Into the Night (1985)

Alternatieve titel: 'n Te Gekke Nacht

Komedie / Thriller

geregisseerd door John Landis
met Jeff Goldblum, Michelle Pfeiffer en Stacey Pickren

Ed Okins leven verloopt niet op rolletjes. Hij heeft last van slapeloosheid, zijn vrouw bedriegt hem en z'n baan is saai. Op een avond gaat hij een eindje rijden door Los Angeles en hij komt terecht in de parkeergarage van het vliegveld. Dan springt er opeens een mooie jonge vrouw bovenop zijn motorkap en smeekt om zijn hulp. Dit is het begin van een achtervolging door de nacht door vier boze Arabieren.

avatar van AJK
AJK
Tja ik zit nu deze film op zdf in het duits te kijken
VreselijkMaar goed Pfeifer wad echt een lekker wijf vooral 33 jaar geleden.Maar goed voor wie geld dat niet.Het valt mij op dat de muziek zo uit een politie serie uit de jaren 80 kan komen.
Grappige film hoe kom je erop.
Goldblum speelt echt goed.
Ja landis heeft thriller volgens mij geregisseerd.
Kleine detail.Bowie doet ook mee prachtig.
Zit ik te zappen tegen 02.00' S nachts omdat ik ook niet kan slapen.4.0.

avatar van AJK
AJK
O ja en een tal van cameo s jim henson onder anderen.
Het blijft een bijzondere film.Vooral snachts
En het speelt in een nacht dat alles afspeelt.
Een meesterwerkje is het wel.Ach dat rode jasje van pfeifer voor mij een kleine hint naar Thriller.
En die Toyota auto.En die Arabieren ge we ld 4.0.

Uitstekende film waarin een man met slapeloosheid een wilde nacht beleefd als hij een vrouw in nood helpt. Een goed werkende mix tussen komedie, thriller en actie. Vermakelijke ontwikkelingen en soms een tikkeltje eigenzinnig. De nachtelijke sfeer wordt uitstekend neergezet hier. Veel leuke cameo's van regisseurs en Playboy bunnies. De grappigste rol is weggelegd voor regisseur John Landis zelf.

avatar van Brix
+ De geweldige titelsong van B B King niet te vergeten!

avatar van 93.9
Leuk maar zeker geen classic

avatar van princesspeach
Ik weet het niet zo goed. Het begin was ok. Daarna veeeeels te langdradig.

avatar van Flat Eric
Vanwege B.B. Kings titelsong is het al een 80s klassieker. Het zet gelijk de sfeer neer voor de rest van de film. Na jaren weer eens herzien en gelukkig vind ik hem nog steeds leuk. Het nachtelijk avontuur, het bleue van Goldblum, het rode jasje van Pfeiffer, de knullige doch komische Iraanse boeven, ik heb me er prima mee vermaakt. De toevalligheden en vele ongeloofwaardigheden doen daar verder niets aan af.

avatar van Kondoro0614
Een dubbel gevoel kreeg ik bij deze film, en ook niet zo’n klein beetje ook. De film begint leuk, maar al gauw kon ik merken dat de klik tussen mij en Jeff Goldblum ver te zoeken is. De man komt oninteressant over, en daardoor was de zit soms erg lang. En dat laatste viel me vaker tegen, die film had een stuk korter gemogen maar we krijgen constant best wat onzin om onze oren geslingerd.

Opzich een vrij makkelijke film, die nergens ook maar spannend wist te worden. Een kat en muis spel, hier en daar wat actie en wat droge humor, maar dat humor kon ik vaak ver zoeken. Nee, ik was zeker niet onder de indruk van deze film, viel me nog behoorlijk tegen.

Matig.

Af en toe wel amusant, maar ook extreem verouderd. Het verhaaltje probeert hier en daar wel scherp te zijn (met moorden enzo), maar de kolderieke boeven doen eerder aan een stripverhaaltje van Suske & Wiske denken. Tussen die twee ideeën hinkt de film de hele tijd op en neer.

Goldblum en Pfeiffer doen het dan nog wel best aardig, de rest van de cast is een stuk minder. Leuk om wat regisseurs en artiesten te laten opdraven, maar als ze niet degelijk kunnen acteren dan hoeft het ook niet echt. Dat geldt voor Landis trouwens ook.

Het verhaaltje hobbelt gezellig verder, maar echt boeien wil het toch ook niet. Daarvoor is het idee ondertussen toch net iets te belegen. Het hele misdaad/thriller element stelt gewoon weinig meer voor, de comedy is vooral te braaf. Rest een degelijk maar redelijk makke film, aardig voor een keertje maar straks alweer vergeten.

1 van die bekende films uit de jaren '80 die ik nog nooit zag (denk ik). Meestal moet je zulke films niet anno nu bekijken, deze lijkt me daar ook eentje van.

Typisch Landis 80s vehikel met een hoop bekende koppen en dat sfeertje uit die tijd wat altijd wel leuk is.
Maar verder een beetje net geen komedie en net geen thriller en eigenlijk van alles net niet.

Ook uit de tijd dat VS nog blij was met die afgezette Shah in Iran en zn gekke handlangers, daar zijn ze later nogal op teruggekomen . Met nota bene Irene Pappas als Iraanse en een uiterst rare rol van Bowie.

Terugkerend BB King muziekje is wel aardig.

Doet verder ook nogal denken aan bvb After Hours en andere films uit die tijd met een doodgewone sul die opeens verzeild raakt in allerlei intrige en spanning. Was nogal een populair gegeven toen.