Rock-a-Bye Baby (1958)

geregisseerd door Frank Tashlin
met Jerry Lewis, Connie Stevens en Marilyn Maxwell

Clayton Poole's oude geliefde (Maxwell) heeft het zo druk met haar filmcarrière dat ze geen tijd meer heeft om op haar drieling te passen. Terwijl mama naar Egypte afreist voor de opnames van White Virgin of the Nile mag Clayton voor oppas spelen.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
De idiote bekken van Lewis zorgde ervoor dat ik tijdens het zappen vanmiddag even bleef hangen. Bleek een nog best geestig filmpje te zijn, vooral Lewis en die verschillende banen, zoals dat bandje waren best geestig. Verder nogal braaf en voorspelbaar en al dat zingen had van mij ook niet gehoeven.

2,5 sterren

Redelijke film met flauwe afloop afgezien van de goortegolf. Leuk vond ik de gevolgen van de val in de schoorsteen en het ophangen van de luiers (let op de wasknijpers).
Overigens: hoewel geparodieerd worden al in deze film de kwalijke gevolgen van roken genoemd en dat in 1958!

avatar van the hustler
Eerste Jerry Lewis die ik in tientallen jaren zag. Zijn standaard "grappig" gezicht is: scheel kijken.
Moet je kunnen verdragen, als kind vond ik dat leuker dan nu. Toch - onverwacht - wel een paar keer goed kunnen lachen. Met een paar melige liedjes minder en wat meer geslaagde grappen had dit filmpje zelfs de middelmaat kunnen ontstijgen.

DVD lag bij MM voor €2,99. Beeldscherpte en kleuren (technicolor) zijn goed voor een film uit de '50's.

Begint beter dan hij eindigt.

De combinatie Tashlin/Lewis is meestal niet verkeerd, op basis van de eerste 10-15 minuten lijkt dit zelfs één van de beste samenwerkingen tussen de twee te gaan worden. Vooral het schoorsteenstukje + watervervolg is gewoon grappig.

De film kent nog een aantal van dat soort scenes, alleen voelt het vaak wat te gefaseerd aan. De muzikale nummers en plot-gedreven scenes zijn iets te afgelijnd, waardoor je soms het gevoel krijgt dat je naar drie aparte films zit te kijken, die pas later door elkaar geëdit zijn. Beetje dat "oké, nu hebben we even genoeg gezongen en is het plot weer ver genoeg. Jerry, doe nog eens lollig voor een minuutje of 5".

Naar het einde toe zat er ook iets minder humor in had ik het gevoel. Toch blijft de typische Lewis luchtigheid wel overeind en is ook dit filmpje weer nergens echt vervelend of irritant. Althans, als je bestand bent tegen Lewis de komiek natuurlijk.