Open 24 Hours (2018)

Horror

geregisseerd door Padraig Reynolds
met Vanessa Grasse, Brendan Fletcher en Cole Vigue

De paranoïde, gedesillusioneerde Mary White wordt vrijgelaten uit een psychiatrisch ziekenhuis. Ze zat er omdat ze haar vriend in brand stak. Zijn naam is James Lincoln Fields en hij is een beruchte seriemoordenaar die "The Rain Ripper" genoemd wordt. Mary neemt een baan aan in een tankstation dat de hele nacht open is. Ze werkt er in haar eentje en krijgt te maken met paranoia en hallucinaties. Al snel nemen zij de overhand.

avatar van Kondoro0614
Vet! Vette poster, ben benieuwd.

avatar van jeroentjuhhhhh
Driemaal is scheepsrecht voor Reynolds. Niet dat zijn vorige twee feature films (Worry Dolls 2.5* en Rites of Spring 3*) niet de moeite waard waren, maar waar die titels vooral potentie toonde, zie ik hier de potentie beter tot uiting komen. Zeer solide genrefilm die aan het einde nog even goed z'n tanden laat zien en in het eerste deel genoeg inhoud te bieden heeft (met name in het achtergrondverhaal van de protagonist) en bovendien zeer degelijk geschoten is. Daarin speelt met name de belichting een belangrijke rol; het kleine 24-uurs winkeltje in de stromende regen is een fijn decor voor het kat-en-muis-spel waarin de lijn tussen realiteit en verbeelding flinterdun is. Aanrader!

avatar van Rickyman
Prima filmpje inderdaad, zeer solide en degelijk uitgevoerd. Al had het script wel wat meer aandacht kunnen gebruiken, maar zeker een kijkje waard. Een dikke 3*.

Toch wel een enigzins onverwachte
Topper. Script niet te ingewikkeld, maar wel heel doeltreffend. Niet alleen de subtiele verwijzingen naar The Shining doen denken aan een meesterwerk van Stephen King. De special effects en het acteerwerk zijn uitmuntend. De spanning zit er ook dik in.Eén minpuntje, het open einde, al had ik liever zekerheid gehad of ze gek was of niet, als je dat niet geeft kon dat nog nét wat mooier. maar wat een topper!

avatar van Shinobi
"These hours work for you?"

'Rites of Spring' vond ik niet zo denderend, maar deze film is beduidend een niveau hoger.

Mary is net vrijgelaten uit de gevangenis en is naarstig op zoek naar een baan. Het lokale tankstation heeft nog een plekje open voor de nachtdienst. Dit zou normaal gesproken een rustige avond moeten worden, maar dat pakt uiteraard anders uit. Een saillant detail is dat Mary is opgepakt, omdat ze haar ex (een seriemoordenaar) in brand stak.

Met vrijwel één locatie zou je eigenlijk verwachten dat er weinig bijzonders mee gedaan kan worden, maar men komt toch verrassend uit de hoek; er wordt optimaal gebruik gemaakt van elk hoekje. De stromende regen en de belichting werken daarbij sfeerverhogend. Opmerkelijk om te lezen dat dit in Belgrado is gefilmd.

De hallucinaties waaraan Mary lijdt zorgt voor een aardige draai aan de film, omdat je als kijker ook nooit goed weet of bepaalde gebeurtenissen daadwerkelijk plaatsvinden. Op een gegeven moment wordt er alleen net iets te veel in gepropt. Desondanks blijft het bloederige kat-en-muisspel onderhoudend over het geheel.

Al met al is 'Open 24 Hours' een vermakelijke horror voor tussendoor.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van joolstein
Fijn! Op het eerste gezicht lijkt het de zoveelste seriemoordenaar-stalker-film. Dit is de derde film van de regisseur. Deze had zeker iets van potentie maar ik had het eerlijk gezegd niet meer van hem verwacht dat hij zo verrassend uit de hoek zal komen! De sympathieke Mary (Vanessa Grasse) is net vrijgelaten uit de gevangenis en krijg een baan bij Deer Gas Market. Een zeer goede locatie die met mooie belichtingen en langdurige regenval de ideale omgeving blijkt te zijn! Dat de seriemoordenaar, met de illustere naam 'The Rain Ripper' een belangrijk onderdeel is van het verhaal lig voor de hand, maar de manier waarop hij geïntroduceerd werd en door te focussen op achtergrondverhaal en de hallucinaties van Mary is dit een effectief en leuk filmpje geworden. Oké, personages nemen ook hier weer domme beslissingen, dat hoort nou eenmaal bij het slasher-genre. Echter achter sommige van deze domme beslissingen,schuilt een dubbelzinnigheid: misschien wil Mary gepakt worden? Misschien zit dit allemaal in de eerste plaats in haar hoofd. Je ben er nooit helemaal zeker van, en dat werkt hier prima. Daarnaast zijn de bloederige effecten sterk, waarbij de regisseur er niet voor terugdeinst om de moorden volledige in beeld te laten zien. Uiteindelijk was deze slasher-film absoluut de moeite waard!

avatar van Elchapo
Een gemiddeld filmpje met een script dat al 100 keer geschreven is......2 stars.

avatar van Master Blaster
Film is mooi uitgewerkt. Je blijft je afvragen of het nou in haar hoofd af speelt of niet en of ze het gewoon zelf is die alles veroorzaakt....

avatar van Daan258
Prima! Zelfs beter dan verwacht.

Genoeg spanning van begin tot eind, hier en daar wat bloederige momenten en goed acteerwerk van de hoofdrolspeelster. Ook leuk dat je je toch steeds blijft afvragen wat echt is en wat misschien alsnog in haar hoofd afspeelt.

Goed mee vermaakt.