Home Alone 2: Lost in New York (1992)

Familie / Komedie

geregisseerd door Chris Columbus
met Macaulay Culkin, Joe Pesci en Daniel Stern

De familie McAllister gaat wederom op vakantie, ditmaal naar Florida. Kevin raakt echter weer afgezonderd van de rest van het gezin, en komt per ongeluk op een vliegtuig naar New York terecht. Gelukkig voor hem heeft hij de creditcard van z'n vader bij zich, en hij besluit het er eens goed van te nemen. De inbrekers uit de vorige film zijn echter weer op vrije voeten, en zij hebben dit maal als doel om een grote speelgoedwinkel te beroven. Kevin probeert hier wederom een stokje voor te steken.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Inderdaad minder dan het eerste deel, maar gelukkig heeft Lost in New York ook zijn momenten. Stern en Pesci zijn weer op dreef en stelen de show. Voorspelbaar is het zeker (eigenlijk is het gewoon een simpele herhalingsoefening, de meeste trucjes komen gewoon weer voorbij), maar de sfeer is weer prima en de film weet hier en daar toch uitstekend te amuseren.

3,0 sterren.

avatar van otherfool
Zoals bijna altijd is ook dit vervolg weer een stuk minder leuk dan het origineel. Met een iets andere invalshoek eigenlijk gewoon een remake, met aardige maar ook mindere stukken. 2,5*.

avatar van kArIzMa_Movie
Een super geslaagde tweede deel. Sterker nog, ik vind dit deel net zo vermakelijk als het eerste deel. Beide films zijn prima geschikt voor de hele familie. De originaliteit is ver te zoeken, dat wel, aangezien het verhaal gewoon hetzelfde is. Want ook in dit deel raakt Kevin bevriend met een volwassene waar hij voorshands bang voor is, en is hij de inbrekers te slim af door wat slimme cartoon-ideetjes te bedenken.

'Home Alone 2: Lost in New York' is een aanrader voor degene die het eerste deel leuk vonden en voor degene die het (deel 1) niet hebben gezien.

*3,5

avatar van Vinokourov
Als sequel lang zo slecht niet hoor. Wel veel van hetzelfde als de eerste Home Alone, maar opnieuw veel grappen en grollen tussen de welbekende personages.

avatar van movie acteurs
Een zeer goed vervolg. Leuke humor. Gewoon een vermakelijke film. Wat mij betreft hadden ze het op dit deel moeten houden. Als ik naar deel 3 en 4 kijk kan ik janken. 4,0.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Herzien.

En toch een klein tandje minder dan het origineel. Misschien ligt het aan de overdaad sentiment, ik weet het niet. "De magie is er een beetje vanaf", is ook zo'n zuigzin.

Gelukkig zit er genoeg slapstick in en is Culkin weer prima. En gelukkig zijn Pesci en, met name, Stern dat hier ook. Zijplotjes met duivenvrouwtjes en herhalingen van grappen uit deel 1 halen het niveau wat naar beneden.

Redelijk.

avatar van rep_robert
Ook Home Alone 2 komt voor mij uit die jeugdsentimentstal.

Het is in principe exact hetzelfde als deel 1, alleen dan overgekopieerd naar de stad New York, veel grappen zijn hetzelfde en de vallen ook voor een groot gedeelte.
Toch blijft het allemaal humoristisch en kan je er nog steeds om lachen.
Helaas hangt er wel een zwaar moralistisch ondertoontje en worden er soms bordkartonnen teksten aan je opgedragen, maar het blijft toch wel puur sentiment dat nooit vervelend kan worden.

avatar van Elineloves
Ik blijf de home alone films vervelend vinden, met name omdat ik dat kereltje niet kan uitstaan. Vroeger al niet, nu nog steeds niet. Bovendien is dit echt uitgemolken zooi van deel 1 en weinig verrassend. Nee, ik heb er niet veel mee.

avatar van chevy93
Heerlijke komediefilm. Voor jong en oud en één van die komedies die het jaren later nog steeds goed doet.
De vallen die hij zet zijn geniaal .

Sommige scènes vond ik echter saai en hadden van mij niet gehoeven. Ik had liever wat meer actie tussen de boeven en Kevin gezien

P.S. Joe Pesci zet weer een prachtige prestatie neer

Toch weer leuke herinneren borrelen op.
Ook al lijkt de film toch wel wat te sterk op HA1, ben ik van mening dat dit zeer geslaagd is.

En die vrouw met die duiven, kreeg er de rillingen van, geweldige film als familie/kerst film!

4'

TMP
Vermakelijke kerstfilm, die ook echt elk jaar op tv komt. Kan er wel naar kijken als hij toevallig opstaat, maar verder hoeft het van mij niet zo. Vind deze wel iets beter dan deel 1, zeker de scene met de tv op de hotelkamer is wel leuk.

avatar van brabusRUS
Alles wat Home Alone 1 ook heeft, alleen de kerstsfeer is net iets beter. Voor mij de ultieme kerstfilm.

avatar van booyo
Wel wat minder dan deel 1, maar nog steeds zeer vermakelijk. Wat is die Kevin toch een heerlijk baasje, en de boeven blijven sterk. De duivenvrouw is wel een flink minpunt, voegde werkelijk niks toe en had dan ook helemaal weg mogen blijven.

Mist de kracht en het ontroerende van het eerste deel en is ook niets vernieuwend behalve dan dat het in New York afspeelt.

avatar van tommykonijn
Wat een zalige film! Gisteravond kon ik het dan toch weer voor de zoveelste keer niet laten naar hem te zappen. Vroeger kapot gekeken, en kapot gelachen. En nog steeds, na zoveel kijkbeurten blijf ik lachen. Wel toegegeven dat een groot deel gewoon vervangen is ten opzichte van deel 1 (de vallen van Kevin zijn vele van hetzelfde, de duiven-vrouw is de vervanger van de enge buurman uit de eerste film etc. etc.) Maar dit mag de pret niet drukken, en dat is vrij uniek aangezien dit bij de meeste film(reeksen) erg slecht uitpakt. 4 dik verdiende sterren voor deze klassieker.

avatar van Spetie
Een herhaling van zetten t.o.v. het eerste deel. Zelfde jongetje, zelfde boeven, andere locatie en de zielige oude man wordt ingeruild voor een zielige oude vrouw. Op zich niet zo heel erg natuurlijk, want deel twee heeft dezelfde plsupunten als het eerste deel, al heb je hier meer het idee het allemaal al eens gezien te hebben. Ook is dit deel nogal aan de lange kant. Gelukkig zijn de boeven wel weer in topvorm.

avatar van Mrs.Congeniality
Een typische kerstfilm die een echte kerstsfeer weet neer te zetten en die het goed blijft doen rond de feestdagen. Ik vind dit deel, na deel 1, toch wel het beste deel. De rollen van de boeven zijn erg leuk neergezet en vooral de cominatie met de humor. Sfeervol

Aardige familiefilm waarin de kleine Kevin wederom door zijn ouders vergeten wordt, als zij op vakantie gaan. De film is van hetzelfde niveau als zijn voorganger, maar is bijna op alle vlakken een directe herhalingsoefening. Absoluut vermakelijk en een fijne kerstsfeer. Macaulay Culkin is zeker niet het beste kind-acteur, maar wel leuk.

avatar van K. V.
Nog eens deze opgezet en 'k heb er weer van genoten. De sequel is zeker geslaagd en bevat dezelfde elementen uit het eerste deel, maar stellen zeker niet teleur. Tof dat de originele cast weer meedoet, zeker de 2 boeven zijn toch wel de sterren in de films, maar ook dat hotelpersoneel was een leuke toevoeging. Tja voor de rest bevat de film humor, een zedenles, maar vooral dikke fun.
Een waardige opvolger, die leuk is voor klein en groot.

avatar van RuudC
Een goede sequel. Veel leuke knipogen naar de eerste film, een mooi voorbeeld van hoe onrechtvaardig het Amerikaanse opvoedsysteem is en verder gewoon fijn dat de cast eindelijk ook bij een vervolg volledig samenkomt. Het is moeilijk te zeggen welke van de twee beter scoort. Lost In New York is avontuurlijker en op momenten grappiger (vooral Daniel Stern zet een erg leuke Marv neer). De momenten met het duivenvrouwtje waren erg ontroerend. Van Rob Schneider was ik compleet vergeten dat hij hierin een rol had. Ook hier zijn trouwens de videofragmenten fantastisch. Ook degene waarin Tim Curry onbewust de Grinch nadoet. Lost in New York heeft vooral als voordeel dat de film over de hele lengte echt leuk is. De eerste maakt dat weer goed doordat het meer magie heeft. Ik kies heel veilig voor de stelling dat beide films even goed zijn.

Herhaling.

Er wordt echt véél gekopieerd uit het eerste deel. Je kan links en rechts al eens wat verwijzingen in je film inwerken, maar Columbus gaat hier wel erg ver. Zo zijn een hele hoop van de traps gewoon simpele kopietjes van het origineel.

Het gehele verloop van de film is hetzelfde, alleen bevinden we ons deze keer in New York. De stad zelf zorgt voor maar weinig nieuwe elementen, dus dit zijn eigenlijk geen films om snel na elkaar te kijken. Jaartje tussen was wellicht beter geweest.

Het duurt weer veel te lang vooral we aan de traps toekomen, die zijn ook iets minder origineel dan in het eerste deel, dus schiet er niet zo bijster veel over. Culkin en Pesci blijven ook wat irriteren, niet zo mijn films geloof ik.

Had deze tot m'n eigen verbaziging vroeger ook al een keer gezien, de duivenvrouw herkende ik nog. De rest van de film zei me niks meer.

avatar van Eraser2
Zeer vermakelijk vervolg. De locatie breidt zich ditmaal uit naar New York en hier hebben de makers een briljante zet geleverd. Ze hadden hetzelfde kunstje namelijk makkelijk kunnen uitmelken door het weer in het ouderlijk huis af te laten spelen. De manier van aanpak hier zorgt ervoor dat de serie fris blijft. Mooi is ook dat zo'n beetje de gehele cast uit deel één weer van de partij is. Blijft samen met deel één vaste prik met kerst.

avatar van Sergio Leone
Amusant.

Maar niet zo goed als deel 1, dat frisser en vlotter is. Deze sequel is een herhaling van stappen, maar het rare is dat het pas echt losbreekt als het ook effectief hetzelfde is (wanneer het geniale inbrekersduo Harry en Marv hun slag willen slaan). Origineel is het dan allang niet meer, maar wat maakt het uit; het is grappig, voorzien van een lading jeugdsentiment én vermaakt zelfs na kijkbeurt 531.

Macaulay Culkin acteert net zoals in deel 1 met de nodige vlotheid. Soms is hij een tikkeltje irritant, maar dat hoort er bij.
De show wordt niettemin wederom gestolen door Joe Pesci en (vooral) Daniel Stern. Ook Tim Curry en die kerel van The Hot Chick hebben leuke bijrolletjes.

Het heeft wel allemaal net wat minder charme dan het origineel. New York is best een leuke locatie, met veel herkenningspunten, en de scènes met bv de duivenvrouw zijn wel leuk. Toch is het allemaal net wat minder onschuldig en naïef dan deel 1.

avatar van SanderPuntCom
Dit 2de deel kan ik echt beter appreciëren dan het eerste deel. Vooral de setting is leuker, New York lijkt wel de perfecte locatie te zijn voor een kerstfilm. Qua sfeer zit het dus net zoals deel 1 goed. Humor blijft van dezelfde soort, maar wordt beter gebracht en is daardoor veel geslaagder en raak minder snel aan die vloed van 'vervelende typetjes' geërgerd.

avatar van Ajax&Litmanen1
Net als deel 1 heb ik deze ook opnieuw gekeken. Wel net na de feestdagen, maar ach. Ik heb me er wel mee vermaakt, al begrijp nog altijd niet waarom deze 2 films zo'n enorme cultstatus hebben. Zo bijzonder of goed zijn de films niet. Deel 2 is een kopie van de voorganger, maar dan met een andere locatie en een andere eenling waarmee Kevin bevriend raakt. Ook de 2 boeven keren terug, wat best geinig is. De film duurt met zijn 2 uur wel een half uur te lang, want blijkt in een te langdradig middenstuk. Overigens snap ik ook niet dat Kevin alsnog terug naar zijn familie verlangde, want het zijn al 2 films lang onvriendelijke zeikerds die hem nauwelijks zien staan. Maar ja, die Amerikaanse kerstgedachte hé, dat je hoe dan ook naar je familie verlangt hoe naar ze ook zijn. Ben voor de komende 10 jaar wel weer klaar met de Home Alone reeks.

3* blijven staan.

avatar van Kondoro0614
Home Alone 2: Lost in New York

Ik ga niet schuiven met mijn cijfer want ik denk dat ik een tijdje geleden al de goede beslissing heb gemaakt en er al achter was gekomen dat Home Alone 2: Lost in New York eigenlijk in een daling beland. De film, Home Alone 2: Lost in New York, kent zo weer zijn streken maar deze streken zijn soms wat te veel afgeleid van deel 1 waardoor deze eigenlijk saai werden om naar te kijken. Het is niet dat film saai was, nee de film was juist een topper en zeker een goede aanvulling op het eerste deel. Nee, ik had misschien soms wel wat meer verwacht omdat dit natuurlijk een een totaal niet huis was, nieuwe stad en nieuwe kansen.

Het verhaal was nog wel leuk om te volgen, neem bijvoorbeeld de hotel scenes , heel erg leuk deze! Het concept vond ik ook gewoon prima dus daar was niet over te klagen. Het acteerwerk was ook prima dus eigenlijk viel me dat mee. Misschien soms wat meer spektakel bij de kattenkwaad scenes had gemogen maar ook deze zijn prima te doen. Zeker een film die het kijken rond kerst waard is!

avatar van tbouwh
Wie deel één vermakelijk vond (ik reken mezelf wel tot die categorie), kan ook met dit tweede Home Alone-deel prima uit de voeten. Grotendeels een herhalingsoefening, maar de veranderde setting (New York) zorgt voor pluspunten. Deze film kijkt daarnaast weer prima weg, ondanks de speeltijd van nu twee uur. De combinatie van familiesentiment en humor werkt wederom. Wel moet gezegd dat het gedeelte met de twee boeven ditmaal wel over een wat lange tijdspanne werd uitgesmeerd. Been there, done that, was het gevoel dat mij daar enigszins bekroop. Ook de geforceerde Amerikaanse kerstgedachte lag er wat dik bovenop. Toch heb ik mij uitstekend vermaakt met het tweede deel van deze franchise. Gezien de scores laat ik het restant van de serie graag links liggen.

avatar van Noodless
Ook weer leuk. De film heeft hier zelfs iets meer kerstgevoel door een mooie verpakkende boodschap van vriendschap. Dolle fratsen weer met de twee , ditmaal kleverige boeven , die ook leuk vertolkt worden. Grappig is het feit dat sommige dingen gewoon terug komen zoals in het eerste deel. Herhalingsoefening die echt werkte. 7/10