My Friend Irma Goes West (1950)

geregisseerd door Hal Walker
met Dean Martin, Jerry Lewis en Diana Lynn

Als zanger Steve op een dag een rol in een film aangeboden krijgt, gaat hij met zijn vriendin Jane en de vrienden Al, Seymour en Irma naar Hollywood. Onderweg blijkt echter al dat de vermeende geldschieter een bedrieger is en het vijftal besluit om naar Las Vegas te gaan.

My Friend Irma, deel laatst.

Zo heel veel Irma is er eigenlijk niet meer te vinden in dit tweede deel, vooral het begin is vooral toch de Martin & Lewis show. En dat werkt ook gewoon het best. Leuke sketch met het orkest erbij, dan zijn de heren gewoon erg grappig.

Beetje raar dat Lewis halverwege gescheiden wordt van Martin. Blijkbaar waren ze in de beginperiode nog wat aan het zoeken naar de ideale setup, maar dat werkte toch wat minder. Ook het plot begin daar echt grotesque vormen aan te nemen, maar aangezien het daar toch niet echt om draait stoort het niet.

Hal Waker is er eentje van de vlotte comedies met crooners. Voor hun leeftijd zeker niet zo stijf als je zou verwachten. Echt memorabel zijn de films meestal niet (aparte scenes vaak wel) en na verloop van tijd loopt het ook allemaal een beetje in elkaar over, maar het is zelden echt vervelend of irritant.