Lucky Luciano (1974)

Verenigde Staten / Frankrijk / Italië
Misdaad

geregisseerd door Francesco Rosi
met Gian Maria Volonté, Vincent Gardenia en Silverio Blasi

11-2-1946. De machtige Salvatore Lucanta, alias Charles "Lucky" Luciano, wordt Amerika uitgezet. Daarvoor kenden hij rond 1930 zijn criminele hoogtijdagen. Thomas E. Dewey maakte er zijn levenswerk van hem te vervolgen.

Don Salvatore ''Lucky'' Lucianoooooooooo

R.I.P

avatar van ThaMovieVoter
Deze film heeft best wel indrukwekkende liquidaties, gezien deze scene:

Mooie cinematografie.

avatar van mr. Prizzi
Tijd geleden gezien, maar herinner hem nog als een meesterlijke film. Vooral als je net de biografie hebt gelezen van deze legendarische Amerikaanse gangster die één van de grondleggers was van de moderne georganiseerde misdaad. Probeer deze film nog steeds te vinden op het
internet want ik heb hem daarna nooit meer gezien.

avatar van stephan73
Erg sterke misdaadfilm van Rosi.
Zeer sterk acteerwerk en prachtig camerawerk ondersteunen dit klassiek gangsterverhaal, waarbij het geweld hard in beeld wordt gebracht.
Ik heb te weinig van Francesco Rosi gezien, maar deze film maakt mij zeer nieuwsgierig naar zijn andere films!