The Stooge (1952)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Norman Taurog
met Dean Martin, Jerry Lewis en Polly Bergen

Zanger en komiek Bill besluit voortaan zonder zijn vaste partner op te treden, maar dit wordt geen succes, waarna zijn manager naar een nieuwe partner op zoek gaat.

Iets minder.

Komt vooral omdat deze Martin-Lewis samenwerking iets minder luchtig is. Tuurlijk, de problemen worden opgelost op 1 minuut voor het einde, Lewis krijgt genoeg ruimte om z'n ding te doen en er zitten niet bepaald minder grapjes in.

Alleen is de vulling daarrond wat dramatischer. De negatieve spanning op het eind hoort wat mij betreft niet in een film als deze, werkt het sfeertje wat tegen. Het maakt het allemaal iets bedrukter dan nodig.

Verder wel weer eenzelfde soort film als de andere Martin-Lewis films. Ook in de bijrollen beginnen er ondertussen wat bekende gezichten op te duiken, zoals Mayehoff (Artists and Models), wat het "clubje" gevoel alleen maar versterkt.

Jammer van het wat minder vlotte einde, was in de vorige films nooit echt een probleem. Hopelijk geen voorbode voor de rest van hun werk, altijd het gevaar als je omgekeerd de tijd in gaat.