The Prodigy (2019)

Hongkong / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Nicholas McCarthy
met Taylor Schilling, Jackson Robert Scott en Brittany Allen

'The Prodigy' volgt het verhaal van een moeder en haar jonge zoon. Na een aantal vreemde gebeurtenissen maakt de moeder zich ernstig zorgen over het gedrag van haar zoon. Al snel ontdekt ze dat er mogelijk een bovennatuurlijke bedreiging is.

avatar van Daan258
Prima thriller.

Het is niks van we nog niet eerder hebben gezien maar het weet goed te vermaken.
Acteerwerk was prima, de voor mij onbekende acteur Jackson Robert Scott wist het goed te doen als creepy kid. Het had dan wel allemaal een heel stuk spannender gemogen van mij.

avatar van Noodless
Beter dan verwacht !
De film heeft een leuke insteek i.p.v. de zoveelste film over een demonchild. Hier is er toch een heel ander en aardig gegeven. Het acteerwerk is degelijk en het kind speelde best wel een creepy rol.
Het verhaal kent een geduldige opbouw met een paar schrikmomenten, al zorgen deze niet voor de nodige horrorelementen. Het is eerder het concept, de gedachte rond het onderwerp van reïncarnatie in de vorm van een kwaadaardige ziel die nog iets moet afwerken op deze wereld. Het duister sfeertje doet de rest. Het slot is enigszins verrassend te noemen en zonder meer bevredigend. 7/10

Ik wou eigenlijk maar 1 ster geven, ik vond hem erg saai.
Maar de laatste 10 min waren spannend, daarom 1 ster extra meer, dus 2 sterren.

avatar van Phantasm
Prima horror, wel wat voorspelbaar. Kijkt lekker weg.

avatar van princesspeach
Heerlijke film. Ik vind de film best origineel ivm [/quote]

[quote] reincarnatie. creepy kid. maar mocht inderdaad wel wat spannender. Ik ben enthousiast.

avatar van jeroentjuhhhhh
Bijna strike 3 voor Nicholas McCarthy. Na The Pact (2012) (2*) en Home (2014) (2*) is dit gelukkig niet weer een genrefilm die, buiten dat het uitgangspunt weinig origineel is, vooral een snoozefest blijkt te zijn. Dat tweede valt namelijk nog wel mee. Dat eerste niet, trouwens. Ook al legt hij wel nadrukkelijk uit dat het geen ''possession'' is, maar een gevaarlijke ''reïncarnatie''. Nja, tot dusverre de originele invalshoek. De rest volgt echt het genre-handboek, maar mist op meerdere vlakken de nodige overtuiging. Het kind is niet creepy en wanneer het escaleert toont McCarthy zich een enorme pussy door weinig expliciet te laten zien. Een schepje extra is wel zo fijn, al was er bij z'n eerdere films wel meer dan één schepje nodig om het te redden, dus wat dat betreft gaat het de goede kant op.

Een beetje mix van Childs play, The Omen en andere films met enge vervelende kindjes en - popjes. Ik vond het geen origineel verhaal. En het had van mij ook spannender gemogen.
Ik vraag mij na het kijken van deze film wel af hoe oud een kind moet zijn voordat hij weet wat paprikapoeder is?