Home Alone 2: Lost in New York (1992)

Familie / Komedie

geregisseerd door Chris Columbus
met Macaulay Culkin, Joe Pesci en Daniel Stern

De familie McAllister gaat wederom op vakantie, ditmaal naar Florida. Kevin raakt echter weer afgezonderd van de rest van het gezin, en komt per ongeluk op een vliegtuig naar New York terecht. Gelukkig voor hem heeft hij de creditcard van z'n vader bij zich, en hij besluit het er eens goed van te nemen. De inbrekers uit de vorige film zijn echter weer op vrije voeten, en zij hebben dit maal als doel om een grote speelgoedwinkel te beroven. Kevin probeert hier wederom een stokje voor te steken.

HALVE TAMME.
Zowel deel 1 als deel 2 doen het altijd goed tijdens de kerstdagen.Deel 2 is een uitstekend vervolg op deel 1.

Alle twee de delen weten de hele tijd een glimlach op je gezicht te toveren.Elk jaar rond deze tijd komen ze de kast uit om te bezichtigen.

Leuk,leuk.

avatar van tattoobob
Net als me bovenbuurman vind ik dit een leuke kerstfilm.
Ik kijk hem welliswaar niet meer rond kerst,maar zo,n film vergeet je niet!!
De delen die hierna kwamen zijn in mijn ogen overbodig!!

HALVE TAMME.
Helemaal eens met jou laatste zin getattoëerde bovenbuurman.

avatar van Sergio Leone
Amusant.

Maar niet zo goed als deel 1, dat frisser en vlotter is. Deze sequel is een herhaling van stappen, maar het rare is dat het pas echt losbreekt als het ook effectief hetzelfde is (wanneer het geniale inbrekersduo Harry en Marv hun slag willen slaan). Origineel is het dan allang niet meer, maar wat maakt het uit; het is grappig, voorzien van een lading jeugdsentiment én vermaakt zelfs na kijkbeurt 531.

Macaulay Culkin acteert net zoals in deel 1 met de nodige vlotheid. Soms is hij een tikkeltje irritant, maar dat hoort er bij.
De show wordt niettemin wederom gestolen door Joe Pesci en (vooral) Daniel Stern. Ook Tim Curry en die kerel van The Hot Chick hebben leuke bijrolletjes.

Het heeft wel allemaal net wat minder charme dan het origineel. New York is best een leuke locatie, met veel herkenningspunten, en de scènes met bv de duivenvrouw zijn wel leuk. Toch is het allemaal net wat minder onschuldig en naïef dan deel 1.

avatar van filmofiel
Waardeloze filmreeks, flauw, te gemaakt en uiterst voorspelbaar. Maar goed ik ben dan opok geen 12 jaar meer.

avatar van stipstap
Een waardige opvolger van 1. Home alone is terecht een klassieker die nooit zijn faam zal verliezen. Sommige scenes zijn hilarisch, en het tempo is leuk vlot. En het hoodpersonage is gewoon geweldig ...

avatar van GMovie117
Heb ze nu al bijna 100 X gezien.

Zowe deell 1 als 2 en ze blijven een leuke kerstfilm.

Jammer dat deel 3 & 4 zo gedaald zijn en met andere jochies zijn.

Mij zul je zelden horen zeggen dat een opvolger van een film goed is, meestal is het tweede deel een stuk minder. En laten we eerlijk zijn we konden niet nogmaals het zelfde concept herhalen toch? Blijkbaar wel. Wat mij als kind echt heel erg bij bleef en indruk op mij maakte was de speelgoed winkel. Wat had ik daar graag als kind rondgelopen zeg.

Ik vind dit een prima opvolger, maar ook de laaste opvolger. Home alone 3 en daar boven is te beschamend voor woorden.

Ultieme kerstfilm. Een en al nostalgie

avatar van Angelo2
filmofiel schreef:

Jouw avatar wijst daar anders niet op

stipstap schreef:

Kan het niet beter verwoorden!

Beetje hetzelfde als deel 1, maar daardoor niet minder leuk.
SUPER LEUKE Kerstfilm dat een kerstsfeertje tovert in je huiskamer als je hem kijkt.
Ps: Deel 3 en 4 hadden niet hoeven komen

avatar van alexspyforever
Qua verhaal iets leuker dan deel 1, maar aan de andere kant skip ik toch zo snel mogelijk naar het gedeelte waar de wet bandits alweer in de vallen van de kleine Kevin trappen. Deze grappen zijn nog wat leuker en langgerekter dan zijn voorganger.
Leuke rol ook van Tim Curry als hotelbediende en John Candy met zijn bandje

avatar van Eraser2
John Candy komt voor in de eerste Home Alone film

avatar van alexspyforever
Juist, dan haal ik dus de films door elkaar Bedankt voor die correctie.

ipman-99
"You guys give up? Have you had enough pain?" ... " !!!

Heerlijke sequel (Heropfrissing) !!! 'Home Alone 2' is opnieuw puur genieten
geblazen. Macaulay Culkin alias Kevin komt terug oog in oog te staan
met de 2 boeven uit deel 1. Wat volgt zijn hilarische toestanden en situaties
die me meer dan eens strijk deden liggen. Deze film heb ik al zoveel gezien, maar
ik kan deze blijven zien !
Deze sequel moet niet onder doen voor zijn voorganger ... net zoals deel
1 is dit echt genieten van dialogen en situaties ! Uiteraard kijk je uit
naar de 'boobytraps' die de 'kleine' Kevin heeft klaargezet om de 2 boeven
een lesje te leren en om hun plannen te dwarsbomen !

avatar van SanderPuntCom
Dit 2de deel kan ik echt beter appreciëren dan het eerste deel. Vooral de setting is leuker, New York lijkt wel de perfecte locatie te zijn voor een kerstfilm. Qua sfeer zit het dus net zoals deel 1 goed. Humor blijft van dezelfde soort, maar wordt beter gebracht en is daardoor veel geslaagder en raak minder snel aan die vloed van 'vervelende typetjes' geërgerd.

avatar van Ajax&Litmanen1
Net als deel 1 heb ik deze ook opnieuw gekeken. Wel net na de feestdagen, maar ach. Ik heb me er wel mee vermaakt, al begrijp nog altijd niet waarom deze 2 films zo'n enorme cultstatus hebben. Zo bijzonder of goed zijn de films niet. Deel 2 is een kopie van de voorganger, maar dan met een andere locatie en een andere eenling waarmee Kevin bevriend raakt. Ook de 2 boeven keren terug, wat best geinig is. De film duurt met zijn 2 uur wel een half uur te lang, want blijkt in een te langdradig middenstuk. Overigens snap ik ook niet dat Kevin alsnog terug naar zijn familie verlangde, want het zijn al 2 films lang onvriendelijke zeikerds die hem nauwelijks zien staan. Maar ja, die Amerikaanse kerstgedachte hé, dat je hoe dan ook naar je familie verlangt hoe naar ze ook zijn. Ben voor de komende 10 jaar wel weer klaar met de Home Alone reeks.

3* blijven staan.

acja88
Dit jaar ga ik eens niet kijken, maar dat neem ik me altijd voor...

avatar van PEN15
Heb ik zowaar vermakelijker en beter gevonden dan de vorige. Dit is niet alleen de eerste keer dat ik deze films zie, tevens dat ik Tim Curry zie zonder snor of make-up. Halleluja!
Ik stond versteld dat men de film goed in balans heeft weten te brengen met name het scenario zodat het niet te absurd wordt en toch onzinnig blijft zodanig dat het leuk blijft voor alle leeftijden. Je zou ze alletwee achter elkaar moeten zien door enkele referenties aan wat er in deel I is gebeurd, bij voorkeur Home Alone op eerste kerstdag en Lost in NYC de dag erop.

Het enige wat absurd is dat is de toegekende laagste waardering van Veronica. Eerder zag ik ook de volle mep voor films als A fish called wanda en Lethal Weapon II. Als individu vind ik dat je zo'n mening kunt geven, als filmrecensent namens een medium met groot aantal lezers dien je het professioneel houden.

avatar van Kondoro0614
Home Alone 2: Lost in New York

Ik ga niet schuiven met mijn cijfer want ik denk dat ik een tijdje geleden al de goede beslissing heb gemaakt en er al achter was gekomen dat Home Alone 2: Lost in New York eigenlijk in een daling beland. De film, Home Alone 2: Lost in New York, kent zo weer zijn streken maar deze streken zijn soms wat te veel afgeleid van deel 1 waardoor deze eigenlijk saai werden om naar te kijken. Het is niet dat film saai was, nee de film was juist een topper en zeker een goede aanvulling op het eerste deel. Nee, ik had misschien soms wel wat meer verwacht omdat dit natuurlijk een een totaal niet huis was, nieuwe stad en nieuwe kansen.

Het verhaal was nog wel leuk om te volgen, neem bijvoorbeeld de hotel scenes , heel erg leuk deze! Het concept vond ik ook gewoon prima dus daar was niet over te klagen. Het acteerwerk was ook prima dus eigenlijk viel me dat mee. Misschien soms wat meer spektakel bij de kattenkwaad scenes had gemogen maar ook deze zijn prima te doen. Zeker een film die het kijken rond kerst waard is!

avatar van hijman1946
Vandaag gekeken op tv..me best vermaakt om al die dievenvallen en zo.klasse

avatar van FunkStarr
Krijg nou wat, zit ik net te zappen, zie ik ineens die Donald Trump in die hotel lobby rondlopen.

avatar van Rodger
Leuk vervolg op deel 1.
Iets minder, maar niet minder leuk..
2.5**

Heerlijke film. Ik vind hem beter dan deel 1. De film kent een uitstekend sfeertje en is onlosmakelijk verbonden met de feestdagen.

MaartenTuinstra
Even leuk als zijn voorganger.

Die duivenvrouw vond ik wat irritant, maar het vermaak wint het opnieuw van de irritatie in dit fijne vervolg. Ook Pesci en zijn makker zijn er weer bij, dus wederom een geslaagd filmpje.

avatar van tbouwh
Wie deel één vermakelijk vond (ik reken mezelf wel tot die categorie), kan ook met dit tweede Home Alone-deel prima uit de voeten. Grotendeels een herhalingsoefening, maar de veranderde setting (New York) zorgt voor pluspunten. Deze film kijkt daarnaast weer prima weg, ondanks de speeltijd van nu twee uur. De combinatie van familiesentiment en humor werkt wederom. Wel moet gezegd dat het gedeelte met de twee boeven ditmaal wel over een wat lange tijdspanne werd uitgesmeerd. Been there, done that, was het gevoel dat mij daar enigszins bekroop. Ook de geforceerde Amerikaanse kerstgedachte lag er wat dik bovenop. Toch heb ik mij uitstekend vermaakt met het tweede deel van deze franchise. Gezien de scores laat ik het restant van de serie graag links liggen.

avatar van NielsG60
Deze en deel 1 zijn briljant en altijd leuk weer eens terug te zien rond deze tijd van het jaar.

De rest hadden ze idd beter achterwege kunnen laten...

avatar van Maarten0402
Nare film eigenlijk. Enige leuke is juist als Kevin die dieven Harry en Marv te grazen neemt, maar dat familie drama is echt walgelijk. In het eerste deel al erg, maar hier nog even wat erger. Kevin wordt echt voor een volle zaal te kakken gezet en als hij voor zichzelf opkomt wordt dat ook nog eventjes niet getolereerd en wordt hij daarvoor ook nog even extra gestraft. Die familie zal ik nooit begrijpen en vind ik ook het walgelijkste stuk uit de film.

Die traps met Harry en Marv zijn leuk. Familie drama... geen woorden voor. Eigenlijk heel naar.

avatar van TornadoEF5
Donald Trump die hier droog een cameootje geeft, en dan 16 jaar later... Onvoorstelbaar toch. Een onbedoeld grappig moment. Leuke en amusante film, niet te serieus nemen en dan valt die best te smaken. Voor Home Alone 3 en 4 pas ik wel. Deze haalt voor mij wel het niveau van de eerste Home Alone, alleen is die misschien toch een beetje te lang.

avatar van Noodless
Ook weer leuk. De film heeft hier zelfs iets meer kerstgevoel door een mooie verpakkende boodschap van vriendschap. Dolle fratsen weer met de twee , ditmaal kleverige boeven , die ook leuk vertolkt worden. Grappig is het feit dat sommige dingen gewoon terug komen zoals in het eerste deel. Herhalingsoefening die echt werkte. 7/10

avatar van Shadowed
Prima vervolg, iets minder.

Home Alone vond ik een prima film, en ik heb toch wel moeten lachen om de boobytraps. En dit deel kreeg nog redelijke recensies dan de delen 3,4 en 5 (ik denk ook dat ik die maar oversla) dus begon hier nog aan.

Ik herkende veel mensen die ik erg goed vind, zoals Tim Curry, Joe Pesci en zelfs Donald Trump. Pesci zat al in het eerste deel maar dat maakt niet uit

Opnieuw gaat het in dezelfde feelgood stijl en Kevin die dit keer in New York beland. Het duurt opnieuw naar mijn mening ietsjes te lang voordat de traps gaan beginnen en ik vond hem soms nog wat saai. Maar door Curry was ie wel goed.

En als de traps komen moest ik opnieuw weer een paar keer lachen, maar sommige traps zijn weer hetzelfde. Maar opnieuw een prima film. Weet iemand nog of de delen 3,4 en 5 zo slecht zijn?

avatar van Phantasm
Shadowed schreef:
Prima vervolg, iets minder.

Deel 3 vond ik zelf nog wel vermakelijk, maar deel 4 is gewoon verschrikkelijk slecht, deel 5 zou ik niet weten.