• 8.518.134 stemmen

Geregisseerd door: Leigh Whannell

Met onder meer: Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen en Aldis Hodge

Releasedatum: 5 maart 2020

Plot The Invisible Man

"What You Can't See Can Hurt You"

Cecilia zit gevangen in een relatie met een gewelddadige en controlerende wetenschapper. Op een nacht ontvlucht ze haar vriend en weet ze zich, met behulp van haar zus en vriend, te verstoppen. Wanneer haar ex zich van het leven berooft denkt ze haar leven eindelijk te kunnen verder zetten. Tot haar verstand op de proef wordt gesteld wanneer zich een reeks bizarre gebeurtenissen voordoet en de levens van haar naasten in gevaar zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik zit nu op de helft maar die scène in het restaurant met haar zus.. Geniaal ! En dan als ze een paar minuten later zo heerlijk psychisch gestoord “Motherfuckuuuur !!” schreeuwt. Geweldig !!

avatar van devidia

devidia

Oerdegelijk in z'n genre

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Deze film laat zien dat je met een klein budget, (7 miljoen) creepy sfeer, goeie schrikmomenten en een goeie cast met name een sterk spelende Elisabeth Moss een goede film kan maken. Deze staat bij mij als beste van 2020, ik hoop dat we na vele tegenslagen van films die uitgesteld zijn u wel een mooi 2021 filmjaar tegemoet gaan.

avatar van Boneka

Boneka

• 2032 berichten

Had deze film uit 2020 eigenlijk willen zien nog in 2020, maar dat is me net niet meer gelukt. Afijn gisteren is het er dan toch van gekomen! De film kun je eigenlijk het beste in tweeën opsplitten. Het eerste uur is het vooral mysterieuze horror. Het tweede deel van de film is de openbaring van the Invisable man en wordt het een soort thriller/sf. Beiden goed gemaakt waarvan vooral het geluid subliem is. Misschien wel de beste film qua geluid in 2020. Het komt de sfeer absoluut ten goede. Het verhaal is misschien niet helemaal origineel, maar wel in deze vorm. Elisabeth Moss speelt een gedegen goede rol. Niet uitmuntend soms iets te traag (vooral in het begin) hadden sommige momenten wat meer vaart gemogen, maar ze speelt het verder goed. De special effects zijn wat wisselend. Uiteraard is er gekozen voor de groene stand- in die bij Planet of the Apes al indrukwekkend is, en hier over het algemeen ook. Vond alleen die vechtpartijen in die gevangenisgang niet allemaal overtuigend. Weet ook niet of daar altijd de stand-in voor gebruikt is.

Het eind is goed niet afgeraffeld en verder goed bedacht. Spanningsopbouw was er voldoende en het donkere gezin speelde ook gewoon goed genoeg. Gelukkig zijn de deleted scenes eruit geknipt. Hadden inderdaad geen meerwaarde. Het beeld was niet sprankelend, maar ook niet slecht. Vond het geheel wat donker allemaal. Zelfs met het dynamisch contrast op maximum speed. Maar al met al heb ik me goed vermaakt.

Film 4.0

Beeld 4.0 (4K)

Geluid 5.0 (Dolby Atmos)

Extra's 4.0

avatar van horizons

horizons

Adequate film binnen het genre met soms hele goede momenten en af en toe wat clichématig maar uiteindelijk vermakelijk gebeuren.

avatar van wibro

wibro

Aardige film om thuis te bekijken als je 's-avonds na 8 uur het huis niet meer uit mag omdat er een avondklok is ingesteld. Een horrorfilm kan ik deze film nu niet bepaald noemen, veel meer een thriller. Goed acteerwerk dat wel maar indrukwekkend vond ik het allemaal niet zo. Mooiste scène vond ik die in het restaurant waar Cecilia's zus de keel werd doorgesneden . een van de weinige horrormomenten eigenlijk.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Erg goede film genoten. 4.0

avatar van notsub

notsub

Als thriller is dit nog best een aardige film, maar qua horror komt The Invisible Man veel te kort. Bij aanvang kan de film nog alle kanten op en wordt er een lekker sfeertje neergezet. Een paar maal zit je dan toch op het puntje van je stoel, maar er blijft door enkele wel zeer ongeloofwaardige gebeurtenissen uiteindelijk weinig aan suspense over. Vrij rechtlijnig gaat het tenslotte naar het eind en daar overheerst dan vooral het gevoel van middelmatigheid.

avatar van RaoulDuke

RaoulDuke

Wat routineuze maar wel zeer vakkundig gemaakte en onderhoudende thriller waar je niet al te veel bij na moet denken. Ook wel eens fijn. En pluspunt voor mij is Elisabeth Moss. Die kan bij mij weinig verkeerd doen.

avatar van clubsport

clubsport

Naief als ik soms wel eens ben dacht ik een nieuwe moderne versie te gaan kijken van de klassieker uit 33
In plaats daarvan krijg ik een soort vervolg of remake ( hoe je het wil noemen ) van sleeping with the enemy voor mijn kiezen .
Alleen is de zogezegde invisible man ook echt totaal onzichtbaar , zowel fysiek als ( en dat is wel het grootste manco) qua karakter .
We komen echt vrijwel niks van hem te weten , alleen via haar verhaal hoor je wat , maar het bewijs van zijn monsterlijke daden jegens haar ontbreekt volledig in de film , je ziet er niks van .
In hollow man zag je nog in ieder geval Kevin Bacon's karakter geloofwaardig veranderen omdat de macht van het onzichtbaar zijn hem naar het hoofd steeg , hier heeft de bad guy dezelfde macht maar alles wat hij ( of zij )ermee doen is stompzinnig wraak nemen en zo onlogisch als wat want het levert hem niks op .
Het einde is hetgene wat me nog het meest doet hoofdschudden ( een koelbloedige moord van haar kant en blijkbaar is dat wel ok want als vrouwen het doen is het natuurlijk prima )
Blijkbaar is huiselijk geweld een thema wat tegenwoordig ook in SF en horror moet worden aangekaart .
(Hier is het zelfs het hoofdthema) en hoe technisch mooi en qua camerawerk goed het ook in elkaar steekt , ik zit er niet op te wachten .
Ik heb hier niet naar The invisible man gekeken maar naar The wife of the invisible man of sleeping with the enemy 2 .
Graag de volgende keer eens een oprechte Sf genre film zonder het Metoo sausje graag .

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een goeie film. Een toch wel spannende film met een prima cast. De film heeft niet altijd het snelste tempo. Desondanks was het wel een aanrader.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Erg aardig hoe 'The Invisible Man' (2020) een unheimische en onderhuidse spanning weet op te roepen. Cecilia (Elisabeth Moss) krijgt het onbestemde gevoel dat haar agressieve ex nog altijd invloed uitoefent op haar leven. Ze voelt namelijk zijn drukkende aanwezigheid in kleine dingetjes die niet lijken te kloppen, maar ze kan er ook niet precies haar vinger op krijgen wat dan precies. En als ze daar zelf niet achterkomt: hoe legt ze dan aan anderen uit dat er nog iets van die traumatiserende relatie doorwerkt? In trage sfeershots wordt maximaal gebruik gemaakt van ruimtes om Cecilia's unheimische angsten en latente verlangens te verbeelden. Ook zo indringend omdat Elisabeth Moss één van haar betere rollen speelt als een vrouw die probeert om niet gezien te worden als slachtoffer, terwijl het tegelijkertijd steeds frustrerender wordt dat haar ervaringen stelselmatig worden ontkend. Al vraag ik me wel af of het psychologische motief niet sterker uit de verf zou komen zonder een iconisch 'filmmonster' als de onzichtbare man. Cecilia's getormenteerde queeste gaat namelijk steeds meer het (ietwat voorspelbare) pad volgen van standaard genrefilms. Het levert een gave actiescène en een oprecht verrassende twist op, maar het slotakkoord voelt wat flets omdat het elke vorm van ambiguïteit mist.

avatar van milan90

milan90

Spannende horror slash sciene fiction. Start deed me denken aan Sleeping with the Enemy, hierna beklemmend, goede acteurs en die brute scène in het restaurant was briljant. Perfecte timing in de film. Heb zeer genoten.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Goede film hoor! Spannend en appart verhaal. Acteerwerk was ook erg goed.

avatar van Moviedetective

Moviedetective

Goede opbouw... laat je goed kenins maken met de personages..... Laat je echt twijfelen of het iets bovennatuurlijks is of niet....zet je aan het denken.... spanning is goed opgebouwd...is zij gek? Of toch niet?.....

Een heerlijke film om lekker weg te thrilleren op een thrillerfilmavond.

Is geen slechte film. Prima spanning opbouw (al vanaf het begin) en wat verassende wendingen. Special effects doen het werk ook goed. Hoofdrolspeler weet te overtuigen.

avatar van DragQueen

DragQueen

Uitstekende Sci-Fi/Horror. Het plot, hoewel niet overdreven origineel, zit goed in elkaar en kent een sterke uitvoering. Verder is de film uiterst sfeervol, hangt er een constante dreiging en is het als geheel vakkundig in beeld gebracht. Daarbij zet Elisabeth Moss een uiterst geloofwaardige hoofdrol neer. 3,5 Ster.

avatar van Smugmarty

Smugmarty

Na even scrollen op Amazon Prime deze maar aangezet, vanwege de prima IMDB score.
Gelukkig want de titel en de verhaallijn hadden met niet weten te binden.

Maar de film doet dat zeker [email protected]!
Het blijkbaar beperkte budget (7 miljoen dollar) is werkelijk nergens terug te zien. Sterke CGI, goed acteerwerk met name van de hoofdrol speelster ( Elisabeth Moss) die nergens moeite doet om sexy te zijn maar sterk weet te overtuigen als volledig gestresste vrouw die zich uit een gewelddadig en beklemmende relatie heeft weten te vluchten en spannende actie. De beklemmende sfeer weet de regisseur echt heel goed vast te houden gedurende de hele film een rode draad; heel knap gedaan. Het eerste deel heeft wat weg van de klassieke 'Sleeping with the enemy' uit 1991 en doet er qua spanning nergens voor onder. De combinatie van horror/ thriller/ SF doet nergens afbreuk aan elkaar. Los van wat kleinigheden wordt het nergens te ongeloofwaardig.

Enjoy de achtbaan/ leuke fim voor tijdens Halloween

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film die goed in elkaar is gezet. Het verhaal mag er ook wezen.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Goeie sci-fi/thriller film, met als grootse pluspunten de sfeer en het acteerwerk van Elisabeth Moss. Ook het verhaal is goed bedacht op een concept wat al vrij oud is, maar dat zegt niks hij is gewoon goed gemaakt en een aanrader om te gaan checken.

avatar van marwill08

marwill08

geweldige film van Elisabeth Moss (Handmaids Tale). Goed opgebouwd en spannend tot het einde