Nudo e Selvaggio (1985)

Italië / Brazilië
Actie / Avontuur

geregisseerd door Michele Massimo Tarantini
met Michael Sopkiw, Suzane Carvalho en Milton Morris

Een man vliegt naar Brazilie om dinosaurusbotten op te sporen. Zijn vliegtuig stort echter diep in het Amazonegebied neer, waarna hij met een stel topmodellen in de jungle wordt opgezadeld. In hun tocht terug naar de beschaafde wereld moeten ze eerst een groep kannibalen, drijfzand, wilde beesten en slavendrijvers zien te overwinnen.

avatar van movie acteurs
Massacre in Dinosaur Valley vond ik maar een saai filmpje die bij mij niet echt op gang kwam. Krijgt nog een 2,5je voor de moeite.

avatar van stephan73
Italiaanse pulp die zowel inhaakt op de kannibalen gekte als de Indiana Jones films.
Ondanks dat hij het niveau niet haalt van veel van zijn voorbeelden, is het uiteindelijk toch een erg leuke film die genoeg bloederige momenten bevat... en een gezonde dosis bloot!

Michael Sopkiw (ook van After the Fall of New York) is een leuke held en Suzane Carvalho is een lust voor het oog.
Ik had hier minder van verwacht, maar gelukkig viel dat reuze mee!

avatar van yeyo
Dit jungle-filmpje heeft alles waar een pulp-liefhebber maar van kan dromen!

Tijdens een haast kolderiek begin worden de zeer uiteenlopende personages voorgesteld, die allen heerlijk ongenuanceerd zijn. Een egoïstische Vietnam-veteraan, zijn Peggy Bundy-achtige echtgenote, één of andere professor Gobelijn en twee fotomodellen die zonder duidelijke reden ook maar 'ns de rimboe intrekken. Deze kleurrijke bende zorgt voor een hilarische interactie vol met de meest foute dialogen. Aan het hoofd van dat zootje ongeregeld staat Michael Sopkiw, misschien wel de meest laidback held aller tijden. Een aangename vent trouwens die de Shriek-dvd van een vermakelijke audio commentaar track verschaft.

Ook qua gore en gratuit naakt moet Masscare in Dinosaur Valley zeker niet onderdoen, al is de beruchte 'animal cruelty' hier gelukkig binnen de perken gehouden. Van de prettige theme music is er gelukkig geen overkill, waar sommige gelijkaardige films wel is onder lijden (bv. Cannibal Ferox)

Door de drie aktes zeer onderscheiden van elkaar te houden, slaagt de film er zelfs in om steeds boeiend te blijven en nergens eentonig te worden. Doe daar dan nog eens een flinke scheut humor bij en je hebt een onderschat pareltje, naar mijn inzien een vergeten klassieker binnen de Italiaanse exploitation!

avatar van FillumGek
Ik verwachtte eigenlijk een horror zoals Ferox en Holocaust maar het is inderdaad meer actie en avontuur. En het is absoluut geen Cannibal Ferox 2, die naam is puur als alternatief verzonnen voor een betere verkoop.

Een kleurrijk gezelschap stort neer met het vliegtuig en raken verdwaald in de jungle. Standaard maar heerlijke setting dus, al is het de eerste keer dat ik ook een held in het verhaal bespeur. Een beetje een combinatie van Rambo en Indiana Jones. Massacre in Dinosaur Valley heeft verder een barslechte dub maar daar is mee te leven. De crash is trouwens hilarisch in zijn eenvoud; een speelgoedvliegtuig dat in een struik crasht.

Dit is geen kannibalenfilm pur sang. Halverwege de film worden de kannibalen ingeruild voor een slechte slavendrijver die overigens best goed is gecast. De kannibalenscenes vond ik wat kinderlijker ogen dan normaal. Er is zelfs niks noemenswaardigs qua gorigheid en animal cruelty te benoemen. Alleen de piranhabeet zag er aardig realistisch uit. De soundtrack is best leuk, al vond ik de tropische muziek in het begin van de film echt top, daar kan ik echt van genieten. Ook best wat vrouwelijk schoon te zien, met als toppunt de langharige brunette. Jammer dat Kevin meer interesse heeft voor een afdruk van een dinosauruspoot dan voor een wip.

De film eindigt op Rambo-achtige wijze, net zo over the top maar minder spectaculair. Het was eigenlijk een beetje afgeraffeld. Speertje hier, paar zielige explosietjes daar en klaar. Ook raar dat de kannibalen ook opeens compleet uit beeld waren. Toch weer genoten, al is het maar vanwege de exotische setting, foute dialogen en topless dames.

erik1677
Cult of gewoon een ongelovelijke Kul-film?
Ik hou het zelf een beetje in het midden.
Want echt cult vind ik dit niet en af en toe tenenkrommend slecht zelf.
Oke er zitten een paar gave bloederige momenten in en een paar blote tieten.
Maar daar tegen over staat ook heel veel geblaat en beeldopvulling.
En sommige personages zijn ronduit irritant.
Zoals bijvoorbeeld de vrouw van de vietnam veteraan.
Nee kijk deze niet gauw een keer weer.

avatar van jeroentjuhhhhh
Geweldige campagne van 88 Films op Indiegogo om een viertal (en misschien een extra titel, afhankelijk van hoeveel er wordt binnengehaald) Italiaanse meesterwerkjes te restoren. Voor 45 pond krijg je nu al 3 van de 4 titels (andere zijn: Rosso Sangue (1981) , Aenigma (1987) en Buio Omega (1979) ). Als ze de 40K redden, dan krijg je ze alle 4! Win win

88 Films Italian Collection Restoration Project | Indiegogo

Een absolute no-brainer!

avatar van joolstein
Film die op elk succes van andere films wil meevaren. Dit getuigt alleen al van alle namen die film draagt: Amazonas, Massacre in Dinosaur Valley, Cannibal Ferox 2. Terwijl Michael Sopkiw een soort Indiana jones speelt. Met Cannibal Holocaust of Ferox heeft het ook niet veel van doen. De kannibalen zijn eigenlijk niet meer dan een excuus om de dames uit de kleren te krijgen. Waardoor de originele titel de enige titel is die wel klopt: "Naked and Savage” Want de film heeft redelijk wat naakte vrouwen en erotisch getinte scenes. Verder wat humor en wat "vier vuisten" gevechten. Bloed is er ook en wat onschuldige dieren zonder het leed natuurlijk! Leukste scene was toen er een paar piranha's op bezoek kwamen. Nudo e Selvaggio is charmante genietbare exploitatie-trash film met meer borsten dan dat er kannibalen rondlopen.

avatar van alexspyforever
Ik sluit me aan bij de review van joolstein. Deze film heeft nauwelijks kannibalisme maar behoorlijk wat bloot en geweld. Het is wel redelijk vermakelijk en leuk voor degene die zich anders storen aan dierenleed dat meestal gebruikelijk is in dergelijke films (hier dus niet). Er zijn nog wel een aantal verdienstelijke pogingen om wat diepgang te brengen en wat achtergrond te geven aan de oppervlakkige karakters maar wie geeft daar nu om in dit soort film?

avatar van Noodless
Trash die ik kon smaken.
Het begint allemaal heel luchtig met een grappige vechtpartij, vlotte kennismaking met de personages en wat bloot waarbij Maria Reis als Monica mag gezien worden. Nadien volgt een hilarische crash die qua uitvoering stuntelig overkomt. Maar daarna wordt het serieuzer en verrassend best leuk om te volgen. Eerst krijgen de overlevenden te maken met de harde wetten van de jungle waarna ze naderhand geconfronteerd worden met kannibalen. Een aantal bloederige scènes volgen, al wordt het nooit heel hard voorgesteld zoals je zou vermoeden bij dit soort films. Daarna krijgt het gezelschap te maken met een hitsige slavendrijver die zijn rol best goed vertolkt. Bloot is ondertussen ook constant aanwezig in de film. De dames Suzane Carvalho als dochter van de prof en Susan Hahn pronken constant met hun lichaam. De titel Massacre in Dinosaur Valley is eigenlijk ook misleidend. Mooie natuuropnames in de jungle. Leuke trash ! 6/10

Ik dacht eigenlijk dat "Il Paese del Sesso Selvaggio (1972)" mijn laatste kannibalenfilm zou zijn, maar gisteren heb ik alsnog deze Italiaanse exploitation-film gekeken, die eigenlijk bedoeld was voor de buitenlandse markt (vanwege de niet-Italiaanse bezetting), maar die uiteindelijk eindigde in de videotheek.

Het verhaal gaat over een groep mensen (waaronder twee modellen) die na een vliegtuigongeluk in de Braziliaanse jungle vast komen te zitten en moeten zien te overleven. Daarbij worden ze o.a. achterna gezeten door een kannibalenstam.

Deze film wordt bestempeld als een kannibalenfilm, maar m.b.t. kannibalisme is er maar één scène te zien en daarbij wordt één overlevende, te weten Vietnam veteraan Capt. John Heinz (Milton Rodríguez), opengesneden (zijn borstkas), waarna zijn hart eruit gehaald wordt en waarvan dan gegeten wordt door een kannibaal. De kannibalen verschijnen ook pas na circa 45 minuten in het verhaal en na circa 60 minuten komen ze er al niet meer in voor en krijgen de overlevenden (zijn dan inmiddels uitgedund tot drie personen) nog te maken met een slavenhandelaar, te weten China (Andy Silas) die illegaal een mijn runt en die geilt op vrouwen (zo verkracht hij o.a. Eva Ibañez).

Buiten de zonet beschreven kannibalen scéne wordt ook nog iemand aangevallen door Piranha's (zijn been zag er wel lekker goor uit), komt iemand terecht in drijfzand en wordt een borst van een vrouw, te weten model Belinda (Susan Hahn), bekrast met een klauw, waarna het bloed wordt opgevangen in een schedel. Maar het leukste in deze film zijn eigenlijk nog de schaars geklede mooie vrouwen, die ook volop bloot (meestal van top tot teen) te bewonderen zijn. Zeker Suzane Carvalho (als Eva Ibañez, die dochter is van Prof. Pedro Ibañez) mocht er wezen met haar fraaie borsten en die zijn voor het eerste te zien na circa 15 minuten als ze zich staat te wassen in bad. Maar ook het bloot van Maria Reis (als model Monica, die helaas bij de vliegtuigcrash om het leven komt) en Susan Hahn mocht er wezen. De laatste heeft o.a. een fraaie lesbische scène met een zekere exotische Myara (Gloria Cristal).

Qua bloot is het vooral genieten als Suzane Carvalho en Susan Hahn bij de kannibalenstam terecht komen, waar ze dan volledig uitgekleed worden. Ze krijgen daarna wel inheemse kleding aangetrokken, maar die is zo schaars, dat je continue hun borsten ziet en dat minutenlang. Ook is het leuk als ze ontsnappen, want dan zie je ze topless rennen.

De film heeft ook een beetje een Bud Spencer en Terence hill gehalte en dan doel ik op hoofdrolspeler Michael Sopkiw (in de rol van Kevin Hall, die dinosaurusbotten verzamelt), als deze in een bar in een gevecht raakt en daarbij te maken krijgt met twee reuzen van een broers, die hij o.a. probeert uit te schakelen met een stoel. Hij verliest weliswaar dit gevecht, maar hij wordt daarna wel mooi verzorgt door model Monica, en dit verzorgen houdt o.a. neuken in

Het einde is redelijk actie vol en daarbij wordt o.a. afgerekend met slavenhandelaar China, die wordt gedood door Kevin Hall d.m.v. een speer. Daarna rekent hij nog af met de volgelingen van China door het gebruik van dynamiet, waarna hij samen met Eva Ibañez en de buit (kostbare edelstenen) van China wegvliegt in een helikopter.

Qua kannibalen gehalte valt deze film eigenlijk enorm tegen, maar gelukkig wordt dit gecompenseerd met veel bloot en het verhaal opzicht wist me eigenlijk ook nog wel te vermaken en ik denk dat regisseur Eli Roth zijn film "The Green Inferno (2013)" enigszins gebaseerd heeft op deze film.

avatar van VanRippestein
Coole italian trash film. Michael Sopkiw is een baas, de rest van de cast is gereduceerd tot beeldvulling. Plottechnisch wordt er elke jungle adventure cliché aan elkaar geplakt, dus dat levert weinig originele, maar wel erg amuserende cinema op. Er gebeurt altijd wel weer wat! Een paar goede grappen (bewust en onbewust) en een kick ass soundtrack maken de boel af.

Leuke film hoor. Heb ik me prima mee vermaakt. Het is allemaal niet hoogstaand maar er zit genoeg spanning in om je lekker bezig te houden. Suzane Carvalho en Susan Hahn gaan voortdurend uit de kleren, dus dat valt ook niet tegen. Braziliaanse productie van het zelfde team dat eerder de Women in Prison-film Femmine in Fuga (1985) maakte met voor een deel dezelfde cast, onder wie natuurlijk de mooie Suzane Carvalho. Acteren kan ze niet, maar dat hoeft ook helemaal niet zolang ze haar mooie tieten maar laat zien. Wat dat betreft worden we verwend. Waarschijnlijk opgenomen in het Amazonegebied, met prachtige natuuropnamen van een bijna ondoordringbare jungle. Misschien is dat er nu niet eens meer.

avatar van Lakte
Leuke pulp wat aan de begin erg aan de Bud Spencer en Terence Hill films moet denken. Geweldige muziek!

De rol van Michael Sopkiw was ideaal geweest voor Terence Hill!

avatar van umbra
Bwa één vd mindere in het genre, minder kannibalen en gewoon te weinig van wat ik gewend ben in het genre, gewoon te braafjes vond ik. Oké bloot ja, maar te weinig gore en zieke stuff. Desondanks kan ik er nog steeds van genieten, alleen al door de setting en sfeer dat zo'n exploitation from the jungle brengt, is ie nog fijn.