopt. Een niet al te briljant basisgegeven dat in grote lijnen gejat is van Final Destination, maar dan met uitsluitend bordkartonnen personages zonder chemie en een buitengewoon vervelende komische noot van Batalon als het sufferdje.

avatar van joolstein

joolstein

Geen verschrikkelijke horrorfilm maar met een PG-13-rating is het vooral tamme schrik en niet bloederig. Hoe dan ook, een groep vrienden gebruikt roekeloos Tarotkaarten om elkaars horoscoop te lezen, maar hé net als Ouija-borden of andere bezeten objecten moet je hier niet mee prutsen want voordat je het weet heb je, je laatste bestemming bereikt! Dus ja, er is weinig originaliteit te vinden en het komt allemaal heel bekend voor!

Kort nadat de oppervlakkige karakters terugkeren van hun weekendje weg, beginnen ze te sterven Aangenaam verrast was ik wel want bij de monsters gaat om praktische effecten soms aangevuld met wat CGI en ook niet door de minsten gemaakt! (creatieve team wat meewerkte aan Possessor, Infinity Pool, Color Out of Space, Censor, en meer) Er is een echt probleem met het doden die zijn één voor één veilig buiten het scherm. Ondanks dat is het best competente en vermakelijke meer op tieners gerichte horror.

avatar van umbra

umbra

Oei, met mijn ervaring bij deze film, val ik precies uit de boot ivm reviews en scores overall, hier op MM en IMDb net geen 5/10 en ook op Rotten Tomatoes 20% (critici) en 58% (publiek), terwijl ik deze dan nog zelfs heb gekeken na The First Omen en erna ook nog Lumberjack the Monster, binnen de 18u, die me beiden ook zeer konden bekoren en ook een 8/10 kregen. Maar Tarot vermaakte me gewoon enorm, op een veel meer plastische wijze en duidelijk meer de spooky en paranormal "clichés" omarmde, maar dit goed uitpakte vr mij (en denk dat hier velen het verkeerd zagen lopen). En daar waar The First Omen me op totaal andere manier bevredigde, nl met veel meer nieuwsgierigheid en inleving/beleving en de film letterlijk een prequel was (en gelukkig geen remake) van The Omen (1976), wat ik ook zalige film vond en daar zeer wel is in geslaagd en ja duidelijk van een ander en hoger niveau was.

En ja om er nog ff die Japanse film bij te nemen, een sterke misdaad-thriller, niks met horror te maken, maar zeker de nodige spanning bevat en er toevallig bij betrokken wordt, omdat de kijkbeurt van Tarot zich nu eenmaal te midden van deze 2 sterke films bevond. En als ik echt eerlijk ben, verdient zeker The First Omen toch hoger cijfer dan Tarot, maar eerder met deze dan een 8,5/10 (hier dus 9/10) te geven ipv Tarot te verlagen naar een 7/10, daar dit voor mij te laag is en minstens een 7,5 verdiend en hier een 8/10 oplevert.

Zelfs op IMDb met 10* ratings, kan je geen halfjes geven, je zit meteen met volledig punt verschil en geef nauw toe, zo geven we geregeld een iets te hoge of lage score en ben nu waarschijnlijk aant mierenneuken, maar komt toch vaak voor dat ik vb een 6 te min vind en een 7 te hoog, waardoor je niet echt de passende score kunt geven en zo wordt dat een mini obsessie bij mijn grote obsessie voor films en ook meer en meer series Nu afronden lijkt me niks te vroeg

avatar van Robson1968

Robson1968

Simpele, maar op zich goed uitgevoerde horror. Meer horror dan "The First Omen". Al zit daar het verhaal wel beter in elkaar. Hier zijn sommige personages zo ontzettend dom, dat de acteur in kwestie zich wel moet schamen als hij de film terug ziet. Natuurlijk zitten er raakvlakken in met andere films zoals Final Destination en the butterfly effect, maar over het geheel genomen kijkt de film lekker weg.

avatar van stormfox

stormfox

Wat een slechte puberfilm.

Met pijn en moeite af kunnen zien.

avatar van jeepyboo

jeepyboo

Nou ik weet eigenlijk niet echt wat dit was, een de ene kant heb ik me echt verveeld en aan de andere kant was het toch wel leuk. De jumpscares waren echt trash. 2* moet voldoende zijn voor dit.

avatar van schumacher

schumacher