Home Alone 2: Lost in New York (1992)

Familie / Komedie

geregisseerd door Chris Columbus
met Macaulay Culkin, Joe Pesci en Daniel Stern

De familie McAllister gaat wederom op vakantie, ditmaal naar Florida. Kevin raakt echter weer afgezonderd van de rest van het gezin, en komt per ongeluk op een vliegtuig naar New York terecht. Gelukkig voor hem heeft hij de creditcard van z'n vader bij zich, en hij besluit het er eens goed van te nemen. De inbrekers uit de vorige film zijn echter weer op vrije voeten, en zij hebben dit maal als doel om een grote speelgoedwinkel te beroven. Kevin probeert hier wederom een stokje voor te steken.

avatar van Berty
ik vind het een leuke film maar het gaat hier veel sneller dan bij home alone 1.. ze zouden het liefst weer de zelfde film maken als je het zo ziet.. toch blijft het voor mij een leuke vrolijke film met veel herinneringen

avatar van Hilarious
Zalige film. Echt één van mijn favorieten in kinderfilms. Ik vond hem echt supergoed. Ik kan niet echt kiezen tussen de twee eerste maar dit vond ik misschien een beetje beter omdat het in New York is en alle scene's in dat hotel zijn zo grappig. Maar Home Alone 1 heeft dan ook weer zijn redenen om zo goed te zijn. Dus kiezen kan ik niet echt. En Macaulay Culkin was echt weer top!

Ik vind het tweede deel een beetje het zelfde als het eerste, maar hij is wel grappig!

Goeie film.

Is en blijft net als deel 1 een leuke film. Zeker met kerst

lowhusky
ongeveer even goed als deel 1

avatar van Joe-K
Inderdaad Lowhusky, vind deze ook ongeveer even goed als Deel 1, maar de rest van de serie is gewoon bagger, hadden ze NOOIT mogen maken.. ook deze film een 3.5*

Ook wel goede film.
Ietsje minder dan de tweede, maar zeker een die er mag wezen.. de 3e en de 4e liever niet..

het goede stuk was wanneer dat kevin was in het hotel anders ook goed zoals de eerste -------------- 4* de film doet toch iets goeds in kerst .

zeker ook 1 van de betere home alone(s)
heb vaak moeten lachen en na 2x te hebben gezien ben ik hem ook niet beu geworden...

Deze vind ik nou juist beter dan deel 1, gruwelijke kerst film.

4 sterren

avatar van antonpanneman
Heel veel jeugdsentiment...

Ook vaag om de scene te zien waar Kevin op het dak van het WTC staat...
Maakt het latere nog onwerkelijker...

Deze films allemaal zowat een beetje het zelfde verhaal . Een geslaagde film waar je echt lachen gaat op het einde begin wat minder. 2.5/5 sterren omdat die film altijd op kerstmis op TV is en begint te vervelen.

avatar van Tenshinhan
Het is natuurlijk allemaal een herhaling van het eerste deel, maar dat neemt niet weg dat het een erg vermakelijke film is, en vooral als je hem tijden als nu kijkt.

avatar van Durete
Hij is leuk, maar dan wel alleen tijdens kerst.

avatar van jackie chan
Jep, en t is bijna kerst.

Heb ik deel 1 op TV gemist?
Lijkt me toch logisch dat deel 1 van de week op tv komt.

Maarja ik ga denk ik wel kijken altijd leuk die home alone

Vaig
Dit blijft een fantastische film. Zeker met de kerst.Terwijl ik deze film al zo vaak gezien heb. Vind hem misschien nog wel leuker dan Home Alone I. Dit is gewoon jeugdsentiment!!

Eindwaardering: dikke 4 sterren

avatar van JorritS
Nog steeds mijn alltime-favourite kerstfilm! 4*.

Echt goed...al 4 keer gezien, en blijft nog altijd grappig!!

Stijntje
jeugdsentiment dat ik ook op die manier moet beoordelen: 3.5 vond ik het op mijn 10e zeker waard; en daar is deze film ook voor bedoeld.

avatar van jester
Leuke film voor rond de feestdagen, veel overeenkomsten met deel 1, maar de andere setting (New York, Hotel) maken deze net iets beter.

Net zoals deel 1 is dit een echte kerstfilm.

avatar van witte88
de film is niet slecht maar hij wordt pas hilarisch in het huis

avatar van -jack_sparrow-
ik vond deze even goed als de eerste
dezelfde humor en geweldige acteurs.
ik geef hem 3.5

avatar van Kricky
jaaa dit is voor mij pure jeugdsentiment. Dit deel ook weet ik veel hoevaak gezien

Ik kan hier nog steeds met plezier naar kijken. give it to kevin, give it to Kevin, give it to.... KEVIN!!!

blijft grappig.

Ik heb m trouwens met kerst weer gezien.

Beetje jammer dat men hier nog 2 vervolgen op hebben gemaakt. Hier had men het bij moeten houden

avatar van Kricky
als men goed opgelet heeft, heeft die vrouw die kevins moeder speelt in deel 1 lang haar(bruin) en in 2 kort haar(rood). Het is nie veel bijzonders, maar het viel mij gewoon op

avatar van abeltjuh 25
Kevin is gewoon niet grappig,, die oude vrouw is niet grappig,, en de boeven zijn niet grappig.
Kortom: De film is niet grappig!

Ik vind het een fantastische film. En erg grappig, alleen veel dingen waren weer het zelfde als de 1e. jammer...

avatar van P8rb
deze film is ook nog best leuk, maar wanneer kevin een ander jongetje word (in 3 en 4) vind ik het niet meer zo leuk.

deze film is nog steeds goed als deel 1