• 8.604.001 stemmen

Releasedatum: 24 oktober 2019

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Countdown

"Death? There's an app for that."

Wanneer verpleegster Quinn van een patiënt te horen krijgt dat de voorspellingen die de Countdown-app doet, over hoe lang je nog te leven hebt, volgens hem uit zullen komen én dat hij daarom denkt binnen 24 uur te sterven, besluit ze uit nieuwsgierigheid de app zelf te downloaden. Wanneer de patiënt precies op het moment dat hij verwachtte onder bizarre omstandigheden sterft, gelooft Quinn dat er duivelse krachten achter de app zitten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Daan258

Daan258

Een beetje wat ik ervan had verwacht, niet veel dus.

Zeker een film die ik snel zal vergeten. Van het verhaal moest de film het zeker niet hebben maar toch had ik nog gehoopt op iets van leuke gore of schrikmomenten, dit omdat ik wat gelezen had dat sommige het vergeleken met Final Destination. Maar helaas, dit was nogal een saai werkje.

avatar van Phantasm

Phantasm

Viel tegen, zat geen spanning in. De vergelijking met Final Destination?

Daar kan ik me niet in vinden, die films waren gewoon veel beter en spannender.

avatar van El ralpho

El ralpho

Volgens het boekje

Zo nu en dan heb ik zin in een lekker simpele horror. Eentje met een voorspelbaar verloop waarvan ik op voorhand ongeveer wel weet wat ik ervan kan wachten. Countdown voldoet aan deze verwachtingen zolang je er als kijker maar niet meer van verwacht. Variaties op een verhaal als deze, heb je al talloze malen vaker gezien en de regisseur houdt zich niet bepaald bezig met het mijden van clichés. Bijvoorbeeld de hulp van een priester die ingeroepen wordt. Zolang ik mij kan herinneren is dit al vaste prik in veel horrorfilms, ook al probeert de regisseur er hier nog wel een komische draai aan te geven. Dit voorkomt niet dat Countdown soms uitgekauwd aanvoelt, maar opnieuw, soms hebben we misschien allemaal weleens zin in een voorspelbaar filmpje.

Naast het leuke uitgangspunt vond ik met name de opbouw in sommige scènes, zoals de scène met Matt op het toilet en een latere scène met een nachtlampje behoorlijk effectief. Het is daarom jammer dat de finale een beetje uit de bocht vliegt door weer teveel te laten zien waardoor de spanning volledig wegebt. De kracht van de verbeelding is moeilijk te overtreffen, blijkt ook hier weer wanneer de Demoon Ozhin die rechtstreeks uit een oude PS2 game lijkt te zijn gestapt, een aantal keer volledig ten tonele verschijnt. Ik zie dit helaas vaak met titels uit dit genre. De opbouw is prima, maar de finale weet die spanning vaak niet vast te houden. En dat is jammer.

avatar van Noodless

Noodless

Leuk, simpel horrorfilmpje die gewoon voldoende weet te entertainen. De cast doet het aardig en het verhaal wordt degelijk opgebouwd naar de climax. 6/10

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Noodless schreef:

Wat ik wilde schrijven staat hier al. Mee eens dus.

avatar van princesspeach

princesspeach

Verschrikkelijk. Het begin begin nog goed, beetje final destination viBes. Daarna kon ik alles al voorspellen wat er zou gebeuren. beetje liefde in de lucht, na verwijderen van de app komt ie weer opnieuw. Jongen gaat Ofc. Als eerst dood. En de dokter had echt helemaal niks toe te voegen aan de film.

Ongelofelijk voorspelbaar en totaal niet eng. Horror?whereee??

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Vond 'm tegenvallen,het is idd een beetje Final destination maar die films zijn véél beter uitgewerkt dan dit simpele verhaaltje.2 stars.

avatar van nadrin

nadrin

Jammer een tof gegeven met die app. En de film was best ok. Alleen vond ik die onnodige griezelmomenten in de film eerder storend dan spannend. Er was veel meer met dit gegeven te doen. Dan een aftreksel van films als Final Destination enz. Te maken

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Leuk idee, wordt helaas niet echt goed uitgewerkt. Het is soms even best spannend, maar over het algemeen is het maar een matig verhaal. De horror is soms echt ver te zoeken en 'regels' zijn vaag en vergezocht. Die meid speelt wel leuk en heeft een sympathiek hoofd, ze draagt samen met haar tegenspeler (ook een knapperd) de film net naar een voldoende. Maar gelukkig niet in de bioscoop gezien. Te zwak.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Doet onder meer wat aan The Ring (2002) denken waarbij ook een soort countdown je levenseinde inluidt. Minder sterk deze Countdown, maar de idee is best goed. Wanneer de nieuwsgierigheid het haalt van de onwetendheid ... Was alleen niet helemaal mee - of ik lette net niet goed genoeg op - bij de voorwaarde dat je je lot niet mag ontlopen. Ik neem aan als je dat wel doet je opgescheept zit met de demon om je een handje te helpen. Alleen zijn die voorafgaande schrikmomenten en verschijningen dan wel niet te rijmen met het plot.

Het subplot met die dokter is verder onnodig en heeft niets te maken met de film op zich. En die priester deed ook onnodig ridicuul, maar kom. Voor de rest redelijk vermakelijk, maar had het gevoel dat de jump scares te frequent aan bod kwamen. Wat verbeelding en sfeer had de film beter gedaan dan het te forceren. Niet slecht slecht, maar het einde deed er ook weinig goed aan, zoals zo vaak.

avatar van Shadowed

Shadowed

Niet verkeerd.

Film werd destijds in de bios niet bepaald goed ontvangen en na het zien van de trailers werd ik er ook niet warm of koud van. Overslaan in de bioscoop dus en een keertje thuis kijken was daarom de conclusie. Dat keertje thuiskijken is bij deze gebeurd.

Het is vooral een luchtige horrorfilm geworden met een leuk concept. Dit soort digitale horrorfilms beginnen uitgemolken te worden, maar zoals het nu gaat zijn ze nog leuk en bij vlagen creatief. Jammer dat deze film het enkel bij een aftel-app houdt en niet veel meer doet dan dat.

Wat er nog bij komt kijken zijn een hoop geesten, demonen en magere heinen. Erg denderend klinkt dat niet voor de doorgewinterde horrorfan, maar de "hoofddemoon" is nog best goed gelukt, lijkt net op een verschijning die je in het universum van The Conjuring kan tegenkomen.

De horror is niet denderend of zenuwslopend, maar er zitten enkele geslaagde schrikmomenten bij. Het script vertoont genoeg mankementen en ongeloofwaardigheden, maar de luchtige toon maakt dit wel een beetje goed. Het is een film die vooral voor het vermaak gaat en dan vooral het soort vermaak waar je niet te lang bij stil hoeft te staan.

Luchtig geregisseerd, een beetje herhaald hier en daar. Met een concept zoals deze zou je toch meer moeten kunnen doen. Het had ook allemaal iets minder veilig gemogen, het is nu typisch PG-13 horror. Hier en daar spannende momenten, maar het had allemaal een stuk enger en uitdagender kunnen zijn. Acteerwerk is voor de rest niet briljant, maar dat is in dit soort films niet erg meer van belang. Ik ben goed vermaakt, en niet veel meer.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Best aardige horror, maar een beetje raar uitgewerkt, zeker naar het einde toe. De cast is niet in alle rollen even sterk, maar het is te doen. Drie sterren.

avatar van Soldier-Joey

Soldier-Joey

Wat is dit slecht.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Weer zo'n net niet horror , het idee om the ring en final destination te combineren klinkt op papier misschien leuk , ze hadden het wat mysterieuzer moeten houden .

Het is wel duidelijk met overtuiging in beeld gebracht of beter gezegd het ziet er niet uit als een lowbudget film .

Het einde was wel oke , zoals een horror film beaamd . Maar voor mij was de grootste reden om dit af te kijken de aanwezigheid van Elizabeth Lail die beter bekend is als Beck uit YOU . Wat een ongelofelijke babe is dat zeg !

avatar van TimF

TimF

Ok, het is wel slecht. Maar wel ongecompliceerd en vermakelijk. Ik zou 2,75 geven als dat kon.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Prima film. Gezien de nogal wat lage waarderingen hier twijfelde ik deze film te gaan kijken, maar gelukkig ben ik hem toch gaan kijken. De film kijkt prima weg en her acteerwerk is zeker niet slecht.

avatar van james_cameron

james_cameron

Vermakelijk, niet al te serieus horrorfilmpje dat flink leentjebuur speelt bij Final Destination. Al te storend is dat gelukkig niet. Het script zit best leuk in elkaar en de film balanceert vakkundig tussen enge en grappige scenes. Hoofdrolspeelster Elizabeth Lail doet het daarnaast prima en is zeker geen straf om naar te kijken.

avatar van Q Jones

Q Jones

Iemand de app al uitgeprobeerd. Hij is te downloaden in de app store.

Zeer aangenaam filmpje. Leuk uitgangspunt, er zit een lekker tempootje in, en er valt hier en daar wat te griezelen.

Door alle reacties had ik er niet heel veel van verwacht.

3,5 * viel alles mee

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2082 berichten

voor de latere / jongeren is het denk ik wel een leuk filmpje.

Maar als je van de generatie bent uit de " Final Destination" is het grootste mysterie er al vanaf.

Het had leuker geweest al het ook wat interactief was zoals bij de Nederlandse film " APP" uit 2013

Dit had er ook wel iets van weg, maar vanwege je bij "APP" zelf ook actief mee doet met je eigen mobiel die ineens af gaat tijdens bepaalde scenes is het veel leuker / spannender.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een vermakelijk filmpje. Het zag er goed uit en het verhaal verveelde niet, al was het wel een soort mix van verschillende films. De cast deed het niet slecht. Verder was de speelduur goed, niet te lang en niet te kort.

Leuke film om eens gezien te hebben.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Een mooie film, behalve die laatste 5 minuten van de 'monsters'.

avatar van ibendb

ibendb

• 2060 stemmen

Een app die kan moorden? Ok, dan.

Countdown heeft een simpele premise. Moest die goed uitgevoerd zijn, had dit wel wat kunnen zijn. In plaats daarvan krijg je een zeer saaie, lachwekkende en tenenkrommende film voorgeschoteld. De film weet precies ook niet welke toon hij wil hebben. Het ene moment zou het "eng" moeten zijn terwijl het andere moment een stoned priester hallelujah loopt te verkondigen. Moest het intentioneel grappig geweest zijn allemaal, dan was het nog steeds erg belabberd. Wanneer er dan nog een reden voor het bestaan van de app wordt gegeven wordt het nog meer standaard en ridicuul. De demon zag er niet uit en de climax was uitermate teleurstellend. Het acteerwerk is hooguit ok te noemen. Zowat elk personage kon me helemaal niet boeien en werd ogenlijk expres verschrikkelijk dom en unlikeable gemaakt.

Ik dacht dat de film nog iets zou zijn aangezien de score overal nog meevalt. Ik was echter enorm verkeerd.