Life (1999)

Komedie / Drama

geregisseerd door Ted Demme
met Eddie Murphy, Martin Lawrence en Ned Beatty

De jaren '90: de lichamen van twee gevangen worden begraven. Ze hebben 65 jaar onschuldig vast gezeten nadat ze er in geluisd waren door een sheriff. Via flashbacks zien we hoe het aparte duo Ray en Claude samen gekomen zijn, en wat ze in die 65 jaar allemaal mee hebben gemaakt.

avatar van Alonzo
Een van de weinige films waarin ik Eddy goed vond. Ik hou wel van black comedies. Wel een aanrader.

avatar van tattoobob
Leuke film destijds in de bios gezien met een halve gare idioot...

avatar van LostCauze
Ik heb niet vaak harder gelachen tijdens een film dan bij dit stukje:
YouTube - m.youtube.com

Die zin werkt echt op m'n lachspieren.

Aardige film waarin twee vrienden 65 jaar lang onschuldig vast zitten. Een vermakelijke film waarbij het verloop zich niet gemakkelijk laat voorspellen. Een aantal grappige dialogen en een leuke cast. De verouderings-makeup ziet er geloofwaardig uit.

Leuke film, een van de betere van Eddie Murphy.
De film was mij eerlijk gezegd onbekend, maar ben blij dat ik hem heb ontdekt.
Vele geslaagde grappen van dit olijke duo, Murphy-Lawrence.
Puike make-up crew die een prima werk hebben afgeleverd om de veroudering van de verschillende acteurs zo geloofwaardig te maken.

avatar van Jaarme
Leuke film
Vind het zelf wel mooi als een film bloopers op het einde zet, zoals hier ook is gedaan,
Zeker die op het einde van Eddie Murphy, " Hey, This aint my daddy's watch"

3.5/4.0

avatar van Kayser Söse
Ondergewaardeerd juweeltje.
'n Heavy D met een schep bij een graf, pure ironie.
*Jangle Leg Jangle Leg*. Om deze film kan ik blijven janken van het lachen.

Hele vermakelijke en grappige film met ook wel een paar emotionele stukjes erin. Top! *4

avatar van jippie2010
Echt een goede komedie vond ik het niet, en wat kwam de film traag op gang!
Het tweede deel is kwalitatief een stuk sterker. Gemiddeld zeker een voldoende,
maar echt zonde van de eerste 30 minuten. *3.0