Nutty Professor II: The Klumps (2000)

geregisseerd door Peter Segal
met Eddie Murphy, Janet Jackson en Larry Miller

Professor Sherman Klump probeert een wit voetje te halen bij zijn nieuwe collega Denise. Na een mislukt DNA-experiment worden Sherman en zijn alter ego Buddy Love van elkaar gescheiden. Een catastrofe voor de brave Sherman die elementen uit Denises onderzoek nodig heeft om voor eens en altijd af te rekenen met Buddy Love.

Stuk minder dan deel 1, maar nog wel ok.

De familie Klumps blijft geweldig, vooral die vader

Dat stuk in de restaurant, hahah geweldig.

avatar van DragQueen
Een redelijk geslaagd vervolg. en al is het een soort van herhalingsoefening, Murphy brengt zijn rollen weer aardig. de humor, die ook meer van hetzelfde is, wil dan niet altijd zo aanslaan. toch een aantal leuke momenten, maar nergens zo goed als zijn voorganger. 2,5 ster.

avatar van film88888
Erg leuk vervolg, maar toch een pak minder als de eerste.

Hier neemt Janet Jackson het over van Jada Pinkett, maar vond Pinkett toch een pak leuker spelen, en miste haar hier toch wel. Murphy is daarintegen een pak leuker, en wist me te vermaken met paar leuke personage's die hij ook al in het eerste speelde, maar hier is het allemaal uitgebreider aangepakt voor elk Personage, en dat vond ik toch wel leuk bedacht.

Kinderachtig verhaaltje, maar enorm grappige momenten, en de grappen zijn hier nog dommer gemaakt dan de eerste wat ik een plus punt vind.

avatar van oemoemenoe
rare , grappige vertoning van lachwekkende figuren....
echt veel scenes zijn om te gillen .

avatar van mnrk
Now that's what I call the Muy Caliente El Negro Special!

Deze 2e NP film is ook weer leuk om naar te kijken...

Eddie Murphy is weer helemaal in zijn element en er valt ook weer genoeg te lachen, dat het verhaal niet zo sterk is eigenlijk nog niet eens zo storend...

avatar van Richard_Voorhees
Meer van hetzelfde en als je het mij vraagt een beetje teveel van hetzelfde. Een pak minder dan het origineel. Een film die eigenlijk beter niet gemaakt had kunnen worden.

avatar van John Lee Hooker
Door alle energieke karakters en bombastische achtergrondgeluiden kan ik me voorstellen dat menige kijker dit als een gezellige kijkbeurt ervaart maar ikzelf vond het erg sloom en vermoeiend. Het eerste deel was nog wel geinig maar hier is de elasticiteit eruit en valt er weinig te beleven. Die scène bij de fontein moest één van de hoogtepunten voorstellen maar toen die rekenvraag kwam (wat is de wortel van....) volgde er bij mij een diepe zucht (natuurlijk zal hij antwoorden met diverse cijfers achter de komma). Tof dat Murphy weer zoveel rollen tergelijkertijd aan het spelen is en om het kwartier kon ik even glimlachen maar ik was blij toen de bloopers aan bod kwamen want uiteindelijk is het te saai.

avatar van TheLionKingFan
Erg leuk filmpje, ongeveer net zo leuk als deel 1. Eddie Murphy is weer erg grappig.

avatar van tattoobob
Tja hier was hij nog grappig!!!!!
De meeste films die hierna kwamen waren wat minder geslaagd.

avatar van Phantasm
Leuk vervolg, al was zijn voorganger ietsje beter, weer genoeg humor.

avatar van Timothyvdmeer
Hercules Hercules

avatar van mcdaktari
De Jerry Lewis versie is vele malen beter. Trouwens overbodig dat ze hier ook nog een 2e deel van moesten maken i.m.o.

avatar van MizKriz
Persoonlijk vond ik deze beter dan de eerste.
Hierin werd het personage rond Buddy Love ook wel beter gebracht dan in de eerste film.
Schaterlachen alom.
Vader Klump en Oma Klump = hero's

Dit is bijna een herhaling van deel 1, dus geef ik deze film ook een onvoldoende, op sommige momenten is het wel grappig, maar de scènes waarbij iedereen rondom de tafel zit,daar zijn de grappen gewoon hetzelfde als in deel 1, jammer dat de regisseur dat niet is opgevallen, of dat hii totaal niet creatief is!!

avatar van dvdcrusher
Stuk minder grappig dan deel 1, al zijn er toch een 2 of 3 tal scenes (hamster, etentje bij de ouders) die echt wel heel grappig waren. De scenes met de familie vond ik echter veel minder geslaagd en de eerste 20 minuten heb ik serieus moeten doorbijten om niet op de stopknop te drukken. Teveel typetjes, teveel vulgaire praat ook. Toch 3 sterren

avatar van Ajax&Litmanen1
Het vervolg op The Nutty Professor, maar dan vele malen platter, goedkoper en vervelender. Eddie Murphy neemt wederom de rol van de sullige, maar sympathieke Sherman Klump en zijn hele familie op zich. Afwezige in dit vervolg is Jada Pinkett-Smith, die is vervangen door Janet Jackson. Ze doet het leuk en ik vind haar sowieso in deze film een prachtige vrouw. Daar zit wel een dingetje, want hoe geloofwaardig is het dat twee van zulke vrouwen al in beide films op Sherman vallen? Nouja, dat negeren we maar even.

Wat ik niet negeer is dat de film gewoon nauwelijks grappig is. Het is een kopie van de vorige film, waarbij Buddy Love opnieuw het liefdesleven van Sherman verpest. Dat vind ik nog niet eens zo storend, maar wel dat de familie Klump gewoon veel extremer is geworden. Dat is af en toe nog wel leuk (met de hitsige oma), maar vaker zijn de grappen van een bedroevend niveautje natte scheet. En ook slaan ze gewoon door, zoals met een hamster die een Godzilla grootte bereikt. Ook vond ik scènes als het etentje bij de schoonouders gewoon pijnlijk en ongrappig om naar te kijken. Ik kan me niet voorstellen dat Eddie Murphy heel tevreden met de film was, die weinig recht aan zijn komische kwaliteiten doet. En de special effects zijn wederom van een triest niveau.

2* (was 3*)