ad

Geregisseerd door: Jag Mundhra

Met onder meer: Hy Pyke, Gregory Scott Cummins en Katina Garner

Releasedatum: 30 juli 1988

Over Hack-O-Lantern

"The power is in the blood."

Een aardige, oude grootvader is eigenlijk de leider van een moorddadige, satanische sekte, die hun slachtoffers op Halloween vermoorden.

imageimage

avatar van Horrordude

Horrordude

Lijkt me zeker wel wat

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Wel een erg lelijke poster!

avatar van superhenkie

superhenkie

Irritant film waarin niet veel opzienbarends gebeurt. Ik kan films met een halloween-vibe meestal wel waarderen daarom had ik al een tijdje naar deze film uitgekeken, maar in feite gaat deze film niet over halloween maar over een of andere satanische sekte. Als ik ergens niet van houd is het van films met satanische sektes. Behalve die film van Polanski dan. Het verhaal is me een beetje ontgaan want ik kon mijn aandacht niet echt bij de film houden omdat het verhaal gewoon lame is. Volgens mij zat er ook nauwelijks horror in deze film.

1.5 ster

avatar van Vascago

Vascago

Matige film. Had gewoon wat enger gemogen als het over satanisten gaat.

avatar van perceived

perceived

Obscure meuk, ergens wel leuk

avatar van Collins

Collins

Het verhaal over een moordlustige satanische sekte klinkt in de dop misschien nog aardig maar is in de uitvoering veel te wijdlopig en te omslachtig. Het verhaal is erg voorspelbaar en bezit geen enkele spanningsboog.

Als de beste scène een doorsnee nachtmerrie is van één van de personages, waarin hij als gitarist van een saaie heavy metal band bij de vertolking van het nummer met de subtiele titel “Devil’s Son” door een donkere danseres met rode laserogen wordt weggevaagd, dan zegt dat veel over de film als geheel. Die is nergens zo spannend als tijdens deze zwakzinnige nachtmerrie.

De film slaagt er niet in om met iets te komen dat boeit. Geen opzienbarend shot. Geen goeie scène. Geen opvallend dialoogje of tekstje. Geen onverwachte plotwending. Geen imposant of enigmatisch personage. De personages zijn dom, van bordkarton en niet interessant. Ook geen overtuigende jumpscares. De jumpscares zijn van een dusdanig abominabel niveau dat je nog goed moet opletten om ze als zodanig te herkennen.

Het is een duffe bende. Zelfs de ‘turbulente’ slotscènes die een miniem verrassinkje bevatten, gaan zonder enige vorm van opwinding voorbij.

Oh ja, over opwinding gesproken. Er is gelukkig afleidend naakt in de film. En best aangenaam naakt ook.

Het naakt houdt je nog een beetje op de been. Verder bevat de film niets opwekkends.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vreemd.

Gepromoot als een slasher, maar diegene die dit ook daadwerkelijk verwachten moet ik helaas teleurstellen. Hack-O-Lantern probeert meer te zijn dan een slasher, maar dit werkt alleen niet, resulterend in een hoop vage weirdness die de film niet ten goede komt.

Het begin vond ik nog wel aardig, dankzij een dromerige look met passende cinematografie. De introductie is ook al gelijk goed, met een aparte benadering. Wel is het al snel duidelijk dat rituelen een groot deel van het plot zullen innemen, en dat is niet mijn favoriete combinatie met slashers.

Zo ook niet hier, deze film is een nogal vreemde maar mislukte poging geworden. De kant waar de film naartoe gaat is vooral afstotend op een verkeerde manier. In het begin lijkt het allemaal een slasher te worden, maar is uiteindelijk een combinatie tussen twee horrorwerelden.

Niet dat de slasher bijzonder is. Alle kills zijn in principe off-screen en vooral saai steekwerk. Wat mesjes die een lichaam ingaan, veel meer is er niet te beleven. Voor creativiteit op het gebied van moorden en bloedvergieten hoef je deze film dan ook niet op te zetten. Zodra de film richting de finale trekt zou je zelfs kunnen zeggen dat het allemaal ontspoort.

De sfeer wordt verder aardig neergezet maar het amateuristische camerawerk en te kort schietende cinematografie kunnen dit nooit optimaal boosten. Wel is het duidelijk dat Halloween een grote rol speelt, maar het had allemaal beter kunnen zijn. Toch is het vooral de vreemde en redelijk absurde inslag die de film uiteindelijk krijgt (satanische rituelen) die me met een bittere smaak achterlaten. Ik vond dit niet bepaald een leuke film om te kijken, en dus is het cijfer er ook naar.