• 8.664.088 stemmen

Komedie / Muziek | 100 minuten

Genre: Komedie / Muziek

Geregisseerd door: George Marshall

Met onder meer: Dean Martin, Jerry Lewis en Marjie Millar

IMDb beoordeling: 6,1 (857)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Money from Home

"Dean and Jerry horse around in 3D"

Honey Talk Nelson vraagt zijn neef Virgil Yokum om hulp bij het trainen van het paard My Sheba voor een grote race. Het winnen van deze wedstrijd is de enige mogelijkheid voor Honey Talk om zijn schulden af te betalen aan een bookmaker. Maar wanneer hij de mooie eigenaar van het paard Phyllis Leigh ontmoet en neef Virgil de vrouwelijke dierenarts Autumn Claypool bespioneert, is het duidelijk dat zij de problemen met de bookmaker van later zorg vinden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Marshall Preston

Jumbo Schneider

avatar van neo

neo

Vroeg mij altijd al af welke film het ook al weer was waardoor ik vast beraden was om nooit meer eens iets met Jerry Lewis te zien.Zag vanmiddag een stukje en het bleek dus deze te zijn. Oh wat is die man toch vreselijk irritant! Uitgezonderd in The King Of Comedy. 1 ster

avatar van Toon1

Toon1

Een van de betere Martin & Lewis films. Geen seconde verveeld. Jerry die playbackt in de tuin is wat mij betreft een van Lewis' beste scenes.

Onderhond

Toch weer iets minder.

Wat moeilijk om zeggen of de film nu echt wat minder is, of dat is gewoon wat teveel Martin/Lewis films in dezelfde week gekeken heb. Het lijkt allemaal toch erg veel op elkaar, ook in deze Money from Home liggen de verhoudingen tussen Lewis en Martin weer net hetzelfde.

Het valt wel op dat Lewis als acrobaat toch ietsje minder is. Die scenes zien er vaak niet al te best uit, iets wat bij een wat oudere komiek (Keaton) wél het geval was. Maar qua bekkentrekkerij weet Lewis uiteraard de rest wel te overtreffen.

Papa Carrey is in ieder geval weer z'n drukke zelf, Martin moet weer zorgen voor de nodige charme. Z'n personage noemt hier zelfs Honey Talk, kan je nagaan. Plotje is zoals zo vaak niet echt belangrijk, al stoorde de bad guys mij wel een beetje, ook omdat het weer wat van de luchtigheid weghaalt.

En zoals zo vaak helpt de speelduur niet echt mee, 70 of 80 minuutjes van het duo vind ik meestal wel genoeg, maar zoals gezegd kan dat ook liggen aan het feit dat ik ondertussen een 5-tal films van het duo gezien heb op korte tijd.