Host (2020)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Rob Savage
met Haley Bishop, Jemma Moore en Emma Louise Webb

Zes vrienden huren een medium in om een seance te houden via Zoom tijdens de lockdown. De vrienden krijgen echter te maken met een boze geest die hun huizen binnendringt. Ze realiseren zich dat ze er alles aan moeten doen om de nacht te overleven.

avatar van umbra
Ben halfuur ver, film duurt hier blijkbaar 56min...nog geen reet gezien/beleefd...moet nog heel spannend worden om deze te redden...

avatar van umbra
Ja een echte non-film, dit was minder dan uur, waar je wat irritant volk zie webcammen met elkaar en ondertussen gebeurt blijkbaar iets om van te schrikken...zonder meer, ben zelf geen moment verschoten fzo. Jua dat was mijn beleving van deze kortfilm.

avatar van Corcicus
Gezien de omstandigheden een erg creatieve, interessante en enge horrorfilm. En ik zou niet durven beweren dat ik aan mijn proefstuk toeben. Ja het is soms wat chaotisch, maar dat geldt voor elke Zoom meeting. Vond dit echt niet slecht en er zit serieus wat vaart in eenmaal de introductie vd meiden achter de rug is.

avatar van bjerik76
ik heb klein stukje van de trailer gezien, maar heb hem op stopgezet.

T ziet er spannend uit, dus ik wacht het af zonder er al te veel van willen weten door de dingetjes die de trailer laat zien

Corcicus schreef:

Als grote horrorfan had ik heel graag jouw beleving gehad Het gegeven horror is me bij deze film volledig zoek...Ik heb nu wel vaker ondervonden, als films naar voor worden gebracht als zijnde schrikwekkend, beste horror sinds jaren en nog wat van die overdrijvingen...dat ik hier zelden waarheid in vind en heerst gewoon teleurstelling. Ik dacht bij deze echt...euh oké dat was het, kan je beter aan chatroulette doen fzo, krijg je misschien meer te zien

avatar van Corcicus
umbra schreef:
Het gegeven horror is me bij deze film volledig zoek...
Ik begrijp dat je de liters ketshup miste die er een 'echte' horrorfilm van gemaakt zouden hebben. Gore hounds en martelporno fetishisten blijven inderdaad op hun honger zitten. Voor de liefhebbers van suspense en subtiele horror valt er nochtans veel te rapen. Zo subtiel was het zelfs niet. Letterlijk alle personages worden afgeslacht door een demonische geest, hoezo geen horror ?

avatar van Actarus
Mijn gedacht! Een verrassing....
Moviemeter maakte reclame met deze Host op het forum dat de kritieken lovend waren...
Dit is inderdaad het engste wat ik dit jaar gezien heb. Goed uitgewerkte griezel in Corona-tijden...kort maar zeer effectief...3,5*

Corcicus schreef:

Ik kan alles wat je zowat opsomt appreciëren an sich. Deze kwam gewoon niet binnen zoals m'n her en der schreef. En het is niet dat hier vollebak 4en en 5en worden gegeven, situeert eerder tussen 2.5 en 3.5, dus die 100% op de rotte tomaten, is niet representatief. En ik hou normaal erg van dit subgenre, maar niet deze film, kort en ook slap. Maar fijn voor jou en anderen, dat jullie hier wel suspense bij voelden.

avatar van Seam
Matig vermakelijk met enkele leuke (maar goedkope) scares. Acteerwerk is wel dramatisch en hoewel het concept deze keer vanuit zoom is, is het natuurlijk niet veel anders dan de zoveelste webcam film.

avatar van Macmanus
Leuke conceptuele film.

Vergelijking met Paranormal activity is snel gemaakt. De film probeert nergens heel origineel te zijn, maar het brengt wel wat het moet. De aanloop is snel. Ik vond het acteerwerk wel te doen. Maar vooral als de scares komen is de film opvallend leuk gemaakt en is het best spannend allemaal. Vond het einde ook wel slim gevonden.

Altijd fijn als filmmakers niet gaan zitten miepen maar van de nood een deugd maken.

3 sterren.

Op zich vind ik het ook niet veel meer dan degelijk en had hij niet veel langer dan dit uurtje moeten duren, want dan was het vervelend geworden. Maar het is goed in elkaar gezet, het speelt mooi in op de huidige omstandigheden, de personages zijn nét realistisch genoeg, enz...

Ik begrijp wel dat dit momenteel 100% heeft op RottenTomatoes. Dat wil niet zeggen dat iedereen hem een 10 geeft, wel dat iedereen hem fresh vindt (kan ook een 6 op 10 zijn) en ik zie wel in hoe iedereen dit projectje tof/sympathiek genoeg vindt voor op zijn minst een nipte voldoende.

Blijkbaar mocht de regisseur de film maken op basis van deze prank die hij uithaalde bij zijn vrienden: I’ve been hearing strange noises from my attic... on Vimeo (zowat alle acteurs uit deze film werden trouwens geprankt).

Hij had dus een scene uit [REC] in zijn zoom-sessie verwerkt.

avatar van jeroentjuhhhhh
Geinig. Origineel is het uiteraard niet; de gimmick kennen we al van o.a Unfriended (2014) en ook mainstream bekend met Searching (2018) . De inspiratie is dan ook niet Paranormal Acitvity, maar meer de 'mutaties' van dat ''subgenre''. Blijft wel redelijk effectief, zeker in zo'n kort en bondig formatje. Einde valt in de categorie 'throw it against the wall and see what sticks', waarbij het meeste niet blijft plakken. Redelijk kundig in elkaar gehangen en als een korte snack/attractie nog wel van waarde.

avatar van leatherhead
Best leuk ja. Kundig in elkaar gezet, weinig overbodige nonsens/filler en lekker straightforward. Ook wel fijn dat de ''geesten'' wel degelijk ook iets van een fysieke verschijning hebben, was vooraf een beetje bang om à la Paranormal Activity de hele film lang tegen openslaande deuren en wapperende gordijnen aan te moeten kijken. Op deze manier toch wat creepier. Scares waren vaak voorspelbaar maar dat mocht de pret niet al teveel drukken. Einde vond ik stiekem toch wel grappig gevonden. 3*

avatar van james_cameron
Kort, effectief horrorwerkje over zes vriendinnen die een medium inhuren om een seance te houden via Zoom tijdens de lockdown. Het heeft wat tijd nodig voor de boel op stoom is en je de verschillende personages uit elkaar kunt houden, maar vanaf dat punt is er geen houden meer aan en gaan de makers er volledig voor. Het met minimale middelen gemaakte filmpje is vaak behoorlijk eng en beschikt over een grote reeks schrikeffecten voor gevorderden. Niet alles werkt even goed en sporadisch is het allemaal een beetje teveel van het goede, maar uiteindelijk is dit een klein uurtje lekker griezelen.

avatar van Angelo2
Zeer matige horrorfilm met irritante personages waardoor de korte speelduur toch nog als lang aanvoelt. Ik snap dat dit soort gesprekken vaak chaotisch verlopen maar als kijker was dit toch best storend. Zaten een paar leuke ideeen in maar ook wel veel leentje buur van andere horrorfilms. Een 4

avatar van Shinobi
"What was the name of that plane?"

Op voorhand was ik een beetje afgeschrikt door een aantal negatieve berichten, maar dit is nog best een leuke verrassing geworden.

Rob Savage speelt goed in op de huidige realiteit en presenteert een degelijk concept waarin zes vrienden een seance houden via Zoom. Hetzelfde trucje is min of meer al gebruikt in films als 'Unfriended' en 'Searching'. Desondanks staat je als kijker een spannende vergadering te wachten.

Ik was voorbereid om veel geleuter te zien, vooral met alleen vrouwen in beeld was ik bang dat dit zou uitdraaien op een losgeslagen kippenhok. Dat valt gelukkig mee en de dialogen zijn in orde. In het begin is het wel even lastig om de personages uit elkaar te houden.

Zodra de boel eenmaal op gang komt worden er wat effectieve jump scares uit de kast gehaald. Als liefhebber heb je het allemaal eerder gezien, maar vermaken doet het zeker. Daarbij mag absoluut benoemd worden dat de praktische effecten van hoog niveau zijn. Op een gegeven moment lijkt men te ver overboord te gaan, echter mag dat de pret niet drukken.

Al met al is 'Host' een vermakelijke horror voor tussendoor. De korte speelduur is ook mooi meegenomen; geen onzinnige filler.

3,0 Sterren.

weet niet juist? welke film dat was maar ik heb nog eens zo een film gezien was wel geen lockdown
maar was ook met vrienden die thuis zaten achter een camera en net als hier word er ook eentje vermoord door een geest. dus ja als je voor die films bent oke anders eens interessant om eens te kijken en daarna naar iets anders. voor de rest ja eens iets anders dan moordenaars en slachter of clowns. de maker van de film zal er wel op in gespeelt hebben ten eerste voor het virus dat in onze wereld is en ten tweede de angst om zo veel mogelijk tieners te berijken want dat zijn de groepen waar deze mensen hun successes en hun verkoop van afhangen. is natuurlijk niet zoals op groot scherm maar wie weet? of het zal aanslaan bij de tieners of ze vinden het niets? we zullen zien als de film uitkomt op dvd om te kopen

avatar van Rickyman
Aardig filmpje in de trant van Unfriended met invloeden van een Paranormal Activity.
Simpel maar effectief, ik moest toch wel effe schrikken op het eind.

avatar van Shadowed
Leuk.

Altijd wel geinig, zo'n computerfilm. Een computerhorrorfilm nog wel, wat mij alleen maar blijer maakt. Jammer dat voorheen weinig films met dit concept ook echt effectief konden zijn, maar gelukkig brengt Host hier (eindelijk) verandering in.

Ook leuk trouwens dat sommige regisseurs zoals Savage niet zitten mokken door de corona epidemie maar er hun eigen draai aan geven en zelfs kansen grijpen. Savage gebruikt dus nu het programma Zoom wat erg populair is in deze huidige periode. En hij weet hier ook genoeg mee te doen op het gebied van horror.

Ondanks dat de scares wat goedkoop zijn, zijn ze wel erg effectief. Host is soms serieus eng. Het is weer lang geleden dat een film me echt in spanning kon houden en dit dus ook daadwerkelijk vast kon houden. Vanaf minuut 15 springt de horror in en dat weet vaak effectief uit te pakken.

De scares worden klassiek, maar effectief opgebouwd. Veel gespook, veel kabaal, maar wel erg geslaagd uitgevoerd. Savage slaagt erin om met Zoom spanning op te bouwen door de trucjes van het programma in zijn voordeel te gebruiken. Het zorgt voor een aantal nagelbijters en uitstekende schrikmomenten.

Het acteerwerk is niet bijzonder, maar Savage geeft zijn cast ook weinig om zichzelf mee te kunnen bewijzen. Om te zeggen dat het heel goed of slecht was is moeilijk, want de cast hoeft in principe niet meer te doen dan schrikken, huilen en soms wat improviseren.

Leuk idee, deze Host, en ook effectief uitgevoerd. Soms best spannend en het staat garant voor een aantal leuke scares. Zonder soundtrack, geluidseffecten of andere poespas. Dat maakt het allemaal iets "realistischer" en dus effectiever. Het lukte weinig horrorfilms met hetzelfde concept voor Host, maar Savage brengt er dus eindelijk verandering in.

Creatieve film die mij nergens verveelde.

Ook niet zo heel gek met de maar 54 minuten aan speelduur, wat stiekem ook wel eens fijn is in dit soort gevallen, aangezien het verhaal en verloop soms best voorspelbaar waren en het de laatste 15 minuten ineens heel snel ging.

Ondanks de clichés vond ik het toch behoorlijk effectief en vermakelijk. Mooi hoe dit soort films in dit soort tijden toch van de grond komen, zeker een geslaagde horror.

avatar van knusse stoel
Een juweeltje tussen de nepsieraden van de laatste tijd, de griezelfilms die uitgebracht worden blijken meer dan 70% pulp te zijn en vaak tijdverspilling. Jammer maar waar! (volgens mij)
Niet dat Host zo geweldig is maar de film steekt toch ver boven de meeste griezel/horror films uit van de laatste tijd. Wat ook leuk is, men gebruikt "Zoom" (niet erg veilige site?) en dat is volgens mij nog niet eerder gedaan, seance via internet. , toch leuk bedacht.
De film heeft een beetje een lacherig begin wat snel omslaat in de griezelige modus en de dames en heer moeten een geest temmen, probeer dat maar eens met een kwaaie genus die geen grenzen kent. Veel succes. Hoe het afloopt? Je weet het na nog geen uur griezelen!
Een ruime 7,5!