Sailor Beware (1952)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Hal Walker
met Dean Martin, Jerry Lewis en Corinne Calvet

Een dokter heeft hem geadviseerd de oceaan op te gaan tegen zijn allergieën, en de marine is het enige dat hij zich kan veroorloven. Tegelijk met hem moet een aantrekkelijke jongeman opkomen, die zijn maatje wordt. Bij toeval wordt hij op televisie uitgeroepen tot meest begerenswaardige man, waardoor de enige vrouw waarvoor hij niet allergisch is hem niet meer ziet staan.

avatar van hannes64
1 van de beste komedies van `t tweetal.
Let vooral op `t komische werk van Lewis in de boksring.
Top entertainment.

avatar van Straniero
Leuk maar ontzettend gedateerd. Bijzonder komisch vind ik het dan ook niet. Wel vermakelijk mits enige relativering.

avatar van hannes64
Net weer even bekeken, en als je goed kijkt speelt james dean nog een zeer klein rolletje als de boksmatch begint.
Hij blijft leuk...1 van de beteren van `t duo.
Stem verhoogt.

Deze was weer iets beter als That's My Boy en het was allemaal iets vermakelijker en ja enigsins gedateerd.

Hal Walker.

Maakte al één van de vermakelijkste Road To films, ook deze Sailor Beware behoort weer tot het betere werk uit de reeks Martin/Lewis. Vlotte comedy die, ondanks de berichten hierboven, nog niet al te verouderd aanvoelt, zeker in vergelijking met andere comedies uit die tijd.

Daar heeft Lewis uiteraard zelf een best groot aandeel in. Hij kopieert hier zo'n beetje Chaplin's boksscene uit City Lights, met dat verschil dat ik Lewis wél grappig vind. Makkelijk het hoogtepunt van deze film. Verder herneemt Martin z'n bekende rol, maar zo werkt het duo ook gewoon het best.

Het plotje zelf is uiteraard weer ondergeschikt, maar dat om het veroveren van enkele "dames" gaat mag geen wonder heten. Voorspelbaarheid troef, maar dat deert ook niet echt in een comedy als deze. Alles draait rond het duo en die zijn gewoon weer op niveau.