Forget Paris (1995)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Billy Crystal
met Billy Crystal, Debra Winger en Joe Mantegna

Om aan de laatste wensen van zijn vader, een oorlogsveteraan, tegemoet te komen, reist Mickey Gordon naar Normandië om hem daar te begraven. Mickey is een professioneel basketbalscheidsrechter en een fervent vrijgezel. Bij het uitstappen op de luchthaven verneemt hij dat de kist verloren is. De speurtocht neemt een hele tijd in beslag. Ellen, een mooie Amerikaanse, verantwoordelijk voor de public relations van de luchthaven, heeft medelijden met Mickey. Ze stelt hem voor een rit door Parijs te maken en ze worden halsoverkop verliefd. Tussen Montmartre en de Seine beleven ze een knotsgekke idylle. Wanneer zijn problemen zijn opgelost, vertrekt Mickey naar Santa Monica. Ellen reist hem kort nadien achterna en ze treden in het huwelijk. Dan beginnen de problemen.

FisherKing
Billy Crystal speelt hier weer een heerlijke rol. Onvergetelijk als Basketbal Scheidsrechter met zijn liefdesproblemen.
Wordt wel wat voortgeborduurd op When Harry met Sally .

neo (crew)
idd een leuke rol , leuker dan in when harry met sally vind ik.

idd een leuke rol , leuker dan in when harry met sally vind ik.

Crystal is hier beter op dreef dan in "When Harry...". Dit is ook een betere film, maar dat komt omdat die tuthola van een Meg Ryan er niet inzit.

Beter wil echter niet zeggen goed, want het blijft een standaard romantisch filmpje, waar voor de avonden nog niet lang genoeg zijn en het haardhout nog gekapt moet worden.

tom
matige film

FisherKing
Je moet je hersens ook uitzetten voor zoiets Tom; blijft gewoon een gave film in mijn gevoel

tom
"When Harry Met Sally" vond ik wel erg leuk, deze viel me, in dit genre, erg tegen. Mijn hersens waren trouwens uit tijdens het kijken

Linda
aardig filmpje met de nodige komische momenten erin . 3 sterren

Foei, slechte film.

avatar van narva77
Aardige film waarbij je inderdaad ff je hersens kunt uitschakelen. Maar, de clichés zijn weer alom aanwezig (over Parijs bv.).
Met name Billy Crystal speelt goed, en enkele komische scenes. 3*

Poe, echt dus niet. Crystal is saai. Het enige leuke zijn de basketball-momenten en de scènes met de vader van Ellen (met die Toyota-teksten).

Gemist.

Aardige film, standaard verhaal, maar wel een leuke manier gebracht, vooral aan het begin erg flauwe grappen van Billy.
Veel leuke liedjes van Ella Fitzgerald, zoals 'Our love is here to stay'

Dat einde had ik nou niet verwacht

You ask for it, you'll got it:Toyota!...3*

O ja, dat van Ella Fitzgerald wilde ik ook nog even zeggen. Zij maakt natuurlijk alles wel veel meer de moeite waard met haar stem. Daarom heb ik de film ook uitgezeten.

renske schreef:

Vond ik ook, een van me favoriete genres.

avatar van Purmerend
Heerlijke film, relatie net als met een lichtknopje aan/uit, aan/uit 3,5*

Leuke stukjes: helemaal in het begin die oude vrouw met de begin tune voor de basketball wedstrijd. Duif vastgeplakt op haar hoofd, haar vader die alles hardop vertelde wat hij zag.

Feelgood film.
Billy Christal is innemend in zijn rol.
De film is gewoon lekker om naar te kijken

djeffibrelich
lekkere feel-good romcom inderdaad
billy crystal is helemaal in zijn element en speelt in deze film mischien zelfs beter dan zijn bekende(re) rol in when harry met sally.
een van de betere rom-coms
dikke 4*

Ik vond het best een leuke film... geen kaskraker (wat we allemaal weten), maar leuk voor een avondje film kijken in de zetel...

Priscilla

avatar van jumpstylemovie
Feel Good Movie van laag niveau. Acteurs waren matig bezig en het verhaal is zo simpel als wat. Niet echt speciale momenten maar de film krijgt nog wel een voldoende.

avatar van Muggsy
Nogal moeilijk om veel sympathie te krijgen voor hoofdpersonages die het grootste deel van de film met elkaar in de clinch liggen. Winger loopt vanaf de vakantie in Parijs met een lang gezicht rond en Crystal reageert daar steeds op met grappen die niet honderd procent geslaagd zijn. Het gezelschap in het restaurant die het verhaal aan elkaar praatten waren ook heel matig en dienden er enkel toe de film vooruit te stuwen. De basketbalgedeeltes droegen ook mijn voorkeur weg. Was wat verrast dat men zoveel cameo's van NBA-spelers bij elkaar heeft kunnen krijgen.

avatar van E V
E V
Langdradig...

avatar van Robertdeniro
Idd langdradig, soms leuk. Ik heb gekeken omdat Billy Crystal vaak leuke rollen heeft. Dit viel tegen, teveel gezeur en de echtparen die het vertellen boeien niet, jammer.