ad

Geregisseerd door: Brian Gibson

Met onder meer: Bill Nighy, Billy Connolly en Stephen Rea

Releasedatum: 29 april 1999

Over Still Crazy

"They were "Strange Fruit". Some called them the greatest rock band of the '70s. They haven't played together for 20 years. No wonder they're worried about their performance."

Na meer dan twintig jaar komt een voormalige legendarische rockband weer samen voor een reünie-tournee. De leden zijn elkaar door de jaren heen uit het oog verloren en leiden een alledaags en anoniem leventje. Door het toedoen van de vroegere manager Karen, die nog steeds droomt van de indertijd verdwenen stergitarist, worden de instrumenten weer van stal gehaald...

imageimageimageimageimage

Clare Knowles

avatar van geronimo

geronimo

• 1955 berichten

Geinig plaatje. Lijkt te zijn afgeleid van het blad Rolling Stone.

avatar van Bloompje

Bloompje

Leuke film met humor zoals alleen de Britten goed kunnen. Goeie soundtrack en Bill Nighy is hilarisch.

een 4*

avatar van homerjay

homerjay

Leuke film met heel wat tourcliches op een leuke manier verwerkt...3,5*

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

Film was OK, al vond ik het allemaal een beetje geforceerd ...

En de muziek van Strange Fruit, die krijgt van mij 0,5*

Bart_86

Leuke film dit. Erg grappig en leuk verhaal.

Maar het allerbeste van deze film is nog wel de soundtrack: The Flame Still Burns... erg mooi nummer. Goed gezongen door Jimmy Nail.

avatar van Revolution64

Revolution64

ik vind het echt een goeie film, en de muziek is ook heel sterk

avatar van Baggerman

Baggerman

Wel een grappige film en sowieso met een stel ijzersterke acteurs. Voor diegene die wat met de jaren zeventig/tachtig/negentig hardrock en symphonische rock hebben/hadden en diegenen die 'This is Spinal Tap' konden waarderen is dit zeker aan te raden.

De film doet denken aan de strubbelingen in bands als The Rolling Stones, Van Halen, Deep Purple etcetera.

avatar van Brix

Brix

Enkele dagen geleden nog een keer op BBC TV uitgezonden

Onverslijtbaar leuk is deze film.

Nog nét iets leuker dan 'This is Spinal Tap'.

Een deel van het verhaal is overduidelijk gebaseerd op het leven van Peter Green.

Uitstekende acteurs.

Prachtige Jimmy Nail.

Het leukst is het gedeelte van de film dat in Nederland speelt.

Het slot is helemaal top.

Zo gauw mogelijk de DVD hiervan bemachtigen is mijn doel.

avatar van Lennert

Lennert

Neem Spinal Tap, haal de documentaire stijl en het net iets te duidelijke parodie uiterlijk er van af en je komt dicht bij een film als Still Crazy. Goed, de film is uiteindelijk niet zo hilarisch, maar laat eveneens op heerlijke wijze zien wat er allemaal komt kijken bij het rocken op leeftijd en wat er allemaal fout kan gaan op een tour. Geen mini-Stone Hengen, geen exploderende drummers en al helemaal geen jazz-oddssey, maar wel een hoop droogkloterij, fijn acteerwerk en bovenal fijne muziek. Helemaal interessant om te zien hoe de film zich voor de helft in Nederland afspeelt. Dit keer geen Amerikaanse acteurs die Duits trachten te spreken, maar gewoon Nederlandse concertgangers die lekker in hun eigen taaltje lullen alsof het allemaal om hen heen gebeurt.

Het is moeilijk om een favoriete acteur uit deze film te noemen, omdat iedereen een fijne acteerprestatie neerzet. Of ze ook zelf de instrumenten bespelen weet ik niet, maar het zag er in ieder geval professioneel uit alsof de acteurs in ieder geval moeite hadden gedaan om over te komen alsof het echt gespeeld werd. Fijne muziek ook, ietwat achterhaald nu, maar een powerballad als 'The Flame Still Burns' blijft prachtig.

Aangename verrassing, nergens uitzonderlijk grappig, maar oh zo goed gemaakt en geschreven!

avatar van the new guy

the new guy

De film viel me toch een beetje tegen. Zeker Bill Nighy. Daar moet ik normaal gesproken al om lachen voordat hij iets heeft gezegd, nu niet. De grappen waren dun gezaaid en niet allemaal even leuk. Wel moet ik zeggen dat het cheesy einde me wel beviel en dat ik verder van de sfeer van de film wel genoten heb.

Overigens vind ik de vergelijking met Spinal Tap begrijpelijk maar toch niet in verhouding. Spinal Tap is ongeveer 2000 keer leuker en beter.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Aangename leuke feel good movie

avatar van 606

Waarom staat op IMDB bij film locaties geen Nederland ?

avatar van panax

panax

schitterende britse film,over het wel en wee van een comeback van een rockband.

compleet met goeie rockmuziek,veel humor en schiterende acteurs !!

scorsese

Aardige film waarin de leden van een rockband uit de jaren '70 na 20 jaar weer bij elkaar komen om op te treden. De onderlinge verhoudingen tussen de bandleden is goed uitgewerkt. De fijne cast helpt hier ook bij. Vermakelijk, maar het had allemaal wat meer pit/scherpte mogen hebben. Leuk om te zien dat een groot gedeelte is opgenomen in Nederland.