Home Alone (1990)

Familie / Komedie

geregisseerd door Chris Columbus
met Macaulay Culkin, Joe Pesci en Daniel Stern

De achtjarige Kevin McAllister wordt per ongeluk alleen thuis achtergelaten wanneer zijn familie op vakantie gaat naar Frankrijk. Wanneer Kevin zich realiseert dat hij alleen thuis is, leert hij al snel voor zichzelf te zorgen. Uiteindelijk moet hij het huis beschermen tegen Harry en Marv, twee inbrekers die van plan zijn in het huis van Kevins familie in te breken.

avatar van mcdaktari
Ergens best wel handig dat ik nu al weet dat de komende jaren met kerst deze film uitgezonden word, want dat gebeurt al jaren en dat zal zo ook nog wel jaren blijven.

(verwijderd)
Belachelijk dat ik dit een 4.0* heb gegeven ooit. Écht belachelijk want dit was, is en zal mijn favoriete film ooit zijn betreft Kerstmis, sfeer en feelgood-gehalte, want wat word ik hier vrolijk van. Net voor de zoveelste keer gezien.

Dit is zo'n film opzich dat ik het raten destijds niet serieus heb genomen denk ik.

avatar van Hdde
Uiteraard dit jaar weer van de partij. Blijft een feelgood-movie.

Tot volgend jaar!

avatar van TornadoEF5
Een erg domme film met veel nonsense met een zwak begin maar wel vermakelijk vooral door een sterk einde. Natuurlijk erg stereotiep met slapsticktoestanden en de rotjochkinderen die we onder andere kennen van Charlie and the Chocolate Factory bijvoorbeeld. Ik vond het alleen erg zwak hoe de ouders werden neergezet. Toch een domper op deze film. Grappig is het wel, al ligt dat deels ook aan de "zo-slecht-dat-het-grappig-is"-factor.

avatar van Phantasm
Vandaag gezien in Pathe, het blijft een geweldige komedie, leuk om deze weer eens terug te kijken op het witte doek.

avatar van jackie chan
Topfilms! Dit jaar te zien bij SBS6

avatar van Noodless
Ongelooflijk, maar deze had ik nog nooit gezien.
Is me vroeger op de één of andere manier eigenlijk voorbij gegaan en nooit echt de moeite gedaan om de film na al die jaren toch eens te bekijken. Door de blijvende positieve commentaren in deze kersttijd toch eens een kans gegeven en ik moet zeggen dat ik me best vermaakt heb met deze komische familiefilm. De film kijkt vlot weg en is gewoon leuk voor deze tijd van het jaar. De kerstsfeer komt goed naar voren en de natte dieven zorgen voor een paar grappige scènes. Macaulay Culkin speelt zijn rol best leuk. Het is al aangegeven, maar deze film zal inderdaad een blijvertje blijven op deze kerstdagen.
7/10

Blijft een vermakelijke film, waar ik toch een aantal keer luidop moest lachen, vooral bij het leveren van de pizza. De verschillende booby traps zijn ingenieus en de film is net lang genoeg, hoewel het stuk met de sneeuwruimer er voor mij niet per se bij moest.
De rustige scènes van Culkin zijn zijn beste, als hij histerisch wordt gaat hij wat aan overacting doen.

avatar van Fisico
Nostalgische film uit mijn jeugdjaren. Net als velen (en misschien tot vervelends toe) ontelbare keren gezien. Home alone blijft vermakelijk en past binnen de setting van Kerstmis. Culkin die een heus kindsterretje werd, maar jammerlijk tenonder ging aan de roem en de druk (of gewoonweg op latere leeftijd foute keuzes maakte).

Verstand op nul met deze film. Naar de acteerprestaties moet je niet te veel zien al blijf ik Joe Pesci wél fantastisch vinden. De grappen en grollen leiden op het einde naar een hoogtepunt en dat blijft pure fun. Ook de film in NY boet daar niet op in overigens. Om het wat melig te maken zit er een zoete moraal in de film verwerkt, tja, als kind valt dat je niet op, als volwassenen toch net iets meer. Als je wil, kraak je de film af tot het bot, maar laat ons vooral herinneren dat het doel een feel goodmovie was, laat ons het daarbij houden, want daarin slaagt Home alone wonderwel, zelfs nog na 28 jaar.

avatar van Shadowed
Wel een lieve film.

In de tijd voordat de regisseur aan Harry Potter 1 en 2 begon en Culkin nog niet door de verslaving periode ging was er Home Alone. Ik wou deze al veel eerder zien maar het lukte maar niet. Het is voor mij een beetje te lief en te langdradig soms voordat het stuk echt begint waar de meeste mensen hem kijken, de boobytraps.

De boobytraps blijven voor mij erg leuk. Hoe hard ik ook probeer niet te lachen gebeurd het toch weer steeds. Erg lollige stukken. Voor de rest kan hij ook een beetje saai zijn op sommige stukken maar het is wel een leuke feel good film. Prima door te komen

Mijn favoriete kerstfilm! Samen met deel 2. Sinds ik klein was en nu nog op mijn 31ste