French Kiss (1995)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Lawrence Kasdan
met Meg Ryan, Kevin Kline en Timothy Hutton

Wanneer Kate (Ryan) er achter komt dat haar vriend (Hutton) in Parijs een nieuwe liefde heeft ontmoet, zet ze haar vliegangst overboord en gaat naar de lichtstad om zijn hart te heroveren. In het vliegtuig ontmoet ze de ongemanierde Fransman Luc Teyssier (Kline), die belooft haar te helpen met haar 'missie'.

avatar van predator
leuke, aangename film om naar te kijken. Vermakelijk maar verder niet echt hoogstaand.

avatar van mikey
Misschien is hij toch niet zo best.

Verspilling aan bijna 2 uur videoband om deze op te nemen gister. Met het acteerwerk is opzich niks mis, maar saaie film

Romantische film, en heb bij tijden ook ERG HARD gelachen.

Nou ben ik vast een beetje simpel, maar ik vond het een erg grappige film...

avatar van otherfool
Goede cast, zeer matige film. Een romcom op z'n tijd kan ik wel waarderen, maar dit viel een beetje tegen.

2*.

avatar van Scully
Ik vind het een leuke film en ook romantisch, ik vind dit soort films altijd wel leuk, net zoals you've got mail ook met meg ryan.

Eem
I agree with otherfool
en ook 2*

avatar van markie1978
Vroeger vond ik films met Meg Ryan leuk, maar tegenwoordig vind ik dat ze steeds terug keert in haar oude rolletje, als spontane leuke meid die in een comish romantisch verhaaltje zit. Dus dat kennen we nu onderhand van haar wel.
Geef deze film 2.5*

hinie
Leuke romantische film. Meg Ryan en kevin Kline zetten hier een prima rol neer!
Geef hem 3 sterren.

avatar van BenicioDelToro
Aardig filmpje, maar opnieuw wordt pijnlijk duidelijk hoe eendimensionaal Meg Ryan als actrice is. Ze speelt in principe altijd hetzelfde personage. Het verhaal heeft wel zijn charmes en Kevin Kline is best geloofwaardig als Fransman.

Ik geef 2.5*

avatar van soom
Meg Ryan op haar best! Zeker weten. De rol van Kate is een rol die bij haar past, want ze is goed in de romantische komedie.
Ik vind haar in deze film beter dan in de 2 films die ze met Tom Hanks heeft gemaakt. In elk geval vind ik You've got Mail een flink stuk minder... Ik heb Sleepless In Seattle nog niet gezien, maar ik vind haar gewoon iets beter in French Kiss.....

Kevin Kline als de stoere Fransman, geeft zeker een stevig staaltje acteerwerk weg, wat wel aardig is om naar te kijken. Zijn tongval vond ik zeer aantrekkelijk, ghehe.

soom schreef:
Ik heb Sleepless In Seattle nog niet gezien, maar ik vind haar gewoon iets beter hierin..

avatar van soom
Ik bedoelde in French Kiss . Zal het veranderen in mijn bericht..

soom schreef:
Ik bedoelde in French Kiss . Zal het veranderen in mijn bericht..

Dan nog, hoe weet je dat je haar iets beter vind in French Kiss dan in Sleepless als je Sleepless nog nooit gezien hebt

Leno schreef:
Ik heb haar in You've Got Mail gezien, en ik denk, dat de rol die ze in die film heeft gespeeld, wel hetzelfde is als de rol die ze heeft gespeeld in Sleepless in Seattle..

avatar van Fran
Heerlijk romantische film waardoor je het eerste vliegtuig naar frankrijk wilt nemen. Kevin kline was geweldig in deze film.

Romantische film en vaak gelachen..
Meg Ryan is in bijna elke film goed!

kArIzMa_TuRk
vond het wel een redelijke film. niet meer niet minder gewoon redelijk. 2½*

avatar van TheKey
Vanavond op TV, ben benieuwd!

avatar van Scully
ontzettend leuke romantische film, ga 'm vanavond voor de zoveelste keer zien
de film die er vanavond na komt, against the ropes, was ook wel leuk,
maar hele andere rol voor meg ryan, maar wel boeiende film....

french kiss *** sterren

avatar van Drs. DAJA
Een erg leuke "romantische" film.

Zowel Ryan als Kline spelen erg leuke en interresante karakters en ze zijn sowieso een geweldig duo. Het is erg leuk om de personages op zich en naar elkaar toe te zien ontwikkelen en daar haalt deze film plus de geweldige setting haar kracht uit.

Ik vond hem heeeel mooi... Super romantisch... Echt waar,, ik had het gevoel dat ik zelf verliefd was en dat vindt ik heel leuk aan romantische films!!!!! Deze was top... Die mannelijke acteur had natuurlijk wel wat beter gekund(louter uiterlijk want zijn acteerprestaties waren geweldig!) Ik vond Meg Ryan mooi gespeeld...

Dick2008
Dit is nou een lieve, leuke, romantische film die je vaker dan een keer kunt zien. Andere films met Meg Ryan vond ik toch veel minder.

avatar van missl
dit is de beste van meg ryan geloof ik. heb heel erg moeten lachen om al die praktijken van haar.

avatar van g_unitboy
hou niet van het genre maar vond het toch een redelijk goed film

Ook al haat ik romantiek, ik moet zeggen dat deze film zeer vermakelijk was:D

Dick2008
Ik heb me vaak afgevraagd hoe het nou komt dat ik deze film zo leuk blijf vinden, toch heb ik er tot op heden geen echt antwoord op.

Ik heb hem al diverse keren gezien en blijf het een gezellige komische film vinden. Ik vind het eigenlijk ook de romantische film aller tijden.

Meg Ryan speelt wel erg leuk in deze film, veel beter dan in die andere films die ik van haar heb gezien, bovendien ziet ze er alleraardigst uit. Kevin Kline vind ik eigenlijk geen leuke acteur maar doet het in deze film als Fransman toch ook bijzonder goed. Het Franse decor zal ook wel helpen en het verhaal wordt ook mooi opgebouwd.

Het is ook best wel eigenaardig dat deze film tussen mijn favoriete films staat, terwijl die allen toch wel veel ouder zijn. Maar zoals gezegd een echte verklaring heb ik er niet voor. Eigenlijk wordt deze film veel te laag beoordeeld, maar moet ik ermee zitten, ...ik dacht het niet.

AddictedToMovies
Het eeuwenoude Hollywoodrecept werkt prima. Voorspelbaar is het allemaal wel, maar erg vermakelijk. Het blijft onderhoudend en er verscheen vaak genoeg een glimlach op m'n gezicht, voornamelijk door het spel van Kevin Kline met Frans accent, en (vooruit) ook Meg Ryan doet het wel grappig. Er zijn genoeg kritiekpunten te bedenken, maar het maakt allemaal niet veel uit; gewoon een fijne romkom.

avatar van Brix
Ik was helemaal niet van plan om deze film te bekijken vanavond, maar bleef er meteen aan hangen.
Zeer genietbaar romantisch kijkspel, met erg mooie passende muziek (niet in de laatste plaats van Toots Thielemans)
Tijdens de aftiteling is er nog een erg leuke muzikale verrassing in de vorm van het beroemde lied van Charles Trenet 'La Mer', gezongen door...jawel...Kevin Kline.
Kline steelt sowieso de show, hij speelt zijn rol fantastisch, met veel vrijbuiter-achtige charme.
Ik ben hard op weg een fan van de man te worden.
Bij vrijwel iedere film die ik met hem zie neemt mijn respect voor zijn acteertalent toe.
Ryan is ook best leuk hier.
Niet mijn type van vrouw, maar dat is natuurlijk ook niet nodig om haar te kunnen waarderen.

Jean Reno is een leuke bonus( en een van mijn favoriete acteurs)

Al met al heel prettig tijdverdrijf.