• 11.512 nieuwsartikelen

Met onder meer: Andrea Riseborough, Christopher Abbott en Sean Bean

Gesproken taal: Engels

Plot Possessor

"No body is safe."

Tasya Vos is een agente werkzaam voor een geheime organisatie die zich bezighoudt met de technologie rond hersenimplantaten. Het doel is de lichamen van personen over te nemen en hen te dwingen te moorden, dit op verzoek van rijke klanten. Tijdens een routineklus loopt het mis: Tasya komt vast te zitten in het hoofd van Colin, een man die over dezelfde grote honger naar geweld lijkt te beschikken als zijzelf.

Social Media

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Basto schreef:

. Of dat je aanspreekt is een ander verhaal.

Dat laatste dus. De kritiek is niet meer dan een kwestie van smaak. Net als bij een schilderij kan je er iets in zien of niks in zien. Dit heb ik met deze film: de stijl en de manier waarop sprak me totaal niet aan. Wat niet wil zeggen dat die stijl nergens bij past. Had hetzelfde verhaal op een andere manier gebracht geweest was het allicht meer iets voor mij geweest maar dan had jij er wellicht niks aan gehad. Vader Cronenberg is duidelijk meer mijn ding maar trek het je verder niet aan.

avatar van Thomas83

Thomas83

Brandon Cronenberg lijkt op zijn vader als filmmaker. Lekker verknipte film dit. Best een origineel en onvoorspelbaar verhaal ook. Het steekt allemaal vrij slim in elkaar en je moet nog best opletten. In sommige recensies wordt de film oppervlakkig genoemd, maar dat vond ik helemaal niet eigenlijk. De film zit vol aardige ideeën. Cronenberg had dieper kunnen gaan, maar dan was het een stuk lastiger geweest om het allemaal zo knap visueel te vertellen zoals hij nu grotendeels doet.

In audiovisueel blinkt de film ook echt uit. De stijl van Cronenberg zijn vader blijkt hier heel goed te werken in een film met een meer moderne (digitale) en artistieke look. Heel knap dat de meest knotsgekke en abstracte scènes er nooit lelijk of kitsch uitzien, zoals je vaak ziet als andere filmmakers iets vergelijkbaars voor elkaar proberen te krijgen. Het is echt een verkillende film, en een ware koortsdroom ook.

Het enige wat ik nog zou kunnen aanmerken is dat de film wel echt wat afstandelijk en loom is. Dat hoort ook wel een beetje bij de stijl van de film, maar op momenten voel je het allemaal wel een beetje slepen. Andrea Riseborough is overigens perfect gecast als de geestelijk ingestorte huurmoordenaar, griezelig en meelijwekkend tegelijk. Abbott vond ik ook sterk. Een hele dikke 3.5* dan maar.

avatar van Corcicus

Corcicus

Er zitten een paar aardige scènes in deze film, hier en daar een mooie visual, het concept was goed. Maar een geslaagde film kan je dit allerminst noemen. De rommelige, duizelingwekkende montage, het oeverloze gezwets en gezeur, het niet te volgen script. Dit was saaie, slaapverwekkende meuk. Brandon lijkt geen aardje naar zijn vaartje te zijn. Laat Videodrome hier buiten aub.

Onderhond

• 12087 stemmen

Corcicus schreef:

Er zitten een paar aardige scènes in deze debuutfilm

Is geen debuutfilm.

avatar van Corcicus

Corcicus

Oeps, aangepast. Ging daar ten onrechte vanuit. Zal nog een half puntje moeten aftrekken dan. Als ik had gelezen dat Antiviral ook van hem was, had ik deze kelk aan mij laten voorbijgaan.

avatar van mrklm

mrklm

Brandon Cronenberg gaat waar nog niemand gegaan is. Behalve zijn vader dan, want deze SF-thriller vormt een mooie trilogie met Videodrome en vooral eXistenZ. In de intrigerende opening boort Holly [Gabrielle Graham] iets wat lijkt op een sonde door haar hersenpan. Het beïnvloedt duidelijk haar emoties en gedrag waardoor ze een gruwelijke aanslag pleegt. Het blijkt onderdeel uit te maken van een gevaarlijke technologie waarmee Tasya Vos [Andrea Riseborough] met hulp van wetenschapper Girder [Jennifer Jason Leigh] voor grote sommen geld het lichaam en de geest van mensen kan overnemen om doelwitten te vermoorden en vervolgens zelfmoord te plegen. Een geestelijke loodzware taak voor Tasya die in de problemen komt wanneer ze bezit tracht te nemen van Colin Tate [Christopher Abbott].

Goed geregisseerde en vooral door Abbott uitstekend geacteerde SF-thriller haalt interessante thema's aan over de relatie tussen mens en technologie, maar speelt het mentale duel tussen Tasya en Colin niet helemaal op een bevredigende wijze uit. Cronenbergs trage regie is een minpunt, maar hij lijkt over voldoende talent en visie te beschikken om uit de schaduw van zijn roemruchte vader te treden.

avatar van Shadowed

Shadowed

Uniek.

Bijzonder filmpje dit, en terecht erg gehyped onder de horror community. Cronenberg junior waagt zich weer aan een bijzonder projectje. Als ik dit zo zie moet ik zeggen dat ik junior over senior prefereer, al delen beide regisseurs een kenmerkend onderdeel waar ik niet zo'n fan van ben.

Dat is dan vooral de focus op nudity, die soms belachelijk groot is. Cronenberg neemt het een beetje over uit de tijd van zijn vader, maar ik kan niet zeggen dat het meerwaarde heeft. Vooral een rekker van de speelduur en het voegt weinig toe qua karakterontwikkeling. Maar ach, er zullen genoeg liefhebbers voor zijn.

Visueel vind ik dit knapper en sterker dan vader Cronenberg. Erg bijzonder ingericht. Fraaie kleurtjes, sterke montage en een strakke look. Daarnaast ook goede body horror tussendoor en een erg fijn sfeertje. De film voelt ten alle tijden buitenaards aan, wat een unieke kijkervaring creëert.

Soms mag het tempo wel een schop krijgen, de film vind zichzelf soms iets te interessant en vernieuwend, alhoewel het concept erg leuk verzonnen is. Verder is deze horrorfilm wat complexer in vergelijking met andere horrorfilms, waardoor een hoop kijkers waarschijnlijk zullen afhaken. Persoonlijk denk ik dat het verhaal zelf niet moeilijk is, maar je moet wel je aandacht erbij houden om het te blijven volgen, aangezien het zo ingericht wordt dat je meer naar uitdrukkingen en acteerwerk moet kijken om het goed te kunnen volgen.

Acteerwerk is gelukkig ook sterk. Riseborough vind net als Nic Cage een beetje haar draai in het horrorgenre en we krijgen haar nu steeds vaker in dit soort bijzondere projectjes te zien. Tevens is de andere hoofdrol door Abbott ook voortreffelijk en krijgen we nog enkele bijpersonages die het ook niet verkeerd doen.

De algemene stilering maakt deze film, het ziet er erg fraai uit. Soms is het net wat te traag, maar het algemene niveau van het visuele aspect is erg hoog. Het maakt van deze horrorfilm een zeer uniek geheel die goed uit te kijken valt. Tussendoor een aantal briljante momenten en geen al te lange speelduur. Een bovengemiddelde film is het zeker, ik ben benieuwd naar het volgende project van Cronenberg.

avatar van Warp

Warp

Nog eens herzien op Blu-Ray en tering wat een film, nu viel het kwartje wat bij een eerste kijkbeurt ontbrak.

Een mix van art en exploitatie met nog een snufje identiteitscrisis om het af te maken. Waarbij vader Cronenberg’s films vaak vuiler en wat ruwer zijn is het hier een stuk gestileerder, de villa van Sean Bean is bijvoorbeeld een enorme sfeervolle setting. Verder ook mooi kleurgebruik, gave montages, goede ambient soundtrack en hier en daar wat brute geweldsuitbarstingen.

Misschien richting het einde iets te veel plot maar ergens ook wel nice dat het naast stijl ook nog wat inhoud heeft op het gebied van verhaal en personages. Dikke techno thriller, eentje die in je hoofd blijft hangen. Ook nog een vermelding naar Christopher Abbott, erg charismatische en onderschatte acteur.

avatar van Macmanus

Macmanus

Fijne film.

David Cronenberg heeft in zijn begin jaren altijd een fijne mix body horror sci-fi gehad. Niet altijd foutloos maar wel altijd intrigerend. Zijn recente pogingen verloren mij wat. Wat je wel vaker ziet bij auteurs is dat ze naarmate ze ouder worden ook iets teveel in zichzelf gaan geloven en waarschijnlijk iets te weinig pushback aannemen of krijgen. Des te fijner dat zijn zoon dat gat wat lijkt op te vullen. De sfeer zit er vanaf minuut 1 goed in en Brandon weet dat erg goed vol te houden. Ook fijn dat het niet de non narratieve kant opgaat. Bij iets sfeer gebonden films is dat een sneller valkuil waarin een filmmaker kan vallen, en dat trek ik 100 minuten lang nooit. Brandon weet de mix erg sterk te maken met goede rollen across the board maar bovenal blijft het mysterieus en sfeervol de volle speelduur.

Ga even zijn debuut opzoeken, dit smaakt naar meer.

4 sterren.

Holy shit dit was geweldig! Toen ik de beschrijving bekeek, was ik al geïnteresseerd. Maar toen die brute opening kwam, werd ik meteen de film in getrokken. Het is erg verontrustend en super bloederig en het zijn allemaal praktische effecten. Het acteerwerk is redelijk goed, vooral door Christopher Abott. De cinematografie en de manier waarop het wordt gefilmd, zijn beide geweldig. En vergeet die geweldige synth-score niet. Dit is naar mijn mening de beste horrorfilm van 2020! Ik kan niet wachten om nog meer werk van de jonge Cronenberg te zien. Ik denk dat hij een mooie toekomst voor zich heeft.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Vond het vrij lastig om mijn aandacht vast te blijven houden vanwege het tempo. Qua beelden en verhaallijn wel interessant maar koste me veel moeite.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Erg positief verrast. Ik weet eigenlijk niet waarom deze film zo slechte waarderingen krijgt hier en vooral op IMDb. Dit is toch echt wel een film die ik hoger zou inschatten qua rating, want een moeilijke, lastige film is dit nou ook niet bepaald, en het is heel origineel, boeiend, intens maar ook sfeervol. Ik snap ook niet waarom bepaalde hooggewaardeerde critici hier opvallend streng zijn in hun waardering voor deze film, en daar dan ook maar een vage of niet echt duidelijke reden voor geven.

Want op zich, lijkt deze Cronenberg wel verder te gaan op de stijl van zijn vader. Dat verwachtte ik nu ook wel op basis van de reacties, maar inderdaad van mijn geziene films zou ik hem het dichtst bij Videodrome of The Fly plaatsen, maar dan in een 21ste eeuwse jasje. Ik vind het echt heel origineel en goed gedaan. Het is een geniaal plot. Niet zo moeilijk ook als je het hoofd erbij houdt, maar toch heb ik iets soortgelijks nog niet gezien. Nu zullen de Cronenbergs daar wel voor bekend staan. Plotgaten zullen er onvermijdelijk zijn, maar die heb ik niet duidelijk gezien wat ik ook al sterk vind. Nu denk ik in de praktijk dat het innemen van iemand's persoonlijkheid en diens leven een stuk lastiger zal zijn, want je kennissen en personen die je langer kennen zullen direct doorhebben dat er iets niet klopt. Hier gebeurt dat wel, maar misschien toch iets te beperkt. Het is onmogelijk om je op elk detail te gaan voorbereiden zonder dat je over alle herinneringen, trekjes, persoonlijkheden, houding van die persoon enzovoort moet gaan voordoen. Misschien zit het plotgat dan wel daar, maar eigenlijk in alle eerlijkheid stoort mij dat totaal niet. Het is en blijft film natuurlijk. Zelfs de meest realistische films zijn dat eigenlijk in de praktijk vaak niet. Dat zou ook niet boeiend zijn. Soms moet je met hyperbolen gaan werken om je punt te gaan maken, en dat maakt een film ook meteen boeiender. Twee vliegen in een klap.

Ik slaag er niet in om veel minpunten op te noemen. Ik ben erg positief verrast, en ik hou echt wel van deze film. Hij greep me al van in het begin, dus dat zijn allemaal positieve punten. Ik had een iets lastigere film verwacht. Het herinnert me er wel aan dat ik dringend maar ook echt dringend veel meer van zijn vader moet gaan zien. Het lijkt echt wel alsof David Cronenberg's stijl volledig voor mij is gemaakt, zeker al omdat ik Videodrome en The Fly zo geweldige films vind.

avatar van notsub

notsub

Direct aan het begin wordt je stevig de film in getrokken. Het is jammer dat de film daarna een veel serieuzere toon aanslaat en een echt verhaal op ons loslaat. Dat verhaal is tamelijk vaag en niet bijster sterk uitgewerkt. Maar goed, we krijgen later meer horror met ranzig geweld, wat dan weer positief bijdraagt. Het was een beetje rennen en stilstaan, deze film. Langzame saaiere delen worden afgewisseld door opwindende momenten. Possessor is niet echt evenwichtig, maar kan er mee door.

avatar van Collins

Collins

Je zal maar Brandon Cronenberg heten en zoon zijn van een beroemde en veelgeprezen regisseur. Al je films zullen worden vergeleken met die van vader David Cronenberg. Stel dat de critici besluiten dat de werken van Brandon tegenvallen. De druk is hoog. Faalangst en kunstzinnige blokkades liggen op de loer. En hoewel een vergelijking voor de hand ligt en je er moeilijk aan ontkomt, wil ik met name constateren dat Brandon Cronenberg gewoonweg veel talent heeft.

Brandon Cronenberg regisseerde en schreef het verhaal, dat zich in de nabije toekomst afspeelt. Huurmoordenaars hebben in die toekomst de mogelijkheid om in een persoon binnen te dringen en die te besturen. Voordelen te over. Een moord is snel gepleegd. De echte moordenaar hoeft zijn handen niet vuil te maken en blijft onherkenbaar voor getuigen. Aan het einde ruimt hij zijn gastheer uit de weg en klaar.

De film trapt geestdriftig af met zo’n huurmoord. De camera zit dicht op de moordenaar. Dat zorgt voor dynamiek en geeft extra impact aan de ruwe manier waarop het moorden gebeurt. Een voorliefde voor splattereffecten kan Brandon daarbij niet worden ontzegd. Het begin levert roerige, bloedige en spannende cinema op.

Die roering is geheel in tegenstelling met Brandon's verbeelding van de dystopische toekomst. Het decor is amper futuristisch te noemen en onderscheidt zich in niets van de huidige wereld. De setting is juist teleurstellend onopvallend. Grauw en duister weerspiegelen de lokaties het even grauwe en duistere gevoelsleven van de personages. De paar sci-fi elementen die in het oog springen, zijn vooral gebonden aan de personagese en zorgen net voor voldoende aandacht om het besef levend te houden dat de film zich in de toekomst afspeelt.

Hoewel de film tamelijk dynamisch opent, verloopt de film daarna eigenlijk vrij rustig. De film bevat lange periodes waarin feitelijk weinig gebeurt. Lange periodes zonder dialoog. Lange periodes zonder dynamische beweging. Het zijn periodes waarin middels indringende visuele impressies van bijvoorbeeld gelaatsuitdrukkingen, lusteloze interactie of gestaar in een spiegel aan een ongemakkelijke sfeer wordt gebouwd. Dat lukt en is tot op zekere hoogte interessant, maar het neigt soms ook wat naar interessantdoenerij. De momenten van ongemakkelijke rust worden overigens frequent onderbroken door heftig splattergeweld. Ik ben daar geen echte fan van, merk ik.

De film ontbeert een spanningsboog. De personages zijn als gezegd grauw ingekleurd. Ik miste de mogelijkheid tot inleving in de personages. Veel kom je over hen niet te weten. Emotionele betrokkenheid is er niet. Die betrokkenheid genereert juist spanning. Een benauwende atmosfeer, een onheilspellende sounddesign en spectaculaire splatteractie kunnen dat gebrek aan spanning niet volledig wegpoetsen. Brandon gunde me visueel plezier maar het emotionele plezier bleef helaas uit.

avatar van willemfilm

willemfilm

Sifi en horror vergt wat van je inlevingsvermogen, zo ook deze film. Tis altijd ff wennen. Deze film is nergens echt spannend omdat ik nooit met de slachtoffers een band hebt gekregen. Vervolgens keek ik de film af in afwachting op de clue. Nou, ik heb m gemist! Dat ligt vast aan mij maar ik bleef met een aantal achter met een aantal vraagtekens. Zelfs een sififilm met horror elementen verdient toch een begrijpelijk einde? Maar misschien dat iemand me kan helpen die m wel heeft, de clue…

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

willemfilm schreef:

Tja volgens mij is het zo dat hoofdrolspeelster een wordt het man die ze heeft overgenomen. Ze komt er niet meer uit en hij weet wie zij is. Door haar familie onder druk te zetten hoopt hij zijn leven weer terug te krijgen. Maar de zoon des huizes is ook overgenomen en zorgt ervoor dat moeder weer vrij komt. Moet hij wel met zijn leven bekopen. De familie van hoofdrolspeelster is nu dood en zij heeft dus geen afleiding meer bij een volgende klus... denk ik...

avatar van K. V.

K. V.

De film begon veelbelovend, maar jammer genoeg was de rest minder. Ik geraakte niet echt in het verhaal en het boeide me niet. De film kwam langdradig over. De cast deed het nochtans goed en het zag er wel overtuigend uit.

Spijtig, had er meer van verwacht.

avatar van willemfilm

willemfilm

knuppel ihhh schreef:

Bedankt voor je plausibele uitleg. Dat maakt t voor mij i.i.g. beter verteerbaar

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Pull me out

Zonen die doorgaan waar de vaders tegen de pensioen aanlopen. Brandon Cronenberg is er eentje en wil de inspiraties van zijn vader graag voort zetten. En dat is hem bij deze behoorlijk gelukt.

Hij lijkt hier een beetje Videodrome en Existenz in een mixer te gooien. Al heel snel wordt je meegetrokken in een hallucinante en trippy sfeer en voor je het weet heeft de film je te pakken en denk je pas veel later na over de controverse. In het begin weet hij surrealisme en actie al goed te combineren en wordt het werkje met het moment veelbelovender. Wat wel nog een dingetje is, is dat het soms moeilijk te volgen is. Of het moet aan het feit liggen dat ik de dvd zonder Nederlandse ondertiteling in bezit heb.

De film speelt zich af in Toronto in het alternatieve jaar 2008. Althans, volgens de regisseur is dat zo. Retro-futurisme, dat is lang geleden... en wat had ik dat toch altijd fijn gevonden. We volgen Tanya Vos, een huurmoordenares die eigenlijk de moorden niet zelf pleegt. Via een soort virtuele realiteit weet ze vanaf een afstand in het lichaam van een voorbijganger te duiken die het dichtst bij haar doel is... althans, zo had ik het opgevat. Op een gegeven moment duikt ze in het lichaam van Tate en lijkt dit een hele ingewikkelde taak te gaan worden. Tate is namelijk de geliefde van de dochter van het doelwit (leuk om Sean Bean hier weer even te zien) en op deze manier lijkt het plan piekfijn te zijn, ware het niet dat ze haar best moet doen om in haar rol te blijven.

Tate daarentegen lijkt niet zoveel moeite te hebben met moorden. Is hij de geschikte plaatsvervanger? Maar dan moet je je hoofd er echt goed bijhouden. Possessor lijkt geregeld te vertragen in de subtiliteit en dan is het vrij lastig om verbanden te vinden. Desalniettemin zorgt de sfeer, kleur, acteerwerk en de decoratie ervoor dat de film hoog in de plus komt. En ook het geweld liegt er niet om en zal de mening 2020-mens doen verbleken. Possessor weet hierin op een creatieve manier te switchen tussen drama, sf, actie, horror en romantiek... de ambient-soundtracks overgieten de boel en geven de film alleen maar meer smaak.

Bij het climax had ik een dubbelgevoel. Aan de ene kant moet ik zeggen dat die hakmes-scene een van de indrukwekkendste moordscenes is die ik heb gezien... Waarschijnlijk door die soundtrack die eronder is geplakt en de actie-reactie creativiteit. Alleen zal ik wel half geslapen hebben, want wat was nou de hele motief van die moord op Michael en het zoontje Ira? Nota bene nog de familie van Tasya zelf... Was het de drijfveer van Tate of... Ik kwam er niet uit. Raar trouwens ook dat die ambient-soundtrack van hierboven niet tussen de score staat.

Maar dat Possessor een horror-hoogtepunt van dit moment is staat wat mij betreft vast. Het dringt langzaam onder je huid en in je hersencellen, is oogstrelend mooi, koortsachtig surreëel en grotesk gewelddadig. Zo vader zo zoon! Het verbaast me dat deze geen release in Nederland heeft gekregen terwijl voorheen door de dertig jaar vrijwel elke David Cronenberg-film in de Nederlandse bioscopen te bewonderen waren.

avatar van Paquita

Paquita

Verrast door deze film van 'de zoon van'

Spannend, weird en onderhoudend.

avatar van Noodless

Noodless

Degelijke Sf-horrorfilm van jawel Brandon de zoon van Cronenberg. Het gegeven dat je via een soort virtuele realiteit op afstand via een ander lichaam moorden kan plegen is fascinerend. Maar het grote pluspunt zijn wel de kills die bruut en bloederig uitgevoerd worden. Keihard waarbij ook kinderen niet gespaard worden.
7/10

avatar van Basto

Basto

Shocktober #16

Ook deze film deze maand in de herziening. En waar de films van vader Cronenberg doorgaans aan kracht winnen, vond ik deze nu iets minder dan twee jaar geleden. Het blijft een bijzonder stijlvolle film met een aantal fijne shock momenten, maar er zit niet echt een idee achter dat je aan het denken houdt. Ook is de horror vooral bruut en niet zo verrassend creatief als bij pa. Maar goed vergelijkingen trekken is ook eigenlijk niet waar het om gaat.

Het blijft wel een film die je even de tijd moet gunnen je mee te nemen en zeker de eerste kijkbeurt is het een verrassende rit.

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Prima film met een lekker naargeestig sfeertje en wat bekende elementen die we ook kennen uit de films van zijn vader. Ben nooit de grootste Cronenberg fan geweest, maar het is een heel aardig idee wat gelukkig nooit te lastig of high concept wordt gemaakt, meestal haak ik dan wel af.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een heerlijke film van Cronenberg junior. Ergens zie je wel dat hij de zoon is van zijn vader, maar de film is wel zijn eigen stempel. Een psychologische thriller die een indringende kalmte uitstraalt om dan op tijd toe te slaan. Ik hou wel van dit soort films die een beklemmend sfeertje hebben. Ik ken acctrice Andrea Riseborough niet echt en toch heb ik al meer films van haar gezien. Ze schittert in deze film, samen met acteur Christopher Abbott. Brandon Cronenberg filmt mooie beelden en weet duidelijk waar hij mee bezig is.

avatar van Woland

Woland

Cronenberg junior toont aan dat ie ook prima films kan maken. Het was even inkomen, maar Possessor is een interessante mix van genres gebleken. Het voelt soms een beetje aan als een uit de klauwen gelopen Black Mirror aflevering, met een techno-dystopische nabije toekomst waar in dit geval het mogelijk is om andere mensen 'over te nemen' en ze allerlei ongewilde dingen te laten doen. Het zal niet verbazen dat dit tot moord en bruut geweld aan toe gaat, en dat dit leven in iemand anders hoofd ook voor degenen die dat doen nogal desoriënterend is. Genoeg stof tot nadenken, ook over de afstomping die technologie kan veroorzaken en een cynische blik op de toekomst. Maar daarnaast is het ook gewoon een strak geacteerde en geregisseurde thriller/horror - waar er gedurende de film steeds meer tempo in komt, en er genoeg spanning, geweld, body horror en bloederigheid voorbij komt dat ook mijn innerlijke horrorfan tevreden wegstapt. Ik hou ook Brandon nu in de gaten, benieuwd wat hij verder gaat maken.

avatar van mikey

mikey

Leuke slasher die jammer genoeg soms in de vertraging zit, wat best vervelend is af en toe. Mede dankzij de trippy scenes die regelmatig de vaart eruit halen. En ze zijn repetitief bovendien.
Het gaat over een duel in een lichaam tussen de host en de parasiet met als inzet een boel slachtoffers die bruut worden afgeslacht. Geen standaard horror overigens en je moet blijven opletten wie nou wie is achter het masker. Wat internet-paranoia maakt de boel compleet.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Ha, een film van de zoon van. Kan niet slecht zijn, toch? En dat was het ook niet. Leuk uitgangspunt om mensen te sturen via een ingebouwde chip. Kunnen zij lekker het vuile werk doen. Ik heb een alibi! Jij ook? Ik hou wel van dergelijke dystopische setting waarbij technologie een rol speelt. A.I. is hot dezer dagen en de vragen waar de grenzen moeten gelegd worden zijn groot. In dat opzicht heeft de insteek van de film wel wat weg van Black Mirror.

Een beklemmend ongemakkelijk sfeertje kenmerkt de film wel waarbij van rust plotse chaos wordt gecreëerd. Stilte voor de storm. De steekpartijen bijvoorbeeld zagen er alvast bloederig uit. Het beest werd helemaal losgelaten.

Prima acteerwerk ook en ook achter de camera werd prima werk geleverd. Vloeiend en goed in beeld gebracht. Ik had eigenlijk niets anders verwacht.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

De beste mix van SyFy - Horror die ik ken is Alien. De meesten zullen het hiermee eens zijn, denk ik.
Voor mij komt deze film aardig in de buurt. Heb het met veel belangstelling en spanning bekeken.
De sfeer is grauw, zeer grauw. Zelfs binnen het ideale gezinnetje van Tasya Vos loopt het niet over van gelukzaligheid. Integendeel: tijdens de vrij-scene met haar echtgenoot kijkt ze (alweer) grauw naar het plafond.
En ik ken vrij weinig films waarin een kind wordt neergeknald.
In ieder geval: een aanrader.

avatar van kunstwachter

kunstwachter

MK-ULTRA verheerlijking 'out in the open'

lag er erg dik bovenop met name 2x de monarch (mind control) vlinder tonen, met piramide handjes gebaar op het einde, sneu gebeuren

qua plot aardig maar veelste gekunsteld allemaal

niet psychedelisch genoeg

dan was infinity pool stuk geslaagder en die kwam op aantal vlakken ook nog tekort

gelukkig biedt de prullenbak altijd uitkomst bij dit soort missers

maskers zijn er al genoeg in de wereld

je kan best een film over mk-ultra maken maar kom dan ook met hele verhaal

dit was veelste halfslachtig

maar goed net even de kop van Brandon Cronenberg er op na gekeken,

en die blik is toch ook aardige (zielloze) mind-control blik

gehersenspoeld door Papa misschien?

de vraag stellen is hem beantwoorden

maar meeste mensen blijven liever in de waan

en in de bioscoopzaal zitten van hun leven

kinderen van de begoocheling

Possessor (2020) - imdb.com

rechts en in het midden zijn dodenmaskers/poppen die staan op non-actief

en brandon links is vooral bezeten (haatdragend) lees getraumatiseerd

dit is ook typische mk-ultra blik Mandy (2018) - imdb.com