The Nutty Professor (1996)

geregisseerd door Tom Shadyac
met Eddie Murphy, Jada Pinkett Smith en James Coburn

Dr. Sherman Klump is een vriendelijke, briljante genetica professor die nogal last heeft van overgewicht. Wanneer de mooie Carla Purty (Jada Pinkett) op de universiteit les komt geven, wordt Sherman prompt straalverliefd en zoekt wanhopig naar middelen om zijn 200-kilo zware lichaam terug te brengen naar algemeen geaccepteerde normen en zo haar hart te winnen. Hij neemt een slok van zijn experimentele vetverminderende serum en verandert in Buddy Love, een gladde afgetrainde Don Juan. Helaas blijken zowel het serum als Buddy Love niet in de hand te houden te zijn en Sherman constateert tot zijn verschrikking dat hij een monster heeft gemaakt. Kan Sherman zijn afschuwelijke alter ego nog stoppen voor het te laat is, of wint Buddy de strijd?

avatar van Phantasm
Geweldige komedie die lekker wegkijkt.

avatar van TheLionKingFan
Hele leuke film! Eddie Murphy is sowieso een held en deze film is hilarisch. De ruzie tussen Buddy Love en Reggie is fantastisch!

avatar van MizKriz
Te zalige film.
Eddie Murmphy op z'n best.
Deze bekijk ik nog regelmatig en ik blijf hem de max vinden!
Het romantische gedeelte kon wel iets beter uitgebracht geworden vind ik..
Maar de hilariteit alom is wel om er in een breuk mee te liggen

Hele vermakelijk en grappige film!

normaal hou ik niet echt van komedies , deze speelde toevallig op TV ben beginnen kijken en verveelde geen seconde , dus een prima filmpje

Prima film, en super grappig!!

avatar van Tiany
Mjaa, kan gaan, af en toe gelachen, de effecten zijn zeer goed gedaan.

avatar van IH88
“Someone had better go and call the exorcist!”

Matig. Natuurlijk, ik moet nog steeds lachen om Eddie Murphy en de verschillende personages die hij speelt, maar het is veel te weinig voor een geslaagde komedie. De familieleden van Sherman (allemaal gespeeld door Murphy) hebben nog de leukste scènes. Het is van een bedenkelijk niveau maar het werkt, en ook de scene tussen Buddy Love en Dave Chappelle mag er zijn. Maar voor de rest is The Nutty Professor een middelmatige komedie met een Murphy die zijn best doet om er nog iets van te maken. Leuke film om weer een keer gezien te hebben, maar meer ook niet.