At War with the Army (1950)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Hal Walker
met Dean Martin, Jerry Lewis en Mike Kellin

Alvin Corwin en Vic Puccinelli waren goede vrienden van elkaar, maar nadat ze allebei in de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog bij het leger zijn gegaan, verandert er een heleboel tussen deze twee. In het trainingskamp groeit Vic uit tot een bazige sergeant terwijl Alvin in de laagste rang blijft hangen en van de ene stunt in de andere misstap belandt.

Een film die ik niet kon waarderen, maar waarvan de liedjes mij wel bijgebleven zijn. Met name het liedje over bonen eten in het leger. Dat was lachen

ik vond de film best wel leuk 2.0

avatar van LadyKnight
Ik ook en het nummer Irish Lullaby is hartverwarmend mooi.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Eentje uit de bekende reeks comedy's van Martin & Lewis. Dit is een van de mindere uit die reeks. Martin zingt zo als gebruikelijk prachtig. Gemiddeld.

avatar van Twiggertje
Aardige film maar hun latere films zijn beter zoals:
The Stooge(1952), The Caddy(1953), Living It Up(1954) Artists and Models(1955), You're Never Too Young(1955) Holywood or Bust(1956), en Pardners(1956).

De liedjes van Martin zijn altijd wel mooi. Ook de solo films van Jerry Lewis zijn leuk. Ik heb die vroeger allemaal op tv gezien en op vhs gehad, nu heb ik er een aantal op dvd.

avatar van aburex
Heb deze film nog gezien in de bioscoop. Heb hem nu gzien op DVD en hij heeft mij echt wel teleurgesteld. Jery Lewis was (is) nochtans één van mijn favoriete komieken, maar in deze flm stelt hij teleur. Maar ja de film is van 1950 en zeer gedateerd. Zijn latere films met Dean Martin waren veel beter

Een mindere.

Komt omdat Lewis & Martin hier niet echt een team zijn. Ze staan deze keer wat haakser op elkaar. Daarnaast moet Martin ook een wat grumpy personage spelen, dat gaat hem toch duidelijk iets minder af. Martin is meer imago dan acteur, zo iemand die je gewoon moet typecasten.

De film hobbelt wat van links naar rechts, maar speelt zich toch vooral af op dezelfde locatie. Zou me ook niet verbazen dat deze film gebaseerd was op een toneelstuk, daar had het af en toe wat van weg. Personages die geregeld binnen en buiten lopen, veel gepraat, weinig actie.

Lewis blijft verder wel grappig, al hoeft hij voor mij niet al te veel te zingen. Al is zijn verkleedact/liedje wél geslaagd. Toch apart, want meestal heb ik een hekel aan zulke "komische" scenes.

Zie Lewis en Martin elkaar toch liever aanvullen, zo los van elkaar werkt het toch opvallend minder goed.