Home Alone 2: Lost in New York (1992)

Familie / Komedie

geregisseerd door Chris Columbus
met Macaulay Culkin, Joe Pesci en Daniel Stern

De familie McAllister gaat wederom op vakantie, ditmaal naar Florida. Kevin raakt echter weer afgezonderd van de rest van het gezin, en komt per ongeluk op een vliegtuig naar New York terecht. Gelukkig voor hem heeft hij de creditcard van z'n vader bij zich, en hij besluit het er eens goed van te nemen. De inbrekers uit de vorige film zijn echter weer op vrije voeten, en zij hebben dit maal als doel om een grote speelgoedwinkel te beroven. Kevin probeert hier wederom een stokje voor te steken.

avatar van Noodless
Ook weer leuk. De film heeft hier zelfs iets meer kerstgevoel door een mooie verpakkende boodschap van vriendschap. Dolle fratsen weer met de twee , ditmaal kleverige boeven , die ook leuk vertolkt worden. Grappig is het feit dat sommige dingen gewoon terug komen zoals in het eerste deel. Herhalingsoefening die echt werkte. 7/10

avatar van Shadowed
Prima vervolg, iets minder.

Home Alone vond ik een prima film, en ik heb toch wel moeten lachen om de boobytraps. En dit deel kreeg nog redelijke recensies dan de delen 3,4 en 5 (ik denk ook dat ik die maar oversla) dus begon hier nog aan.

Ik herkende veel mensen die ik erg goed vind, zoals Tim Curry, Joe Pesci en zelfs Donald Trump. Pesci zat al in het eerste deel maar dat maakt niet uit

Opnieuw gaat het in dezelfde feelgood stijl en Kevin die dit keer in New York beland. Het duurt opnieuw naar mijn mening ietsjes te lang voordat de traps gaan beginnen en ik vond hem soms nog wat saai. Maar door Curry was ie wel goed.

En als de traps komen moest ik opnieuw weer een paar keer lachen, maar sommige traps zijn weer hetzelfde. Maar opnieuw een prima film. Weet iemand nog of de delen 3,4 en 5 zo slecht zijn?

avatar van Phantasm
Shadowed schreef:
Prima vervolg, iets minder.

Deel 3 vond ik zelf nog wel vermakelijk, maar deel 4 is gewoon verschrikkelijk slecht, deel 5 zou ik niet weten.

MaartenTuinstra schreef:
Even leuk als zijn voorganger.

Die duivenvrouw vond ik wat irritant, maar het vermaak wint het opnieuw van de irritatie in dit fijne vervolg. Ook Pesci en zijn makker zijn er weer bij, dus wederom een geslaagd filmpje.

Inderdaad. Die duivenvrouw hoefde van mij ook niet