Funny Bones (1995)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Komedie

geregisseerd door Peter Chelsom
met Oliver Platt, Jerry Lewis en Lee Evans

Een jonge komiek voelt zich overschaduwd door zijn beroemde vader. Als de nieuwe act van de jonge komiek flopt in Las Vegas, keert hij terug naar zijn geboorteplaats. Terwijl hij op zoek is naar een nieuwe act, stuit hij op een paar familiegeheimen die nou niet bijster grappig zijn. Plotseling realiseert hij zich dat dit precies de ingrediënten zijn voor de nieuwe act die hij zoekt.

vic
Goeie rol van Oliver Platt.

avatar van tovenaar
Verrassend filmpje!

Het is eigenlijk best een donker filmpje, mooier dan ik van tevoren gedacht had. Vic was jij echt de enige die deze gezien had? Misschien na gisteravond wat meer mensen, maar ik vond hem de moeite waard --> 3*

Ik heb er delen van gezien en daar werd ik niet vrolijk van. Maar een stem laat ik dus achterwege.

avatar van tovenaar

Het was ook niet 100 % bedoeld als komedie

vic
Vic was jij echt de enige die deze gezien had? Misschien na gisteravond wat meer mensen, maar ik vond hem de moeite waard --> 3,5 *

had een toen gehuurd omdat ik ergens had gelezen dat het een sterke film was. Niet echt een komedie maar wel hele grappige/dramatische momenten. Werd door de hele cast heel sterk geacteerd en echt een van oliver platts beste rol. Was wel leuk dat hij op t.v. was gisteren

avatar van Jordy
Jordy (admin)
las ergens (geloof Veronica Gids) dat Platt familie van Orson Welles is. Kun je wel zien...

mmmm... erg vreemde film. Niet echt een komedie maar toch wel leuk

De film is geniaal, de 'komieken' zijn ook in het echt komieken en geen acteurs die een komiek spelen. Zeer goede circusacts moet ik zeggen.

Onderhoudende film met alweer een leuke rol van Oliver Platt. 3*

Funny Bones is een schitterende film. Vooral de Parker brothers raakten mij tot in m'n ziel. Zij vertegenwoordigen een wereld die dreigt te verdwijnen. De wereld van het circus, vaudeville, de clowns...
Een hommage aan mensen die een beroep uitoefenen dat teruggrijpt tot in de oudste tijden: mensen entertainen. Een vak dat wordt doorgegeven van vader op zoon (En van moeder!)
Het einde van de film is schitterend: niet die lieve, nette kinderclown maar een dreigende felliniclown, afstammend van de middeleeuwse bouffons.

Een film met ook een mooie soundtrack.

avatar van bawimeko
Prachtige film! In Nederland nauwelijks bekend; misschien is het thema (een ode aan het varieté-leven van Blackpool) erg Brits. Misschien ook omdat het evenveel drama als komedie is; naast de slapstick van Lee Evens zijn er ook duistere verhaallijnen.