My Friend Irma (1949)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door George Marshall
met Dean Martin, Jerry Lewis en Marie Wilson

Irma Peterson is het prototype van een naïef blondje inclusief een patserige motorvriend. Irma doet haar best om haar kamergenootje Jane aan de man te helpen. Ondertussen worden Steve en Seymour, twee obers in een vruchtendrankbar, ontdekt door een zogenaamde manager die hen naar eigen zeggen een platencontract kan aanbieden. Jane, die graag wilde trouwen met haar rijke baas, wordt echter verliefd op Steve.

Ik zou deze film zo graag zien, helaas niet te vinden op dvd. Kan iemand dit tegenspreken?

avatar van Dogie_Hogan
jonabeer schreef:
Is op VHS en DVD verkrijgbaar; ff googelen.

Introducing.

De eerste film van Martin en Lewis, al was dat in de jaren '40 geen al te groot nieuws. De film zelf, als onderdeel van de enorm populaire Irma franchise, stond meer in de spotlight. Toenertijd enorm populair (met films, een TV serie, comics en een radio show), 70 jaar later kent niemand het meer. Het kan verkeren.

Ondertussen is het dan toch vooral de eerste film van het duo Martin en Lewis, die eigenlijk maar bijpersonages zijn in deze film. De focus ligt op Irma en Jane, ook geen verkeerd komisch duo, waarbij toch vooral Wilson goed in haar rol zit. Maar da's niet zo verwonderlijk, aangezien ze in alle offspring van de Irma reeks de rol vertolkte.

Soms zijn de grapjes aan de flauwe kant, Lewis is wat afwezig, de romances hopeloos verouderd en het plotje stelt verder ook niet al te veel voor, maar het is een vlot filmpje dat best charmant is op de juiste momenten. Binnenkort het vervolg maar eens opzoeken.