Freaky (2020)

Komedie / Horror

geregisseerd door Christopher Landon
met Vince Vaughn, Kathryn Newton en Alan Ruck

Als de mystieke, oude dolk van de meedogenloze seriemoordenaar 'The Butcher' ervoor zorgt dat hij en Millie wakker worden in elkaars lichaam, ontdekt Millie dat ze slechts 24 uur de tijd heeft om te voorkomen dat ze permanent gevangen blijft in het lichaam van een moordlustige psychopaat. Het grootste obstakel is dat ze het uiterlijk heeft van een maniak van middelbare leeftijd, die het doelwit is van een klopjacht in de hele stad. Met hulp van haar vrienden racet Millie tegen de klok om de vloek te verbreken.

• Vanaf 19 november in de bioscoop

Nieuwe Blumhouse productie!

tagline:
Classic body swap. Killer twist.

Vanaf 19 november in de bioscoop (Universal Pictures Nederland)

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat een heerlijke trailer met een fijne horror/humor mix zeg. Ik vind de Happy Death Day films ook al zo leuk. Hier ga ik absoluut heen.

avatar van Shadowed
Leuk! Dit vind ik wel een biosbezoekje waard.

avatar van Spartaan1986
Rated R, dus hopelijk wordt het wat gewaagder dan Happy Death Day.

avatar van Flitskikker
Gister de trailer in de bios gezien, ziet er leuk uit!

Hoop dat dit weer de eerste film word voor mij na de SAAIE lockdown.

Kaartje kunnen reserveren

avatar van Antonev
Normaal gesproken ben ik geen fan van een horror en komedie combinatie. Maar dit spreekt me op zich wel aan. Zeker het proberen waard denk ik zo.

avatar van predator
Echt een aanrader. Natuurlijk zijn de tieners weer het haasje, maar Vaughn en Newton (Milli Vanilli) doen het echt heel goed.

Leuk filmpje van Landon. Het duo Vaughn & Newton is inderdaad heerlijk om aan te zien. Ook hier een daar lekker goor, een dosis humor, soms wat flauw en ongemakkelijk, maar ach, allemaal niet heel storend bij dit soort films. Positief verrast.

avatar van BlueJudaskiss
Ontzettend blij verrast hierdoor. Ik had een soort HappyDeathDay met lichaamsverwisseling verwacht - en wat ik ook prima had gevonden - maar dit was nog leuker. Mooi gedraaid, hier en daar spannend, maar ook - en dit zag ik niet aankomen - toch best smerig. Maar dé troef van de film is Vince Vaughn om wie ik heel erg hard heb gelachen en die (zeker in tijden van de nieuwe preutsheid) een paar erg gewaagde grappen voor zijn rekening neemt.

Ontzettend leuk! 4,0*

Echt een super leuke film! Ik zat de hele tijd met een glimlach op m’n gezicht over wat er steeds gebeurde. Geen censuur. Het was horror, romantisch en humor in 1 film. Echt een aanrader.

Gister gezien, Vince Vaughn presteert top en ik denk dat Freaky daar ook zijn goede recenties grotendeels aan te danken heeft. De film doet wat het moet doen, wat zeldzaam is voor deze genre. (Horror/Comedy)