ad

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Frank Tashlin

Met onder meer: Dean Martin, Jerry Lewis en Anita Ekberg

Over Hollywood or Bust

"A COAST TO COAST FUN TOOT!"

Een oplichter probeert de auto van een filmfan te stelen. Hij beweert dat hij de buurman is van Anita Ekberg om hem zo mee te lokken naar Hollywood. Het plan verloopt echter niet geheel zoals bedoeld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Steve Wiley

Malcolm Smith

Terry Roberts

Actress Anita

Manager Neville

avatar van hugohei

hugohei

Die Frank Tashlin heeft een paar aardige films gemaakt, maar wat is dit een routineuze rommel. Vreselijk, dat duo Martin en Lewis...

avatar van empirekees

empirekees

Deze film van Martin en Lewis is een van hun beste.

Ik beken ik heb een zwak voor Dean Martin, daarom die hoge waardering, wat een coole vent.

avatar van hugohei

hugohei

Ik zal je niet tegenspreken.

avatar van empirekees

empirekees

De film op zich is vreselijk. Maar Dean Martin heeft het later weer goed gemaakt met de Ratpack. Jerry Lewis deed alle financieele zaken, en had meer invloed in de film. Dean Martin vond het allemaal wel best, tot dat het hem ging vervelen en steeds minder geld ontving ten opzichte van Lewis. Daarna heeft Martin toch wel laten zien dat hij kon acteren, ondanks de soms flauwe films. Vooral in 'Some Came Running' was hij prima bezig. En voor het eerst samen met Franky.

De latere films van Lewis waren trouwens nog erger dan de duo films. Dit jaar verschijnt er een nieuwe film waarin Lewis een rolletje heeft. 'Miss Cast Away' heet het.

avatar van henkula

henkula

Lewis was niet zo vervelend als anders, het zingen van Martin skip ik altijd, maar te veel solo's waren er deze keer ook niet, wel trio's en duets, die waren wel aardig.

avatar van Dick2008

Dick2008

Dit was de laatste film van Martin en Lewis samen. Jammer dat het zo drukke film is en Lewis overdrijft zwaar. Toch zitten er ook wel aardige en grappige (visuele) momenten in. Naast de beide heren ook nog twee knappe dames Pat Crowley en Anita Ekberg en ook nog twee honden, die van Lewis (Mr. Bascom) en van Ekberg. Dit zorgt wel voor een meerwaarde, waardoor misschien juist wel de leukste gebleven. Mr. Bascom heeft nog een vrij groot aandeel in de film.

Ook al is het niet zo'n geweldige film verder, sommige gedeelten blijven bij herziening nog steeds leuk. 3.0

Onderhond

Martin & Lewis.

De eerste keer dat ik iets van Lewis zie. Wie fan is van Jim Carrey en deze man nog niet kent kan zich in ieder geval verlekkeren op nog een paar leuke films, want de overeenkomsten zijn best opvallend. Net zoals Carrey is het soms wat veel, op die momenten helpt het dat de drogere Martin in de buurt is.

Bij momenten is het best grappig allemaal. Aan de flauwe kant, dat zeker, maar ook erg vlot en onnozel, niet iets wat ik meteen verwacht van een jaren '50 film. Vooral de grapjes met de hond zijn vaak lekker droog (de scene waar je hem langzaam uit beeld ziet rijden bijv.).

Wel weer één erg vreemde scene, waarin Martin zich even lekker opdringt aan de dame in kwestie. Hoort een beetje bij films uit die tijd, maar het blijft toch ook wel erg vreemd om zien. Je kan het je in een recente films niet meer voorstellen (wanneer een held het zou doen).

Nogal eenvoudige comedy die weigert stil te vallen. Hier en daar een komisch moment, maar een echte fan zal ik geloof ik nooit worden.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

De enige Martin/Lewis-film die ik van het begin tot het einde echt leuk kan vinden. Feitelijk meer een "travelogue" met prachtige plaatjes van het zonovergoten Amerikaanse platteland, met in het begin alles wat de plaatselijke schoonheden aan vleselijke verleidingen te bieden hebben (inclusief een totempaaldansende Indiaanse) en op het einde achter de coulissen van diverse Hollywoodsets een slapstick-climax die helaas nergens zo hilarisch wordt als je zou mogen hopen op basis van het cartoon-verleden van deze regisseur. Door de verschillende lokaties zijn er veel gelegenheden voor gags, zodat Lewis zich niet steeds hoeft te verlagen tot gekkebekkentrekkerij om niets; Martin krijgt wat liedjes en Pat Crowley, Lewis een solospot met een confrontatie met een stier ("I just came here to see your wife! How is the little woman?") en de wonderbaarlijke Anita Ekberg, en na afloop van deze laatste "samen"werking mochten de heren zich aan solocarrières wagen. (Gezien op een Duitse DVD getiteld Alles um Anita – en ik had me nog zó verheugd op Hollywood oder Busen.)

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

De eerste film die ik zie van dit duo, bekend met het werk van Dean Martin maar niet zo met dat van Jerry Lewis. Samen vormen ze in ieder geval een leuk duo, dat schijnbaar achter de schermen tijdens het maken van deze film totaal het geval niet meer was. Wat mij betreft niet zo briljant als Abbott & Costello waren maar toch nog steeds een vermakelijk en vrolijk filmpje geworden.

Vermakelijk en feel-good! Leuke hond ook trouwens!

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Die hond is inderdaad nog wel leuk, deed me denken aan de hond uit Scooby Doo, en Dean Martin is een hippe vogel, a real cool cat. Alleen Jerry Lewis, met zijn vervelend stemmetje, werkt al gauw op de zenuwen. En dan gaat hij nog "zingen" ook! Er zitten wel enkele zeldzame grappige momenten in de film, zoals met het oude vrouwtje die hen overvalt en Lewis die naast de auto loopt. De Technicolor kleurtjes zijn mooi en de zalmkleurige 1956 Chrysler is ook de moeite waard.