• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.382 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.104 gebruikers
  • 9.377.956 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Number23 schreef:

(quote)

Het is bijna weer tijd voor BUTFF, ik ga daar weer lekker vrijwilliger uithangen. Editor vorig jaar helaas gemist, wil ik al jaren keertje zien.

Volgende week ja, zin in. Ik ga een viertal films kijken dit jaar.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8936 stemmen

robertinho schreef:

Volgende week ja, zin in. Ik ga een viertal films kijken dit jaar.

Welke films staan er op het programma om te kijken?

Ik heb ze pas echt goed ontdekt ten tijde van Corona toen ze enkele weken gratis een film online uitzonden! Sindsdien van alle edities een overzicht gemaakt in LetterBoxd Dit is hem van dit jaar; BUTFF -Dutch film festival for B-movies, Underground & Trash Films! 2024, a list of films by joolstein • Letterboxd

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Welke films staan er op het programma om te kijken?

Ik heb ze pas echt goed ontdekt ten tijde van Corona toen ze enkele weken gratis een film online uitzonden! Sindsdien van alle edities een overzicht gemaakt in LetterBoxd Dit is hem van dit jaar; BUTFF -Dutch film festival for B-movies, Underground & Trash Films! 2024, a list of films by joolstein • Letterboxd

Geen horror ga ik dit jaar kijken. Wel de volgende: the Primevals, The Clones of Bruce Lee, Enter the Clones of Bruce Lee, en Ricki-Oh: the Story of Ricky. Tussendoor kijk ik op zondag Feyenoord - Ajax.

Ga je zelf ergens heen?

joolstein

• 10841 berichten
  • 8936 stemmen

robertinho schreef:

Ga je zelf ergens heen?

Nee, helaas lukt het mij nooit om de tijd te vinden om te gaan en dat terwijl Breda niet eens zo heel ver is!

Oh...gaaf "The Primevals" nou ben benieuwd wat je daarvan ga vinden! Ik heb hem via pindakaas gekeken en heel erg genoten!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4898 stemmen

Kan niet wachten op het begin van deze challenge. Eigenlijk heb ik geprobeerd om zo weinig mogelijk horror te kijken dit jaar. Dan kan ik weer lekker de hele periode de ene na de andere kijken.

Voor de geïnteresseerden : na de laatste challenge heb ik dit topic volledig doorlopen en die films die ik nog niet gezien had in een Letterboxd lijstje gestoken. Het resulteerde in een lijst van zo maar eventjes 3495 films. Ik heb er sindsdien wel al 175 van gezien. Dus er blijven er nog genoeg over voor deze jaarlijkse challenge

Hier het linkje

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Ik heb er daar 874 van gezien, exact 25%

Ondertussen zijn de resterende voorbereidingen in volle gang. Alexspy en ik hebben over de Steam chat nog even krijgsoverleg gehouden zojuist.

We gaan inderdaad vrijdag de 13e om 00:00 van start met de registraties voor de challenge. De rest zal met de aankondiging en spelregels bekend worden gemaakt; dat zal in een week zijn, give or take. Ik ben benieuwd of ikkegoemikke donderdagmiddag 12 september al vrij gevraagd heeft, want dat we die trappelende-voetjes-ik-kan-niet-wachten-voorpret van vorig jaar in ere houden, dat is alvast besloten.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/94/Friday_the_13th_%28franchise%29_logo.svg/1200px-Friday_the_13th_%28franchise%29_logo.svg.png

We zien jullie graag snel!

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2934 stemmen

Ah helemaal gemist dat 13 september een vrijdag is. Leuk dat we dan al beginnen!

(edit: Qua games kan ik mensen nog Crime Scene Cleaner aanraden)

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4898 stemmen

John Milton schreef:

Ik ben benieuwd of ikkegoemikke donderdagmiddag 12 september al vrij gevraagd heeft, want dat we die trappelende-voetjes-ik-kan-niet-wachten-voorpret van vorig jaar in ere houden, dat is alvast besloten.

Om eerlijk te zijn, heb ik de 12de helemaal vrij genomen

joolstein

• 10841 berichten
  • 8936 stemmen

Oh, en ik zie net dat erin mijn rooster op donderdag 12 september geen dienst staat ....mij niet storen dus die dag

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Zo. Ongelooflijk. Veel. Zin. In

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Vorig jaar 70 films gezien. Kijken of ik dat aantal kan verbeteren.

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Misschien moet ik die dagvroeg van vrijdag nog even ruilen naar een dienst met een iets Christelijker tijdstip, 5 uur wekker is niet ideaal als je om 00:00 de avond ervoor nog ambieert om iets te registeren.

Seam

• 991 berichten
  • 2313 stemmen

Dit jaar ga ik helaas niet meedoen, ik ga wel de tips van iedereen bijhouden! Ben wel benieuwd, want de wachtlijst was best klein nog na vorig jaar. Hopelijk kan ik die na dit jaar weer wat aanvullen.

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Jammer Isaac. Mocht je toch wat zien en willen registreren, voel je vooral vrij. I don't care als het er maar drie zijn

En anders is er inderdaad weer volgend jaar

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Een nieuwe regel lijkt me wel dat iedereen die begint met een film uit de Fridayreeks minpunten krijgt, toch? We moeten het niet té makkelijk maken.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik kijk er ook naar uit. Vooral dan naar de subcategorieën. Benieuwd welke nieuwe JM uit zijn hoed zal toveren. Fijn om dit één voor één af te vinken! Al een idee hoeveel het er zijn, John Milton?

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Jazeker. Ik ben trots op het resultaat ook. Jullie zien het binnenkort

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

robertinho schreef:

Een nieuwe regel lijkt me wel dat iedereen die begint met een film uit de Fridayreeks minpunten krijgt, toch? We moeten het niet té makkelijk maken.

Haha, busted... .

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Wat een activiteit al, ik heb het helemaal gemist . Maar ik ben er bijna klaar voor, en heb er zin in! Langzaamaan aan het beginnen aan de kijklijst, en klaar om uit de filmdip te schieten half september.

Seam

• 991 berichten
  • 2313 stemmen

Ik ga wel even een lijstje posten, misschien halen anderen hier nog wat inspiratie uit.
Alle horrors die ik sinds de vorige challenge gezien heb. Staan paar bekende namen, maar doe vooral je voordeel met de minder bekende namen. Zitten wat onbekende pareltjes tussen!

You'll Never Find Me: Aanrader als je iets anders zoekt...
Last Shift: Ook een aanrader, ondanks dat het niet zo bijzonder is. Vermakelijke film met wat goede actie, spanning en jump scares.
El Callejón: Herkijk, want Ana de Armas. Dat zou al reden genoeg moeten zijn toch? Weet dat ik niet de enige hier ben die haar graag ziet acteren
We're All Going to the World's Fair : Geen echte horror, meer mumblecore. Niet echt de moeite waard, maar mocht je artsy fartsy willen, go for it.
The Nest: Eerste uit het lijstje wat iets minder bekeken is en absoluut de moeite waard. Zo min mogelijk lezen en lekker opzetten tijdens deze challenge. Prima filmpje.
Secuestrados: Lekker hard en heftig, een pittige film hoort bij een challenge als deze. Zet hem op je lijstje erbij!
Stopmotion: Ook iets minder bekend en vooral voor de liefhebbers van stopmotion (goh), niet zo spannend als het idee had kunnen zijn.
Hakai no Hi : Alleen voor de liefhebbers van vage Japanse films.
Moon Garden: JA! Kijken, sfeervol, creepy en ontzettend knap qua budget. Deze moet op jullie lijstjes komen!
Open 24 Hours: ERG vermakelijke thriller/horror, genoeg spanning en paar leuke ontwikkelingen. Ook sfeervol gefilmd. Zet hem op je lijstje erbij mocht je hem nog niet gezien hebben.
Desaparecer por Completo: Ja, dit was best aardig! Sfeervol en paar goede jumpscares. Mocht je nog een toevoeging van je lijstje zoeken, deze is wel aan te raden.
Malum: Toch al redelijk wat stemmen, maar ik wil hem hier nog wel even vermelden. Echt een aanrader net als Last Shift.
I Saw the TV Glow: Geen echte horror, maar wel diepgelaagd en mega artsy fartsy.
Latency: Best leuk, hoewel de gamerchick wat irritant soms is. Eyecandy met wat leuke jumpscares en sfeer.
Oddity: Ik vond hem niet zo bijzonder, maar wel sfeervol en ik denk dat een hoop anderen hem ook goed zou vinden.
La Casa del Fin de los Tiempos: Zie hierboven.
Ur Mörkret : En nog eentje zie hierboven haha.

En de rest in een spoiler zodat het niet te druk wordt, waren toch meer films in totaal dan ik verwacht had.

Thanksgiving: Niet zo bijzonder, maar natuurlijk wel de moeite waard gezien de titel.
November: Ook bekende titel, maar vanuit mijn kant absoluut een aanrader, mocht je nog twijfelen om deze een keer te kijken. Heel sfeervol en eigenlijk meer fantasy horror.
Late Checkout : Niet kijken. Gewoon niet doen.
Beau Is Afraid: Genoeg populariteit, maar ik wil toch even zeggen hoe briljant ik deze vind. Misschien zelfs mijn favoriete Aster.
Late Night with the Devil : Populaire film, genoeg aandacht gehad. Erg tof en sfeervol.
Immaculate: Meh
Baghead: Leuk maar begint beter dan hij eindigt.
Out of Darkness: Drie maanden later en ik kan me letterlijk niet herinneren dat ik deze film gezien heb.
February:Aardig
Tarot: Hmm, nee.
The First Omen: Zzzzz, niet zo bijzonder.
The Watchers (Film, 2024) - MovieMeter.nl: Ik heb een hekel aan de shyamalan films.
In a Violent Nature: Mixed feelings.
Dead Whisper: Nee
Honeydewegenvaller, niet zo bijzonder.

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

https://t4.ftcdn.net/jpg/05/66/35/89/360_F_566358914_oNi4pg6tj3Zjpwhc2lwKG5hrPP0YfUiE.jpg

Zooooo nog even wat poetsen aan de regeltjes.... Daar krijg ik wel extra zin van. Helemaal niet goed voor JM.

Uiterlijk donderdag of vrijdag volgt er meer!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton had mij kennelijk al een pm gestuurd een week geleden, maar hij is mij uiteindelijk op Steam komen zoeken om het even over de horrorchallenge regels te hebben. Mijn afwezigheid heeft vooral te maken met een niersteen die mij nu al bijna 2 weken parten speelt. Hij wil er niet uit op de 'natuurlijke' wijze en morgen kan ik eindelijk naar het ziekenhuis ter nazicht zodat ze die (hopelijk vlug) op een andere manier kunnen verwijderen. Op de eerste dagen na niet veel pijn al waren de pijnstillers wel welkom, maar ik was op bepaalde manieren toch beperkt, kon nooit ver of te lang van huis weg. Ik heb al een hele tijd geen films meer gezien en heb er wel zin in misschien wel wat rustiger aan deze editie. De organisatie ga ik vooral aan JM overlaten, heb er ook alle vertrouwen in dat hij dat goed zal doen. Zolang de geest van de challenge zijnde 31 films waarvan de meerderheid een FTV blijft behouden, is het voor mij goed.

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Ik wens je een vlot herstel Johan, en ik zal het met gepaste eerbied en zorg op mij nemen.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Ik werk dit jaar ook met een lijstje dat ik sinds de vorige editie heb bijgehouden. Mijn intentie is niet om alles af te vinken, want er komen vast nog wat leuke en onverwachte titels op de streamingsdiensten. Vorig jaar merkte ik dat ik een beetje onrustig werd van 'het zoveel mogelijk' willen kijken, dus dit jaar zal ik wat selectiever zijn. Daarentegen staat er dit jaar geen baby op de planning - althans, dat denk ik -, noch een verbouwing dus misschien dat er meer mogelijk is dan verwacht. (Een soort mini horror challenge in de horror challenge was dat: een baby die eerder kwam, een verbouwing die uitliep. Kan het iedereen aanraden.)

Als je nou één tot drie titels mag tippen voor komend jaar, welke zouden dat zijn? Omdat ze steengoed zijn, doodeng, verrassend, te weinig bekeken of anders, I don't care, wat raden jullie aan?

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Sterkte met de niersteen! FTV ga ik mij vooral op proberen te richten, kijken of ik daar met de streamingdiensten een beetje voldoende uit kom dit jaar... Vorig jaar tijdens mijn 1e deelname toch 70 films weg getikt als ik mij niet vergis, maar ook ik zal dit jaar wat selectiever zijn, de ervaring van het kijken van de film sneeuwde op een gegeven moment een beetje onder en ik herken het onrustige gevoel wel dat benoemd wordt. Die must-see-tip ga ik eens even over nadenken, ik vermoed dat er hier veel kenners zitten die een stuk verder komen met interessante opties dan ik, maar mogelijk heb ik afgelopen jaar iets voorbij zien komen dat het kijken waard is voor deze challenge

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Ik denk dat we daar allemaal een beetje op moeten letten, mezelf incluis. Lekker kijken waar je zin in hebt, moois ontdekken, maar wel uitkijken dat het geen 'moetje' of 'werk' wordt. Kwaliteit boven kwantiteit.

Los daarvan verwacht ik zelf wel behoorlijk wat te kijken, want net als een aantal anderen ben ik ze al even aan het opsparen. Maar dat zijn wel titels die ik ècht wil zien, dus niet zoveel mogelijk

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

robertinho schreef:

Als je nou één tot drie titels mag tippen voor komend jaar, welke zouden dat zijn? Omdat ze steengoed zijn, doodeng, verrassend, te weinig bekeken of anders, I don't care, wat raden jullie aan?

"Benny Loves You (2019)"

De Elmo onder de horrorfilms. Dat is de leukste en vermakelijkste horrorfilm die ik dit jaar heb gezien en wordt uitgezonden op "Amazon Prime Video" en heeft pas 29 stemmen (laat het film gemiddelde je niet afschrikken).

https://64.media.tumblr.com/998a657839dce9882905de3276309636/26d6c6cf02a27533-3f/s540x810/72dc2612826ea9c90768fced4ccd679bf009f8c9.gifv

joolstein

• 10841 berichten
  • 8936 stemmen

robertinho schreef:

Uiteraard Bioscoop hit; The First Omen (2024)

Een ongemakkelijke schokkende situatie die erg grappig is. in deze Spaanse film La Mesita del Comedor (2022)

De Indonesische regisseur Kimo Stamboel maak prima films; Ratu Ilmu Hitam (2019) , Badarawuhi Di Desa Penari (2024) of Macabre (2009)

Heel erg Brits maar ik vond ook heel erg goed The Moor (2023)

Dit was ook een verrassend goede horrorfilm Night Shift (2023)

Net als deze Portugese Amelia's Children (2023)

De meningen zijn verdeeld maar ik vond het Canadese In a Violent Nature (2024) Heerlijk!

Seam zei het al over You'll Never Find Me (2023) voor als je iets anders zoekt...inderdaad een Aanrader ui down under

Op mijn eigen lijstje met films die ik wil zien staan; het Oostenrijkse Des Teufels Bad (2024) die ook al het interessante Ich Seh Ich Seh (2014) maakte!

Het vorige jaar in deze challenge opgedoken Hongaarse Post Mortem (2020)

De waardering is laag maar van deze Zweedse SF-horror Cora (2024) verwacht ik ook wel iets Sonny Laguna, Tommy Wiklund maakte namelijk ook het heerlijke Puppet Master: The Littlest Reich (2018)

Wel goede waarderingen krijg het Ierse Oddity (2024) Als die in de buurt kom van Caveat (2020) is het absoluut een goede!

Tot slot nog eentje waar de meningen sterk over verdeeld zijn maar die ik wel wil zien; het Australische Godless: The Eastfield Exorcism (2023) Enfin nog een paar weekjes en we zullen het weten! Oeps drie...tja het zijn er iets meer

joolstein

• 10841 berichten
  • 8936 stemmen

alexspyforever schreef:

Mijn afwezigheid heeft vooral te maken met een niersteen die mij nu al bijna 2 weken parten speelt.

Oei beterschap en kan me zo voorstellen dat je dan in je eigen horrorfilm was belandt!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.