• 8.352.688 stemmen

Geregisseerd door: Joel Hershman

Met onder meer: Clive Owen, Helen Mirren en David Kelly

• YouTube Bekijk via YouTube

Plot Greenfingers

"A Blooming Comedy...Based on a True Story"

In de open gevangenis van Edgefield, besluit de directeur een groepje gevangenen een tuin te laten aanleggen. Deze zware jongens blijken over 'groene' vingers te beschikken en de tuin wordt een groot succes! Zelfs de beroemde schrijfster en tuinierster Georgina Woodhouse en haar knappe dochter Primrose zijn onder de indruk. Met de hulp van Georgina probeert het criminele groepje een plaats te krijgen op de beroemde Hampton Court tuinshow, maar alles dreigt mis te lopen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van mariella

mariella

Lekkere feel good movie. Vooral de rol van de oudere man.Wat een lieverd.

Op de hoes van de film staat even hylarisch als the full monty maar dat vind ik dus totaal niet. Eigelijk meer een engels drama met een grote grijns. Zeker het bekijken waard. Daarom 3.5 ster

avatar van jedi29

jedi29

Ja zoveel gelachen heb ook ik niet gedaan, dus dat van 'The Full Monty" is overdreven reklame, maar de film is zeker goe= goeie soundtrack, waargebeurde feiten,... kheb met aandacht gekeken en genoten!

avatar van Purmerend

Purmerend

Aardige komedie over goed gedrag in de TUIN door bajesklanten.

avatar van Beejeej

Beejeej

erg leuke film. originele gevangenisfilm

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 2007 stemmen

Leuke Britse film!Verveelt niet echt en op de muziek van Elton John valt natuurlijk niets op aan te merken.

Gewoon een gezellig filmpje.

avatar van looney

looney

ik vind het geen lach film,

maar zeker wel leuk om te kijken,

helemaal niet saai of stom!

maar ook niet egt grappig dus!

soort van familie film.

zou eigenlijk wel een AL (alle leeftijden) film kunnen zijn maar hij gaf tog aan van +16 jaar

avatar van chicow

chicow

Ja! leuke/zoete en lieve film***

avatar van wimspeedy56

wimspeedy56

lekker wegkijk filmpje, maar kan daarna weer vergeten worden. 3 sterretjes

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

prachtige film, ook om te onthouden. Niet een super topfilm, maar wel een voorbeeld van wat er minimaal in een film moet zitten: gemaakt met liefde.

avatar van xenne

xenne

symphatiek fimpje, gebaseerd op feiten - met veel korreltjes zout ongetwijfeld. vrij origineel & met goeie akteerprestaties, vooral leuk voor mensen met groene vingers ... 3

avatar van Waku

Waku

Typisch engels produkt.

Luchtig.

Heeft niet veel om het hand maar kijkt makkelijk weg

Full Monty vergelijking gaat overigens nergens over.

avatar van Norma

Norma

Gezellige, wat mij betreft totaal ongeloofwaardige film, al stond er wel ergens dat het op waarheden zou berusten Hoe dan ook, fijn vermaak om daarna meteen weer te vergeten. Mijn oma zal wel blij zijn met de dvd

Een komedie vind ik deze film niet echt.

Maar buiten dat is het een leuke film, en zeker een aanrader om eens te bekijken.

***

avatar van Sportingerke

Sportingerke

Vond het ook wel een leuke film, maar hij viel toch een beetje tegen.
Het verhaal is nogal licht, en kon vaak maar matig boeien.

Ik maak er weinig woorden aan vuil en hoewel het zou kunnen dat dat ligt aan mijn emotionele gesteldheid vandaag ( ) denk ik dat het eerder te wijten is aan de film.

Geen tijdverlies, maar ook niet om voor thuis te blijven.

(de tuin op het laatste was trouwens niet echt mijn smaak )

avatar van Mescaline

Mescaline

Zeer geslaade film die lekker weg kijkt.. en erg natuurlijk is geacteerd!

Nog leuker is natuurlijk de wetenschap dat het op waar gebeurde gebeurtenissen gemaakt is.. geeft een film zoals deze toch een beetje extra

3,5 sterren!

avatar van Malick

Malick

Een echte familiefilm wordt geen moment scherp maar toch krijg je er een glimlach op je mond van. Clive Owen bewijst maar weer eens dat hij kan acteren. Vrij originele film, leuke acteurs zoals Helen mirren die dit jaar behoorlijk wat aandacht krijgt met haar film over de koningin van Engeland.

avatar van Dominootje

Dominootje

Totaal anders dan wat ik verwachtte na de achterkant van het dvd-hoesje te hebben gelezen!

Maar ben het met meerdere eens hierboven: feel-good movie

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Uiterst charmante feelgood film, sterke cast. Gewoon even lekker genieten, verwacht geen meesterwerk, maar een fijne film.

avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

Dominootje schreef:

....Ben nu toch ook wel benieuwd naar het waargebeurd verhaal erachter, haha! Klinkt toch een beetje raar in de oren!

losjes gebaseerd op gevangenen bij HMP Leyhill, in Gloucestershire (zuid west Engeland) - ze hadden ook verschillende award-winning entries bij de Chelsea Flower Show

Free to Grow Bluebells in England - New York Times - nytimes.com

avatar van witboek

witboek

Niet slecht zeker gaan kijken.

avatar van margo1

margo1

Een goede film in het genre luchtig drama. Mooie beelden, goede acteurs, een glimlach en een traantje: we hebben er met plezier naar gekeken!

avatar van John Barry

John Barry

Greenfingers is een leuke en vermakelijke film om een keer gezien te hebben.

Deze film gaat over de gevangen in de open gevangenis Edgefield. Een paar gevangen gaan een eigen tuin aanleggen. De tuin word een groot succes. Het is erg vermakelijk om te zien hoe een stel lompe gevangen een beetje ruziënd gaan tuinieren. Deze film staat onder andere aangeven als komedie. Maar het is niet zo dat je constant zit te lachen. Wel zit je af en toe met een brede glimlach op je gezicht. Soms zijn er ook wel wat droevige momenten maar over het algemeen is dit een lichte film wat makkelijk weg kijkt.

Er word in deze film sterk geacteerd. Ik vond vooral David Kelly als Fergus Wilks goed acteren. Fergus is een oude en wijze man in de film. Ik vond Fergus een aandoenlijk personage. Het personage van Fergus blijft je het langst bij.

Clive Owen als Colin Briggs vond ik ook goed acteren, maar zijn personage vond ik niet al te snugger. Word hij eindelijk voorwaardelijk vrij gelaten en kon hij een nieuw leven beginnen met zijn vriendin. Gaat hij expres de fout in zodat hij weer terug kan naar Edgefield. Reden: Colin kon niet in de vrije wereld aan de slag als tuinman en in Edgefield kon hij zijn passie blijven beoefenen. Er valt misschien nog wat voor te zeggen. Maar toch blijf ik het stom van hem vinden. Je laat toch niet op zo manier je nieuwe vriendin in de steek ?

Al met al is Greenfingers een erg vermakelijke film. Deze film is gebaseerd op waargebeurde feiten, maar ik denk wel dat de filmmakers de boel wat hebben geromantiseerd. Want sommige dingen komen toch wat ongeloofwaardig over. Maat dat neemt niet weg dat dit een leuke en vermakelijke en luchtige film is, die makkelijk wegkijkt.

3,5 ster voor deze film.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Redelijke film, leuk vermaak. Verder niks speciaals.

gauke

Dit zachtaardige, luchtige, weloverwogen, voorspelbare, idealistische en zeker belerende feelgood (open) gevangenismelodrama zat vol met amusante situaties, grappen en grollen en suikerzoete subplots, maar miste geloofwaardig drama. De productie werd gered door sterk spel van vooral Clive Owen.

avatar van 93.9

93.9

Charmante film.

Lekker af en toe om zo'n kleine feel good film te zien.

avatar van Boenga

Boenga

• 2087 berichten

Leuke film, leuke zit, maar: het verhaal en vooral de personages zijn allemaal in die mate geromantiseerd, dat het geheel aan kracht inboet. 'Based on a true story' betekent nog niet dat je er een sprookje moet van maken.

David Kelly steelt de show met een veel sympathieker personage dan hij in Fawlty Towers neerzette...