• 8.486.233 stemmen

Geregisseerd door: Chris Columbus

Met onder meer: Macaulay Culkin, Joe Pesci en Daniel Stern

Releasedatum: 21 december 1990

Plot Home Alone

"A family comedy without the family."

De achtjarige Kevin McAllister wordt per ongeluk alleen thuis achtergelaten wanneer zijn familie op vakantie gaat naar Frankrijk. Wanneer Kevin zich realiseert dat hij alleen thuis is, leert hij al snel voor zichzelf te zorgen. Uiteindelijk moet hij het huis beschermen tegen Harry en Marv, twee inbrekers die van plan zijn in het huis van Kevins familie in te breken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Megan McCallister

Linnie McCallister

avatar van Black Math

Black Math

Voor mij was dit ook alweer meer dan 15 jaar terug, wellicht zelfs 20 jaar geleden. Ik herinnerde me vooral de strijd tussen jochie en bandieten, maar dat blijkt slechts een kort gedeelte aan het einde te beslaan. De rest van de film bestaat uit incompetente ouders, een jochie dat veel te wijs(neuzerig) voor zijn leeftijd is en veel kerstgeslijm op muziek van Williams (die verre van mijn favoriete filmcomponist is). Niet veel aan dus. De strijd aan het einde is wel leuk, een beetje Tom en Jerry achtig qua impact op de bandieten, die soms ook net zo schreeuwen als Tom wanneer Jerry hem met een grote hamer op de tenen mept. 1,5*.

avatar van maurice32

maurice32

Ik kijk home alone altijd met kerst, dus al zeker 30 keer gezien en hij blijft goed, dat is de kracht van de film.

4 sterren waard.

avatar van Captain Proton

Captain Proton

Met Kerst weer eens gekeken. En deze blijft leuk. Hoewel het voor mij al bijna meer dan 30 jaar geleden is.

avatar van benny the cop

benny the cop

heel erg om gelachen en heel leuk