Home Alone 3 (1997)

1947 stemmen

Familie / Komedie

geregisseerd door Raja Gosnell
met Alex D. Linz, Olek Krupa en Rya Kihlstedt

Het lot van de hele wereld hangt aan een zijden draadje, wanneer zware criminelen hun ware tegenstander ontmoeten: en hij is pas acht jaar oud! Een internationale bende heeft een uiterst geheime computer chip gestolen en verborgen in een speelgoed auto. Door een vergissing op het vliegveld belandt het autootje in handen van Alex Pruitt (Alex D. Linz), die alleen thuis zit vanwege waterpokken. Wanneer de bendeleden het huis van Alex proberen binnen te dringen met high-tech snufjes, stuiten ze op heftig verzet van onze slimme held, die tal van valstrikken en booby traps heeft verzonnen om de bende op te rollen.

rayman
Wat een ontzettende afknapper na de heel erg goede home Alone I & II

Hey die jongen van deel 1 en 2 en de boeven zijn veel leuiker

avatar van lars-pixar
Een ding moet je onthouden bij deze film en dat is dat John Huges het script heeft gemaakt (en bij de vorige delen produceerde) en dat Raja Gosnell dit deel regisseert en in de vorige delen ook mee werkte.

Ik ben er achter gekomen dat ze in deel 3 wel Macauley Culkin wouden casten als oppassen, maar als je dan leest wat Culkin allemaal de laatste jaren aan het doen is dan denk je daar wel anders over!

avatar van Masterbrain
als je er maar om kan lachen

avatar van Eraser2
Ik heb deze één keer gezien. Vond het hem toen enorm zwak. Het is te lang geleden om er een cijfer aan te verbinden en ik heb ook geen zin om het nog eens te proberen.

Gaan we vanavond lekker kijken! ben benieuwd!

Ze hadden gewoon moeten stoppen na deel I en II. De 'Kevin'' (in dit geval Alex) is nog wel geinig, maar dan houdt het wel op. 2* voor de moeite en het wordt steeds minder...

avatar van boozebelly
elayz schreef:
Gaan we vanavond lekker kijken! ben benieuwd!

Zware kutavond gehad zeker?

avatar van Kondoro0614
Voor mij blijft deze film toch de beste..
Kijk hem al sinds dat ik 6 ben op de TV. en ik kijk hem nog steeds met genot weg!

De hoofd persoon "Kevin" was in deel 1 & 2 het beste dat geef ik toe.
Maar de geheim zinnige dingen die deze jongen uithaalt vind ik in dit deel toch wel het best!

Als ik ooit deze dvd/bluray kado zou krijgen dan zou ik hem ter vervanging van mijn toilet papier gebruiken want anders dan dat is het nergens goed voor. Waar deel 1 en 2 zich nog richtte op vermaak voor het hele gezin, doen ze bij deel drie net alsof het boeven gespuis een iq van een varken heeft. Dat jongetje is een dooie pier en voegt niks toe aan de film. Saaie film die het niet eens verdient om Home Alone genoemd te worden,

avatar van LuukRamaker
Met een beetje goede wil is ook uit dit derde deel van Home Alone genoeg plezier te halen. Net als de eerste twee delen komt ie elk jaar wel weer voorbij maar blijft ie gewoon het kijken waard. Er wordt een andere kijk gegeven op hetzelfde principe door er ditmaal vier van die simpele zielen in te verwerken en de hele cast anders in te vullen. Een ander jongetje dus en dat is dan misschien geen verbetering op zich, maar buiten het feit dat de originele Kevin al wat te oud werd, is het wellicht wel beter er op deze manier een verfrissende draai aan te geven. Dat wil niet zeggen dat we dit een spectaculaire film moeten noemen, laat staan een originele, maar vermakelijk is het wel.

avatar van Stijn89
Vond dit jongetje veel leuker (en schattiger) dan Macaulay Culkin.

Bantavoer
Ik vond dat jochie irritant. Verhaal is goed, maar het haalt niet bij de eerste twee delen. Zelfs deel 4 en 5 is om te janken, zo slecht. Maar ja, je kan niet meer dat ventje gebruiken uit de eerste twee delen. Die is nu een grote knaap geworden. En dan zijn zus en broer. Zijn broer speelt tenminste nog een beetje als een broer die zijn jongere broer constant pest, maar zijn zus. Waardeloos. Totaal geen uitstraling. Hoewel de kinderen niets uitmaken, die vermaken zich wel bij deze film, maar als volwassene vond ik dit een afknapper.

avatar van Eraser2
Bantavoer schreef:

Ik denk dat deze film zelfs met een op leeftijd zijnde Macaulay Culkin nog beter was geweest.

avatar van alexspyforever
Ondanks een ander jongetje blijft deze film toch op het niveau van de voorgaande films. Het stompzinnige verhaaltje uit 1 en 2 hebben ze hier weggelaten en meer gefocust op de vallen. Ik neem aan dat de meeste toch om die reden naar deze reeks kijken. Het gedeelte met het autootje caarbij hij de boeven bespioneert is heel knap gevonden. In plaats van ons gebruikelijk boevenduo Marv en Harry, zijn er nu maar liefst 5 boeven waaronder ook een dame. Beter dan 1 en op hetzelfde niveau als 2. Aan 4 en 5 ga ik me evenwel niet meer wagen.

avatar van Gwen80
alexspyforever schreef:
Ik neem aan dat de meeste toch om die reden naar deze reeks kijken.

Ik niet, ik vind het leukste om te zien hoe goed zo'n klein joch het redt in zijn eentje, vooral in deel 1 en 2 dan.

Een regelrechte belediging ten opzichte van deel 1 en 2! Hopeloos!!

avatar van Kersje26

Whahahaha wist je dat die 'zus' Scarlett Johanssen is??!!

ipman-99
"Hey, Alex, could you pass me the false alarms? I mean, the peas." ... " !!!

Vermakelijk bij de feestdagen (Heropfrissing) !!! 'Home Alone 3' is ook toe aan een
heropfrissing ! Maar in vergelijking met de eerste 2 delen ... ken ik deze film niet uit
het hoofd. Uiteraard worden bepaalde situaties weer herkauwd ..., maar liever
iets goed gejat dan iets 'nieuws' en slecht !
De cast in vergelijking met de 2 voorgaande delen is compleet anders.
De boeven zijn weer heerlijk stoer en dom te gelijk.
Het is nu Alex Pruitt (Alex D. Linz) die de boeven mag te grazen nemen !
We zien in bijrol de jonge Scarlett Johansson !

avatar van tattoobob
Er word in dit deel te veel dingen gedaan die wel al in de eerste twee delen
gezien hebben.
Zelfs het uiterlijk van sommige personages uit die twee delen lijkt zo overgenomen te zijn........en dit terwijl het andere mensen moeten voorstellen.
De boobytraps zijn weinig origineel en is ook veelal een herhaling........het jongetje wat wel leuk gecast en ook was het leuk om Johanssen te zien als kleine meid.
De boeven brachten slecht acteerwerk en waren ook niet grappig.......kortom je kan het lekker bij de eerste twee delen houden.

Gewoon een vreselijke film. Komt nog niet eens in de buurt van leuk of grappig, laat staan in de buurt van de eerste twee delen. Na deel 2 hadden ze gewoon moeten stoppen.

avatar van BloodBrothers
Snap niet waar de slechte recensies eigenlijk zo vandaan komen.. Dat dit geen topper is die je elke week draait kan ik me voorstellen, maar zo slecht? Ik heb hier toch wel een potje voor gelachen en kijk hem om het jaar weer eens met kerst. Misschien een gewoonte, misschien als je hem wat vaker ziet, maar zo slecht vind ik 'm niet..

avatar van Kondoro0614
Kondoro0614 schreef:
Voor mij blijft deze film toch de beste..

De hoofd persoon "Kevin" was in deel 1 & 2 het beste dat geef ik toe.

Home Alone 3

Zoals ik hierboven had vermeld daar ben ik het nu totaal al niet meer mee eens. De decembermaand is weer aangebroken dus ik was van plan eens een stevige kost aan kerst films te kijken. Daarbij horen ook de Home Alone films, helaas bied Netflix het maar van 1 t/m 3 aan en dit was dan toch ook echt de laatste voor mij. De film, kan je al merken na het snel zien van Home Alone en Home Alone 2, daalt echt donders snel naar beneden, donders streken zijn of erg vergelijkend met deel 1 of 2 en ook sommige kattenkwaad stukjes, daar word te veel boven opgelegd waardoor het spektakel en de lol er vrij snel vanaf druipt.

Het verhaal is een beetje saai te volgen, soms werden dingen te vaak herhaald en, zoals ik al eerder zei, op sommige dingen word veel druk gelegd waardoor het eigenlijk niet echt iets speciaals is om naar te kijken. Het kattenkwaad is vaker wel leuk maar ook hier sprankelt geen vuurwerk van af. Het concept is te herhaald maar heeft ook weer wat klassiek's, er zit tenslotte wel een 'spannend' verhaal achter met de chip, wapens en echt Mission Impossible acties. Toch kan ik niet er niet omheen dat de cast van Home Alone 3 ook gewoon naar achter is gegaan en het echt concept van Home Alone er nu wel een beetje af is!

avatar van Alexander1900
Home Alone 1 en 2 zijn de beste uit de reeks. Doch vind ik Home Alone 3 ook te pruimen. Home Alone 4 en 5 sla ik wel over.

avatar van Macady
Na het traditiegetrouw zien van 1&2 deze er maar eens achteraan gegooid. Hij kan absoluut niet in de schaduw staan van de eerdere delen, maar zo slecht als hier beoordeeld is niet geheel fair.

Schrijven John Hughes was tevens ook verantwoordelijk voor deel 1 en 2, hier heeft hij naar mijn mening voornamelijk scenes herschreven en er verder weinig aandacht aan besteed, was dan ook zijn laatste film om het contract uit te dienen.

Ik zie hier veel recensies dat er teveel van hetzelfde in de films zou zitten. Ik heb gister deel 3 gekeken ipv deel 1 en 2 die ik elk jaar kijk met kerst. Maar ik miste om eerlijk te zijn juist 2 factoren die voor mij de Home Alone reeks maakten! En 2 factoren waar ik best waarde aan hechte. Ik vind juist dat het leuk is dat het gaat om een jongen die alleen thuis een aantal boeven bestrijd d.m.v. boobietraps. En dan vind ik het raar dat mensen dan zeggen 'dat is teveel van hetzelfde' ja maar dat is waar Home Alone om gaat!!! Maar goed, ik miste juist de volgende factoren:
Waarom kijk ik Home Alone 1 en 2 elk jaar met kerst? Omdat het kerstfilms zijn! De kerstboom staat opgetuigd, er zijn cadeautjes aan het einde van de film en er wordt best wel wat aandacht besteed aan de kerstgedachte. En de familie gaat op kerstvakantie. En hierin zit nog een belangrijke factor, het "achtergelaten en vergeten" zijn. De ene keer thuis, de andere keer op het vliegveld (waardoor de hoofdpersoon in het verkeerde vliegtuig terecht komt). Deze twee factoren maken voor mij Home Alone en juist deze twee factoren mis ik enorm! Home Alone 3 staat totaal los van kerstmis. Die sneeuwvlokken zijn alleen maar handig voor zijn boobietrap met de trampoline boven de zwempool. Maar buiten dat het sneeuwt, heeft het niks meer te maken met kerst. Het is geen kerstfilm zoals deel 1 en 2. En hij is ook niet echt vergeten ofzo. Zijn ouders zijn gewoon druk werkende lui die moeten werken terwijl hun zoontje ziek is. Sja, maar ze weten wat ze doen en laten hem niet per ongeluk achter ofzo. Deel 2 bevatte alle elementen van deel 1 en was toch op een originele manier neergezet. Deze film bevat bepaalde elementen van deel 1 en 2 en is wel origineel, maar ik mis juist dus de belangrijkste elementen.

avatar van PEN15
Hahaha, dat deze in de floplijst staat. Deel IV kan ik me indenken, maar III is zeker zo slecht niet. Het was misschien op momenten vermakelijk en leuk, maar je kunt er inderdaad niet omheen dat het niks heeft wat de voorgangers zo geweldig maakten. Met op de eerste plaats de basisgedachte wat er door een ouder heengaat die zijn kind alleen achterlaat en hoe een kind zich koning kan voelen om te kunnen doen wat het wil. Dat maakte het zo'n geweldige formule die goed uitpakte. Daar is hier weinig van over. Dat jochie heeft geen spaan van de uitstraling die Culkin had en het infantiele niveau met het acteergedrag van de inbrekers/spionnen(?) en die bijdehandte papaegaai zorgt ervoor dat de doelgroep voor deze film drastisch wordt verkleind. Toch blijft hij wel aardig als film voor tijdens de kerstperiode. hey het is Home Alone! Een sterkte reputatie die door I en II is opgebouwd en met deel III is afgebroken.

MaartenTuinstra
Inderdaad niet best.

De complete verandering van de cast doet de film geen goed. De humor sloeg niet aan, de film duurt te lang en het uitkauwingsgehalte is behoorlijk hoog. Toch vind ik het terecht dat deze mislukking niet meer in de flop 100 staat, want er zijn nog veel slechtere films (zoals deel 4).

De film kan op geen enkel moment boeien, saai, traag en een heel flauw afkooksel van zijn 2 schitterende voorgangers die niet voor niets klassiekers zijn die iedere Kerst worden uitgezonden, deze is er nooit bij, hoe zou het komen ...

avatar van Vdk_Movie
Vind de reacties wel wat overdreven negatief, het is geen hoogvlieger vergeleken met 1 en 2 maar dit is best een leuke komedie! 3.0 wel waard naar mijn mening. 4 en 5 zijn wel echt flaters...

Tip: Kijk gewoon de film en oordeel zelf inplaats van uit te gaan van deze lage score.

avatar van n00r
Ik vond dit echt een leuke film even als deel 4.

avatar van K. V.
De eerste twee delen al redelijk veel gezien, maar dit derde deel nog nooit. Omdat het dus al deel drie is, had ik maar lage verwachtingen, misschien hierdoor viel de film eigenlijk wel nog goed mee.
Een hele nieuwe setting en nieuwe cast (o.a. Scarlett Johansson). De film is gelukkig nog grappig en heeft redelijk veel boobytraps.
Hij haalt het natuurlijk niet van de eerste twee delen, maar vond deze nog niet zo slecht.