• 11.235 nieuwsartikelen

Met onder meer: Kirsten Dunst, Cailee Spaeny en Wagner Moura

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 11 april 2024

Plot Civil War

"Welcome to the frontline."

In de Verenigde Staten breekt een burgeroorlog uit. Een groep journalisten poogt het Witte Huis in Washington D.C. te betreden. Omtrent het huidige conflict willen de reporters een interview met de president.

Social Media

Alle Media

avatar van schumacher

schumacher

Middelmatig filmpje.

Er zaten goei stukken in maar voor de rest mja...

Filmmaker die zei dat de populisten overal grote schade toebrengen? Wat een bullshit.

Wat was in feite de bedoeling?

Dat Trump zoiets zou doen? Belange niet.

Ik kon me er niet in vinden, gaat ook niet gebeuren.

avatar van Basto

Basto

Middelmatig filmpje.

Er zaten goei stukken in maar voor de rest mja...

Wat was in feite de bedoeling?

Dat Trump zoiets zou doen? Belange niet.

Ik kon me er niet in vinden, gaat ook niet gebeuren.

De filmmaker kiest juist geen partij en zegt ook niet wie wie is. Er zijn hier ook drie stromingen. Dus sowieso gaat elke directe vergelijking mank.

Maar dat jij zegt dat Trump zoiets nooit zou doen, geeft wel blijk van heel weinig historisch besef. Dit is exact wat Trump op 6 januari deed. Met zijn aanval op de democratie. Het mislukte enkel direct.

avatar van schumacher

schumacher

Basto schreef:

Onzin.

En die maker zou dat dus gezegd hebben in een interview. Als je zegt: populisten maken veel kapot? Natuurlijk trekt die partij.

En Democratie? Man, er is in België noppes Democratie.

Zelfs elders worden bv voetballers gedwongen om met gay shirts en noem maar op te voetballen, er was 1 die het had afgeplakt en zou zwaar gestraft worden: dat is simpelweg dictatuur datte. Is in Frankrijk dat voorval.

Ik ga daar verder ook niet op ingaan.

Gelukkig mag Biden aan de kinders zitten.

Ik vond de film niet zo wauw als anderen hier. Beetje saai, hangde niet goed samen ook.

avatar van Basto

Basto

Paar goeie scenes dat zeker wel. Maar veel te weinig.

Los van wat jij zelf allemaal van de politiek vindt en wat voor standpunten je hebt, neemt de film gewoon bewust geen standpunt in. Het toont enkel dat er bij ern burgeroorlog enkel verliezers zijn, ongeacht aan welke kant je staat. Zelfs als je neutraal probeert te blijven en objectief verslag uitbrengt.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Paar goeie scenes dat zeker wel. Maar veel te weinig.

Zeker geen onzin. Donald Trump prees zelfs mensen die het Capitool hebben bestormd, noemde de uitslagen van vrije verkiezingen corrupt en riep op deze nooit te accepteren. Die man deinst nergens voor terug. Deze film is gewoon een inktzwarte versie van hoe het af kan lopen als zo iemand wel zijn zin krijgt.

Ik ken jouw smaak, jij zoekt gewoon hersenloze actie. Dat mag, maar dan zit je bij deze film niet goed.