Sedotta e Abbandonata (1964)

Alternatieve titel: Seduced and Abandoned

Italië / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Pietro Germi
met Stefania Sandrelli, Saro Urzì en Aldo Puglisi

Peppino maakt het tienerzusje van zijn eigen verloofde zwanger. Hun woedende vader staat er op dat hij zijn relatie met de oudere zus verbreekt om de jonge te huwen. Ook de politie bemoeit zich ermee en dreigt Peppino te arresteren voor sex met een minderjarige.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Een van de favoriete films van Billy Wilder.

Zeker geen film voor de meeste mensen.

Ik heb zelf altijd wel een zwak voor van die oudbollige komedies uit Zuid-Europa met veel vurige personages, familiegedoe, overdreven huilende dames en schreeuwende mannen en mooie muziek, dus ik kon er op zich wel wat mee.

Leuk filmpje wel, was een 3,5 * waard, ware het niet dat het me naar het einde wel erg chaotisch, zwaarmoedig en over the top ging. halfje er af dan maar.

starbright boy schreef:
Een van de favoriete films van Billy Wilder.

En begrijpelijk.

Mijn hemel, wat een idioot laag gemiddelde hier voor dit meesterwerk.
Grappige en bijtende satire.

Ik ga meer van Germi zien.

Heel aardige klucht, die de destijds pas 17 jaar oud Stefania Sandrelli beroemd maakte in Italië. Net als Kos geef ik een half puntje in mindering voor het rommelige einde.

avatar van Fikret8
Gezien tijdens de gratis vertoning @ buitenbioscoop in Bologna (met Engelse ondertiteling).