O Que É Isso, Companheiro? (1997)

Alternatieve titel: Four Days in September

Brazilië / Verenigde Staten

geregisseerd door Bruno Barreto
met Alan Arkin, Fernanda Torres en Pedro Cardoso

1969, Rio de Janeiro. Terwijl de ogen van de wereld op de maanlanding zijn gericht, zit Brazilië gevangen in een dictatuur, waarin persvrijheid en burgerrechten al een half jaar zijn afgeschaft. De jonge journalist Fernando en zijn vriend Cesare voegen zich bij de terroristische organisatie MR8 om de strijd tegen de Braziliaanse dictatuur aan te gaan.

Prima film. Interessant verhaal, goed acteerwerk, goed script en prima regie. 4*

Inderdaad opvallend goed.

avatar van leidsehoodie
Ik ben benieuwd naar deze film, maar hoe kom ik eraan? Is Amazon de enige optie? Of is hij in de winkels te krijgen?