• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.366 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.102 gebruikers
  • 9.377.700 stemmen
Avatar
 
banner banner

No Time to Die (2021)

Actie / Thriller | 163 minuten
3,42 1.517 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 163 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Cary Joji Fukunaga

Met onder meer: Daniel Craig, Rami Malek en Léa Seydoux

IMDb beoordeling: 7,3 (481.580)

Gesproken taal: Engels, Italiaans, Frans, Russisch en Spaans

Releasedatum: 30 september 2021

Plot No Time to Die

"The mission that changes everything begins…"

In 'No Time to Die' heeft James Bond zijn turbulente leven als geheim agent achter zich gelaten en leidt hij een rustig bestaan op Jamaica. Zijn rust is echter van korte duur wanneer zijn oude vriend Felix Leiter van de CIA opduikt met de vraag naar hulp. Het brengt hem op het spoor van een mysterieuze schurk gewapend met gevaarlijke nieuwe technologie.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van pierre18

pierre18

  • 761 berichten
  • 636 stemmen

Ajax&Litmanen1

Ik had het over de surfscené specifiek, niet over de hele film.
Ik eigenlijk ook, misschien kwam ik niet duidelijk genoeg over, maar ben het geheel met je eens


avatar van predator

predator

  • 1671 berichten
  • 1953 stemmen

Een beetje suffe schurk maar voor de rest erg veel entertainment. Mooie beelden, mooie vrouwen en een menselijke Bond.


avatar van sportfan27

sportfan27

  • 385 berichten
  • 294 stemmen

Matig.

Jeetje wat was dit een tegenvaller. Ik was er al bang voor. Craig & Fiennes hadden er duidelijk geen zin meer in. De Bond films met Craig vind ik persoonlijk geweldig, zelfs QoS. Spectre was al een rommeltje naar het einde toe en daar borduurt No Time to DIe helaas op voort.
Het goede niveau van Casino Royale of Skyfall word geen seconde gehaald. Nu had ik dit onder de regie van Fukunaga ook niet verwacht maar toch...
Het beste van de film is de opening voor de titelsong, daarna gaat het bergafwaarts.
Men lijkt er simpelweg geen zin in te hebben, het komt allemaal gemakzuchtig en zielloos over. Malek doet zijn best nog wel evenals Seydoux maar kunnnen de film niet redden. Dat men ervoor gekozen heeft om de laatste keer van Craig wat persoonlijker/dramatischer te maken is op zich geen probleem, dat past ook wel bij de ontwikkeling en invulling van zijn Bond reeks maar de manier waarop ging teveel ten koste van zijn rauwe/harde kant die zo goed in balans was in Casino Royale en Skyfall.
Het einde was niet verrassend afgaande op de geruchten omtrent de film al is de slotscène in Londen bij MI6 wel weer heel simpel en gemakzuchtig: Letterlijk glas, plas, was... Ik hoop van harte dat men niet voor Lynch kiest als nieuwe Bond. Dan slaat men echt finaal door... Dat Q in de film een date heeft met een man en homofiel/biseksueel blijkt vond ik wel lollig en bij deze tijd passen, totaal niet storend.
Het personage Bond zelf hoort en blijft naar mijn mening wel een blanke heteroseksuele Engelse man te zijn maar ik zal dan wel ouderwets zijn of voor een racist uitgemaakt worden.
So be it...
2**


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Mja, voor mij is Bond zolang als ik er naar kijk (en dat is lang) de perfecte verstand op nul popcornfilm en ze stellen daar vrijwel nooit in teleur.
Ook dit is weer een sprankelende productie vol mooie locaties, dure stunts, mooie vrouwen en auto's en intrige.

Ik moet zeggen dat het eerste uur me hier het beste beviel, kwam volwassen over zoals de rest van de Craig reeks en ik brereidde me voor op een wat dieper en intiemer dan gebruikelijk einde van deze periode.

Helaas sloeg de film daarna een redelijke cliche straat in ( bad guy met raar uiterlijk, geheim eiland met snufjes etc ) en dan niet op een leuke manier. Malek is wel 1 van de sufste badguys die er was en het verhaal was voor Bonds doen zelfs tamelijk matig.

Het einde vond ik dan wel weer erg mooi, met nota bene mijn favo Bond liedje als afsluiter.

Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat komen maar ik verwacht toch echt een totale reboot. Ik denk dat we de Bonds voortaan maar als losstaande series moeten gaan bekijken, waar dit er ook 1 van was, want inderdaad, het realisme had zn positieve maar ook wat jammere kanten zoals het gebrek aan tongue-in-cheek.


avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

  • 6678 berichten
  • 2287 stemmen

Over de Britse koninklijke familie en James Bond. Klik als u wil zien hoe wijlen Prinses Diana een fles kapotslaat op het hoofd van Charles bij een bezoek aan de Pinewood studio's.



avatar van alacer9

alacer9

  • 457 berichten
  • 458 stemmen

Weer een mooie en vermakelijke Bond film die me af en toe ook wist te verassen!


avatar van martijnk

martijnk

  • 774 berichten
  • 310 stemmen

Teleurstellend. De intro was zeer sterk, de title song ook en dus verheugde ik me op de rest maar daarna werd het niets meer en had ik beter de zaal kunnen verlaten.

De villain, totaal verkeerd gecast. En dan de commando scenes met unlimited ammo en bad enemy aiming en zelfs schwarzenegger achtige grapjes, echt tenenkrommend.

Film mist ook humor, die is vrijwel niet aanwezig en de gevoelige metrosexuele bond is totaal ongeloofwaardig. Ook houterige opa Craig die een kind heeft van iemand die z'n dochter had kunnen zijn ging er bij mij niet in.

En dan die constant fronsende M met z'n saaie geleuter heel de film lang, wanneer stuurt men hem eens met pensioen?

En dan nog de verkapte range rover reclame en het zware opgehemel van Engeland als super wereldmacht die de wereld weer redt. Je mag al blij zijn als je kunt tanken daar.

Nee geen idee waar ik naar heb zitten kijken maar een james bond film was het zeker niet. Dit was een film met iemand die james bond heet.


avatar van pierre18

pierre18

  • 761 berichten
  • 636 stemmen

Goede wijn moet je laten liggen om te rijpen. De Bond films ook. Ik heb deze week maar weer eens de eerste vier van Craig bekeken en zie steeds meer cohesie in deze cyclus. Er zitten verwijzingen in No Time to Die naar vorige films, die had ik wel gezien, maar na het bekijken van zijn verschenen vier zijn er nog meer kwartjes gaan vallen. Vanavond nog een keer naar No Time To Die, maar één ding is zeker, dat mijn waardering voor alle vijf van Daniel een nog hogere waardering gaan krijgen. Goede wijn, moet je laten rijpen. Heerlijk


avatar van Alathir

Alathir

  • 2130 berichten
  • 1636 stemmen

No Time To Die begint met een strakke actiescène met een Italiaanse setting. Daniel Craig moet hier meteen vol in de actie in deze introductie van de film. Het duurt al bijna een halfuur schat ik voordat de titelsong komt. Na deze sterke introductie glijdt de film wat af doordat het verhaal verder dient opgebouwd te worden.

Daarnaast maken we ook kennis met Mr Safin, gespeeld door Rami Malek. In een flashback wordt wat achtergrond gegeven over de relatie tussen hem en Madeleine (Léa Seydoux). Echter weet Malek zijn villaine personage nooit echt kleur te geven. Zijn bleke, ziekelijke gezicht en zijn erg kalme manier van doen weten nergens potten te breken. Dat is wellicht het grootste minpunt aan de film. De villain krijgt een ondergeschikte rol, het gaat meer over de vermenselijking van Bond lijkt het wel.

Het verhaal is best typisch voor spionagefilms, het gaat weer eens over het redden van de wereld. Het script probeert wat interessant te doen wat an sich gewoon een soort van biowapen moet voorstellen. Gelukkig zijn er zeker momenten dat ik onder de indruk van de film was. Zeker de actiescènes mochten er zijn en ook het emotionele einde was erg geslaagd. Dit kon enkel slagen door de goede chemie tussen Daniel Craig en Léa Seydoux en die hebben ze wel. 8.5/10


avatar van bart007bond

bart007bond

  • 1443 berichten
  • 350 stemmen

Wat een goede bondfilm.

Geweldige opening, geweldige muziek en her en der verwijzingen naar de oude films.

Stukken beter dan spectre.

Best wel leuke oneliners.

Kreeg brok in mijn keel toen ik de 00 voorbij zag rollen en was echt completely stunned door het einde.

Miss moneypenny is hier echt een plaatje, wat een beeldschone verschijning.

Voelt niet aan als een lange film.

Volgens mij eerste 007 die ik met 5* beoordeel, dus ja ; it was worth the wait.

Ga hem laten bezinken en over week of 2 nog wat relaxter nogmaals kijken


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Mooi dat je hebt genoten Bart. Was het dat wachten en klagen toch waard


avatar van bart007bond

bart007bond

  • 1443 berichten
  • 350 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mooi dat je hebt genoten Bart. Was het dat wachten en klagen toch waard

Zeker weten.


avatar van pierre18

pierre18

  • 761 berichten
  • 636 stemmen

bart007bond

Kreeg brok in mijn keel toen ik de 00 voorbij zag rollen en was echt completely stunned door het einde.
Ik ken er nog één...


avatar van Richardus

Richardus

  • 2129 berichten
  • 1197 stemmen

Had ik ook wel hoor, hele einde/afronding was indrukwekkend gedaan. Alleen jammer van de weg erheen en suffe Malek (sorry)

Wil 'm voor die apotheose, en het heerlijke stukje met De Armas, nog wel ns zien


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1788 berichten
  • 1986 stemmen

Ik kom net thuis van de bioskoop en moet er nog even van bekomen hoor, van dat einde. Hoe konden ze dit toch doen? Eerst wordt de oude getrouwe Felix om zeep gebracht, dan wordt met Blofeld afgerekend, en als kers op de taart wordt ook Bond zelf door vijfentwintig stinger raketten opgeblazen. En hoe gaat het nu verder, met een zwarte vrouwelijke 007? Of gaat het kind van Bond het stokje overnemen van papa Bond? Gaat Moneypenny weer als veldagent aan de slag, of waagt de homoseksuele Q een poging? Je kunt het vast al raden, dit hele politiek correcte woke gedoe is niet aan deze Bondfan besteed.

De film zelf dan! Ondanks de lange speelduur zat ik van begin tot einde gefascineerd te kijken. Er wordt weliswaar veel gepraat en Bond laat met de vertolking van Daniel Craig weerom zijn emotionele kant zien, maar er zit ook erg goede actie in deze film. Vooral het beginstuk in Italië en de actie in Cuba met de bloedmooi Ana de Armas. Het verhaaltje omtrent de nanobots, DNA en het virus is wat slapjes en raakte mij niet echt. Je voelt nooit de grote dreiging van een massavernietiging. En de rollen van de badguys van dienst zijn ook erg magertjes uitgewerkt. Van Christoph Waltz en Rami Malek gaat erg weinig dreiging uit. De verwijzingen naar oudere Bondfilms is wel leuk, maar komt op mij een beetje geforceerd over. Vooral natuurlijk Lazenbys 'On Her Majesty's Secret Service', maar ook de gekleurde stippen uit de begingeneriek van Connerys dr. No vielen mij op.

Elke film met Daniel Craig als James Bond vind ik net iets beter dan z'n voorganger. Maar ik ben toch blij dat we nu eindelijk van Craig verlost zijn (ja ja deze keer is het echt zo!). Toch hou ik mijn hart vast voor wat men met zijn opvolger voor ons in petto heeft. Ik durf het bijna niet te hopen, maar mijn stem gaat toch uit naar een blanke, mannelijke, Britse, charmante Bond met een vleugje humor, een adem die riekt naar Vodka Martini (shaken, not stirred) en een ongeremde seksuele apetijt (voor de vrouwtjes wel te verstaan). Laat alsjeblieft de Bond die Ian Fleming in zijn hoofd had terug op het grote scherm terugkeren, die volgens mij het best vertolkt werd door stoere Sean Connery met zijn sarcastische oneliners, en ook door de ruige, mannelijke en charmante Timothy Dalton. Ook de Bond van Pierce Brosnan, waarmee ik ben opgegroeid, zette een prachtig voorbeeld neer van hoe het wel moet. Ik ken eerlijk gezegd geen enkele acteur die waardig is om in hun voetstappen te treden als de meest iconische geheim agent van de wereld.


avatar van K. V.

K. V.

  • 4363 berichten
  • 3768 stemmen

Net deze gezien en vond het een prima Bond film. Hij had wel voor elk wat wils, veel actie natuurlijk, maar ook wel een meer menselijk Bond. Verder ook wel leuke oneliners, snufjes, ...
Het einde was toch wel verrassend, ben benieuwd hoe ze de volgende film gaan doen, maar gelukkig kwam er na de aftiteling James Bond will return.
Het verhaal verveelde ook niet, ondanks de lange speelduur.
Toch weer wat verrassingen bij deze Bond, een mooie afsluiter voor Daniel Craig.


avatar van jonthan

jonthan

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Helaas blijkt ook James Bond niet veilig voor hedendaagse politieke, ideologische, maatschappelijke, woke tendensen. Alles is zo politiek correct mogelijk. James Bond is nu ook officieel ten prooi gevallen en verziekt.

De films in de James Bond-serie zijn voor mij de ultieme mannenfilms. Op het moment dat daar nu allerlei politieke onzin je ongevraagd door de strot wordt geduwd, is het duidelijk dat het afgelopen en klaar is. Goldeneye was voor mij sowieso al de laatste fatsoenlijke Bond met nagenoeg alles ervoor als absoluut goud. Met als topper License to Kill (Timothy Dalton zowel qua uiterlijk als karakter het dichts bij Ian Flemings personage). No Time To Die is gewoon een langgerekt politiek statement en van begin tot eind doorspekt met feminisme, pro-LBTHG, genderneutraliteit en black lives matter, oftewel alles wat inclusiviteit predikt. Het is nog krom ook, want als ze echt aan inclusiviteit hadden willen doen, had Moneypenny geen zwarte vrouw maar een (desnoods zwarte) man moeten zijn. Wie zegt immers dat een man niet de rol van secretaresse kan vervullen?

Q blijkt in deze film een homoseksueel, de nieuwe 00-sidekick is uiteraard een vrouw en uiteraard een (overigens beeldschone) dame van kleur. Het lijkt me voor de actrice zelf ook niet fijn om zo in een rol en positie gedrukt te worden. Het zal me niets verbazen als de serie na het vertrek van Craig met haar verder gaat als nieuwe 007. Homoseksualiteit in James Bond is niets nieuws. Dat hadden we al in Skyfall met Silva en eerder in Diamonds Are Forever met Mr. Wint & Mr. Kidd. Feminisme was er al eerder in Octopussy met het eiland vol vrouwen, waar mannen niet waren toegestaan. Sowieso bevat de serie veel powervrouwen (denkt aan Pussy Galore, al in 1964!) Black lives matter (of eerder blaxploitation) hadden we al in Live and Let Die. Vrouwelijke geheimagenten waren er eerder in The Spy Who Loved Me met Majoor Anya Amasova alias agente Triple X. In No Time To Die voelt dit alles echter toch meer geforceerd en doorgedrukt. En daar lijdt de film zwaar onder. Enkel en alleen om te voldoen aan verwachten van de moderne maatschappij en om een groter publiek zich te laten herkennen in de personages.

James Bond zal voor mij alleen altijd een echte mannenserie blijven. M is gelukkig sinds een tijdje weer een man. De kille en ijzige Judi Dench was drie keer niets in deze rol. Toch nog een lichtpuntje! Het valt me ook op dat de Daniel Craig-films het voornamelijk met veel overmatig geweld en veel drama moeten doen. De verhalen zijn ook zwaar, waar voorgaande films ook wat luchtigheid hadden. De komische Roger Moore-films zijn het andere uiteinde, maar dit is gewoon overdreven. Links Hollywood smult van deze nieuwe vertolking van James Bond. In realiteit is het niet veel soeps.


avatar van Yetico

Yetico

  • 31 berichten
  • 56 stemmen

Eigenlijk kan ik me goed vinden in de heersende tendens: een leuke film, maar bij lange na niet de beste Craig-film in de reeks.

Dat zit hem vooral in het geforceerde (hedendaagse) blockbuster-sausje wat over de film heen is gegoten. In andere woorden: flauwe humor, een feministische Bond, bijna sci-fi achtige actie scènes en matig acteerwerk. Jammer, ik las hier ergens een reactie dat het lijkt alsof een aantal acteurs er geen zin in hadden, met Daniel Craig voorop. Hier kan ik me wel bij aansluiten. Craig acteert nonchalant, bijna volledig uit karakter. Vooral in de slotscène met de eveneens lachwekkend acterende Rami Malek lijkt het soms een parodie op een moderne Bond-film. Het verhaal is flinterdun en tegelijkertijd dusdanig verwarrend dat de bioscoopzaal geen idee had wat Maleks 'grand scheme' nou uiteindelijk inhield. En konden ze nou echt geen toffere naam verzinnen dan Lyutsifer Safin?

Toch zitten er genoeg vermakelijke scenes in de film die de prijs voor een avondje bios rechtvaardigt. De eerste 20 minuten in Matera (Italië) zijn meesterlijk, Lashana Lynch is een goede toevoeging (niet als volgende Bond) en het was leuk om James Bond in dienst van de CIA te zien.

Al met al dus een redelijk teleurstellende film, terwijl ik het toch weer eens een waardige bioscoopervaring vond. Wel ben ik angstig voor wat komen gaat. Ik ben absoluut voor inclusiviteit, de homoseksuele Q en Lashana Lynch vind ik absolute blijvertjes. Maar ik hoop niet dat het woke-gehalte doorslaat en we straks een onwaardige James Bond krijgen.


avatar van Richardus

Richardus

  • 2129 berichten
  • 1197 stemmen

Ik vond die vrouwelijke 007 echt een platte doos qua charisma. Mag toch hopen dat zij de reeks niet gaat voortzetten, dan valt er direct een stuk minder te genieten (toegegeven; ik had wel een mancrush op Craig, een womancrush op z'n vrouw trouwens...damn). Kunnen ze De Armas niet inlijven als 007? Worden de volgende films een stuk prettiger om naar te kijken, en nee; dat heeft niet met kleur en heupomvang te maken, puur charisma, Halle Berry mag ook prima. Maar iemand die wat van het beeld sprankelt.


avatar van rkdev

rkdev

  • 216 berichten
  • 610 stemmen

De film gisteren eindelijk gezien, en kan me wel vinden in deze review: No Time To Die Review - Cary Fukunaga Delivers a Worthy, Stylish Finale - discussingfilm.net


avatar van bart007bond

bart007bond

  • 1443 berichten
  • 350 stemmen

Richardus schreef:

Ik vond die vrouwelijke 007 echt een platte doos qua charisma. Mag toch hopen dat zij de reeks niet gaat voortzetten, dan valt er direct een stuk minder te genieten (toegegeven; ik had wel een mancrush op Craig, een womancrush op z'n vrouw trouwens...damn). Kunnen ze De Armas niet inlijven als 007? Worden de volgende films een stuk prettiger om naar te kijken, en nee; dat heeft niet met kleur en heupomvang te maken, puur charisma, Halle Berry mag ook prima. Maar iemand die wat van het beeld sprankelt.

Amas mag blijven, goede acties van haar en inderdaad heeft Craig met Rachel Weis een heel mooie vrouw.


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1788 berichten
  • 1986 stemmen

Eerlijk gezegd, als de volgende Bond een vrouw wordt dan houdt de reeks voor mij hier op.

Maar hoe kunnen ze een Bondfilm maken met Paloma of Nomi in de hoofdrol? Dan is het geen Bondfilm meer maar een 007 film zonder Bond, een spin-off serie dus. Tenslotte is 007 slechts een nummer.


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

jonthan schreef:

Helaas blijkt ook James Bond niet veilig voor hedendaagse politieke, ideologische, maatschappelijke, woke tendensen. Alles is zo politiek correct mogelijk. James Bond is nu ook officieel ten prooi gevallen en verziekt.

Ik vind dit een beetje vergezocht om eerlijk te zijn. Dat Q homoseksueel is wordt even in een terloops zinnetje vermeldt. Als je je daar al aan stoort, dan moet je toch vooral naar jezelf kijken en niet de film ergens de "schuld" van geven. Dat jij het gevoel hebt dat iets wordt doorgedrukt, dat is je mening en die respecteer ik. Maar mij ontgaat wel even het verschil tussen Nomi en bijvoorbeeld een Majoor Amasova, Wai Lin (Yeoh), Pussy Galore etc. En je hebt (als ik het goed lees) wat minder problemen met een Paloma, wat dan ook weer vreemd is.

Ik ben het trouwens echt mee oneens dat James Bond een mannenserie is. Als ik naar de vrouwen in mijn leven kijk (vriendin, moeder, tantes, vrienden, collega's) dan kunnen ze echt wel genieten van James Bond. Zeker de nieuwe films vallen in de smaak, en Daniel Craig is de favoriet van mijn vriendin. Van Brosnan is ze ook een fan, en Dalton vindt ze zelfs sexy (vraag me niet waarom). Maar naar de films van Moore en Connery kan ze niet kijken. Oubollig en weinig actie, maar soms ook heel erg cringy (niet mijn woorden).

En dat laat ook maar weer zien dat Broccoli en consorten iets goed doen. Want ze gaan met de tijd mee en voelen de tijdsgeest goed aan. James Bond bestaat nu bijna 60 jaar en dat komt niet doordat de franchise in de jaren 60 is gestopt met vernieuwen en innoveren . Wat nu als politieke correctheid wordt gezien door een bepaalde groep, wordt over 20 jaar als normaal gezien. In 2040 bestaat JB nog steeds en lachen we om dat bekrompen gedoe over Nomi.


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8852 stemmen

jonthan schreef:

Helaas blijkt ook James Bond niet veilig voor hedendaagse politieke, ideologische, maatschappelijke, woke tendensen. Alles is zo politiek correct mogelijk. James Bond is nu ook officieel ten prooi gevallen en verziekt.

Haha, weer van die typische vergezochte totale onzin dat zo lekker populair is nu.


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Duke Nukem schreef:

Eerlijk gezegd, als de volgende Bond een vrouw wordt dan houdt de reeks voor mij hier op.

Maar hoe kunnen ze een Bondfilm maken met Paloma of Nomi in de hoofdrol? Dan is het geen Bondfilm meer maar een 007 film zonder Bond, een spin-off serie dus. Tenslotte is 007 slechts een nummer.

Ik kan je geruststellen. Dat gaat nooit gebeuren. JB kan van etniciteit veranderen, maar 007 zal altijd man en Brits blijven. Hoewel Lazenby natuurlijk een Australiër was, dat zou heel misschien in de toekomst ook nog kunnen. Maar een Amerikaan zal JB nooit worden .


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik ben blij dat velen in dit topic zich ook hebben gestoord aan die PC wokeness bullshit in de film, iets waar we sowieso mee worden overspoeld in Hollywood de laatste jaren. Je mag zijn wat je wil maar dring het anderen niet steeds zo op.

Het enige wat ik niet geloof is dat James Bond een vrouw gaat worden. Uitgesloten. We hebben het ooit gezien in een rol die er op leek, van Halle Barry in Die Another Day. Was een van de slechtste rollen ooit gespeeld in een Bondfilm.

James Bond is wel degelijk een mannenfilm. Ga dat nou niet verzieken voor een klein groepje dat zich vertegenwoordigd wil zien in films.


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik ben blij dat velen in dit topic zich ook hebben gestoord aan die PC wokeness bullshit in de film, iets waar we sowieso mee worden overspoeld in Hollywood de laatste jaren. Je mag zijn wat je wil maar dring het anderen niet steeds zo op.

Het enige wat ik niet geloof is dat James Bond een vrouw gaat worden. Uitgesloten. We hebben het ooit gezien in een rol die er op leek, van Halle Barry in Die Another Day. Was een van de slechtste rollen ooit gespeeld in een Bondfilm.

James Bond is wel degelijk een mannenfilm. Ga dat nou niet verzieken voor een klein groepje dat zich vertegenwoordigd wil zien in films.

50% van de wereldbevolking Ajax. Klein groepje...;-)


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

50% van de wereldbevolking Ajax. Klein groepje...;-)

Volgens mij hebben we het niet over hetzelfde. Ik heb het over die PC Wokeness klagers. Je hoeft niet een 60 jaar oude reeks aan te passen naar de wensen van een groepje twitterjankballen.


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Volgens mij hebben we het niet over hetzelfde. Ik heb het over die PC Wokeness klagers. Je hoeft niet een 60 jaar oude reeks aan te passen naar de wensen van een groepje twitterjankballen.

Mee eens, maar we verschillen gewoon van mening over Nomi. Dat kan. De vrouwelijke Ghostbusters film vond ik ook hemeltergend bijvoorbeeld, maar aan Nomi stoorde ik me geen moment. Een beetje net zoals Naomie Harris als Moneypenny. Er wordt geen groot ding van gemaakt en JB krijgt uiteindelijk ook gewoon weer zijn 007 status terug. Nomi is een agent en toevallig een zwarte vrouw. Nomi had net zo goed door een Chinese man of een Latino vrouw gespeeld kunnen worden, en dat bedoel ik positief. Het gaat om het karakter, niet om de etniciteit.