• 10.980 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Zelda Williams

Met onder meer: Kathryn Newton, Cole Sprouse en Liza Soberano

Gesproken taal: Engels

Plot Lisa Frankenstein

"If you can't meet your perfect boyfriend…make him."

In 1989 is Lisa Swallows verre van populair op school. De onbegrepen tiener reanimeert per ongeluk een knap Victoriaans lijk tijdens een onweerbui en begint hem op te bouwen tot de man van haar dromen. Hierbij maakt ze gebruik van de kapotte zonnebank in haar garage. Weldra begint het tweetal aan een moorddadige reis op zoek naar liefde, geluk en wellicht een paar ontbrekende lichaamsdelen.

Social Media

avatar van Deep Dreams

Deep Dreams

Acteer prestatie van Kathryn mag er zeker zijn. Het verhaal is iets nieuws en anders ja. Maar op gebied qua horror stelt het zeer teleur..... wat enorm jammer is..... veel te weinig en veel te braaf.

Slecht 3 horror momentjes in een film van meer dan anderhalf uur..... nee sorry ... gemiste kans...

Dit is meer een tienerfilm, niks voor de echte doorgewinterde horror fans.

avatar van ibendb

ibendb

Ik heb de hele film zitten glimlachen van oor tot oor. De film is bij vlagen erg grappig en charmant. De hoofdrolspelers hebben een geweldige chemie samen en Carla Gugino is zoals altijd heerlijk.

De derde akte is een beetje te langdradig, maar het einde is behoorlijk duister, wat ik zeker kon waarderen.

Ik heb het gevoel dat dit wel eens een nieuwe cultklassieker zou kunnen worden. Ga deze zeker kijken!

avatar van macrobody

macrobody

Cult klassieker denk ik niet, maar het was zeker amusant en vermakelijk. Horror was het (gelukkig) ook niet.

avatar van joolstein

joolstein

Tienerhorror-romcom geschreven door Academy Award-winnaar Diablo Cody (van films als Juno (2007) Jennifer's Body (2009) en Tully (2018) en het regiedebuut van Zelda Williams, dochter van wijlen acteur Robin Williams. Het verhaal is zoals de titel al een beetje weggeeft geïnspireerd door Frankenstein en zijn monster maar nu dan met een onbegrepen tienermeisje in de jaren 80 en haar ‘schepsel’ Wat daaruit voortvloeit is een aardig leuke film maar ook een beetje onsamenhangende mengelmoes van ideeën. Uitstekende prestaties van Kathryn Newton, die hierin toch wel opviel!. Een van de visueel meest interessante scenes in de film is een eerbetoon aan de stomme film van George Melies uit 1902, A Trip to the Moon. Daartegenover staat een tegenvallende opvullingscene met een pianoversie speelt van REO Speedwagon's 'Can't Fight this Feeling' En zo gaat het eigenlijk de hele film een soundtrack van alt-rock maar buitenbeentje Lisa Swallows ziet er meer uit al Madonna. Alsof ze zoveel mogelijk jaren '80 popcultuur erin willen plaatsen om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken met nostalgische gevoelens. De film zou denk ik ook meer baat hebben gehad bij een R-rating. Enfin door het charisma in deze film, is er zeker plezier te beleven.

avatar van Shadowed

Shadowed

Regisseuse Zelda Williams had duidelijk een eigen visie voor met name de inhoudelijke invulling van Lisa Frankenstein, maar de concepten worden matigjes gerealiseerd. Vooral het acteerwerk van Kathryn Newton is te statisch om een geheel als deze te dragen, bovendien is het beslist geen complex of moeilijk personage om te spelen. Het kleurgebruik springt er positief uit en de inhoud blijft te allen tijde onvoorspelbaar, maar de pure horrorliefhebbers zullen hier vast en zeker op hun honger blijven zitten. De opleuking en decoraties van de setpieces zijn simpelweg te makkelijk (gothic horror en de huidige generatie vormen een lelijke combinatie qua stilering) en stralen weinig unieke meerwaarde uit. Het bloedvergieten is daarnaast erg tam en de komische noten blijven vrijwel volledig ineffectief, waardoor de cultfilm-ambities me eerlijk gezegd ontgaan. Cole Sprouse is wel goed op dreef in de eigenzinnige bijrol, maar de regiekwaliteiten van Williams ondersteunen dit onvoldoende. De ideeën zijn er wel, maar de (visuele) uitwerking blijft braaf, plat en ongeïnspireerd.

avatar van james_cameron

james_cameron

Tja, hier kon ik helaas weinig mee. Het werk van scenarioschrijfster Diablo Cody kan ik doorgaans wel waarderen, maar dit script is wel heel erg flauw en ongeïnspireerd. Kathryn Newton doet haar best in de maffe hoofdrol en de supporting cast is op dreef (vooral halfzus Liza Soberano is hilarisch), maar de plot is teleurstellend simplistisch en langdradig. En er valt al helemaal weinig te lachen.

avatar van umbra

umbra

Leuke komedie-"horror' met een zalige Kathryn Newton als 'Lisa' en ook Cole Sprouse als 'The Creature' deed z'n duit in het zakje. 7/10.