• 8.489.145 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Rob Savage

Met onder meer: Haley Bishop, Jemma Moore en Emma Louise Webb

Plot Host

"Someone new has joined the meeting."

Zes vrienden huren een medium in om een seance te houden via Zoom tijdens de lockdown. De vrienden krijgen echter te maken met een boze geest die hun huizen binnendringt. Ze realiseren zich dat ze er alles aan moeten doen om de nacht te overleven.

imageimageimage

avatar van filmkul

filmkul

Makkelijk gemaakt horrorwerkje. Het verhaal is van deze tijd en is erg voorspelbaar. De uitwerking is best goed gedaan hoewel Savage weinig eigen inbreng heeft. De ene scène na de andere is bij elkaar gejat. Je ziet ze ook van verre aankomen. Er wordt vakkundig van ene jumpscare naar de ander gewerkt. De hoofdrolspelers doen ook precies wat een normaal mens niet zo doen. Op zich niks mis mee want het werkt best aardig. De film voelt ondanks de korte speelduur wel volwaardig aan. Gewoon verstand op nul en in de avond kijken, dan werkt deze film het best. 2.5/3.0

avatar van eldorado

eldorado

Niet eens een speelfilm te noemen. Zet zoiets op YouTube dat is meer dan genoeg.

avatar van Daan258

Daan258

Toen de film niet lang uit was zag ik veel op internet voorbij komen. Vooral erg veel positieve berichten en dat het nogal een spannende film zou zijn.

Mijn interesse was al snel gewekt, want ergens heb ik wel iets met dit soort horrorfilms over/met social media. Al zijn ze zeker niet altijd even best!

Toch was dit niet helemaal mijn ding. Ondanks de speelduur van nog geen uur had ik zelfs wat moeite met het uitkijken van de film. De opbouw vond ik nog het vermakelijkst, maar juist zodra het allemaal een beetje begint vond ik het allemaal nogal: mwah!

Spannend werd het niet echt en de jumpscares waren erg voorspelbaar. Daarnaast (zeker tegen het eind aan) zag het er allemaal zeer goedkoop uit.

avatar van Thomas83

Thomas83

Snap helemaal niets van al die positieve recensies. Het uitgangspunt maakte me benieuwd, maar dit is in alles eigenlijk een typische afgezaagde horror vol goedkope jump scares, een allegaartje van horrorclichés. Het enige verschil is dat je het allemaal op webcams ziet gebeuren. Met dat uitgangspunt wordt verder eigenlijk niets gedaan.

De acteurs vond ik ook niet al te sterk. Je krijgt niet het gevoel echt naar een stel vrienden te kijken. Sympathie voor ze opbrengen is dan lastig. Gelukkig is de film slechts een uur lang, maar zelfs dat voelde nog als een te lange zit. Waar sloegen die laatste minuten met die seance met de cast en regisseur trouwens op? Waarom zou iemand dat willen zien? 1.5*.

avatar van justin2005

justin2005

Ik als enorm horror liefhebben zag het verhaal van de film en dacht: Dit lijkt me wel leuk.

Gisteravond aangezet met mijn vriendin en was aangenaam verrast hoe de film begon. Beetje vreemd maar meteen in to the point in de sfeer van deze film.

Verder enorm vermakelijk deze film gekeken en genoten van de schrik momenten. Enigszins voorspelbaar maar toch in mijn smaak.

Al met al een 8/10 voor van mij gekregen, meer punten wanneer deze langer duurde.

positief verrast en hoop op meer films van dit genre.

Aangezien Shutter niet beschikbaar is in Nederland en ik ook geen VPN heb ik het op YouTube in het donker met mijn laptop bekeken. Ik dacht aanvankelijk niet veel van deze film, omdat ik dacht dat het een goedkope knock-off zou worden van Unfriended, die ik niet leuk vond. Maar aangezien ik een sucker voor found footage, besloot ik het toch te bekijken. En ik was blij dat ik dat deed, want dit was eigenlijk zo veel beter.

Allereerst is het acteren veel beter. Het is niet geweldig, maar het voelt wel geloofwaardig aan. De looptijd was naar mijn mening perfect. Voor een film van 56 minuten was het van begin tot eind behoorlijk griezelig. Het had ook een aantal effectieve jumpscares, waar ik meestal een hekel aan heb als ze niet correct worden gedaan.

Ik denk dat het bekijken hiervan op mijn laptop de beste ervaring was van hoe ik ernaar had kunnen kijken, aangezien de hele film op een computerscherm wordt vertoond.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1938 stemmen

Geen onaardige poging deze korte film. Ik vond hem in ieder geval beter dan bijvoorbeeld een Unfriended.

Vanaf het begin wordt er meteen een duister sfeertje neergezet en dat houd grotendeels aan. Het acteerwerk was niet storend en het verloopt mede door de speelduur vrij vlotjes. Het einde vond ik dan wel weer minder. Zoiets hebben we al vaak gezien bij dit type films en daarin onderscheid de film zich niet.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De film heeft ongeveer de tijdsduur van een Zoom-sessie. Iets langer, omdat de echte sessie iets later start. Het resultaat is nergens origineel, alleen zijn de handcamera's vervangen door de camera's van een laptop tijdens een videocall. Het gevolg is zowat hetzelfde als tijdens Paranormal Activity. Maar het is een rommeltje en het verhaal kent weinig lijn. Wat de film goed maakt is het Zoom-gegeven, wat herkenbaar is in coronatijden. En de schrikmomenten werken soms wel. Maar boeiend is het nooit. Jammer, want hier kon je meer mee doen.

avatar van El ralpho

El ralpho

Seance in de lockdown

Hoe kan je een uitgekauwd concept weer fris aan laten voelen? Door deze af te laten spelen tijdens de Corona crisis. Meteen een mooi excuus om het verhaal via een computer scherm af te laten spelen. Daarnaast nog praktisch ook, aangezien de film ook daadwerkelijk gedraaid is tijdens de eerste (of tweede?) lockdown en cast en crew hierdoor minimaal bij elkaar hoefden te komen.

Het zal vast als geen verassing komen dat geesten zich niet bepaald aan de anderhalve meter maatregel houden, en het is dan ook niet moeilijk te raden wat het verloop gaat zijn wanneer je de plotomschrijving leest. Maar beter goed gejat dan slecht bedacht, want hoewel het verloop voorspelbaar is, wordt er zorgvuldig toegewerkt van jumpscare naar jumpscare waarvan er een behoorlijk aantal effectief blijken. De juiste omstandigheden creëren spelen hierbij zeker een rol. Naast bij voorkeur alleen en in een donkere kamer, valt het daarnaast ook aan te raden om deze juíst op je laptop te kijken met een koptelefoon op en je geluid voluit open. Respect voor jou als je dan niet een aantal keer tegen het plafond opkruipt.

Ik heb genoten van Host en kan mij dan ook goed vinden in alle positieve geluiden. Met een speelduur van nog geen uur wordt er voor gezorgd dat de ervaring kort maar krachtig blijft. Daarbij ook mijn complimenten voor de cast die erg natuurlijk acteert en je het gevoel geeft alsof je bijna zelf bij de meeting aanwezig bent. Mijn beoordeling ligt in de basis op 3,5* met nog een 0,5* erbij wanneer je ervoor kiest om deze te bekijken via je laptop. Grote kans dat dan ook voor jou, de filmervaring intenser wordt.

avatar van maurice32

maurice32

Niks bijzonders en al eens beter gezien.

avatar van huiguh

huiguh

Simpel, maar ook effectieve korte film.

Heb me prima vermaakt, dikke voldoende

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Nee, ik had nog gehoopt dat ze hier nog iets moois van hadden kunnen maken, maar dat viel toch weer vies tegen. Het is gewoon een herhaling van herhalingen. Dit zagen we al vele malen eerder in soortgelijke films. Echt spannend wordt de film eigenlijk nergens. Op het schrikmomentje helemaal aan het einde. Maar om daar de film een voldoende voor te geven vind ik dan toch ook weer net te ver gaan. Jammer want ik had toch stiekem gehoopt dat de film me zou verrassen, maar alles behalve. Gewoon een prul om snel te vergeten.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

De vergelijking met Unfriended uir 2014Unfriended uit 2014) ligt nogal op de loer .En dat is volkomen logisch . Die twee films waren prima nieuw soort horror films die 25 jaar geleden niet gemaakt konden worden omdat het zich allemaal geheel op een computer scherm afspeelt .

Eigenlijk zou je dit ( of deze films ) ook prima kunnen beschouwen als alternatief op het Paranormal Activity "universum " Wat mij vooral op viel als redelijk doorgewinterde horror liefhebber , is dat ik deze films soms naar vind of facinerend maar dat mij het gevoel van angstig of spanning niet meer onder ga bij de meeste horror .

Hier ging ik wel even denken : shit het zou maar in je huis gebeuren op een regenachtige herfstdag .Brrrr.

De eerste 25 minuten ofzo is het wat saai als of je inderdaad naar een zoom meeting kijkt .

Maar daarna is het best goed , en het einde was beter als de twee eerder genoemde voorbeelden .

Dikke 3 *

avatar van mathias2010

mathias2010

Mama mia,

die geest is in zoveel problemen.

Anno 2021 wat minderjarige meisjes gaan aanvallen.

Die wordt zeker "gecanceld"

En als toppunt nog even een ginger lastig vallen.

Die geest heeft het serieus verkloot.

Al goed heeft hij geen transgender of zwarte man tegen de muur gegooid anders kon hij zich best niet meer op sociale media vertonen.

Wat een gek.

avatar van Robson1968

Robson1968

Wel of niet makkelijk gemaakt, voor zover ik weet redelijk unieke film te noemen die goed in de huidige tijdsgeest past. De jeugd van tegenwoordig is over het algemeen "vlak" en doet over alles luchtig of lacherig, heeft weinig respect voor wat een ander zegt of vertelt. Dat blijkt uiteindelijk dan ook de oorzaak van het vervolg van deze film. Natuurlijk is de horror niet nieuw, maar dat zie je nog zelden. Maar al met al een heerlijke, helaas te korte, film, waar in mijn beleving toch meer uit te halen (of in te stoppen) was.