menu

Film / Cast en crew / Jerry Lewis

zoeken in:
Ik ken maar een film van hem : The Nutty Professor maar het schijnt een hele goede acteur te zijn en het voorbeeld van Jim Carrey. Hij acteerde films als Arizona Dream, The Bell Boy, It'$ only Money, The Big Mouth en nog veel meer. Ik heb wel verschillende filmpjes van hem gezien op Youtube. Maar wat vinden jullie van hem ?

http://www.imdb.com/name/nm0001471/

Geweldig komisch talent, maar kan ook serieuze rollen aan.
Ik heb zowat alles gezien dat hij aan films gemaakt heeft.

Is inderdaad een erg leuke acteur. Heb een jaar of wat een hele reeks films van hem gezien, o.a. een western met Dean Martin. Vond ze stuk voor stuk erg vermakelijk maar heb geen benul welke titels het waren.

Zijn komediewerk moet ik nog uitproberen. Ik vermoed dat het wat al te drukke en wellicht wat irritante films zijn, maar hopelijk zit ik ernaast. Als serieuze acteur was hij zeer goed te pruimen in The King of Comedy.

Drs. DAJA schreef:
Is inderdaad een erg leuke acteur. Heb een jaar of wat een hele reeks films van hem gezien, o.a. een western met Dean Martin. Vond ze stuk voor stuk erg vermakelijk maar heb geen benul welke titels het waren.

Die western was waarschijnlijk 'Pardners'(1956)

Klopt, had het meteen even opgezocht. Kan me ook nog iets op een highschool herrineren. Enig idee welke dat is?

Drs. DAJA schreef:
Klopt, had het meteen even opgezocht. Kan me ook nog iets op een highschool herrineren. Enig idee welke dat is?

Was dat een film waarin hij samen met Dean Martin speelde?
Dan zou het 'That's my boy'(1951) kunnen zijn.
Herinner jij je dat het ook iets te maken had met football spelers?

Dat is hem, gracias!

Dick2008
Heb er volgens deze lijst https://www.icheckmovies.com/lists/jerry+lewis+filmopgraphy+actor/pauper/

31 gezien. Flink wat. Ik kon er vroeger erg om lachen....

Hollywood or bust, The nutty professor...... Heb er wel meer herkeken, maar de meeste ook niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:27 uur

geplaatst: vandaag om 21:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.