French Kiss (1995)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Lawrence Kasdan
met Meg Ryan, Kevin Kline en Timothy Hutton

Wanneer Kate (Ryan) er achter komt dat haar vriend (Hutton) in Parijs een nieuwe liefde heeft ontmoet, zet ze haar vliegangst overboord en gaat naar de lichtstad om zijn hart te heroveren. In het vliegtuig ontmoet ze de ongemanierde Fransman Luc Teyssier (Kline), die belooft haar te helpen met haar 'missie'.

Aardige romcom waarin een vrouw haar verloofde naar Frankrijk volgt, nadat deze op een andere vrouw verliefd is geworden. Een wat mager en uiteraard voorspelbaar plot. De dialogen zijn wel leuk en vermakelijk, en de film kijkt wel lekker weg. Meg Ryan doet waar ze goed in is, en ook Kevin Kline is leuk met zijn accent. Verder is dit een mooie promotiefilm voor Frankrijk.

avatar van Sarasani
Aangenaam verrast door het frisse spel van Ryan en Kline.

Leuke comedy, met Meg Ryan, Luc Teyssich, Jean Remo

Dick2008
Dick2008 schreef:
Dit is nou een lieve, leuke, romantische film die je vaker dan een keer kunt zien. Andere films met Meg Ryan vond ik toch veel minder.

Dick2008 schreef:
Ik heb me vaak afgevraagd hoe het nou komt dat ik deze film zo leuk blijf vinden, toch heb ik er tot op heden geen echt antwoord op.

Ik heb hem al diverse keren gezien en blijf het een gezellige komische film vinden. Ik vind het eigenlijk ook de romantische film aller tijden.

Meg Ryan speelt wel erg leuk in deze film, veel beter dan in die andere films die ik van haar heb gezien, bovendien ziet ze er alleraardigst uit. Kevin Kline vind ik eigenlijk geen leuke acteur maar doet het in deze film als Fransman toch ook bijzonder goed. Het Franse decor zal ook wel helpen en het verhaal wordt ook mooi opgebouwd.

Het is ook best wel eigenaardig dat deze film tussen mijn favoriete films staat, terwijl die allen toch wel veel ouder zijn. Maar zoals gezegd een echte verklaring heb ik er niet voor. Eigenlijk wordt deze film veel te laag beoordeeld, maar moet ik ermee zitten, ...ik dacht het niet.

Alweer een film die nogal tegenvalt.

Hoewel ik hem meerdere keren heb gezien en hij me zo leuk leek valt hij opeens toch wel wat tegen.

Meg Ryan is knap in deze film en Kevin Kline met zijn Franse accent doet het goed. Nog een kleine rol van Jean Reno. En erg sfeervol gefilmd dat ook.

De film begint overigens nog erg grappig met Ryan die vliegangst heeft, maar zodra Kline in haar leven komt, gaat de film wel achteruit, daarna wordt hij weer beter doordat de rol van Kline weer wat meer wordt uitgediept, maar daarna wordt het minder en zo gaat het door. Het romantische gaat nog wel omdat Ryan en Kline langzaam naar elkaar toe groeien en de film dan ook prachtig wordt afgesloten, zoals het hoort bij een romantische komedie. Maar het komische is toch behoorlijk spaarzaam, af en toe een grappig gedeelte, maar toch erg weinig. De schuld ligt niet bij de spelers want die zorgen dat er nog wat vaart in zit, maar de film is aan de lange kant opgevuld met gedeelten die weinig ter zake doen. Het verhaal is behoorlijk magertjes en ondanks dat het nog redelijk blijft, meende ik toch dat hij leuker was. 3.0/4.0

avatar van Marvinleeaday
Veel rom, weinig com. Desondanks toch wel een aardige film.