• 11.759 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

• Bioscoop Te zien in 9 bioscopen

Plot I Saw the TV Glow

"Look a little closer."

De tiener Owen worstelt zich door het leven in de buitenwijken. Op een dag leert zijn klasgenote Maddy hem een eng en mysterieus televisieprogramma kennen, dat een blik werpt op een bovennatuurlijke wereld die zich onder de zijne bevindt. Owen ziet zijn blik op de werkelijkheid veranderen. Plots komt aan het programma op vreemde wijze een einde.

Social Media

avatar van Rvdz

Rvdz

Die Broken Social Scene-cover in de trailer vind ik een beetje vermoeiend (gebruik dan gewoon het origineeel), maar verder ben ik hier wel heel erg benieuwd naar.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Mijn favoriete artieste (profielfoto) draagt mee bij aan de score van deze film blijkbaar (in de trailer zelfs te horen)

Hopelijk is het ook een goede film, A24 staat ook wel voor iets. Aan de muziek zal het zeker niet liggen, eigentijds, en ook wel alternatief genoeg. Voor de mensen die geen idee hebben wat modern alternatief inhoudt, de score is stacked met eigentijds alternatieve muziek dus het zal wel een goed eerste beeld vormen. In ieder geval een upgrade na dikwijls gebombardeerd te worden met de lang uitgemelkte 80's muziek en diens revival. De generaties van nu en die komt mag toch wel stilaan een eigen identiteit beginnen vormen...

Wel een klein beetje schrik dat de muziek ook wel eens het beste aan de film zou kunnen worden. En aan de regisseur, vibe en dergelijke te zien zal het toch wel geen film voor iedereen worden. Daarvoor zal het iets te cult/alt zijn.

Rvdz schreef:

Dit ruikt naar heiligschennis

avatar van Seam

Seam

• 1996 stemmen

Schoenbrun delivers a singular vision of arthouse horror that entrances for its fevered dream style and insanely cool imagery. I Saw the TV Glow is relatable for any ’90s kid who ever felt like an outsider whose closest friends were the ones found on TV. There’s something rare and special about a filmmaker so willing to get this personal and to do so with such a confident grasp of visual storytelling. More than just an assured piece of arthouse horror surrealism, it’s a stunning and bittersweet reminder that you’re not alone, fictional friends or otherwise.
Van: I Saw the TV Glow Review - bloody-disgusting.com

Klinkt erg interessant, staat al een tijdje op mijn to see lijst.

avatar van John Milton

John Milton

'I Saw the TV Glow' Review: Jane Schoenbrun's Brilliant Trans Story - indiewire.com

5 ballen van Indiewire (no pun intended), en met een 3,7* gemiddeld staat hij hoog in de Letterboxd horrorlijsten. Ik hoor goede dingen.

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Als ik die beschrijving over het outsider-zijn lees dan ga ik hier waarschijnlijk kei hard om huilen een aantal keer want dat gebeurt bij mij vaak met zo'n thema

avatar van Rvdz

Rvdz

Toch te zien op Club Imagine (22 juni), yes!

avatar van Kondoro

Kondoro

John Milton schreef:

Heeft een nogal slecht gemiddelde hier . Jij gaat hem denk ik wel kijken? Ik ben benieuwd naar deze namelijk!

avatar van John Milton

John Milton

Kondoro schreef:

Zeker, ik ben heel benieuwd.

Haar vorige film We're All Going to the World's Fair (2021) heeft ook een prutgemiddelde. Die vond ik overigens ook niet super (zesje), maar het zijn in elk geval geen doorsnee, middle of the road filmpjes... Op zijn minst een eigen oordeel waard, zou ik zeggen.

avatar van Kondoro

Kondoro

John Milton schreef:

Ik noteer ze beiden even, geen idee wanneer ik er aan toe kom. Wellicht leuk materiaal voor de horrorchallenge.

avatar van clockwork72

clockwork72

Een echte krulsnordraaifilm. En dat bedoel ik niet positief. Geen idee waar ik net anderhalf uur na heb zitten kijken. Cinematografisch nog wel aardig maar dit was echt dodelijk saai en ging echt nergens heen. Tijdens vage films vind ik het wel eens lekker om wat te blowen tijdens een film maar zelfs dat werkte in dit geval niet goed mee. Verhaal word nog wel op het eind een beetje uitgelegd maar het maakte allemaal gewoon geen sense voor me. En soms is dat niet erg bij films maar bij deze film was het gewoon echt enorm slaapverwekkend en dan duurt anderhalf uur opeens wel heel erg lang. Geen idee ook wat hier 'horror' aan moet zijn ook. De enige horror in deze film vond ik namelijk de speelduur, veel te lang voor zo een mega vaag gebeuren als dit. Geen aanrader, echt overslaan. Het beste aan deze film is de poster dus vooruit, 1,5 sterren voor de poster

avatar van Brabantze

Brabantze

• 1950 stemmen

Te wazig voor mij helaas....

avatar van Mik71

Mik71

Weer zo een film waarbij je achteraf denkt: waar heb ik in godsnaam naar gekeken. Beetje zoals bij Mother. Ook een film waar geen touw aan vast te knopen is.

Ik zag het eigenlijk al aankomen maar bij 3/4 van de film denk je toch serieus dat er iets gaat gebeuren en wil je toch weten hoe het afloopt.

Maar uiteindelijk kom je bedrogen uit en begint de aftiteling.

Kijk dit niet als je gewoon een simpele ziel bent die van slasher- of paranormale horror houdt.

avatar van james_cameron

james_cameron

Iets toegankelijker dan het vorige obscure wapenfeit van regisseuse Jane Schoenbrun, We're All Going To The World's Fair, maar alsnog een abstracte en vage film met een transgender subtekst. De afwisselend dromerige en onbehaaglijke sfeer is bij vlagen effectief en het camerawerk is aantrekkelijk, maar plot en personages blijven behoorlijk ongrijpbaar. Maar goed, wanneer Schoenbrun zich in dit tempo blijft ontwikkelen kunnen we over een film of tien waarschijnlijk rekenen op een meesterwerk.

Klaas de Handyman

En weer een belachelijk verschil tussen de waardering op imdb en hier. Het lijkt wel of het hier vol met azijnpissers zit. Als je films kijken niet leuk vindt, kijk dan niet. En geef zeker geen waardering.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Die 6,02 op IMDb doet me ook niet echt zinderen van geluk hoor.

Soms moet je gewoon accepteren dat de film waarin je zelf een figurantenrolletje hebt mogen meespelen het niet heel goed doet.

avatar van umbra

umbra

Speciaal filmpje, da's 't minste wat je hierover kan zeggen, maar vond deze veel malen beter dan haar vorige, die maar 1/10 kreeg, deze krijgt toch een degelijke 6/10. Ergens wist de film mij toch wat te boeien en kreeg ik trippy gevoel en vond ik de hoofdrolspelers nog çva hun ding doen.

avatar van Dropout

Dropout

Klaas de Handyman schreef:

Aldus degene die speciaal een account aanmaakt om alleen dit te zeggen?

Als je moviemeter niet leuk vind, maak dan geen account aan. En plaats zeker geen bericht

Ontopic: deze film heeft maar 20 stemmen op MM in tegenstelling tot de 8000 op imdb. Er kan dus nog van alles gebeuren met het gemiddelde zodra de film breder beschikbaar is. Wat ik ten zeerste betwijfel, want het was mij veel te matig allemaalde monotone (veel te lange ) monologen richting het eind en de schreeuwende indie band tussendoor deden dit meer als een afstudeerproject aanvoelen, leuk idee.had beter uitgewerkt kunnen worden

Graaf Machine schreef:

Die 6,02 op IMDb doet me ook niet echt zinderen van geluk hoor.

Jouw recensies lees ik vaker en die hebben meer variatie. Ik meen me te herinneren dat we zelfs discussies hebben gehad onder mijn door mijzelf verwijderde account Gi-Force. Een heel vervelende persoon bij de sectie Series vond het leuk om zijn macht te laten zien als "God"

Mijn punt is dat mensen kijken naar de waardering op moviemeter voordat ze beslissen om naar een film te gaan kijken. Er is een groot verschil tussen een ruime onvoldoende (door 20 mensen waardoor de kans groot is dat er niet meer waarderingen komen) of een voldoende (door meer dan 1000 mensen). 1000 personen geven een statistisch beter beeld dan 20. Waardoor ontstaat er zo'n groot verschil? En ik zie dit bij heel veel films die voorbij komen. Wat kan dan de conclusie zijn?

Dropout schreef:

Aldus degene die speciaal een account aanmaakt om alleen dit te zeggen?

Ik zie geen mogelijkheid om anders een opmerking te maken dan het aanmaken van een account. En ik heb mijn vorige account verwijderd (die al zo'n 15 jaren actief was) omdat er een nieuwe "God" aangenomen was bij de toen nieuwe sectie "Series" en boos werd omdat ik een fout had gemaakt in een nieuwe omgeving die ook nog niet eens 100% goed werkte. Hij had bij voorbaat al mijn waarderingen zonder overleg verwijderd. Dus bij hoge uitzondering heb ik onder een nieuwe naam en ander e-mail adres een account aangemaakt dat ik ook niet meer ga hergebruiken.

Voordat mensen een film gaan kijken kijken ze toch eerst even op moviemeter, althans dat is een van de beoogde doelen. Er zijn zoveel films dat je wel moet selecteren. Je kan ze niet allemaal bekijken.

Als 20 personen een waardering van een 4/10 geven dan wordt de film met een ruime onvoldoende gewaardeerd. Dan hoef je niet te gaan wachten, zoals je hierboven gesuggereerd, dat er meerdere recensies/stemmen komen. Die gaan niet meer kijken.

Als meer dan 1000 personen een voldoende geven als waardering, wat valt je dan op? Dat is statistisch meer de werkelijkheid. En dit zie ik tegenwoordig bij zoveel films dat het opvallend is. Kijk en check het zelf maar eens. Imdb is in het verleden zelfs even gestopt met de mogelijkheid om te kunnen stemmen door standaard slechte waarderingen. Ik noem die mensen azijnpissers. Hoe zou jij zulke mensen noemen?

avatar van Shadowed

Shadowed

Het debuut van regisseuse Jane Schoenbrun vond ik één van de allerslechtste films ooit gemaakt, waardoor deze I Saw the TV Glow enkel en alleen kon meevallen (zou je denken). Het ziet er dan ook aanzienlijk beter en kundiger uit en Justice Smith past min of meer perfect in zijn eigenzinnige hoofdrol. Er wordt veel focus gelegd op het uitwerken van een uniek en apart verhaal, maar de invulling daarvan is minder boeiend. Nadelig is dat Brigette Lundy-Paine waardeloos acteert en dat levert zowat de saaiste monoloog (het gaat ook nog zowat 10 minuten onophoudelijk door) ooit op. Het zit een best interessant en mysterieus verhaal erg in de weg, maar ook het visuele vlak blijft iets te eenvoudig om een geslaagdere sfeer te creëren. Naar mijn inzien leek Schoenbrun te mikken op een absorberend effect, maar er is weinig te bekennen dat dit actief mogelijk kan maken. Toch zit er duidelijke verbetering in diens loopbaan en durf ik voorzichtig uit te kijken naar het volgende project.

Graaf Machine schreef:

Die 6,02 op IMDb doet me ook niet echt zinderen van geluk hoor.

De geachte heer Stinessen heeft vandaag (nu is het 13:58) al 21 films bekeken en gewaardeerd. Zijn waardering ligt gemiddeld ver onder de voldoende. Hoe kan Moviemeter dit crewlid serieus nemen ? En dan heb ik het nog niet over wat hij gisteren heeft bekeken en gewaardeerd. Hij mag me toch eens uitleggen waar hij de tijd vandaan krijgt om zo'n weloverwogen stem uit te brengen. Ook rijst de vraag als je zoveel van films kijken houdt het nog wel vol te houden is als zoveel films ver onder de voldoende liggen.

Sorry, maar dit moest ik ergens kwijt

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Sorry, maar dit moest ik ergens kwijt

Ja, maar dat moet je niet bij mij doen. Maar ik ben het met je eens dat 60.000 stemmen op films voor iemand van 60 jaar volslagen ongeloofwaardig is. Daarom moet je de stemmen van Stinissen gewoon langs je heen laten glijden.

avatar van LLoyd Gallagher

LLoyd Gallagher

Is dit de zoveelste 'horror' film van A24 met felle kleuren wat een beetje mysterie heeft? Ik snap echt niet hoe mensen niet moe van dit soort films worden

avatar van WB

WB

Nee, deze film is niet aan mij besteed. Acteerwerk was prima van Smith, met mooie sfeerbeelden, maar ik kan geen touw vastknopen aan het verhaal, en de beelden die ik elke keer tussendoor zie flitsen. Wellicht is dat ook de strekking van de film, niet meer weten wat echt is en wat nep, maar het werkt averechts bij mij. Eerlijk gezegd had ik ook een ander soort film verwacht, waardoor ik nogal verrast werd door hetgeen in deze film door moet gaan als horror. Beetje misplaatst genre als je het mij vraagt. Snel vergeten, wat geen probleem is gok ik zo.

avatar van mrklm

mrklm

De serie ‘The Pink Opaque’, waarin Isabel [Helena Howard] en Tara [Lindsey Jordan] elkaar door middel van telepathie helpen om de monsters van Mr. Melancholy [Emma Portner] te verslaan, is een tv-hit, maar Owen [Ian Foreman] mag het niet zien van zijn ouders. Dan ontmoet hij de iets oudere Maddy [Brigette Lundy-Paine], die hem uitnodigt om elke week bij haar te komen kijken. Twee jaar later verdwijnt Maddy spoorloos en direct daarna komt de serie abrupt tot zijn einde. Decennialang blijft Owen [Justice Smith] zich afvragen wat er met Maddy is gebeurd. Schoenbrun scoort hoge ogen als het gaat om originaliteit, sfeer en visuele stijl, maar laat steken vallen op het gebied van make-up en levert een onbevredigende slotakte af.